#مهارت_های_معلمی
#کلاسداری
📚 با شاگردی که در انجام تکلیف سهل انگاری میکند چگونه برخورد کنیم❓
💠 ساده و بی تفاوت نگذرید که این رفتار تکرار نشود و به عادت تبدیل نگردد.
💠 از طرف دیگر تند و خشن برخورد نکنید که انگیزه شاگرد از بین برود.
برخوردتان باید انگیزه ساز باشد نه انگیزه سوز.
💠 علت را جویا شوید. به خصوص وقتی بی نظمی تکرار میشود حتما به دنبال یافتن ریشه مشکل و حل آن باشید.
💠 شخصیت شاگرد را زیر سؤال نبرید بلکه نادرستی کار او را متذکر شوید و عواقب و آسیب هایی که به دنبال دارد بیان کنید.
💠 از جر و بحث در جمع و طولانی شدن صحبت پرهیز کنید. کوتاه و قاطع و دلسوزانه بگویید و بگذرید. اگر بحث و توضیح بیشتر و دونفره ای وجود داشت به بعد از کلاس موکول نمایید.
💠 بر توانمندی ها و داشته های شاگردتان تکیه کنید و القای ناتوانی نکنید. بگویید که او را فرد توانمندی می دانید و توقع ندارید که از سوی او بی نظمی رخ بدهد.
💠 دلسوزانه تذکر بدهید و شاگردتان را متوجه کنید که عدم پایبندیش به تکالیف، همه زحمات خودش را از رفت و آمد به کلاس تا انجام تکالیف گذشته بی ثمر میکند و اولین و بیشترین آسیب و زحمت را متوجه خود او میکند.
💠 تکلیف انجام نشده را رها نکنید و حتما برایش تکلیف جبرانی قرار دهید و پیگیر انجامش در جلسات و روزهای بعد باشید.
❗️توجه کنید برنامه جبرانی را غیرمنطقی تعیین نکنید که عملا شاگرد را از انجام تکلیف جلسه بعد هم محروم کند.
در هر جلسه اصل بر انجام تکالیف همان جلسه است.
اگر لازم است تکالیف جبرانی را در روزهای آتی تقسیم کنید و یا برای روزهای تعطیلی درنظر بگیرید.
💠 به جای این که صرفا نصیحت و سرزنش کنید به شاگردتان «راهکار عملی» بدهید که بداند چگونه این اشتباه را جبران کند و از تکرار آن در آینده جلوگیری کند.
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾
#یک_آیه ، یک پند
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا
ﻭ ﺍﺯ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻠﻢ ﻧﺪﺍﺭﻱ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻜﻦ ; ﺯﻳﺮﺍ ﮔﻮﺵ ﻭ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ [ ﻛﻪ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﻧﺪ ] ﻣﻮﺭﺩِ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻧﺪ .
(اسراء/٣٦)
🔸🔹🔸
💠 از اهمّ مراقبات این است که انسان، مواظب واردات و صادرات دهان (و گوش) خود باشد... انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است صادراتش هم آلوده است. حرفها و افسانه های باطل، دهن و ذهن را کج و معوج میکند.
✍علامه حسن زاده آملی
@amozesh_hefzequranekarim
#حافظ_یار
📒دفتر همراه قرآن آموزان
به انضمام گزیده ای از درسنامه حفظ
#معرفی
به دلیل زمانبر بودن تهیه و خط کشی دفترهای مناسب حفظ جهت ثبت اشکالات و سوابق حفظ، دفتر حافظ یار با طراحی منحصر به فرد، کمک شایانی ست جهت ثبت اشکالات و سوابق قرآن آموزان در زمینه حفظ قرآن
#هدف
نظام مند کردن برنامه حفظ قرآن آموزان
#مخاطبین
تمام قرآن آموزانی که زیرنظر استاد به حفظ قران میپردازند و حتی در منزل به حفظ کلام وحی اهتمام دارند.
#خرید
☎️ 09916586377
🆔 @moshaver_hefz_quran
✨﷽✨
🔔 #تلنگر
🌸امــیدوار باشــ
🌊آب هـرچـند آلوده شـده باشد حتی لجـن
هم شده باشد اگر به دریا برگردد صاف
و زلال و پاڪ مےشود!!
🌷یادت باشـد خـــدا دریای رحـــمت
است و ما چون آب آلوده اگر به آغوش رحــمت او باز گردیم ڪار تمام است و پاڪِ پاڪ مےشویم.
به بندگانم بگو من آمرزنده ودمهربانم
📖 ســـوره حــجر ۴۹
💐به جمع صمیمی حافظان قرآن بپیوندید
@amozesh_hefzequranekarim
══💝══════ ✾ ✾ ✾
آيات ٨ تا ١٦ سوره غافر.mp3
10.41M
💠 استاد ارزشمند #معتز_آقایی
📚 #جزء_بیست_و_چهارم قرآن کریم
📝 #نكات_مهم_صفحه ( ۴۶۸ )
📌 آيات ( 8 الی 16 #غافر)
#آموزش_حفظ_و_وقف_و_ابتدا
🌹🍃〰
@amozesh_hefzequranekarim
🌺🍃〰
#آيات_مشابه
#لولا_نزل_لولا_انزل
#لولا_نزل 👇عبارات زیرمجموعه🔻
❶ #لولا_نزل_علیه_آیة_من_ربه
❷ #لولا_نزل_علیه_القران_جملة_واحدة
❸ #لولا_نزل_هذا_القران_علی_رجل
🔺❶-وَقَالُوا [لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ] قُلْ إِنَّ اللَّهَ قَادِرٌ عَلَىٰ أَنْ يُنَزِّلَ آيَةً وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ (۳۷ #انعام)
🔺❷-وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا [لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً] كَذَٰلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤَادَكَ وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتِيلًا (۳۲ #فرقان)
🔺❸-وَقَالُوا [لَوْلَا نُزِّلَ هَٰذَا الْقُرْآنُ عَلَىٰ رَجُلٍ] مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظِيمٍ (۳۱ #زخرف)
#لولا_انزل 👇عبارات زیرمجموعه ها 🔻
❶ #لولا_انزل_علیه_ملک
❷ #لولا_انزل_علیه_کنز
❸ #لولا_انزل_الیه_ملک
❹ #لولا_انزل_علیه_آیة_من_ربه
❺ #لولا_انزل_علیه_آیات_من_ربه
🔺❶-[وَقَالُوا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ مَلَكٌ] وَلَوْ أَنْزَلْنَا مَلَكًا لَقُضِيَ الْأَمْرُ ثُمَّ لَا يُنْظَرُونَ (۸ #انعام)
🔺❷-فَلَعَلَّكَ تَارِكٌ بَعْضَ مَا يُوحَىٰ إِلَيْكَ وَضَائِقٌ بِهِ صَدْرُكَ أَنْ يَقُولُوا [لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ كَنْزٌ] أَوْ جَاءَ مَعَهُ مَلَكٌ إِنَّمَا أَنْتَ نَذِيرٌ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ (۱۲ #هود)
🔺❸-وَقَالُوا مَالِ هَٰذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَامَ وَيَمْشِي فِي الْأَسْوَاقِ [لَوْلَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مَلَكٌ] فَيَكُونَ مَعَهُ نَذِيرًا (۷ #فرقان)
🔺❹- #لولا_انزل_علیه_آیة_من_ربه (سه مورد) 👇
🔹وَيَقُولُونَ [لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ] فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ (۲۰ #یونس)
🔹وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا [لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ] إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ (۷ #زعد)
🔹وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا [لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ] قُلْ إِنَّ اللَّهَ يُضِلُّ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي إِلَيْهِ مَنْ أَنَابَ (۲۷ #رعد)
🔺❺-وَقَالُوا [لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَاتٌ مِنْ رَبِّهِ] قُلْ إِنَّمَا الْآيَاتُ عِنْدَ اللَّهِ وَإِنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُبِينٌ (۵۰ #عنکبوت)
#استاد_موسوی
#کپی_مطالب_فقط_با_لینک_کانال
💠💠💠
🏅مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم
@amozesh_hefzequranekarim
┗━━🍃🌺━━━━━━━━┛
هدایت شده از مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
🌀 #با_قران_مأنوس_باشيم
⚠️نگذاریم در قیامت قرآن از ما شکایت کند...
💠اگر شده روزی یک آیه از قرآن رو بخوانیم ولی بی قرآن روزمون رو سپری نکنیم.
@amozesh_hefzequranekarim
┗━━ 🍃🌺 ━━━━━━━┛
✨﷽✨
❤️اگر خدا را دوست داری
اگر خدا را دوست داری، خدا گفته است:
💠لا یسخر قوم من قوم
👈همدیگر را «مسخره نکنید.»
اگر خدا را دوست داری، خدا گفته است:
💠ولا تلمزوا انفسکم
👈از همدیگر «عیب جویی نکنید»
اگر خدا را دوست داری ،خدا گفته است:
💠ولا تنابزوا بالالقاب
👈 «لقب زشت» به هم ندهید.
اگر خدا را دوست داری، خدا گفته است:
💠و انفقوا فی سبیل الله
👈در راه خدا «انفاق کنید.»
اگر خدا را دوست داری ،خدا گفته است:
💠و بالوالدین احسانا
👈و «به پدرو مادر نیکی کنید.»
اگر خدا را دوست داری، خدا گفته است:
💠اجتنبوا کثیرا من الظن
👈از بسیاری «از گمان ها دوری کنید»
↶【به ما بپیوندید 】↷
مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم
@amozesh_hefzequranekarim
┗━━🍃🌺━━━━━━━━┛