6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #چهاردهم ماه مبارک #رمضان
دستگاه #همایون
گوشه #شوشتری
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
با محوریت دعای روز پانزدهم ماه رمضان
این بنده ی خسته را صمیمانه ببخش
سوگند به آیات حکیمانه ببخش
با ناله ی باالحسن ، الهی العفو
یا ربّ کریم من ، کریمانه ببخش
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی 🔰🔰🔰
🌹گل سر سبد نغمات در #همایون گوشه #بیداد است.
هنر اصلی در اجرای همایون اجرای گوشه بیداد است که در واقع اوج دستگاه نیز می باشد.
البته گام بالاتر از بیداد هم در همایون داریم، اما فقط لحظاتی ورود میکنیم و دوباره بازگشتی میکنیم و هنرنمایی در بیداد ادامه پیدا میکند.
❗️همانطور که از نامش پیداست، بیداد اوج حالات فراق و دلتنگی را فریاد میزند.
بشنوید🔰🔰🔰🔰
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #پانزدهم ماه مبارک #رمضان
دستگاه #همایون
گوشه #بیداد
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
با محوریت دعای روز شانزدهم ماه رمضان
آنانکه به دنبال حقایق هستند
از هر چه به غیر دوست فارغ هستند
سرچشمه ی بندگی تمامش عشق است
خوشبخت جماعتی که عاشق هستند
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #شانزدهم ماه مبارک #رمضان
آواز #ابوعطا
گوشه #حجاز
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
با محوریت دعای روز هفدهم ماه رمضان
بی شاید و امّا و اگر می بخشند
آلوده ترینیم و سحر می بخشند
فرزند گناهکار این طایفه ایم
ما را به محبّت پدر می بخشند
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی ❗️❗️❗️
🔰🔰🔰🔰🔰
اینکه میگوییم اشاره به آن گوشه به چه معنی است❓
در استفاده از بعضی از گوشه ها بخصوص گوشه های #ریتمیک میبایست فقط در همان #اوزان شعری استفاده شود اما گاهی در سایر اوزان دیگر و حتی ادعیه که تناسبی با اوزان اصلی آن گوشه ندارد استفاده می شود، آنجاست که میگوییم اشاره به آن گوشه داریم.
یعنی لحظاتی را با توجه به ریتم و فضای مورد نظر در آن گوشه در قالبی دیگر مثل دعا یا روضه و یا سایر اوزان شعری استفاده میکنیم.
به مثال بعدی در گوشه #چهارپاره در ابوعطا که روی اوزان #متفاعلن خوانده می شود دقت کنید!!!
🔰🔰🔰🔰
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #هفدهم ماه مبارک #رمضان
آواز #ابوعطا
اشاره به گوشه #چهارپاره
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
با محوریت دعای روز هجدهم ماه رمضان
آن قافله ای که در پی اصلاحند
با حال خوش از سرّ سحر آگاهند
اعضای تنی که تحت فرمان خداست
در وادی نور ، گرم ذکر اللهند
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی ❗️
🔰🔰🔰🔰🔰
🌺گوشه #خسرو_شیرین و #گبری دو گوشه #ریتمیک و نزدیک به هم در آواز #ابوعطا است.
تفاوت فقط در تحریر و چرخش ملودی است.
🌺این دو گوشه بخصوص گوشه گبری کاربرد زیادی در #تعزیه_خوانی از قدیم داشته است و معمولا روی اشعار و اوزان #دوبیتی سوار می شود.
🌺اینجا در دعای روز ۱۸ ام فقط از نظر چرخش ملودی به این دو گوشه اشاره کرده ایم که گاهی اوقات در لحظاتی خاص در ادعیه به این صورت پیاده می شود.
گوش کنید❗️
🔰🔰🔰🔰🔰🔰