eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️ 🔰🔰🔰🔰🔰 🌺گوشه و دو گوشه و نزدیک به هم در آواز است. تفاوت فقط در تحریر و چرخش ملودی است. 🌺این دو گوشه بخصوص گوشه گبری کاربرد زیادی در از قدیم داشته است و معمولا روی اشعار و اوزان سوار می شود. 🌺اینجا در دعای روز ۱۸ ام فقط از نظر چرخش ملودی به این دو گوشه اشاره کرده ایم که گاهی اوقات در لحظاتی خاص در ادعیه به این صورت پیاده می شود. گوش کنید❗️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰
ع 🔰🔰🔰🔰 قطعه ای که می شنوید در زمینه خوانی با صدای کربلایی مرتضی حبیبی شهادت مولا امیر المومنین ع مربوط به سال قبل که در فضای کار شده است. 🍁 در مورد نغمه ابوعطا تحلیل های زیادی انجام شده. این‌نغمه رو جدی بگیرید!! در فضای دستگاه شور نغمه ابوعطا در نغمات آیینی پرکاربردترین هاست. در این‌ نغمه احتمالا کارهای زیادی توی این فضا شنیده باشید. زمینه "کجایی بابا"در مدح حضرت رقیه س با صدای حاج محمود کریمی را قطعا اکثر دوستان شنیدید، چقدر نزدیکی بین‌ این دو زمینه وجود دارد؟ متن زمینه شهادت حضرت علی ع 👇👇👇👇 باباجون نرو بمون کنارم سرمو کف پاهات میزارم بی تو من ابر بهاری میشم جای اشک از دیده خون میبارم میکنی چه بی قراری واسه چی آروم نداری زیر لب میون بستر اسم مادر و میاری (۲) بابا مرو مرو مرو (۳) 🍃🍃🍃 میدونم خیلی بلا کشیدی خیری از زمونه هم ندیدی تموم موهات سپید شد از غم شبیه مادرمون خمیدی خسته ای از دست دنیا رنگ و روت پریده بابا نکنه بری و زینب بمونه اسیر غمها بابا مرو مرو مرو (۳) 🍁 مدرس 🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🔰🔰🔰🔰 گوشه که در افشاری و شور و حتی نوا مشترک است. نغمه ای همه فن حریف و فی مابین است در واقع خود از متعلقات و نزدیک به مادر دستگاه خود است. بنابراین خیلی از گوشه ها در هر دو نغمه بسیار نزدیک به هم و در هم تنیده است. رهاب گوشه ای است که از آن برای انتقال از شور به افشاری و نوا و از افشاری به شور و‌نوا کاربرد دارد. اما رهاب در افشاری خود را بهتر نشان می دهد. حالتی محزون دارد و انسان بعد از شنیدن آن انگار منتظر لحن بعدی است و انتظار و خوف و رجا را القا میکند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰
یا 🔰🔰🔰🔰 این‌ در واقع بصورت رسمی در ردیف ایرانی وجود ندارد و با ترکیباتی البته به همایون و دشتی نزدیک میباشد، اما فرق زیادی در لحن دارد، در آواز خوانی ایرانی به این شکل به ندرت استفاده می شود، لیکن در مقام عربی بخصوص در قرائت بسیار پرکاربرد است. این‌ مقام با توجه به حزن زیادی که دارد در نغمات آیینی ایرانی وارد شده و به وفور در روضه خوانی،ادعیه و تعزیه خوانی مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به کاربرد زیاد آن در نغمات آیینی در ایران به نام شور عرب شناخته شده است اما در واقع همان مقام صبا در ردیف عرب زبانان است. نمونه هایی در کانال هم وجود دارد، جستجو کنید پیدا کنید و گوش دهید. حال این دعای روز ۲۴ام در مقام صبا را بشنوید مدرس 🔰🔰🔰🔰🔰🔰