13.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #شانزدهم ماه مبارک #رمضان
آواز #ابوعطا
گوشه #حجاز
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی ❗️❗️❗️
🔰🔰🔰🔰🔰
اینکه میگوییم اشاره به آن گوشه به چه معنی است❓
در استفاده از بعضی از گوشه ها بخصوص گوشه های #ریتمیک میبایست فقط در همان #اوزان شعری استفاده شود اما گاهی در سایر اوزان دیگر و حتی ادعیه که تناسبی با اوزان اصلی آن گوشه ندارد استفاده می شود، آنجاست که میگوییم اشاره به آن گوشه داریم.
یعنی لحظاتی را با توجه به ریتم و فضای مورد نظر در آن گوشه در قالبی دیگر مثل دعا یا روضه و یا سایر اوزان شعری استفاده میکنیم.
به مثالهای کانال در گوشه #چهارپاره در ابوعطا که روی اوزان #متفاعلن خوانده می شود دقت کنید!!!
🔰🔰🔰🔰
14.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #هفدهم ماه مبارک #رمضان
آواز #ابوعطا
اشاره به گوشه #چهارپاره
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی ❗️
🔰🔰🔰🔰🔰
🌺گوشه #خسرو_شیرین و #گبری دو گوشه #ریتمیک و نزدیک به هم در آواز #ابوعطا است.
تفاوت فقط در تحریر و چرخش ملودی است.
🌺این دو گوشه بخصوص گوشه گبری کاربرد زیادی در #تعزیه_خوانی از قدیم داشته است و معمولا روی اشعار و اوزان #دوبیتی سوار می شود.
🌺اینجا در دعای روز ۱۸ ام فقط از نظر چرخش ملودی به این دو گوشه اشاره کرده ایم که گاهی اوقات در لحظاتی خاص در ادعیه به این صورت پیاده می شود.
گوش کنید❗️
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
14.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #هجدهم
ماه مبارک #رمضان
آواز #ابوعطا
اشاره به گوشه #خسروشیرین و #گبری
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #نوزدهم
ماه مبارک #رمضان
دستگاه #همایون
اشاره به گوشه #لیلی_مجنون
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
11.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #بیستم
ماه مبارک #رمضان
آواز #افشاری
گوشه #عراق
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#زمینه
#شهادت_حضرت_علی ع
#کربلایی_مرتضی_حبیبی
#ابوعطا
🔰🔰🔰🔰
قطعه ای که می شنوید در زمینه خوانی با صدای کربلایی مرتضی حبیبی شهادت مولا امیر المومنین ع مربوط به سال قبل که در فضای #ابوعطا کار شده است.
🍁
در مورد نغمه ابوعطا تحلیل های زیادی انجام شده.
ایننغمه رو جدی بگیرید!!
در فضای دستگاه شور نغمه ابوعطا در نغمات آیینی پرکاربردترین هاست.
در این نغمه احتمالا کارهای زیادی توی این فضا شنیده باشید.
زمینه "کجایی بابا"در مدح حضرت رقیه س با صدای حاج محمود کریمی را قطعا اکثر دوستان شنیدید،
چقدر نزدیکی بین این دو زمینه وجود دارد؟
متن زمینه شهادت حضرت علی ع
👇👇👇👇
باباجون نرو بمون کنارم
سرمو کف پاهات میزارم
بی تو من ابر بهاری میشم
جای اشک از دیده خون میبارم
میکنی چه بی قراری
واسه چی آروم نداری
زیر لب میون بستر
اسم مادر و میاری (۲)
بابا مرو مرو مرو (۳)
🍃🍃🍃
میدونم خیلی بلا کشیدی
خیری از زمونه هم ندیدی
تموم موهات سپید شد از غم
شبیه مادرمون خمیدی
خسته ای از دست دنیا
رنگ و روت پریده بابا
نکنه بری و زینب
بمونه اسیر غمها
بابا مرو مرو مرو (۳)
🍁
مدرس #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی
🔰🔰🔰🔰
گوشه #رهاب که در افشاری و شور و حتی نوا مشترک است.
نغمه ای همه فن حریف و فی مابین است
در واقع خود #افشاری از متعلقات #شور و نزدیک به مادر دستگاه خود است.
بنابراین خیلی از گوشه ها در هر دو نغمه بسیار نزدیک به هم و در هم تنیده است.
رهاب گوشه ای است که از آن برای انتقال از شور به افشاری و نوا و از افشاری به شور ونوا کاربرد دارد.
اما رهاب در افشاری خود را بهتر نشان می دهد. حالتی محزون دارد و انسان بعد از شنیدن آن انگار منتظر لحن بعدی است و انتظار و خوف و رجا را القا میکند.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
15.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #بیست_یکم
ماه مبارک #رمضان
آواز #افشاری
گوشه #رهاب
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #بیست_دوم
ماه مبارک #رمضان
#درآمد_بیات_ترک
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh