واحد سنگین شب عاشورا۹۸.mp3
5.62M
#واحد
#کربلایی_مرتضی_حبیبی
#شب_عاشورا
دستگاه #همایون
امشبی را شه دین در حرمش مهمان است....
💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
یه قطعه دیگه از نغمه همایون این بار در فضای آذری بشنوید با دو قطعه قبل مقایسه کنید.
چقدر اشتراک میبینید❓
🔰🔰
#نوحه_خوانی
#همایون
#مؤذن_زاده
🍃🍃🍃🍃🍃
بشنوید قطعه ای نوحه خوانی از زبان استاد سلیم موذن زاده در دستگاه#همایون
این قطعه تاکید بر #درآمد همایون می باشد.
در واقع همایون رو با این گام میتوانید آغاز کنید.
🍁
این قطعه به زبان آذری است و این نشان می دهد که ردیف ها قطعا مربوط به زبان خاصی نیست.
صدالبته که ردیف های ایرانی بر زبان فارسی انطباق بیشتری دارد ولی وحی منزل نیست.
بسیاری از ردیف های ایرانی در مقامات عرب بهتر اجرا می شود البته با نام های دیگر
مثل مقام #حجاز در زبان عرب که دقیقا منطبق بر آواز شوشتری است.
در زبان آذری نیز همین گونه است، بعضی از ردیف ها مثل همین همایون و دستگاه #ماهور و #سه_گاه انطباق بسیار بالایی با زبان و فرهنگ آذری دارد.
🍁
بشنوید این قطعه کوتاه نوحه خوانی سنتی با اجرای استاد بلامنازع صدا استاد سلیم موذن زاده اردبیلی
👇👇👇👇
مدرس #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh
#صحیفه_سجادیه
#دعای_هفتم
#دعاخوانی
#کربلایی_مرتضی_حبیبی
🔰🔰🔰
با توجه به اشاره رهبر معظم به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه که در زمان ابتلا به سختی بسیار سفارش شده است.
تو حال خودم در حال خواندن بودم، بر آن شدم با توجه به کوتاه بودن این دعا در چند نغمه خوانده شود تا نغماتی که در #دعاخوانی بیشتر کاربرد دارد را بشنوید و همچنین اختلاف نغمات را در یک دعای خاص را بیشتر درک کنید.
در ۵ فایل در نغمات
🌷شور و ابوعطا
🌷همایون
🌷ماهور
🌷سه گاه
🌷دشتی
اجرا شده است
بشنوید و بنده حقیر رو هم دعا بفرمایید
به اختلاف نغمات خوب دقت کنید!
👇👇👇👇👇
.
🔸️متن دعای هفتم صحیفه سجادیه
🔰🔰🔰🔰
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ.
ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ.
فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ.
أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ.
وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ.
فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ.
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً.
وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ.
فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
دعای هفتم صحیفه_شور و ابوعطا.mp3
1.17M
💥💥💥💥
#دعای_هفتم_صحیفه_سجادیه
#کربلایی_مرتضی_حبیبی
دستگاه #شور
و اشاره به #ابوعطا
💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#مولودی_خوانی
#مبعث
#دشتی
#سید_مجید_بنی_فاطمه
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
بشنوید قطعه سرود مبعث رسول اکرم به مناسبت ایام مبعث رسول خدا حضرت محمد ص را با صدای سید مجید بنی فاطمه را در آواز دشتی
البته اینجا دستگاه #شور و گردش در #ابوعطا نیز احساس می شود.
قسمت اول به دشتی نزدیک است
و قسمت سوم و پایین کار در فضای ابوعطا احساس می شود.
به علت نزدیکی دشتی و ابوعطا و شور که بارها به آن اشاره کردیم، (ریشه اصلی دشتی و ابوعطا در دستگاه شور می باشد) اینجا نیز بین نغمات دشتی و ابوعطا در رفت و آمد هست.
اما خب غالب کار در دشتی است.
ما این نغمه را معمولا در روضه خوانی و سینه زنی شنیدیم و نمونه های زیادی از نغمه ابوعطا و دشتی و شور در کانال کار شده، ولی در این سبک، جناب بنی فاطمه با تغییر در ریتم و سرعت روی کلمات و هجا بندی حروف سبک، فضا را به سمت فضای شادتر در قالب سرود و مولودی خوانی پیش می برند، که البته نیاز به تبحر سبکسازی دارد.
🍁
بشنوید این سرود دلنشین که اول به حالت شورخوانی و بعد با کاهش سرعت(تمپو) با حالت #تک همان سرود را اجرا می کنند.
نکته مهم:❗️👇
در واقع مدل و ریتم این سبک از سبکهایی است که با تغییر در سرعت کار می توان به حالتها و قالبهای مختلف(واحد،سنگین،زمینه،شور،شورتند) اجرا کرد.
👇👇👇👇
مدرس #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh