سلام وقت بخیر
ایام ولادت و شهادت اهل بیت(ع) هیئاتی هستند که بخاطر نداشتن سیستم صوتی کلا جلسه نمیگیرن،ما برای رضای خدا پولی رو جمع اوری میکنیم و یک دستگاه سیستم صوتی مناسب تهیه میکنیم، و به مسئول جلسه برای یک جلسه تحویل میدیم برای شبهای بعدی اگه خواستن اجاره میدیم و دوباره اون پول اجاره رو تو کارهای خیر مصرف میکنیم.
یک باقیات الصالحاتی که مادام برقراره
هم با خرید سیستم صوتی و هم با اجاره دادن و هزینه کردن در امورات خیر.
دوستانی که عزیزانشون از دنیا رفتن،
این باقیات الصالحات خوبی میتونه باشه
با این سیستم صوتی قران ،زیارت نامه،روضه ،ادعیه،مرثیه، و.... خونده میشه و تا مادامی که این دستگاه کار کنه برای بانیانش خیرات محسوب میشه.
عزیزانی که تمایل دارند در این احسان و باقیات الصالحات سهیم باشند میتونن مبالغ اهدایی خود رو به شماره کارت زیر واریز کنند
6037,9974,3803,1206 حسن بشیری
لطفا پس از واریز وجه اطلاع بدید.
*هرکه شد گمنامتر زهرا(س)خریدارش شود*
*بر در این خانه از نام و نشان باید گذشت*
التماس دعا
#لطفا_در_نشر_اینکار_سهیم_ باشید
#یادمون_باشه_خدا_میبینه
#تن_پوش_آسمانی
لینک گروه تن پوش آسمانی
https://eitaa.com/joinchat/3997499634Cd864ac4ef5
رفقای کانال
طرح بالا مربوط به دوستان باصفای هیئتی جنوب تهران و شهر ری و تو کار خیریه, فعال و سالهاست طرح تن پوش آسمانی رو دارند اجرا میکنند
از موکب داران گلزار شهدای تهران هستند و کاملا مورد اطمینان...
حقیر هم باهاشون خیلی صفا میکنم و بارها کار کردیم و جلسه داشتیم.
رفقا اگه فکر میکنید بابت آموزش کانال دینی نسبت به حقیر دارید بدونید من جز سلامتی شما عزیزان چیزی نمیخوام و همه مطالب کانال در واقع زکات علمه
اما اگه براتون مقدور بود برای این طرح هرچقدر همکه کم باشه حمایت کنید🌹
اگه واریزی داشتید در شخصی برام بفرستید
العبدالحقیر
مرتضی حبیبی
یاعلی🌹🌹🌺🌺❤️❤️
#مناجات_خوانی
#ماه_رمضان
#ردیف_خوانی
#سه_گاه
#سید_جواد_ذبیحی
🍃🍃🍃🍃🍃
به مناسبت ماه مبارک #رمضان
بشنوید قطعه دیگری از مناجات خوانی استاد ذبیحی در دستگاه #سه_گاه و لحظات آخر ورود به گوشه اصلی #مثنوی
درباره گوشه مثنوی قبلا توضیحاتی دادیم
نمونه ای در گوشه مثنوی در دشتی نیز از ذبیحی در کانال کار شده،
مجدد گوش دهید.
🍁
از نظر حقیر این آواز یکی از بی نظیرترین کارهای استاد ذبیحی است ,تحریرها فوق العاده ریز , محکم و پیوسته که البته اجرای این نوع تحریرها از بهترین آواز خوانهای سنتی هم براحتی برنمیاد که نیاز به حنجره ای توانا و کار کشته دارد.
به تحریرهایی که در گوشه مخالف میزند خوب دقت کنید.
البته لازم میبینم عرض کنم از این نوع تحریرها در مداحی استفاده زیادی نمی شود و تعداد پله های تحریر در مداحی بسیار کمتر از این می باشد ,اما پیاده کردن و یادگیری این نوع تحریرها باعث می شود در تحریرهایی که در مدیحه سرایی میزنید دیگر مشکلی نداشته باشید.
🍁
همانطور که در مطلب قبلی درباره گوشه مثنوی گفتم ,گوشه مثنوی رابطه ای با گام ملودی ندارد و میتوان تمام گامها را در مثنوی پیاده کرد
در این مناجات با درآمد سه گاه شروع و ردیفهای سه گاه را تا اوج ادامه داده و از وسط مناجات حالت خواندن سه گاه به حالت مثنوی تغییر میکند و با گوشه مخالف مثنوی شروع و در بیت آخر در مصرع اول به مویه مثنوی و مصرع آخر با درآمد فرود می آید.
دقت کنید❗️
با ورود به گوشه مثنوی قالب شعر هم به مثنوی تغییر می کند.
بدین معنی که گوشه مثنوی معمولا در اشعار مثنوی خوانده می شود.
🍁
دقیقا همین ردیفها توسط حقیر در مناجاتی که در کانال موجود است،خوانده شده، که میتوانید گوش کنید و ببینید که در کل فضای کار تغییر خاصی نیست و یک حال و هوا را می توان احساس کرد.
🍁
@amoozeshe_zekre_eshgh
در ادامه اشعار آواز سه گاه با صدای زنده یاد سیدجواد ذبیحی بااشاره به گوشه های اجرا شده تقدیم به ذاکرین محترم
به دقت گوش کنید👇👇👇
درآمد:👇
من عاشق جانبازم از عشق نپرهیزم
من مست سراندازم، از عربده نگریزم
زابل :👇
( گویند رفیقانم: )2 «از عشق نپرهیزی؟»
از عشق بپرهیزیم، پس با چه در آمیزم؟!
مویه :👇
پروانه ی دمسازم ، می سوزم و می سازم
از بیخودی و مستی، می افتم و می خیزم
تحریر بعد شعر مویه و فرود به درآمد 👇
از بیخودی و مستی ، ( می افتم و می خیزم )2
مخالف :👇
( گر سر طلبی من سر در پای تو اندازم )2
ور زر طلبی من زر اندر قدمت ریزم
مخالف در اکتاو پایین :👇
فردا که خلایق را از خاک برانگیزند
بیچاره من مسکین از خاک تو برخیزم
از اینجا وارد فضای مثنوی می شود
مثنوی مخالف :👇
گفت معشوقی به عاشق کای فتی
تو به غربت دیده ای بس شهرها
پس کدامین شهر از آنها خوشتر است ؟
گفت آن شهری که در وی دلبر است
تکرار بیت فوق در اکتاو پایین☝️
هر کجا یوسف رخی باشد چو ماه
جنت است آن گرچه باشد قعر چاه
بی تو جنت دوزخ است ای جانفزا
با تو زندان گلشن است ای دلربا
مویه و فرود به درآمد:👇
( هر کجا تو با منی من خوشدلم )۲
( گر بود در قعر چاهی منزلم )2
🍁
استاد #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh
ذبیحی _ سه گاه.mp3
4.91M
💥💥💥💥
#مناجات_خوانی
#سه_گاه
#مثنوی
#سید_جواد_ذبیحی
من عاشق جانبازم از عشق نپرهیزم
مدرس #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#دشتی
آواز غم و فراق
نغمه ای فراگیر در تمامی قومیتها و تنیده شده در تمامی فرهنگها
خاطرات قرنها صدای یک ملت
🔰🔰🔰🔰
دعای رمضان_دشتی.mp3
453.1K
🌺دعای هر شب ماه مبارک #رمضان
🌺اللهم رب شهر رمضان...
🎼 #دشتی
🎤 #مرتضی_حبیبی
🤲🤲🤲🤲
@amoozeshe_zekre_eshgh
#شور
دستگاه شور مادر دستگاه هاست و گسترده ترین نغمات را در شور شاهد هستیم.
اکثر ادعیه ماه مبارک مثل دعای سحر در شور خوانده می شود.
دشتی در فایل قبل هم زاییده شور است و در واقع به شور فرود می آید. فقط گام درآمد در دشتی بالاتر است و از درجه پنجم شور وارد دشتی میشویم.
حال مقایسه کنید
🔰🔰🔰🔰🔰
دعای ماه رمضان_دستگاه شور.mp3
1.44M
🌺دعای هر شب ماه مبارک #رمضان
🌺اللهم رب شهر رمضان...
🎼 #دستگاه_شور
🎤 #مرتضی_حبیبی
🤲🤲🤲🤲
@amoozeshe_zekre_eshgh
#ابوعطا
خمیر مایه ابوعطا هم در شور است
و بسیار نزدیک به آن چون زاییده آن است.
چیزی بین مایگی اصلی خود شور و دشتی است.
در درجه دوم شور وارد ابوعطا میشویم برای همین بسیار نزدیک به خود دستگاه شور و حتی دشتی است.
با دعای بالایی در شور مقایسه کنید!
کمی گام آن بالاتر است و در انتهای هر نفس انگار یک نت کم دارد که وارد شور شود.
و البته نهایتا به شور فرود می آید.
🔰🔰🔰🔰🔰
دعای ماه رمضان_ابوعطا.mp3
1.42M
🌺دعای هر شب ماه مبارک #رمضان
🌺اللهم رب شهر رمضان...
🎼 #ابوعطا
🎤 #مرتضی_حبیبی
🤲🤲🤲🤲
@amoozeshe_zekre_eshgh