هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
318K
✅ #گلبرگ_احکام
مناسبت: ایام #فاطمیه
موضوع: حکم مصرف #ردّ_مظالم در مراسم #عزاداری
❓آیا خرج کردن ردّ مظالم برای برگزاری مراسم عزاداری جایز است؟
✅ ردّ مظالم مصرفش برای فقراست و مصرف آن در امور دیگر جایز نیست.
🔸به طور کلی مظالم به بدهیهایی گفته می شود که بر عهده انسان است و صاحب آنها را نمیشناسید یا به هیچ وجه به آنها ـ حتی ورثه ـ دسترسی ندارید، که در این صورت باید به اندازه حداقلی که یقین دارید همراه با تورم آن به فقیر بپردازید و اگر جنس موجود باشد، باید عین آن را به فقیر تحویل دهید.
📚 استفتائات امام خامنهای (مدظلهالعالی)
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز:
«#فاطمه (س)، #الگوی_هستی (١)»
مناسبت روز: در ایام فاطمیه قرار داریم، لذا سخن امروز را با سلام و صلوات به روح مطهر بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) آغاز مینمائیم؛
یکی از مهم ترین شیوههای تعلیم و تربیت، در تمامی مجامع، روشِ الگوگیری است که دین مبین اسلام نیز، بر این اصل مهم برای تربیت و تعالی آدمی تأکید نموده؛ زیرا شخصیت الگو، به عنوان یک نقطهی کانونی در محور رشد و هدایتهای اخلاقی تربیتی قرار گرفته و در شکلگیری رفتار فرد الگوگیرنده، آثار زیادی بر جای میگذارد؛
از سوی دیگر، آدمی فطرتاً به دنبال الگو میگردد تا رفتار و کردار خویش را با توجه به ویژگیهای رفتاری و اخلاقی الگو، تنظیم کند؛ به همين دلیل خداوند متعال در قرآن کریم به برخی از افرادِ الگو، به صورت مستقیم و به برخی از الگوها بهصورت غیر مستقیم اشاره و بر پیروی و الگوگیری از آنها سفارش نموده است، چنانچه در آیه ٢١ سوره احزاب، رسول گرامی اسلام(ص) را بهعنوان والاترین الگوی شایسته و اُسوه حسنه معرفی کرده است: «لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ...»؛
در روایات اسلامی نیز بر الگوگیری از پیامبر و اهلبیت عصمت و طهارت (ع) تأکید شده و علاوه بر مردانِ نمونه و الگو به برخی از زنان الگو و در رأس آنها به حضرت زهرا (س) اشاره شده تا زنان به دلیل خُلق و خوی، ویژگیها و مسئولیتهای خاص زنانه، الگویی خاص از جنس خود نیز داشته باشند و از نظر مصادیق اسوه پذیری، به راه و رسم و سیرهی اخلاقی و خانوادگی ایشان اقتدا کنند؛
بر همین اساس، حضرت زهرا (س) به عنوان پارهی تن و جلوهی تمام عیار سیرهی گفتاری و رفتاری پیامبر اعظم (ص)؛ اسوه و الگویی ملموس برای همهی بشریت، مخصوصاً بانوان عزیز، در همهی زمینهها از جمله عبادت و بندگی خدا، تقوا، حجاب و عفاف، و الگوی چگونه زیستن و معاشرت کردن با والدین، همسر و فرزندان میباشند؛ چنانچه حُجّت الهی، حضرت صاحبالزمان (عج)، وجود مقدس حضرت زهرا (س) را، اُسوه نیکو و الگوی خویش دانستهاند: «إنَّ لِی فی إبنَةِ رَسولِ اللّهِ اُسوَةٌ حَسَنةٌ» (بحارالأنوار، ج ۵٣، ص ١٧۵)
✍️ بنابراین در این مجال کوتاه، به گوشهای از سیره فاطمی برای الگوگیری اشاره مینماییم:
1️⃣ بهترین فرزند:
حضرت زهرا (س) دختری بینظیر برای مادر و پدر گرامیشان بودند تا آنجا که بعد از رحلت حضرت خدیجه (س)، پیامبر (ص) ایشان را «امابیها» نامیدند؛ چراکه فاطمه(س) همچون مادر به پیامبر(ص) محبت میورزیدند و از ایشان نگهداری کرده و زخمها و درد و رنجهای حضرت را درمان مینمودند. [فاطمة الزهرا(س) بضعة قلب مصطفی(ص)، ج۱، ص۲۰۴]
2️⃣ بهترین همسر:
حضرت فاطمه (س) در آیین همسرداری نیز یگانه روزگار و به معنای واقعی شریک و همراه و همراز همسر گرامیشان بودند؛ چنانچه گاهی به علت وضعیت مهاجرت و دوران و شرایط تنگنای اقتصادی حاکم بر مسلمانان و جنگهای پیدرپی، در خانهی امیرالمؤمنین (ع) حتی غذای اندکی وجود نداشت و حضرت فاطمه (س) و فرزندان کوچکشان گرسنه میماندند؛ اما هرگز چیزی به همسر گرامیشان نمیگفتند و از ایشان کوچکترین گلایه و درخواستی نمیکردند و حتی به پدر بزرگوارشان نیز در این موارد، سخنی نمیفرمودند؛ زیرا بیمِ آن داشتند که همسر عزیزتر از جانشان، نتواند خواسته ایشان را برآورده نموده و شرمنده شود.
سیرهی حضرت زهرا (س) در همسرداری چنان بود که امیرالمومنین (ع) فرمودند: «سوگند به خدا ،که فاطمه (س) هیچگاه مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری از من سرپیچی ننمود و من هرگاه به فاطمه نگاه می کردم، غم و اندوه از دلم زدوده میشد» (بحارالانوار،جلد۴٣، صفحه ١٣۴»
✍️ این مبحث ادامه دارد...
🏴«سوزبرگ شهادت»:
روزهای آخر عمر حضرت فاطمه بود و امیرالمؤمنین (ع) كنار بستر همسر عزیزشان از بیبی پرستاری میکردند؛ شیخ مفید و شیخ طوسی هر دو در اَمالی خودشان نقل كردند: «و كان یمرضها بنفسه» حضرت شخصاً پرستاری میكردند؛ و از بین مردم مدینه، فقط اسماء به حضرت كمك میكرد: «وتعینه على ذلك أسماء بنت عمیس»؛ لذا شبی هم كه میخواستند، فاطمه را درون قبر بگذارند، مَحرمی نبود که به امیرالمؤمنین (ع) کمک کند!ناگهان حضرت دیدند، دو دست شبیه به دستهای رسول خدا(ص) از میان قبر پیدا شد تا فاطمه را تحویل گرفته و به درون قبر برد؛ اما امیرالمؤمنین (ع) چطور امانت را به پدر برگرداند! امانتی که سالم تحویل گرفتند، اما امروز باید با صورت نیلی، پهلوی شکسته و بازوی ورم کرده تحویل پدر دهند... «ألا لعنت الله علی القوم الظالمین من الأولین و الأخرين»
📚 جلاءالعيون علامه مجلسی، ص ١۴۵ و مناقب ابن شهر آشوب، ج ٣، ص ٣۶۵.
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
19.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #روزبرگ_شیعه
🎧 پادکست
مناسبت: «سالروز #شهادت_حضرت_زهرا (س)»
موضوع: «#فاطمه #الگوی_هستی (١)»
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #تقویم_معارفی_شیعه
☀️ سهشنبه ٢٩ #آبان ١۴٠٣
🌙 الثلاثاء ١٧ #جمادیالاولی ١۴۴۶
🌲 نوامبر 2024 19 Tuesday
❇️ وقایع مهم روز:
🌙 ایام #فاطمیه
💠 حدیث روز 💠
💎 حضرت فاطمه (س): «إذا حُشِرتُ یَومَ القِیامَةِ أشفَعُ عُصاةَ اُمَّةِ النَّبِیّ صلیاللهعلیهوآله»
«آنگاه که در روز قیامت برانگیخته شوم، گناهکاران امّت پیامبر اسلام را #شفاعت خواهم کرد»
📚 إحقاقالحقّ، ج ۱۹، ص ۱۲۹
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
456.8K
✅ #گلبرگ_احکام
مناسبت: ایام #فاطمیه
موضوع: احکام #گفتگو_با_نامحرم
1⃣ #صحبت_کردن با نامحرم به غیر ضرورت مکروه است، خصوصاً اگر مخاطب جوان باشد.
2⃣ #صحبت کردن با غیر همسر، درباره هر چیزی از روی شهوت و لذت طلبی باشد جایز نیست.
3⃣ گفتگو بانامحرم فقط با شرایط زیر جایز است:
⛔️ به قصد لذت وریبه نباشد.
⛔️ با صحبت کردن به گناه آلوده نشوند.
⛔️ حتی خوف افتنان (به فساد افتادن) نیز نباشد.
⛔️ خانمها هنگام صحبت کردن صدای خود را نازک ولطیف نکنند.
4⃣ اگر مردی بداند چنانچه با #نامحرمی صحبت کند به گناه خواهد افتاد نباید با اوصحبت کند، خواه زن به گونهای صحبت کند که مرد را به گناه بیندازد یا درباره مطلبی صحبت کند که مرد به گناه بیفتد.
5⃣ اگر مردی به قصد به گناه انداختن نامحرمی با او #صحبت کند، فعل حرام انجام داده است.
6⃣ همچنین رد وبدل کردن سخنان #محرّک از طریق تلفن، موبایل، شبکههای مجازی و ... با هر نگیزهای #حرام است.
📗 #منابع:
۱. العروه الوثقی ج۲ نکاح با استفاده از مساله ۲۹
۲. استفتائات امام ج ۳ س ۵۲
۳. اجوبه الاستفتائات س ۱۱۴
۴. استفتائات جدید محسن محمودی ج ۲ ص۳۳
۵. احکام دو دقیقه ای محموداکبری ج ۳ ص ۵۰
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: «#فاطمه (س)، الگوی هستی (٢)»
مناسبت روز: در ایام #فاطمیه قرار داریم و در روز گذشته از ضرورت معرفی الگو و اهميت الگوگیری به عنوان یکی از مهمترین شیوههای تعلیم و تربیت، در دین مبین اسلام سخن گفتیم و سپس حضرت زهرا (س) را بهعنوان اسوه و الگویی ملموس برای همهی بشریت، مخصوصاً بانوان عزیز معرفی نمودیم، و در ادامه ابتدا به چگونگی رفتار حضرت زهرا (س) با پدر و مادر بهعنوان «بهترین فرزند» اشاره نموده و سپس به سیره فاطمی در امر همسرداری بهعنوان «بهترین همسر» پرداختیم که انشاالله در روزبرگ امروز نیز این مبحث را ادامه میدهیم:
🔹یکی دیگر از نکات درسآموز و ویژگیهای الگو در سیره همسرداری حضرت زهرا (س)، «پذیرش مسئولیت فرزندان و انجام همهی کارهای درون خانه بدون هیچگونه مِنّت» بود؛ بهگونهای که حضرت با وجود چهار فرزند کوچک و حضور مستمر امیرالمؤمنین (ع) در جبهههای نبرد، تمامی امورِ داخلی زندگی را انجام داده و هرگز به همسر گرامیشان، گلگی ننمودند تا حدی که حضرت علی (ع) فرمودهاند: «گاهی در اثر کار بسیار، دستهای فاطمه مجروح میشد... و لباس هایش گردآلود و دودی میگردید؛ و در این امور، زحمت و رنج بسیار به او رسید» (بحارالانوار، ج۴٣، ص١٣۴)
همچنین در روایت آمده، روزی که پیامبر اکرم (ص)، کارها را بین حضرت علی(ع) و فاطمه(س) تقسیم نمودند و آوردن آب و تهیه هیزم و تمامی کارهای خارج از خانه را برعهده علی(ع) و درست کردن آرد و خمیر و پختن نان و وصله زدن لباس و کارهای درون خانه از جمله مسئولیت کودکان را به عهده فاطمه(س) گذاشتند و حضرت زهرا(س) از اینگونه تقسیم کار، بسیار خشنود شدند؛ (بحارالانوار، ج ۴٣، ص ٨١)؛ چرا که با این دستور، حضرت از برخورد و روبه رو شدن با نامحرمان در بیرون خانه، معاف گردیدند، و این تقسیم کار، مسلماً الگویی بسیار مهم، برای تقویت عفاف و پاکی زنان در جامعهی اسلامی است.
🔹یکی دیگر از ویژگیهای الگو در روش همسرداری حضرت فاطمه (س)، «عشق و محبت سرشار به همسر» است؛ بهگونهای که ایشان که خود از سرچشمه محبت و عطوفت فراوان رسول خدا (ص) و حضرت خديجه (س) سیراب شده و قلبشان مملوّ از محبت و عشق بود، تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتند تا خانه را محل عشق و آرامش برای همسر گرامیشان قرار دهند؛
بزرگ بانوی اسلام «جهاد زن را خوب شوهرداری میدانستند» (كافى، ج ۵، ص٩) و با همسر گرامیشان، در عالیترین مرحله صفا و مهربانی رفتار مینمودند؛ بهگونهای که در طول زندگی نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاندند، بلکه یاوری مهربان در تمامی مراحل زندگی برای ایشان بودند تا جایی که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: هرگاه به فاطمه (س) نگاه میکنم، همهی رنجها و اندوههایم برطرف میشود» (بحارالانوار، ج۴٣، ص١٣۴)
🔹از دیگر ویژگیهای درسآموز و الگو در سیره فاطمی، «اطاعت پذیری مطلق حضرت زهرا (س) از همسر» بود، چنانچه در روایت آمده، پس از ماجرای تلخ سقیفه و حمله به خانهی حضرت، خلیفه اول و دوم برای جلب افکار عمومی مردم، به فکر چاره افتادند تا بهگونهای از حضرت زهرا(س) دلجویی نمایند، لذا مکرر اجازه ملاقات میخواستند، ولی حضرت فاطمه (س) که آنها را غاصب خلافت میدانستند و در نتیجه حمله آنها، پهلویشان شکسته و فرزند عزیزشان حضرت محسن (ع) را از دست داده و به همسر گرامیشان بیحرمتی شده بود، هرگونه درخواستی از طرف آنها را رد می نمودند؛
اما روزی امیرالمؤمنین (ع) وارد منزل شده و فرمودند: فاطمه جان، این دو نفر در پشت درب منزل، منتظر اجازه ورود هستند، آیا اجازه میدهید؟ در این هنگام حضرت زهرا (س) فرمودند: «علی جان، خانه، خانه شماست و من همسر شما هستم و من هرگز با امر شما مخالفت نمیکنم» (اعلام النساء، ج۳، ص۱۲۱۴)
✍️ بنابرآنچه گذشت، «احترام ویژه به همسر»، «حفظ آبرو و اسرار خانه»، «مسئولیتپذیری و کار و تلاش بدون مِنّت در درون خانه»، «رعایت حقوق همسر»، «عشق و محبت به همسر»، و «فرمان پذیری از همسر»، تنها بخش کوچکی از ویژگیهای الگو در سیره فاطمی در رابطه با همسرداری است که بیشک الگویی شایسته برای یک زندگی موفق زناشویی است.
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
20.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #روزبرگ_شیعه
🎧 پادکست
مناسبت: «#ایام_فاطمیه»
موضوع: «#فاطمه #الگوی_هستی (٢)»
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #تقویم_معارفی_شیعه
☀️ چهارشنبه ٣٠ #آبان ١۴٠٣
🌙 الأربعاء ١٨ #جمادیالاولی ١۴۴۶
🌲 نوامبر 2024 20 Wednesday
❇️ وقایع مهم روز:
🌙 ایام #فاطمیه
☀️ #هفته_بسیج
☀️ #روز_حکمت و فلسفه و بزرگداشت #ابونصر_فارابی
☀️ روز #قهرمان_ملی
💠حدیث روز💠
💎 پیامبر اکرم (ص) : «كُلُّ حسناتِ بنی آدَمَ تُحصِهَا الملإئِكةُ اِلاّ حسناتِ المُجاهدینَ فاِنَّهُم یَعجِزونَ عن عِلمِ ثِوابِها»
«فرشتگان تعداد کل ثوابها و حسنات تمام انسانها را میدانند مگر ثواب مجاهدین که از شمار و میزان ثواب آنها ناتوان هستند»
📚مستدرک، ج ١١، ص ١٣
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
269K
✅ #گلبرگ_احکام
مناسبت: #هفته_بسیج
موضوع: #احکام_دفاع
✍️ یکی از اقسام دفاع، دفاع مُکلّف از خودش، متعلقین و مانند آن است که برخی از احکام آن عبارتند از:
✅ انسان حقّ دارد محارب و مهاجم و دزد و مانند اینها را از خود و حریم و مالش هر اندازه که میتواند، دفع نماید.
✅ اگر دزد یا غیردزد بر شخصی در خانه یا غیر خانهاش، هجوم آورد تا ظالمانه او را بکشد، بر او واجب است به هر وسیلۀ ممکنی دفاع نماید؛ ولو این که به قتل مهاجم، منجر شود و تسلیم شدن و پذیرفتن ظلم برایش جایز نیست؛
✅ اگر کسی به متعلقین فردی از قبیل پسر یا دختر یا پدر یا برادر یا بقیۀ کسانی که به او تعلق دارند حتی خدمتگزار مرد و زن او، هجوم آورد که ظالمانه او را بکشد، جایز، بلکه واجب میباشد که از آنها دفاع کند؛ ولو این که به کشته شدن مهاجم منجر شود.
📚 ترجمه تحریر الوسیله امام خمینی(س)، ج١، ص۵۵٣
https://eitaa.com/ROOZBARG
هدایت شده از روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: «#بسیج، فرهنگ متعالی و #تفکرِ_الگو»
✍️ مناسبت روز: در هفته بزرگداشت بسیج قرار داریم، لذا سخن امروز را با سلام و صلوات به روح بلند تمامی شهیدان بسیجی آغاز مینمائیم؛
به مجموعهی اندیشهها و ارزشهایی که رفتارهای یک قوم و ملت، براساس آنها شکل میگیرد، «فرهنگ» گفته میشود؛ و به بیان دیگر، «فرهنگ» همچون روحی است که در افکار و رفتار مردم جریان دارد و اصلیترین وسیله معرفی هر قوم و ملت است؛
بیشک «بسیج» یک فرهنگ متعالی است که بر اساس ارزشهای انسانی و اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیت آن، این است که ثمرهی اعتقاد و اتحاد میلیونها انسانِ قهرمان و آزاده است؛ ملتی که در بینش عمیق امام راحل، اصلیترین بخش جامعه اسلامی را تشکیل داده و ضامن سعادت کشور هستند، لذا بر همین اساس، حضرت امام با درایت بینظیر خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سالهای ابتدایی دفاع مقدس، قشرهای گوناگون مردم را به یکپارچگی و بسیج عمومی برای نجات کشور از بحرانها دعوت کردند و این پیوند الهی و قدرت اتحادِ مردم در پرتو تدبیر آن پیر فرزانه، به نام «بسیج مستضعفین» محقق شد؛ و دفاع مقدس نیز تصویر روشنی از این تفکر الگو را به نمایش گذاشت و نشان داد که در فرهنگ و تفکر بسیجی، انسان، تنها موجودی مادی نیست که در حصار دنیا محصور باشد، بلکه موجودی الهی است که برای رسیدن به سعادت جاودانه تلاش میکند و همین تفکر متعالی بود که ذهنهای آگاه فراوانی را از سراسر جهان به خود معطوف داشت و ماهیت متفاوت دفاع مقدس ملت ایران را به رُخ جهانیان کشید، چراکه برخلافِ تمامی جنگهای جهان، آنچه رزمندگان اسلام را تا پای جان در میدان نبرد نگاه میداشت، چیزی بالاتر از ثروت و قدرت و شهرت بود!
البته حضور پر رنگ و موفق بسیجیان در هشت سال جنگ تحمیلی، باعث شد که بیشتر مردم، بسیج را به عنوان نهادی نظامی بشناسند؛ اما باید توجه داشت که گرچه یکی از وظایف مهم این نهاد مقدس، آمادگی نظامی برای دفاع در برابر هجوم دشمنان در داخل و خارج از کشور است، ولی بسیج، تکلیفی بسیار فراتر دارد؛
در اندیشه پیر جماران، «بسیج» یک تفکر و فرهنگ عمیق است؛ تفکری که باید ایمان، اخلاص، ازخودگذشتگی، ایثار، شهامت و بالاخره شهادتطلبی را در جامعه اسلامی نهادینه نماید؛ لذا ملت ایران، بسیج و بسیجی را بهعنوان «پاره تن مردم» و یاری رسانِ آنها در تمامی زمینههای فرهنگی و آموزشی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و بالاخره، سازندگی میدانند و بنابر همین تفکر، «بسیج دانش آموزی»، «بسیج دانشجویی»، «بسیج جامعه پزشکی»، «بسیج جامعه مهندسین»، «بسیج اساتید»، «بسیج سوادآموزی»، «بسیج سازندگی» و «بسیج محرومیت زدایی» و... شکل گرفته و حتی در سالهای اخیر برای مبارزه با بیماری منحوس کرونا و برخی دیگر از بلایای طبیعی، «بسیج خدمترسانی» در این عرصه نیز شکل گرفت؛ چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «عرصهی بسیج یک عرصهی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصهای دون عرصهی دیگری است، در همهی جاها، در همهی مکانها، زمانها، عرصهها و در همهی قشرها، این وجود دارد؛ این معنای بسیج است» (۱۳۸۹/۰۴/۰۲)
✍️ بنابراین این فرهنگ متعالی فقط اختصاص به ایران اسلامی ندارد و از آنجا که دین «اسلام»، دینی جهانشمول است که نوید «آزادی، اخلاق و سعادت» را برای جهانیان به ارمغان آورده؛ لذا حضرت امام (ره) پس از تأسیس بسیج مستضعفین، آن را به عنوان فرهنگ و تفکرِ الگو به مردم جهان معرفی نموده و فرمودند: «هان ای ملتهای جهان که مستضعفید! از جای برخیزید و حق خود را بستانید و از عربدههای قدرتمندان نهراسید، که خداوند با شماست و زمین، ارث شماست و وعده خداوند متعال، تخلف ناپذیر است...»، «من امیدوارم که این بسیج عمومی اسلامی، الگو برای تمام مستضعفین جهان و ملتهای مسلمان عالم باشد...» (صحیفه امام خمینی (ره)، ج١٢، ص١٣٨و١۶٠)
رهبر فرزانه انقلاب نیز در این زمینه فرمودند: «هفته بسیج، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایهگذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملتها هم انشاءاللَّه الگو و سرمشق خواهد شد...» (۱۳۷۵/۰۸/۳۰)
✍️ در پایان سخن «سلام و درود میفرستیم بر تمامی بسیجیان سلحشور و سرافراز در ایران اسلامی و سراسر جهان».
https://eitaa.com/ROOZBARG