بسم الله الرحمن الرحیم
خوش آمدید🌺❤️🌺
ممنونم که مطالب را با دقت دنبال می کنید.💐
1⃣ارائه تعریف عامیانه اصطلاحات
2⃣آموزش ها و نکات ویژه ی کانال داری در پیامرسان های مختلف
3⃣تولید فیلم و صوت
4⃣ساخت عکس نوشته و استیکر
5⃣کاهش حجم فایل ها
6⃣ترفند هایی برای حرفه ای شدن در فضای مجازی
7⃣معرفی اپلیکیشن های کاربردی
8⃣انتقال تجربه در خصوص نشر و بازنشر محتوا
9⃣ ترفندهای کاربردی موبایل
با ما همراه باشید و دوستانتان را به این کانال دعوت بزنید...
https://eitaa.com/joinchat/3897884727C81f7c6bc52
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshmajaziesf
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
کلیپ تصویری:
کلیپ تصویری بطور معمول از ترکیب دو یا چند قطعه ویدیوی کوتاه با سناریویی مشخص و تدوینی منطقی با مدتزمان کمتر از 7 دقیقه (مطلوب بین ۲ تا 5 دقیقه) گفته میشود که به دو صورت تولیدی و آرشیوی تهیه میگردد. کلیپ تولیدی بر اساس یک موضوع و فیلمنامه تصویربرداری گردیده و سپس تدوین میگردد اما کلیپ آرشیوی از تقطیع و تدوین چند قطعه ویدئویی آماده و مرتبط که طبق یک سناریوی جدید تدوینشده است، میباشد.
کلیپ تصویری میتواند مستند، انیمیشن، مصاحبه، گزارش و ... باشد؛ و فرمت آن نوعاً MP4 و مناسب است نسبت تصویری آن ۱۶:۹ باشد.
فیلم موبایل:
تعریف: قطعه ویدیویی با موضوع و سناریویی مشخص که لزوماً با موبایل تصویربرداری و تدوین میشود که میتواند تولید یا آرشیوی باشد. استفاده از افکتهای صوتی و تصویری، رعایت زاویه دید، رعایت نورپردازی و ... از اموری است که لازم است موردتوجه قرار گیرد.
فیلم موبایل حداقل ۱ دقیقه و حداکثر ۳ دقیقه میباشد و فرمت آن نوعاً MP4 میباشد.
ملاکهای این قالب نوعاً مانند ملاکهای کلیپ تصویری است.
#کلیپ_تصویری
#فیلم_موبایل
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
فتوکلیپ:
به ویدئویی که از تدوین و ترکیب مجموعهای از تصاویر به همراه صداگذاری و میکس مناسب برای رساندن مفاهیم و انتقال پیام ساختهشده است، فتوکلیپ میگویند. هنرمندی و خلاقیت خالق این اثر، به چیدمان منطقی تصاویر و ارتباط معنایی آنها با صوتی است که در پسزمینه منتشر میکند و از این ترکیب خلاقانه، مخاطب را آگاه به مسائل و موضوعات مختلف میکند. در فتوکلیپ میتوان از صوتهای مختلف و در یک موضوع، برای پرداختن به جوانب مسئله، بهره گرفت. زمان فتوکلیپ، حداقل 1 دقیقه و حداکثر ۵ دقیقه (حجم کمتر از ۱۰ مگابایت) است؛ و فرمت آن معمولاً MP4 میباشد.
#فتو_کلیپ
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
کلیپ صوتی:
بطور معمول از ترکیب دو یا چند قطعه صوت مختلف (کلامی ، آهنگ و ...) و مرتبط بهصورت هدفمند که میتواند تولید یا آرشیوی باشد. استفاده از افکتهای صوتی و آهنگ ضمیمه از اموری است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
زمان کلیپ صوتی حداکثر ۵ دقیقه است (لازم به ذکر است که آستانه شنوایی مخاطب نوعا 3 دقیقه می باشد).
فرمت آن نوعاً MP3 میباشد.
#پادکست_صوتی
#کلیپ_صوتی
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
راه هایی برای افزایش اعضای (ممبر) کانال
1⃣: آماده سازی متن جذابی برای تبلیغ از کانال به همراه عکس و لینک بلند کانال و انتشار در کانال و درخواست ارسال اعضا برای دعوت دوستانشان...
2⃣: شرکت در تبادل لیستی و بنری شبانه کانال ها ی فرهنگی
3⃣: موضوع و هدف کانال دقیق در توضیحات و بیوی کانال قید شود ومحتوای کانال دارای قالب مناسب و خلاصه، کوتاه و دارای هشتگ مناسب و جذاب باشد.
4⃣: تبلیغ در وبلاگ و سایت ها و شبکه های اجتماعی به صورت منظم و لینک دهی به کانال
5⃣: باز ارسال و فروارد محتوای خلاصه شده کانال در گروه های مختلف و برای ادامه ی مطالعه با لینک بلند به کانال ارجاع دادن
6⃣: (درایتا)ارسال بنر و لینک کانال به همراه توضیحاتی از موضوعات جذاب کانال به کانالهای ایتا
7⃣: لینک بلند کانال و دعوتنامه ای را برای دوستان و آشنایان پیامک کنید.
8⃣: برخی از کانال های بزرگ و پر بازدید با هزینه ای، تبلیغ کانال شما را انجام می دهند.
9⃣: برگزاری مسابقات و قرار دادن نظر سنجی و ختم قرآن و طرح های مخاطب پسند و ارتباط ویژه با اعضای کانال، باعث ماندگاری اعضا و افزایش آن و عدم ریزش ممبر می شود.
0⃣1⃣: در گروه ها و سوپر گروه های فرهنگی عضو شوید و فعالیت کنید و هراز گاهی پست مطالب جذاب و اختصاصی و یا حتی با اجازه مدیر گروه تبلیغ کانالتون را منتشر کنید.
1⃣1⃣: مطالب خود را به صورت مستند و در زمان بندی مناسب ارسال کنید و کیفیت مطالب را اهمیت دهید؛دو مطلب پر کیفیت بهتر از ده مطلب بدون سند و بی کیفیت است.
#آموزش
#ممبرگیری
#افزایش_ممبر
#عضوگیری
#جذب
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
معرفی سایت منابع تصویری و گرافیکی زیبا و عالی :
http://www.asr-entezar.ir/
منبعی برای طرح های گرافیکی :
http://rezagraphic.ir/
طرح های زیبای مذهبی :
https://shiawallpapers.ir/
باید به قسمت نگارخانه اش برید
کارهای مذهبی و پوستر های زیبا :
http://tavabin.ir/
#معرفی_سایت
#گرافیکی
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
لینک دهی کانال
برای لینک دهی هر کانال دو نوع لینک وجود دارد
اول : لینک کوتاه که همیشه با اتساین@
همراهه
@amoozeshkadehm
و لینک بلند کانال یا جوین چت :
https://eitaa.com/joinchat/3897884727C81f7c6bc52
#لینک_دهی
#لینک_جوین
#لینک_خصوصی
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
✅در کانالهای پیامرسان (مانند تلگرام، واتساپ و غیره) اصطلاحاتی رایج هستند که بهطور گسترده استفاده میشوند. در ادامه برخی از رایجترین و اصلیترین اصطلاحات را به همراه تعریف کوتاه آوردهام:
1. ادمین (Admin): مدیر کانال که مسئول مدیریت محتوا، اعضا، و تنظیمات کانال است.
2. پست (Post): هر پیام، تصویر، ویدئو یا محتوای دیگری که در کانال به اشتراک گذاشته میشود.
3. فوروارد (Forward): ارسال یک پیام از یک کانال یا چت به کانال یا چت دیگر.
4. بازدید (View): تعداد دفعاتی که یک پست توسط اعضا دیده شده است.
5. ریپلای (Reply): پاسخ به یک پیام خاص که ارتباط موضوعی را نشان میدهد.
6. لینک جوین (Join Link): لینکی که برای پیوستن به کانال استفاده میشود.
7. ممبر (Member): عضوی از کانال که میتواند محتوا را مشاهده کند.
8. بیو (Bio): توضیح کوتاهی درباره کانال که معمولاً در بخش اطلاعات کانال نمایش داده میشود.
9. ادمین ربات (Bot Admin): رباتی که برای مدیریت خودکار وظایف کانال (مثل حذف پیامها یا ارسال محتوا) استفاده میشود.
10. تبلیغات (Ads): پستهایی که برای معرفی خدمات، محصولات یا کانالهای دیگر در کانال قرار میگیرند.
11. کامنت (Comment): نظراتی که کاربران زیر یک پست میگذارند (در صورت فعال بودن بخش نظرات).
12. هاشتگ (Hashtag): علامت # که برای دستهبندی محتوا و جستجوی آسان استفاده میشود.
13. ایموجی (Emoji): شکلکهای گرافیکی که برای بیان احساسات یا تاکید استفاده میشوند.
14. پیوی (PV - Private): چت خصوصی یا پیام مستقیم به یک فرد.
15. سین زدن (Seen): اصطلاح عامیانه برای دیدن پیام توسط کاربر.
16. شیر کردن (Share): به اشتراکگذاری محتوای یک کانال در کانال یا پلتفرمهای دیگر.
17. پاک کردن کش (Clear Cache): حذف فایلهای ذخیرهشده محلی برای آزاد کردن فضا یا حل مشکلات عملکردی.
این اصطلاحات از پرکاربردترینها در مدیریت و استفاده از کانالهای پیامرسان هستند.
#اصطلاحات_رایج
#كانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
تبادل:
مدیر کانال متن و آدرس دعوت را برای مدیر یا مدیران کانال های دیگر ارسال می کند و با همدیگر توافق می کنند که تبلیغ کانال همدیگر را انجام دهند ...
♻️انواع تبادلات:
⏪تبادل متنی
⏪تبادل بنری
⏪تبادل ادمینی
⏪تبادل لیستی
در تبادل متنی متن دعوتنامه ای که در انتهای آن لینک جوین قرار دارد را تنظیم وبرای تبلیغ در کانالها ارسال می کنیم .
در تبادل بنری علاوه بر متن و لینک جوین ، تصویری زیبای طراحی شده و جذاب را به همراه لوگویی از کانالمون برای تبادل ارسال می کنیم.
تبادل لیستی فقط با عنوان کانال و لینک جوین انجام می شود و همه ی کانالهایی که در لیست نام برده شده باید لیست کانالها را در کانالشون قرار دهند....
برای تبادلات قوانینی را ادمین ها و مدیران کانالها با همدیگر توافق می کنند و بر اساس همین توافق ها انواعی دیگر از تبادل را می توان، تبادل ویویی (یعنی با شمارش بازدیدها) و ساعتی و ادمینی و شبانه و روزانه نام ببریم .
♻️تبادل ادمینی
دو نفر توافق میکنن مدیر کانال هم بشوند همه تیک ها جز افزودن کاربر غیر فعال می شود
و دعوتنامه به پیوی اعضا کانال فرستاده میشود.
♻️ حمایتی
تبلیغی که مدیر کانال فقط بنر ما را داخل کانالش جهت حمایت از کانال ما قرار میده
در واقع یک طرفه است
♻️تبادل ویویی
مدیر بنر را میده تا مثلا ۱۰۰ تا سین شما هم بنر اون را قرار میدین تا صد تا سین بشه بعد برمیدارین
یا اینکه مدیر میگه من بنر میدم بهت اگر صدتا سین شد یک روز رایگان بنرت را تبلیغ میکنم
#تبادلات
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
https://www.bensound.com/royalty-free-music/2
منبعی برای موزیک های بیکلام و ملایم برای ساختن پادکست ها و کلیپ صوتی
#موسیقی
#منبع_موزیک
#معرفی_سایت
#پادکست
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
هشتگ:
برای هشتگ گذاری این علامت را ابتدای هر جمله یا کلمه می زاریم:
#
بعد بدون هیچ فاصله ای و چسبیده به مربعه کلمه را می نویسیم وزمانی که آبی شد یعنی صحیح هستش: مثال :
#علی
#تبلیغ
#دقت
حالا اگه جمله بود و چند کلمه بدون هیچ فاصله ای بعد مربع کلمه اول و بدون فاصله خطزیر (آندرلاین)_ قرار می دهیم دقت کنید هیچ فاصله ای بین کلمات نیاز نیست فقط بین کلمات خط زیر لازم هست : مثال
#علی_عالی_اعلا
#سه_شنبه_های_جمکرانی
#هشتگ_گذاری
حالا این هشتگ گذاری اگر درون متنی و بدون هدف و بیهوده باشد تازه اثر منفی در محتوای کانال شما میگذارد وحتی باعث ریزش مخاطب میشه و اگر هدفمند و بر اساس موضوعات کانال و منظم و دقیق و کم و در آخر و انتهای مطالب باشه باعث نظم و دسته بندی ویژه و حتی جذب مخاطبین میشه ...
نکته: ابتدای هر مطلب قاعدتا باید عنوان و موضوع و تیتر قرار داده شود و نه هشتگ ...
#هشتگ_گذاری
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
#⃣کاربرد هشتک در شبکه های اجتماعی و پیام رسان
20l.ir/Hashtag
#هشتگ_گذاری
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
هشتگ گذاری هدف دارد.
اینکه ما چه چیزی را هشتگ میکنیم و برای چی هشتگ میگذاریم.
چون هشتگ گذاری در واقع میاد مطالب کانال شما را دستهبندی میکنه مثلاً شما تو کانالتون احکام دارید، ختمصلوات دارید. ختم قرآن دارید، یا مثلاً نکات تربیتی دارید یا یک نکته یک عبرت دارید. اینها میشه در واقع فهرست مطالب کانال شما که وقتی شما پایین هر پست متناسب با آن موضوع هشتگ ش رو بگذارید (مثلاً هشتگ احکام بگذارید) بعد وقتی هشتگ احکام رو سرچ بکنید تمام پست هاتون که مربوط به احکام هست لیست میشه میاد پایین صفحه با تعدادش قرار میگیره و شما میتونید تک تک آنها را ببینید. این امکان هم برای شما هست و هم برای مخاطبین کانالتون و هم گاهی اوقات باعث میشه که بعضی از هشتگها داغ های یک شبکه اجتماعی و پیام رسان بشه.
با این توضیحات هشتگ شبتون بخیر و سلام و امثال اینها خیلی مفید فایده نیست یعنی نتیجه ای ازش نمی گیریم. توی دسته بندی ها نیست بنابراین برای شبتونبخیر هشتگ نمیگذاریم یا برای سلام هشتک نمیزاریم اینها ضرورتی ندارد اما آنهایی که خدمتتون گفتم اینها به این سبک و سیاق هشتگ گذاری بشه خیلی خوبه.
اینکه چه مطالبی و چه موضوعی هشتگ بشه خیلی سلیقهای هست. ولی شما باید به هدفتون نگاه بکنید شما با توجه به موضوع و محتوای کانالتون با هشتگ فهرست بندی بکنید
با هشتگ گذاری هم عنوان میدید به مطالبتون هم مطالبتون رو فهرست بندی و دسته بندی می کنید یکی از مدلهایی که برای هشتگ گذاری می تونیم مثال بزنیم اینه که شما هشتگ بدید برای موضوع پست هاتون و در عین حال برای قالب پستاتون. براتون نمونه خواهم 0فرستاد مثلاً شما یک موشن گرافی میگذارید برای بحث احکام از موضوعات کانال شما احکامه که در قالب موشن گرافی میخواهید ارائه بدید هشتگی که پایین پستتون میگذارید قبل از آدرس کانال میتونه یکی هشتک احکام باشه یکی هشتگ موشن گرافی این یک مدل از هشتگ گذاری هست
آنچه که معموله اینه که پایین هر پستی قبل از آدرس کانال هشتگ گذاشته بشه.
#هشتگ_گذاری
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
آموزش پخش زنده
اگر از سایتی پخش زنده ای و یا ویدیو و فیلمی را خواستید لینک دهی کنید در کانال ایتای خود می توانید در انتهای آن آدرس سایت که منتشر می کنید این عبارت زیر را به آن اضافه کنید تا در خود کانالتون پخش انجام شود :
?eitaafly
https://www.aparat.com/v/ba7eB?eitaafly
البته این لینک سرعت بالای اینترنت لازم داره
اینم آدرس برای اینترنت سرعت کم :
yun.ir/08d2g4?eitaafly
#آموزش
#پخش_زنده
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
✅کوتاه کردن لینک ها
1⃣با سایت معروف یون :
https://yun.ir/
2⃣بی تو ان دات آی آر :
https://b2n.ir/
واقعا عالیه و حتی خودشم ازتون چهار کاراکتر و حرف پیشنهاد میگیره و با سرعت لینک کوتاه تحویلتون میده
3⃣c88.ir
4⃣20l.ir
#آموزش
#لینک_کوتاه
#کوتاه_کننده
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
ملاکهای مورد نیاز و مهم یک محیط در پیام رسانها تقدیم می گردد.
خصوصیات اصلی کانال:
در پیامرسانها اصطلاحاتی وجود دارد که توضیح مختصری در خصوص آنها ارائه شده و علاوه بر این اصطلاحات برای هر کانال خصوصیاتی است که همه این خصوصیات اگر بهصورت دقیق و صحیح باشند، برای جذب مخاطب و ماندگاری مخاطب مؤثر است.
با حوصله بخونین 👌
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
⏪اعضا:
به تعداد کاربران کانال یا گروه در پیامرسانها عضو (member) گفته میشود که این اعضا به دودسته واقعی و غیرواقعی (Fake) تقسیم می شوند.
❗️نکته: برای شمارش اعضای کانال از واحد k معادل 1000 استفاده میشود. برای کانالهایی نیز که تعداد اعضای آنها بالای یکمیلیون کاربر است از واحد m معادل میلیون استفاده میشود.
⏪بازدید:
تعداد مشاهده شدن پستهای کانال را بازدید (view) میگویند.
⏪ریزش و ارتقا:
به کاهش تعداد اعضای کانال ریزش و به افزایش آن ارتقاء گفته میشود.
تعریف شناسه :
تعیین هویت کانال و کاربر در پیامرسان که در آن پیامرسان قابلشناسایی است، شناسه یا ID نامیده میشود)ID مخففIdentification (که اگر بخواهیم در محیط اینترنت در بعضی از پیامرسانها آن را بیابیم با اضافه کردن آدرس اینترنتی سایت آن پیامرسان قبل از ID قابلمشاهده است.
الف) شناسه فرد: (id فرد
یکی از راههای ارتباطگیری بین مخاطبین پیامرسانها ارتباطگیری فردی است و شخص برای معرفی خود به دوستان یا دیگران میتواند آیدی شخصی خود را به دیگران داده تا این ارتباط برقرار شود. قبل از آیدی میبایست علامت @ را قرار دهد.
⬅️چگونه نام کاربری ایجاد کنیم ؟
مراحل زیر را طی کنید
1_ابتدا از بالای صفحه سمت چپ گزینه سه خط را لمس کنید
2_وارد تنطیمات ایتا شوید
3_زیر شماره تلفن قسمتی وجود دارد نوشته نام کاربری لمس کنید
4_یک نام به انگلیسی انتخاب کنید می تواند ترکیبی از حروف _ اعداد باشد مثال
@Mdsh1001
5_اگر نام انتخابی شما قبلا توسط کسی انتخاب نشده باشد ایتا تایید میکند و به رنگ سبز در می اید
6_تیک تایید را بزنید ✅
نام کاربری شما ایجاد می شود .در اطلاعات کانال خود با نوشتن ارتباط با مدیر نام کاربری را که قبلا کپی کرده اید جایگزین کنید
ب) شناسه کانال:(idکانال
نام انحصاری کانال است که با @ شروع میشود. آدرس کانال برخلاف نام و نشانوارهی (لوگو) کانال که میتواند تکراری باشد منحصربهفرد است و نمیتوان دو کانال با آدرس یکسان داشته باشیم.
#آموزش
#کانال
#نام_کاربری
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
آدرس اینترنتی مستقیم برای عضو شدن و پیوستن به یک کانال (link join )
برای هر کانال یک لینک بلند توسط بعضی پیامرسانها در نظر گرفته میشود که توسط سازندگان کانال قابل مشاهده است.برخی به این لینک، لینک بلند هم میگویند. تفاوتی که لینک join با لینک اصلی کانال دارد، در نوشتار آن است که دارای عملکردی متفاوت با لینک معمولی است بدین گونه که کاربر بعد از کلیک بر روی آن پنجرهای را مشاهده خواهد کرد که از کاربر میخواهد تا به کانال مذکور بپیوندند و با گزینههای بله و خیر حق انتخاب پیوستن و بستن پنجره را دارد با این تفاوت که لینک عمومی تنها برای ورود به کانال و مشاهده آن است نه پیوستن به آن کانال.
نکته: هنگام تبلیغات یک کانال از لینک جوین یا لینک بلند آن استفاده میشود.
⏪کانال عمومی:
چنانچه کانال عمومی ایجاد کرده باشید، حتماً بایستی شناسه کانال (ID) نیز ایجاد شود. این قابلیت در زمان جستجوی کانالهای عمومی نمایش مییابد و کاربران میتوانند بدون محدودیت به کانال اضافه شوند.
⏪کانال خصوصی:
چنانچه کانال خصوصی باشد دیگر شناسه ندارد و فقط دارای لینک بلند است که توسط برخی از پیامرسانها برای کانال ساخته میشود. لینک بلند توسط سازنده کانال قابلمشاهده است. کاربران چنانچه این لینک را بهصورت دعوتنامه و یا در محتوای تبلیغ مشاهده کنند میتوانند به کانال بپیوندند (join) یا اضافه شوند.
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
⏪لینک مطلب: link-post
برای هر مطلب در پیامرسانها یک لینک اختصاصی وجود دارد که به آن لینک مطلب ( link-post ) گفته میشود در ضمن این قابلیت برای پیامرسانهای تلگرام و ایتا امکان پذیر است اما پیامرسانهای سروش و گپ و بله و ... این قابلیت را هنوز ندارند.
♻️تبادل:
ارتباط بین دو یا چند کانال برای جذب عضو را تبادل مینامند. اصطلاح تبادل در محیطهای پیامرسان ، زمانی استفاده میشوند که کانالها جهت جلوگیری از ریزش اعضا و ارتقای کانال اقدام به تبلیغات متقابل با کانالهای دیگر میکنند و عبارتاند از:
♻️تبادلات تکی:
تبادلی است که پس از توافق بر روی نحوه نمایش ( تعداد بازدید یا زمان نمایش ) بین دو کانال صورت میگیرد.
♻️تبادلات گروهی:
تبادلی است که پس از توافق بر روی نحوه (تعداد بازدید، یا زمان نمایش) و ترتیب نمایش بین چندین کانال صورت میگیرد و پسازآن هر کانال اقدام به نمایش تبلیغ کانالهای دیگر میکند. در تبادل گروهی ممکن است رویههای دیگری نیز استفاده شود و برای آنها از اصطلاحات دیگری همانند چرخشی ، سنتری و … استفاده شود . اما اصول مربوط به تبادل که نمایش چندین کانال بر اساس توافق انجامگرفته است ثابت میباشد.
❇️انواع دیگر تبادلات از قرار زیر هستند:
⏪تبادلات شبانه:
نوعی دیگر از تبادل است که بهصورت تکی یا گروهی انجام میشود و در زمان استراحت کانال که معمولاً از اواخر شب تا صبح است انجام میگیرد.
⏪تبادلات لیستی:
در این نوع از تبادلات با شرکت در گروه تبادلاتی که تعدادی از کانالهای نزدیک به هم را ازلحاظ تعداد جمع شدهاند و همه را در یک لیست منظم میکنند، صورت میگیرد. همه مدیران کانالهای که در لیست شرکت کردهاند باید لیست را در ساعت معین در کانالهایشان قرار دهند.
( بهتر است برای جذب بیشتر و بهتر مخاطب از همه نوع تبادلات و در ساعات مختلف استفاده شود.)
پیوی= خصوصی شخصی فردی
ریپ، ریپلای= در پاسخ به مطلبی و یا یکی از محتوای کانال گفتاری منتشر کنیم اصطلاحا ریپ یا ریپلای زده ایم
دان بدید = اصطلاحی است که مدیران و ادمین کانالها بعد از قبول تبادل و قرار دادن آن در کانالشون می گند دان دادم و در کنارش هم میتونه ✅ این شکلک را قرار دهد
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
❇️بررسی محیطی:
1⃣تأسیس:
زمان شروع به کار کانال در پیامرسان
2⃣نظم:
ارسال مطلب بهصورت روزانه و ماهانه و سالانه و حتی نظم مطالب در طول روز بررسی میگردد.
3⃣ساختار:
استفاده از همه قالبهایی که یک پیامرسان دارد و مقتضای مخاطبین کانال است. مثل (متن، عکس نوشته، صوت، کلیپ، استیکر و...) موردبررسی قرار میگیرد.
4⃣ظاهر:
بررسی مطالب ازاینجهت که بهصورت شکیل و زیبا در کانال درجشده باشند.( مثلاً متن طولانی در پیامرسانها باعث خستگی مخاطب خواهد شد و حتی شکل ظاهری کانال را تحت تأثیر قرار میدهد)
همچنین استفاده از شکلک و ایموجی در زیباسازی محتوای کانال و گروهها مؤثر است که لازم است مبلغین به این قابلیت توجه ویژه نمایند.
5⃣ارتباط: ( تعامل)
در کانالهای پیامرسان عموماً ارتباط و تعامل یکطرفه است، بهنحویکه مدیر یا مدیران مطالبی را برای اعضایشان ارسال میکنند. در بررسی و ارزیابی محیطی از یک محیطی پیامرسان راههای ارتباطی اعضا با مدیر و مدیران موردبررسی قرار میگردد.
نکته:
ارجاع دهی و ارتباط با مخاطب از لوازم ضروری یک محیطی پیامرسان موفق است تا مخاطب بتواند ارتباطگیری کند و این ارتباطگیری به چند صورت میتواند صورت بگیرید.که در قسمت مشخصات گروه یا کانال و یا ذیل مطالب درج میگردد.
الف – ارتباط با شخص مدیر از طریق شناسه (ID):
در این نوع ارتباطگیری مدیر شناسه شخصی خود را قسمت مشخصات گروه یا کانال ( Profile ) قرار میدهد و یا در انتهای مطلب شناسه پاسخگوی همان موضوع را معرفی میکند.
ب – گروه:
در این نوع ارتباط در کنار کانال گروهی راهاندازی میشود و بر اساس ساعات مشخصشده مدیر یا هر پاسخ گوئی از طرف کانال پاسخ مخاطبین خود را ارائه میکند.
ج – ربات:
یکی دیگر از راههای پاسخ گوئی رباتهایی است که در بعضی پیامرسانها فعلاً فعال بوده و در بعضی هنوز راهاندازی نشده است، اما این نوع هم یکی از راههای ارتباطگیری برای کانال است که از امتیاز ویژهای برخوردار است.
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
🔄ارجاع:
در ارزیابی و بررسی محیطی پیامرسانها یکی از ملاکهای که کارشناس محیط مبلغ را امتیاز میدهد، ارجاع برای مطالب است. مخصوصاً مطالبی که به هم مرتبط هستند.
دو نوع ارجاع دهی وجود دارد:
↩️الف – سَندی:
به این صورت اگر سند مطلب کوتاه است سند را در پینوشت یا در تصویر برای عکس نوشتهها بیان کند و اگر سند طولانی است بهمقتضای محتوای پیامرسانها که باید مختصر باشند ارجاع دهی با یک لینک به محیطی دیگر داده میشود اعم از سایت یا یک کانال مستندات و ...
↩️ب – محتوای دیگر کانال:
به این صورت که اگر این مطلب به یکی دیگر ز مطالب کانال ارتباط دارد و مطالب بهصورت عددی یا مرتبط به هم هستند را با لینک مطلب (link-post) مطلب قبلی یا مطالب قبلی به هم ارجاع میدهد تا مخاطب بهراحتی بهتمامی مطالب دست پیدا کند.
⏺ج. برچسبگذاری که برای دستهبندی مطالب درباره موضوعی خاص یا قالب خاص و یا عبارات خاص در یک محیط پیامرسان به هم ارجاع و پیوند داده میشود.
در رابطه با برچسبگذاری (هشتگ Hashtag) در ملاک بررسی و ارزیابی محیطی بند بعدی نکاتی تقدیم میگردد.
برچسبگذاری: (هشتگ Hashtag)
هشتگ در حالت اسم (در سایتهای اینترنتی شبکههای اجتماعی و ابزارها) یک کلمه یا عبارت است که قبل از ترکیب علامتگذاری میشود تا پیامهای مرتب یا مشخص با این موضوع شناسایی شود؛ همچنین زمانی که بهصورت مجزا به کار میرود، نماد # نیز مورداستفاده قرار میگیرد.
در ارزیابی محیطیهای پیامرسان نحوه هشتگ گذاری و استفاده از این قابلیت که در اکثر قریب بهاتفاق پیامرسانها وجود دارد، موردبررسی قرار میگردد
هشتگ گذاری یکی از راههای دسترسی سریع مخاطبین به مطالب یک موضوع یا قالب خاص و بهصورت کلی کلمه و کلمات خاص محسوب میشود.
#آموزش
#کانال
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
🔄کانورت کردن انلاین
تبدیل 🎬فیلم ⬅️به صوت 🎼
https://mp3toolbox.net/mp4_to_mp3#.Xt-dWEXXLcs
#آموزش
#تبدیل_فرمت
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
👇 آموزش متن نگار :
https://b2n.ir/mtng
🔹تمامی آموزش های کار با اپلیکیشن متن نگار در این کانال تلگرامی به صورت ویدیو موجود می باشد .
🔹همچنین شما می توانید با مراجعه به پیج رسمی متن نگار در آپارات آخرین آموزش ها را مشاهده نمایید .
💯آپارات ما :
http://www.aparat.com/matnnegar
🍃همراه ما باشید . . .
https://t.me/amouzesh_matnnegar
#آموزش
#متن_نگار
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
پادکست چیست ؟
از اصطلاح پادکست (Podcast) امروزه با دو معنای عام و خاص استفاده میشود.
معنای خاص و مفهوم دقیق و اصلی پادکست، فایلهای صوتی است که بر روی سرورهای مشخصی آپلود میشود و شما میتوانید به کمک برنامههایی که برای گوش دادن به پادکست طراحی شدهاند، مشترکِ آنها بشوید یا اصطلاحاً Subscribe کنید.
همچنین معمولاً امکان دانلود پادکست هم برای شما فراهم میشود و مجبور نیستید همیشه به صورت آنلاین به آنها گوش بدهید.
بنابراین وقتی از اصطلاح پادکست به معنای دقیق آن استفاده میکنیم باید دو ویژگی زیر وجود داشته باشد:
شما بتوانید مشترک (Subscriber) آنها بشوید.
یک سلسله فایل صوتی وجود داشته باشد و نه صرفاً یک فایل صوتی (در غیر این صورت، مشترک شدن هم معنایی ندارد).
🔆معنای عمومیترِ پادکست چیست؟
امروز بسیاری از مردم و حتی فعالان حرفهای تولید محتوا، خود را به تعریف بالا مقید نمیکنند. به همین علت پادکست محدودهی بسیار گستردهتری را شامل شده است:
✅اصطلاح پادکست برای مجموعه فایلهای صوتی که در وبسایتها یا شبکه های اجتماعی عرضه میشوند نیز به کار میرود. حتی اگر امکان مشترک شدن برای آنها در نظر گرفته نشده باشد.
🌀 اصطلاح پادکست گاهی برای مجموعه فایلهای ویدئویی نیز به کار میرود. حتی بسیاری از نرم افزارهای استفاده از پادکست، امکان مشترک شدن سرویسهای ویدئویی را نیز برای شما فراهم میکنند.
بنابراین ما معمولاً از اصطلاح مجموعه فایلهای صوتی استفاده میکنیم تا بهتر مشخص شود که منظورمان چه نوع محتوایی است.
با این روش، علاوه بر پادکستهای واقعی و کلاسیک (با امکان Subscribe کردن)، فایلهای صوتی وبسایتها (مانند رادیو مذاکره و قصه های رادیویی)، مجموعه فایلهایی که در نرم افزارهای پیام رسان یا شبکه های اجتماعی عرضه میشوند و حتی CDها و DVDهای صوتی هم شامل بحث ما خواهند شد.
#پادکست
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
✅ساخت اکولایزر
Avee Music Player
https://www.farsroid.com/avee-music-player-pro-full/
آموزشی برای آوی پلایر :
https://www.aparat.com/v/BhNM6
#معرفی_اپلیکیشن
#اکولایزر
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
Cover_Maker_1.5b.apk
23.2M
🔴🔶ساخت کاور اکولایزر حرفه ای
اَپلیکیشنی برای ساخت کاور موزیک، نوحه، پادکست در قالب ویدئو به صورت کاملا حرفه ای
🎨با قالب های فوق العاده جذاب ،ویژه انتشار در شبکه های اجتماعی
برخی از امکانات این برنامه:
✂️قابلیت برش موزیک (هرگونه صدای دیگری)
📷انتخاب عکس خواننده،موزیسین،مداح و... به صورت دلخواه
📏قابلیت تعیین ابعاد ویدئو خروجی
📝قابلیت تغییر عناوین بروی کاور (مانند: نام خواننده و...)
🎨 قابلیت تغییر رنگ قالب
⭐️کیفیت فوق العاده ویدئو و صدای آن بعد از تولید کاور
توجه: فرآیند رندر(خروجی گرفتن) طبیعتا زمان بر خواهد بود و قبل از ساخت کاور متحرک آزاد بودن حداقل 1 الی 2 گیگ از فضای حافظه داخلی دستگاه شما الزامیست که به طول زمانیِ فایل صوتی هم نیز بستگی دارد.
#معرفی_اپلیکیشن
#اکولایزر
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
26.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش ساختن پادکست اکولایزربا کاور میکر
🛑بهترین گزینه برای خروجی همان 320 در 320 می باشد صوتتون زمانش سه تا پنج دقیقه باشد و باید حدود دو گیگابایت فضای خالی حافظه داخلی گوشی برای خروجی گرفتنش داشته باشد .
#آموزش
#اکولایزر
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
خروج از "Share App Apk - Transfer & Share"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tl.appshare
برنامه ای برای شیر کردن و ارسال برنامه ها و فایلها به انواع مختلف ...
این نرم افزار را نصب کنید و با آن حتی خودش را برای دوستانتون ارسال کنید...
#معرفی_اپلیکیشن
#شیر_کردن
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛
Smart video compressor
کاهش حجم فیلم
نرم افزار اندروید برای کاهش حجم فیلم های ضبط شده بدون کم شدن کیفیت
از اینجا اسمارت ویدیو کمپرسور را دانلود و نصب کنید
#اپلیکیشن
#کاهش_حجم
#معرفی_اپلیکیشن
┏━━𖡛⪻𖣔✿𖣔⪼𖡛━━┓
@amoozeshkadehm
┗━✮━━𖡛𖡛𖡛━━✮━┛