eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعا ماه مبارک شبکه قرآن سیما با نوای یارب اسیرم و دل من در پناه توست... 🌹🌹🌹🌹🌹 @amoozeshe_zekre_eshgh
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 گوشه فضایی است بین و و در واقع پلی است برای حرکت از چهارگاه به همایون و معمولا با فضای در همایون می گردد. از نغماتی است که در روضه خوانی به شدت استفاده میشه... برای حالات اضطرار و تردید در روضه خوانی اجرای فضای منصوری عالی است. حزن خاصی دارد که گویا از چهارگاه خارج شدیم اما در واقع چرخش ملودی آن در چهارگاه می باشد. به آخر همین دعای روز ۲۹ام خوب دقت کنید که چگونه درآمد و مایگی چهارگاه خودش را نشان‌می دهد. بشنوید استاد 🔰🔰🔰🔰🔰
🔰🔰🔰🔰🔰🔰 مخالف گوشه اصلی دستگاه سه گاه و چهارگاه می باشد که کاربرد زیادی در نغمات آیینی از قدیم در تعزیه و الان بخصوص در مدح خوانی دارد. در واقع هنر یک خواننده در سه گاه، رسیدن به این گوشه و اجرای صحیح آن است. مخالف، اوج سه گاه است هرچند بالاتر از آن هم داریم که گوشه است ،اما تاکید اوج در گام مخالف است. مخالف نغمه ای دوپهلو است که هم مناسب مدح خوانی در ولادت ها و هم‌ با تغییر تمپو و ریتم و ضرباهنگ مناسب مرثیه خوانی است. بشنوید 🔰🔰🔰🔰🔰
🍃🍃🍃🍃 شادی روح استاد کریم خانی صلواتی عنایت کنید.🌹🌹◼️◼️ یک قطعه سینه زنی سنتی در مدح حضرت اباالفضل العباس ع از استاد کریم خانی را بشنوید. انصافا صدای ایشان داری گستردگی و انعطاف عجیبی است. جهت یادآوری، ایشان خواننده قطعه معروف مدح امام رضا (ای حرمت ملجا درمانگان) 🍁 این سینه زنی دلنشین که بصورت واحد تک سنتی در فضای دستگاه انجام شده است. نغمه ای محزون و تا حدودی حماسی، که در فضای سنتی به خوبی جواب می دهد. شعر این کار هم شعری سنتی و عامه پسند می باشد که در فضاهای سنتی و عامی کاربرد زیادی دارد و صدالبته که نغمه سه گاه نغمه ای است که در آذری زبانان به خوبی جا افتاده و مستمع با این لحن انس و الفتی دیرینه دارد. کارهای زیادی از استاد سلیم هم در این نغمه اجرا شده است. 🍁 در این کار از استاد کریم خانی مثل سایر کارهای ایشان تکنیک را شاهد هستیم، که مادحین آذری زبان به خوبی از آن استفاده می کنند. ❗️در مورد اکتاوخوانی توضیحات کامل در کانال داده شده (جستجو کنید) 👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
عاشق کربلا -کریمخانی.mp3
9.23M
💥💥💥💥 🌺من از زمان کودکی عاشق کربلا بودم مدرس 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود آقای من حسینه گروه سرود «تبار میرزا» به زودی منتشر خواهد شد سبک و ملودی: شاعر : ملودی در دستگاه تنظیم شده است. https://www.instagram.com/reel/Ch9HmljgOd9/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
52.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹آقای من حسینه🌹 کاری از گروه سرود بزرگ تبار میرزا 🔳🔳🔳🔳🔳🔳 ملودی و نغمه پردازی: مرتضی حبیبی شاعر:اسماعیل شبرنگ 🔳🔳🔳🔳🔳🔳 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃 یک زمینه فوق العاده از ایام فاطمیه از استاد کریمی در فضای آواز و دستگاه را ببینید و بشنوید. 🍁 @amoozeshe_zekre_eshgh این سبک از سبکهای ترکیبی و حالت خواندن و اوزان شعری و تحریرهای به کار رفته در آن زیبایی سبک را دوچندان کرده است. اما برای مداح کار را دشوار می کند، حقا خواندن صحیح این سبک کار دشواری است و نیاز به تسلط کافی مداح به اوزان شعری و ملودی دارد، و صد البته داشتن مستمع کاربلد و هیئتی. این سبک برای مستمع عادی به علت دشواری اجرا و هماهنگی مناسب نیست. 🍁 در این کار از سه شعری که دو تای آن در زمینه و یکی در جواب مستمع استفاده شده است. قسمت اول: ❗️❗️ "تو توبستری دلگیرم" که قالب شعر به حالت های ترانه سرایی شبیه می باشد و از اوزان اصلی عروضی فاصله می گیرد و همین باعث جذابیت آن می شود. خوب دقت کنید❗️ خلاصه علم سبک سازی در این جمله زیر خلاصه می شود. 🌺«تنظیم ریتم و ضرب روی وزن شعری است.» در واقع تمام هنر سباک اینه که شعر رو 👈با کشش ها 👈تنظیم سرعت 👈عبور سریع از روی کلمات 👈استرس و فشار اضافی روی کلمات 👈استفاده از تحریرهای مناسبت برای قرار گرفتن وزن روی ضرب می باشد. اینجا به سکت و توقف لحظه ای که بین دو کلمه "بستری" و "دلگیرم" ایجاد می شود دقت کنید❗️ در واقع با این سکت ضرب را با وزن شعر هماهنگ می کند. قسمت دوم:❗️❗️ چقدر خزونه چشات دلگیره... اینجا نیز حالت های ترانه سرایی و فارغ شدن از اوزان عروضی را شاهد هستیم اما با وزنی دیگر که با قسمت اول متفاوت است. در اینجا هم دقت کنید❗️ در مصرع اول نیز تأکید و فشار لحظه ای در پایان کلمه "خونه" و کشش در کلمه "صدات" در واقع برای تنظیم ضرب با وزن شعری است. نکته مهم❗️❗️ پیدا کردن اینکه کشش و تأکید در کدام کلمه به زیبایی کار می افزاید نشان بلوغ یک سبک ساز است و همچنین هنر یک مداح در اجرای آن... قسمت سوم:❗️❗️ من میمیرم اگه تو از کنارم بری... در واقع قسمت سوم جواب مستمع می باشد، که اینجا نیز حالت ترانه سرایی را شاهد هستیم. در اینجا استاد کریمی قبل از اینکه جواب مستمع رو بیان کنه از کلمه "وای" استفاده می کنند. در واقع این هم برای تنظیم ضرب سینه زن با وزن شعری است که دم جواب مستمع می باشد. در ادامه به سکت و توقف لحظه ای که بین دو قسمت "میمیرم" و " اگه تو از کنارم بری" دقت کنید.❗️ 🍁 ببینید این قطعه فیلم زمینه حضرت زهرا س با صدای استاد حاج محمود کریمی 👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh