هدایت شده از محمد جواهری فکور
▫️روضه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
گوشه ای از حرای حجره خویش
نیمه شب ها خدا خدا می کرد
ان شاا... یه همچین روزی همین جمعیت مدینه کنار بقیع عرض ارادت کنیم
طبق رسمی که ارث مادر بود
مردم شهر را دعا می کرد
هر مَلک در دل آرزویش بود
بشنود سوز ربنایش را
آرزو داشت لحظه ای بوسد
مُهر و تسبیح کربلایش را
هر زمان دل شکسته تر می شد
فاطمه اشفعی لنا میخواند
زیر لب با صدای بغض آلود
روضه تلخ کوچه را میخواند
اینقده با روضه مادر گریه کرد خودشم مثل مادر تو کوچه زمین خورد
عاقبت در یکی از آن شب ها
دل او را به درد آوردند
بی نمازان شهر پیغمبر
سر سجاده دوره اش کردند
آی اهل روضه ، بند بند این شعر خودش روضه ست با جون و دل آدم بازی میکنه مطمئنم حق روضه رو ادا می کنید وگرنه نمی گفتم
پیرمرد قبیله ما را
در دل شب کشان کشان بردند
با طنابی که دور دستش بود
پشت مرکب کشان کشان بردند
یه پیر مرد محاسن سفید ، یه خورده تند راه بری ، اونایی كه پدر پیر دارن ، دیدی كربلا میبریش ، مشهد میبریش برا زیارت ، یه خورده تندتر راه میری ، نفسش میگیره میگه بابا صبر كن پاهام دیگه رمق نداره ، اون بی حیا سوار بر اسب ، امام صادق (ع) با اون قد خمیده و محاسن سپید
ناجوانمردهای بی انصاف
سن و سالی گذشته از آقا
می شود لااقل نگهدارید
حرمت گیسوی سپیدش را
پابرهنه، بدون عمامه
روح اسلام را کجا بردید؟
سالخورده ترین امامم را
بی عبا و عصا کجا بردید؟
نکِشیدش! مگر نمی بینید!؟
زانویش ناتوان و خسته شده
چقدر گریه کرده او نکند؟
حرمت مادرش شکسته شده
ای سواره! نفس نفس زدنش
علت روشن کهن سالی است
بسکه آقای ما زمین خورده
در نگاه تو برق خوشحالی است
آی شیعه ها،آقاتون تو كوچه چند بار زمین خورد،یه پیرمرد ناتوان، چه جوری زمین میخوره ؟ اما دیگه از امروز به بعد تا محرم ، هر جا شنیدی یكی زمین خورده ، بزن تو سینه ات بگو ، آخ حسین
من نمیخوام خیلی باز كنم ، همتون یه عمره روضه خون و روضه فهمید
جگرم تیر می کشد آقا
چه بلاهایی آمده به سرت
تو فقط خیزران نخورده ای و
شمر و خُولی نبوده دور و برت
آقاجان شما زمین خوردی ، جدتم كربلا زمین خورد، شما رو ابن ربیع بی حیا ، تو كوچه ها یه جوری برد زمین بخوری، شما رو تحقیر كنه ، اما دیگه زخمی نزد ، تازیانه ای نزد ، اما ارباب ما كربلا ، چند بار زمین خورد ، وای وای ، ای وای ای وای ، حسین ایستاده ، دیگه رمق به بدن نداره ، همه تیراندازا زدن ، همه رمق حسین رو كشیدن ، این همه داغ روی داغ دیده، عبارت مقتل میگه: نیزه اش رو به زمین فرو برد ، یه خورده همین جور كه رو اسب نشسته ، به نیزه تكیه بده ، استراحت كنه ، نانجیب یه نگاه كرد، گفت نذارید حسین استراحت كنه ، چیكار كردن ، یا امام صادق، با شما همچین كاری نكردن ، اما كربلا هر كی سنگ به دست گرفت ، حسین رو سنگ باران كردن ، سنگ به پیشونیش خورد ، پیراهن عربیش رو بالا زد، سینه ی حسین پیدا شد ، بگم یا نه؟ حرمله رسید تیر سه شعبه رسید، حسین........آی آی ، الهی بمیرم برات آقاجان ، چنان تیر و زد ، مقتل میگه وقتی تیر سه شعبه رو زد ، ابی عبدالله از پشت در آورد ، دیگه پاهاش رمق نداشت ، از بالای ذوالجناح ، با صورت... حسین...
یه نگاه به منصور كرد ، امام صادق ، دید منصور لعنت الله علیه پشیمون شده ، به زبون ما به غلط كردن افتاد ، شمشیر رو انداخت ، شروع كرد لرزیدن ، گفت هرچی میخوای ازم بخواه ، من دیگه باهات كاری ندارم ، امام صادق فرمود من و نیمهِ شب ، سر برهنه كشوندی تو كاخت ، بهم میگی از من چیزی بخواه ، من كه با تو كاری ندارم ، فقط من و زود برگردون خونه، چرا؟ آخه ، زن و بچه ام منتظرن ، داشتی من و می آوردی ، همه میلرزیدن، بچه هام همه گریه میكردن ، منصور دستور داد امام رو ببرن ، یه جمله ، كربلا هم همه بچه ها منتظر بودن ، همه از خیمه ها .... حسین، دستت رو بیار بالا به نیت فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سه مرتبه بگو حسین.
صلی الله علیک یا مولا یا اباعبدالله
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
نقش خانواده ها در موفقيت ذاکرين.ogg
6.08M
سوال: نقش خانواده و اطرافیان در میزان موفقیت ذاکرین
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
نوحه مسجدی امام صادق علیه السلام
شهر پیغمبر غوغا به پا شد
حضرت صادق جانش فدا شد
آه و واویلا آه و واویلا...
زهر کینه بر جانش اثر کرد
رزق دلها را خونِ جگر کرد
آه و واویلا آه واوایلا...
می نَماید با اشکِ روانی
فاطمه بر او مرثیه خوانی
آه و واویلا آه واوایلا...
لاله ی زهرا گردیده پرپر
شد عزاخانه شهرِ پیمبر
آه و واویلا آه واوایلا...
خانه اش آتش زد خصم کافر
این بُوَد ارثِ غمهای مادر
آه و واویلا آه واوایلا...
او که سر تا پا نور خدا بود
سفره دارِ داغ کربلا بود
آه و واویلا آه واوایلا...
بوده با سوز و اشکِ دو دیده
غصه دارِ آن سرِ بریده
آه و واویلا آه واوایلا...
شاعر حاج امیر عباسی
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
هدایت شده از محمد جواهری فکور
1_16553099.m4a
658.1K
نوحه مسجدی شهادت امام جعفر صادق علیه السلام...
شاعر حاج امیر عباسی
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
هدایت شده از محمد جواهری فکور
1_16555049.m4a
703.7K
سبک واحد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام...
شاعر حاج امیر عباسی
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
هدایت شده از محمد جواهری فکور
1_16555049.m4a
703.7K
سبک واحد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام...
شاعر حاج امیر عباسی
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
شور شهادت امام صادق علیه السلام
به فدای نامِ تو،ای عزیز مصطفیٰ
نور چشم فاطمه،صادقِ آلِ عبا
مکتب تو مکتبِ،نور و صِدق و عاشقی
تو ولیّ عالَمین،تو امامِ صادقی
آبروی عالَمی،آبروی ما بِخَر
اربعین با یا حسین،ما را کربلا ببر
مدد یا جعفرِ بنِ محمّد...
دل ما ز داغ تو،شده آقا غمکده
خانه ات را دشمنِ بی حیا آتش زده
یاد کربلاییان در دل تو زنده شد
روح و جانَت از غم نینوا آکنده شد
یادِ تازیانه ها یاد اشکِ بچه ها
تَنِ بِینِ مقتل و سَرِ روی نیزه ها
حسین غریبِ کربلا...
شاعر حاج امیر عباسی
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
هدایت شده از محمد جواهری فکور
1_16558635.m4a
1.21M
شور شهادت امام صادق علیه السلام
شاعر حاج امیر عباسی
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
هدایت شده از محمد جواهری فکور
▫️گلیساندو یا لیزش صوتی در خواندن...
یکی از مواردی که در خواندن نرمی و لطافت ایجاد می کند و در نتیجه بر زیبایی آن می افزاید آرایه ای به نام گلیساندو است، به این معنی که وقتی از یک صدا میخواهیم به صدای دیگری برویم معمولا در آخرین لحظه ی اجرای صدای قبل حالت لیز دادن به صدای خود میدهیم تا حد فاصل آن صدا تا نت بعدی خیلی نرم و متصل صورت پذیرد که این به غنی شدن و لطافت یا پر احساس گردیدن اجرا می افزاید. برای درک لیزش صوتی میتوان به اختلاف اجرای موسیقی به وسیله ی پیانو و ویولن توجه نمود که روی دسته ی ویولن میشود به نرمی و پیوسته نت ها را به هم متصل کرد ولی در پیانو چنین امکانی وجود ندارد، هر چند که وقتی با ناخن و پشت انگشتان بر روی شستی ها میکشند آن را نیز گلیساندو می نامند. مورد استفاده ی گلیساندو در خواندن، همه جا و بین همه ی نت ها نیست بلکه بعضی فواصل در لا به لای جملات یا در وصل جمله و نیم جمله ها استعداد بیشتری دارند تا بصورت چسبیده و به حالت لیز دادن صدا پیموده شوند. چه فاصله ی نزدیک باشد چه دور، چه سرعت لیزش تند باشد چه کند که بنا به سلیقه ی و ذائقه ی حسی خواننده اجرا میگردد. گلیساندو در منطقه ی بین گلو و دهان ایجاد میشود. گویی لیزش یا پیچشی صوتی در آن محل و در حد فاصل بین صداها رخ میدهد که ابتدا و انتهای تولیدش حنجره است.
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
هدایت شده از محمد جواهری فکور
تمرین گلیساندو.mp3
1.64M
تمرین تکنیک گلیساندو...
آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی
سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦
https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
قابل توجه دوستان عزیز و هنرجویان کلاس های عمومی و خصوصی...
تکنیک گلیساندو رو تو جلسه قبل کار کردیم سعی کنید چند بار این فایل رو گوش کرده و دقیقاً اجراء کنید البته این فایل صوتی در مورد استفاده از گلیساندو در آواز هستش ولی ما تو خواندن اشعار مدح و ... استفاده می کنیم.
جلسه آینده در مورد تکنیک بسیار عالیِ هامینگ که میتونه خوندن شما رو متحول کنه صحبت خواهیم کرد.