#تلنگر
🔹یک پسر و دختر کوچک مشغول بازی با یکدیگر بودند، پسر کوچولو یه سری تیله و دختر چنتایی شیرینی داشت، پسر گفت: من همه تیله هامو بهت میدم و تو هم همه شیرینی هاتو به من بده، دختر قبول کرد...
🔸پسر بزرگترین و زیباترین تیله رو یواشکی برداشت و بقیه را به دختر داد، اما دختر کوچولو همانطور که قول داده بود تمام شیرینی ها رو به پسرک داد.
🔹اون شب دختر کوچولو خوابید و تمام شب خواب بازی با تیله های رنگارنگ رو دید... اما پسر کوچولو تمام شب نتونست بخوابه به این فکر میکرد که حتما دخترک هم یه خورده از شیرینی هاشو قایم کرده و همه رو بهش نداده...
❗️عذاب مال کسی است که صادق نیست... و آرامش از آن کسانی است که صادقند...
⚠️لذت دنیا مال کسی نیست که با افراد صادق زندگی میکند، از آن کسانی است که با وجدان صادق زندگی میکنند...
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
🌺🍃〰
#آيات_مشابه
#اتبع_ما_اوحی_الیک
#اتبع_ما_یوحی_الیک
#واتل_اتل_ما_اوحی_الیک
#دستور_به_تبعیت 🔰
1⃣- اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ
لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ.... (۱۰۶ #انعام)
2⃣- وَاتَّبِعْ مَا یُوحىٰ إِلَیكَ
وَاصْبِرْ حَتَّىٰ يَحْكُمَ اللَّهُ.... (۱۰۹ #یونس)
3⃣- وَاتَّبِعْ مَا يُوحَىٰ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ
إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا (۲ #احزاب)
🔺 #توضیحات ( #رمزگزاری) 👇
🔑هر زمان فرمان خدا #اتبع بیاید بعدش (ما اوحی الیک) آمده و بصورت فعل ماضی هست و فقط در سوره #انعام قرار دارد.
🔑هر زمان فرمان خدا #واتبع بیاید بعدش (ما یوحی الیک) آمده و بصورت فعل مضارع هست و فقط در دو سوره ( #یونس و #احزاب ) قرار دارد.
#دستور_به_تلاوت 🔰
🔹وَاتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ كِتَابِ رَبِّكَ
لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ .... (۲۷ #کهف)
🔹اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ
وَأَقِمِ الصَّلَاةَ .... (۴۵ #عنکبوت)
🔺 #توضیحات ( #رمزگزاری) 👇
🔑در دو سوره #کهف_عنکبوت خداوند امر به تلاوت کرده و در هر دو مورد ذکر #کتاب هم آورده شده و در هر دو مقصود تلاوت کتاب وحی هست و در هر دوجا فعل بصورت ماضی #اوحی آمده است.
#استاد_موسوی
#کپی_مطالب_فقط_با_لینک_کانال
💠💠💠
🏅مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم
@amozesh_hefzequranekarim
┗━ 🍃🌺 ━━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صدای_مشاور
آیت الله مرعشی نجفی:
تفسیر المیزان نتیجه توسل علامه طباطبائی به امام حسین _علیه السلام_
🔸🔹🔸
یادمان باشد قرآن و عترت ثقلینی هستند که هرگز از هم جدا نخواهند شد و هدایت با تمسک به هردو ثقل ممکن خواهد بود.
در مسیر فعالیت های قرآنی از توسل به اهل بیت علیهم السلام غافل نشویم.
🏅مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم
@amozesh_hefzequranekarim
📜 #داستان_های_قرآنی
📃 #حضرت_لوط_علیه_السلام 2
🔶 قسمت_دوم
🌀هجرت لوط عليه السلام همراه ابراهيم از سرزمين بابل به فلسطين
🔶هنگامى كه حضرت ابراهيم عليه السلام از سرزمين بابل، به سوى فلسطين، هجرت كرد (يا تبعيد شد) حضرت لوط عليه السلام و خواهرش ساره همراه حضرت ابراهيم (ع) هجرت نمودند، و پس از ورود به مصر، در آن جا (چنان كه قبلاً ذكر شد) يك نفر كنيز به نام هاجر بر تعدادشان افزوده شد، و گروه چهارنفرى به طرف فلسطين حركت نمودند.
🔷ابراهيم و ساره و هاجر در بيابانى كنار راه عمومى يمن و شام و... سكنى گزيدند، هر كسى كه از آن جا میگذشت، ابراهيم او را به توحيد و آيين حق دعوت میكرد و خبر در آتش افكندن او و نسوختنش، در دنيا شايع شده بود، بعضى به او میگفتند: با آيين شاه (نمرود) مخالفت مكن، زيرا او مخالفتش را میكشد، اما ابراهيم به راه خود ادامه مىداد.
🔶يكى از كارهاى ابراهيم اين بود كه هر كس از كنار خيمه اش رد میشد، او را مهمان میكرد، و در محل سكونت او تا هفت فرسخ، شهرها و روستاهاى پر از نعمت و درخت و ميوه وجود داشت، و وفور نعمت در همه جا به چشم میخورد و هر كس از مسافرين از اين شهرها میگذشت، بدون جلوگيرى، از ميوه هاى درختان میخورد.
🔷ابليس كه در كمين انسانها است، بخصوص اگر غرق در وفور نعمت باشند، زودتر میتواند آنها را فريب داده و غافل سازد، از عيش و نوش مردم استفاده كرد و به آنها لواط را ياد داد، نخست خودش به صورت انسانى آماده شد كه با او لواط كنند و كم كم اين كار زشت شايع و عادى گرديد، به طورى كه مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا میكردند.
🔶عده اى از مردم از اين وضع بسيار پست ناراحت شده و به حضور ابراهيم عليه السلام آمدند و به او شكايت كردند، ابراهيم حضرت لوط را به عنوان مبلّغ به سوى آنها فرستاد تا آنها را نصيحت كند و از عواقب شوم اين اعمال زشت برحذر دارد.
🔷لوط به سوى اين قوم (كه در شهرهاى سدوم و عمورا و دادما و صاعورا و صابورا) بودند روانه شد.(271) و چنان كه قبلاً گفتيم، ابراهيم در قسمت بلند فلسطين، و لوط در قسمت پايين به فاصله هشت فرسخ قرار گرفتند آنها وقتى كه لوط را ديدند، گفتند: تو كيستى؟ فرمود: من پسر خاله ابراهيم هستم، همان ابراهيم كه شاه (نمرود) او را به آتش افكند، آتش نه تنها او را نسوزاند بلكه براى او سرد و گوارا شد، و او در چند فرسخى، نزديك شما است.
🔶از خدا بترسيد، راه پاكى را بپيماييد، اين كارهاى زشت را نكنيد، خدا شما را هلاك خواهد كرد، گستاخى به خدا نكنيد از او بترسيد و خوددار باشيد و خدا را از ياد نبريد... .
🔷گاه میشد كه مردى كه از آن ديار عبور میكرد، مردم زشتكار آن ديار به سوى او میرفتند تا با او عمل زشت لواط انجام دهند، لوط عليه السلام او را از دست آنها نجات میداد... .(272)
📚(قصه های قرآن - محمد مهدی اشتهاردی)
#ادامه_دارد....
♦️کانال تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
#مهارت_های_معلمی
#کلاسداری
📚 با شاگردی که در انجام تکلیف سهل انگاری میکند چگونه برخورد کنیم❓
💠 ساده و بی تفاوت نگذرید که این رفتار تکرار نشود و به عادت تبدیل نگردد.
💠 از طرف دیگر تند و خشن برخورد نکنید که انگیزه شاگرد از بین برود.
برخوردتان باید انگیزه ساز باشد نه انگیزه سوز.
💠 علت را جویا شوید. به خصوص وقتی بی نظمی تکرار میشود حتما به دنبال یافتن ریشه مشکل و حل آن باشید.
💠 شخصیت شاگرد را زیر سؤال نبرید بلکه نادرستی کار او را متذکر شوید و عواقب و آسیب هایی که به دنبال دارد بیان کنید.
💠 از جر و بحث در جمع و طولانی شدن صحبت پرهیز کنید. کوتاه و قاطع و دلسوزانه بگویید و بگذرید. اگر بحث و توضیح بیشتر و دونفره ای وجود داشت به بعد از کلاس موکول نمایید.
💠 بر توانمندی ها و داشته های شاگردتان تکیه کنید و القای ناتوانی نکنید. بگویید که او را فرد توانمندی می دانید و توقع ندارید که از سوی او بی نظمی رخ بدهد.
💠 دلسوزانه تذکر بدهید و شاگردتان را متوجه کنید که عدم پایبندیش به تکالیف، همه زحمات خودش را از رفت و آمد به کلاس تا انجام تکالیف گذشته بی ثمر میکند و اولین و بیشترین آسیب و زحمت را متوجه خود او میکند.
💠 تکلیف انجام نشده را رها نکنید و حتما برایش تکلیف جبرانی قرار دهید و پیگیر انجامش در جلسات و روزهای بعد باشید.
❗️توجه کنید برنامه جبرانی را غیرمنطقی تعیین نکنید که عملا شاگرد را از انجام تکلیف جلسه بعد هم محروم کند.
در هر جلسه اصل بر انجام تکالیف همان جلسه است.
اگر لازم است تکالیف جبرانی را در روزهای آتی تقسیم کنید و یا برای روزهای تعطیلی درنظر بگیرید.
💠 به جای این که صرفا نصیحت و سرزنش کنید به شاگردتان «راهکار عملی» بدهید که بداند چگونه این اشتباه را جبران کند و از تکرار آن در آینده جلوگیری کند.
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾
#یک_آیه ، یک پند
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا
ﻭ ﺍﺯ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻠﻢ ﻧﺪﺍﺭﻱ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻜﻦ ; ﺯﻳﺮﺍ ﮔﻮﺵ ﻭ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ [ ﻛﻪ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﻧﺪ ] ﻣﻮﺭﺩِ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻧﺪ .
(اسراء/٣٦)
🔸🔹🔸
💠 از اهمّ مراقبات این است که انسان، مواظب واردات و صادرات دهان (و گوش) خود باشد... انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است صادراتش هم آلوده است. حرفها و افسانه های باطل، دهن و ذهن را کج و معوج میکند.
✍علامه حسن زاده آملی
@amozesh_hefzequranekarim
#حافظ_یار
📒دفتر همراه قرآن آموزان
به انضمام گزیده ای از درسنامه حفظ
#معرفی
به دلیل زمانبر بودن تهیه و خط کشی دفترهای مناسب حفظ جهت ثبت اشکالات و سوابق حفظ، دفتر حافظ یار با طراحی منحصر به فرد، کمک شایانی ست جهت ثبت اشکالات و سوابق قرآن آموزان در زمینه حفظ قرآن
#هدف
نظام مند کردن برنامه حفظ قرآن آموزان
#مخاطبین
تمام قرآن آموزانی که زیرنظر استاد به حفظ قران میپردازند و حتی در منزل به حفظ کلام وحی اهتمام دارند.
#خرید
☎️ 09916586377
🆔 @moshaver_hefz_quran
✨﷽✨
🔔 #تلنگر
🌸امــیدوار باشــ
🌊آب هـرچـند آلوده شـده باشد حتی لجـن
هم شده باشد اگر به دریا برگردد صاف
و زلال و پاڪ مےشود!!
🌷یادت باشـد خـــدا دریای رحـــمت
است و ما چون آب آلوده اگر به آغوش رحــمت او باز گردیم ڪار تمام است و پاڪِ پاڪ مےشویم.
به بندگانم بگو من آمرزنده ودمهربانم
📖 ســـوره حــجر ۴۹
💐به جمع صمیمی حافظان قرآن بپیوندید
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾