eitaa logo
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
8.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
533 ویدیو
305 فایل
این کانال باهدف دانش افزایی درزمینه فنون و روشهای حفظ قرآن کریم باحضور اساتید برجسته کشور طراحی شده است. مجری طرح آموزشی ده ساله حفظ غیرحضوری در ایران و۱۳ کشورخارجی بابیش از۳۰۰۰شرکت کننده و تربیت ۱۵۰حافظ کل ⛔تبادل وتبلیغات⛔ مشاور:👇 @moshaver_hefz_quran
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویری از صفحات‌ مصحف آموزشی تفسیر و مفاهیم قرآن کریم خرید از👇 ☎️ 09916586377 🆔 @moshaver_hehz_quran ✳️ بهترین منبع از دید تمام کارشناسان حفظ برای دوره های تفسیری کوتاه مدت و مطالعه تفسیری حفاظ در کلاس های حفظ قرآن کریم
💟 پیامبر اکرم صلّی الله و علیه و آله ؛ ☑️ پنج چیز ثوابِ روزه را از بین می برد ، یکی از آن ها ... @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌙 دعای روز بيست‌ و هفتم ماه مبارک رمضان 📝 أللَّهُمَّ ارْزُقْنی فيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَيِّرْ اُمُوری فيهِ مِنَ الْعُسْرِ إلىَ الْيُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذيری وَ حُطَّ عَنّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ يَا رَئُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِين؛ 🔺اى خدا! در اين روز فضيلت ليلة قدر را نصيب من گردان، تمام كارهاى مشكلم را آسان کن، عذرهايم را بپذير و وزر و گناهم را نابود ساز. اى مهربان در حق صالحان! 📩 🔸 درخواست بهره‌مندی از فضیلت شب قدر 🔸 درخواست تبدیل سختی‌ها به آسانی‌ 🔸 رأفت خداوند بر بندگان صالح 💠‌ 🔶اگر تلخی‌ها، ناكامی‌ها، سختی‌ها و مشكلات زندگی نباشد، انسان به آسايش و راحتی نخواهد رسيد. درواقع اين مشيت الهی و خواست خداوند است كه با هر سختی‌، آسانی باشد و هر سربالايی‌، سراشيبی را در پی داشته باشد: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً.» (انشراح، آيه 5) 🔶علاوه بر مشيت الهی‌، قرآن كريم راه عبور از سختی‌ها و دست‌يابی به آسانی‌ها را چنين بيان می‌كند: «فَأمّا مَنْ أعْطَی وَ اتَّقَی وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَی فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرَی؛ آن‌ را كه در راه خدا انفاق كند، پرهيزكاری پيش گيرد و پاداش نيک خداوند را تصديق نمايد، در مسير آسايش قرار می‌دهيم.» (ليل، آيه5-7) 🔶و مسير دشواری‌ها و سختی‌ها را چنين بيان كرده است: «وَ أمّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنَی وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنَی فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَی؛اما كسی كه بخل ورزد و از اين طريق بی‌نيازی طلبد و پاداش الهی را تكذيب كند، به زودی او را در مسير دشواری قرار می‌دهيم.» (ليل، آيه 8-10) 💠💠💠 🏅مرڪزتخصصے آموزش حفظ قران ڪریم @amozesh_hefzequranekarim ┗━🍃🌺 ━━━━━━━━━┛‍
4_6023627577497748753.mp3
17.66M
🎤 ☝️☝️ 🎙 🔺(مباحثه، استماع ترتیل، مرورذهنی، ضبط صدا، مرورچشمی، مرورانفرادی، مرور با قران بسته وبا اتکاء به حافظه، ارائه محفوظات به شخص غیرحافظ، مرور از روی قرآن بافاصله، روش کتابت و روش تلفیق) 🎼 @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
به سخنان کودک گوش دهید، هرچند بی هدف، پراکنده و طولانی باشد کودک باید اجازه داشته باشد احساساتش را در شرایط مختلف بیان کند و در تصمیم گیریها اظهار نظر کند تا درآینده در موقعیتها اجتماعی موفق ظاهر شود. @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
⏮ ادامه 4⃣ انعطاف صدا 🔺انعطاف صدا = قابلیت انتقال سریع و جا به جا کردن پرده ها و درجات (نت های) مختلف به صورت اصولی +ایجاد تحریر های فراوان ❗️هر چه انتقال ها پر سرعت تر باشد صدا منعطف تر و هر چه کمتر باشد کم انعطاف تر است. 🔹صداهای پر حجم انعطافشان کمتر است. 🔸 مهمترین ویژگی صوتی برای پذیرش نغمه انعطاف صوتی است. ✳️ تحریر چیست❓ ایجاد نوسانات صوتی منظم و زیبا و موسیقایی در حنجره را تحریر می گویند. به عبارت دیگر تحریر، صوتی آهنگین است همراه با عبور هوا و ارتعاشات تارهای صوتی با قطع و وصل ماهیچه ها. ⛔️ تحریرهای موسیقی فارسی و ترکی خارج از تحریرهای حوزه ی تلاوت است. 🔰 انواع تحریر از لحاظ سرعت: چکشی - مُقطّع- زیر و رو - تحریر غنه ای - تحریر بلبلی - دوتا یکی -خرده تحریر - ضربی-هلهله - تحریر فلکی و ... 🔰ادوات تحریر ( آ - اِ -اُ -او -ای) 🔰حروفی که میشود در آنها تحریر زد ( ن . و . ر . ع . ل . م . ی ) = نور علمی 5⃣صافی صدا عدم اضطراب، لرزش، گرفتگی، خش، شکاف، پریشانی، شکست و دورگه بودن صدا هنگام خواندن تعیین کننده میزان صافی صدا هستند. @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
🎤 #فایل_صوتى ☝️☝️ 🎙 #شیوه_های_مرور_محفوظات 🔺(مباحثه، استماع ترتیل، مرورذهنی، ضبط صدا، مرورچشمی، مر
🌺🍃〰 ☝️☝️☝️ بصورت متن ➊- 👇 🔺بهترین شیوه مرور، روش مباحثه و تکرار آیات به کمک یک حافظ دیگر است که باعث ارتقاء کیفیت حفظ وافزایش اعتماد به نفس وعدم خستگی درشخص میشود؛ به این صورت که دو حافظ قرآن آیات را برای یکدیگر تلاوت می کنند. ابتدا یکی از آنها از صفحه اول جزء اول شروع به خواندن می کند و در همان زمان ، نفر دوم از روی قرآن خط می برد . بعد از پایان تلاوت او ، نفر دوم، صفحه بعد را از حفظ می خواند و نفر اول ایات را مشاهده می کند و خط می برد. قبلا در کانال ، مزایا و روشهای متنوع اجرای این شیوه توضیح داده شده است. ➋- 🔺در این شیوه حافظ قرآن، نوار ترتیل قسمتی را که می خواهد تکرارکند، گوش می کند و در حالی که حافظ آیات را می شنود ، خود او هم زیر لب آیات را زمزمه می کند ، اما او همواره باید تلاش کند که چند ثانیه قبل از رسیدن قاری به آن آیه یا کلمه ، آن را تلاوت کند و هر جا که آیه را به یاد نیاورد ، بلافاصله نوار را متوقف سازد و فکر کند؛ اگر ادامه آیات به خاطرش نیامد ، آن گاه دوباره ضبط را روشن کند و ادامه آیات را بشنود . ➌- :👇 🔺یکی از روشهای مرور ایات ، مرور انفرادی است؛ به این گونه که شما برگه کاغذی را بر روی صفحه قرآن قرار می دهید و شروع به خواندن ایات می کنید بعد از خواندن یک سطر، کاغذ را یک سطر پایین تر می برید و به سطر اول نگاه می کنید تا بدانید که درست تلاوت کرده اید یا نه . پس از اطمینان از صحت تلاوت ، خط بعد را نیز به همین شیوه قرائت می کنید و آرام آرام پیش می روید . ➍- : 👇 🔺در این روش شما با یادآوری آیات، از طریق نگاه کردن به خط قرآن و بدون حرکت لب‌ها، با سرعت نسبتاً زیادی محفوظات خود را مرورمی‌کنید. این شیوه حافظه تصویری شما را تقویت کرده و موقعیت آیات را در ذهن شما تثبیت می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده مداوم از این روش وابستگی به مصحف را در پی خواهد داشت. ➎- : 👇 🔺در این شیوه، بدون حرکت لبها، بلکه فقط در ذهن خود آیات را مرور می کنید. ویژگی این شیوه این است که می توانید با سرعت بالایی حجم بسیار زیادی از محفوظات را در مدت کوتاهی تکرارکنید. اما معایبی هم در این شیوه وجود دارد ؛ از جمله این است که تسلط انسان بر خواندن محفوظات کم می شود . ➏- 🔺در این روش_افرادی که دسترسی به هم بحثی ندارند، محفوظات خود را به کسی از دوستان یا اعضای خانواده که روخوانی و روانخوانی خوبی دارد، تحویل میدهد، بدین صورت که آن شخص با دقت محفوطات شخص را گوش میدهد و همزمان از روی قرآن خط میبرد و اشکالات احتمالی را به شخص متذکر میشود. ➐- :👇 🔺در اين روش، حافظ تمام يا قسمتي از محفوظات روزانه اش را از حفظ تلاوت کرده و براي اطمينان از نداشتن خطا يا جا افتادگي آيه يا کلمه، صداي خود را توسط ضبط صوت و يا ضبط هاي ديجيتال ضبط کرده و بعد از تمام شدن دوره اش به آن گوش مي دهد. با اين روش، فرد هم با نقاط ضعف تلاوت خود از لحاظ حسن حفظ آشنا مي شود و هم اگر بخواهد ترتيل و تجويدش را تکميل کند به نقاط قوت و ضعف آن ها هم آشنا شده و مي تواند در صدد رفع آن برآيد. ➑- 🔺در اين روش قرآن با فاصله چند متري از حافظ، به صورتي قرار مي گيرد که آيات خوانده نشوند بلکه فقط سياهه اي از سطرها ديده شوند. حافظ با نگاه بر سطرها سعی می کند آيات را به ياد آورده و تلاوت کند. ➒- :👇 🔺در اين روش، حافظ هر چند وقت يک بار هر چند جزء را با روش هاي مختلف تکرار مي کند. مثلاً يک حافظ کل که بايد هر روز 3 جزء بخواند يک جزء را مباحثه، نیم جزء را مرور با قران بسته و با اتکاء به حافظه، مقداری را مرور چشمی، مقداری را استماع ترتیل و مقداری را با روشهای ديگر بخواند. [10]- 🔺در اين روش، فرد قرآن را بسته و محدوده مورد نظر خود را به صورت کامل فقط با اتکاء به حافظه می خواند و هر جا به اشکال يا ايرادی بر خورد کرد آن را يادداشت می کند و پس از اتمام محدوده مرور، قرآن را باز کرده و با استفاده از موارد يادداشت شده به رفع اشکال می پردازد. [11]- 🔺یکی دیگر از روش‌های مرور، نوشتن آیات است. امام صادق عليه السلام فرموده اند: بنويسيد كه تا ننويسيد حفظ نمى كنيد اُكتُبوا فَإِنَّكُم لا تَحفَظونَ حَتّى تَكتُبوا 📚 کافی جلد1 صفحه52 🔺این روش در تقویت و استحکام بیشتر محفوظات شما، تأثیر زیادی داشته و در صورت رعایت جایگاه اصلی کلمات و چارچوب آیات در نگارش، حافظه تصویری شما نیز تقویت می‌گردد و برای بهره گیری از مزایای این روش از استفاده شود. 💠 مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾