eitaa logo
آموزش مداحی
1.5هزار دنبال‌کننده
19 عکس
145 ویدیو
0 فایل
ارتباط با ادمین: @A_zaker
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘 🎵چه عواملی در شدت صوت تأثیر مستقیم دارد؟ ⭕️سه عامل به صورت مستقیم تأثیر گذار است: 1⃣منبع تولید کننده ی صوت؛ 2⃣محیط انتشار؛ 3⃣تشدید کننده های صوتی. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
ولادت حضرت زینب سلام الله علیها گفتم از کوه بگویم قدمم می‌لرزد از تو دم می‌زنم اما قلمم می‌لرزد هیبت نام تو یک عمر تکانم داده‌ست رسم مردانگی‌ات راه نشانم داده‌ست پی نبردیم به یکتایی نامت زینب کار ما نیست شناسایی نامت زینب من در ادراک شکوه تو سرم می‌سوزد جبرئیلم همۀ بال و پرم می‌سوزد من در اعماق خیالم... چه بگویم از تو من در این مرحله لالم چه بگویم از تو چه بگویم؟! به خدا از تو سرودن سخت است هم علی بودن و هم فاطمه بودن سخت است چه بگویم که خداوند روایتگر توست تار و پود همه افلاک نخ معجر توست روبروی تو که قرآن خدا وا می‌شد لب آیات به تفسیر شما وا می‌شد آمدی شمس و قمر پیش تو سوسو بزنند تا که مردان جهان پیش تو زانو بزنند چشم وا کردی و دنیای علی زیبا شد باز تکرار همان سورۀ «اَعطینا» شد عشق عالم به تو از شوق مکرر می‌گفت به گمانم به تو آرام پیمبر می‌گفت: بی‌تو دنیای من از شور و شرر خالی بود جای تو زیر عبایم چقدر خالی بود 🔸شاعر: سید حمیدرضا برقعی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
هدایت شده از حاج منصور ارضی
4_5870750252411128682.mp3
8.26M
🎙 | صوت ▫️مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💠مـراسم هفتگی زیارت عاشورا 🕌حسینیه صنف لباس فروشان https://eitaa.com/joinchat/71827456C9cfb0e296d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ 🔳آیا با توجه به اختراع و ظهور دستگاه های صوتی از نقش و اهمیت ((شدت صوت)) کاسته شده است؟ 🔲شدت صوت تا پیش از اختراع دستگاه های تقویت صوت، نقش مهمی در خواندن ایفا می کرد، اما پس از اختراع و ظهور دستگاه های صوتی، مداحان توانستند ظرفیت های صوتی و لحنی خود را به شکل مطلوب تر و راحت تر به مستمعین عرضه کنند؛ گرچه همین تقویت کننده های صوتی خود از موانع تشخیص و شناخت دقیق ویژگی های صوتی مداح، و از جمله شدت صوت، شده است. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فاطمیه اگرچه کاهم از آتش إبا نخواهم کرد نماز سوختنم را قضا نخواهم کرد بدون مهر تو خورشید را نمی خواهم بدون نام تو حتی دعا نخواهم کرد به کیمیاگری چشم فضه ات سوگند که غیر خاک تورا توتیا نخواهم کرد به جز به دشمن مولا،به جز به دشمن تو نثار هیچ کسی ناسزا نخواهم کرد در آن مقام که مادر گریزد از فرزند بگو که نوکر خود را رها نخواهم کرد بگو چکار کنم تا صدا کنی پسرم که من به نوکری ام اکتفا نخواهم کرد تو مادر منی و اختیار دار منی بگو بیار سرت را…صدا نخواهم کرد منی که کشته عشق حسین تو هستم به جز رضای تورا خونبها نخواهم کرد علی که تکیه عالم به اوست،می فرمود: که جز به فاطمه ام إتکا نخواهم کرد تو رو به قبله ترین کعبه و علی قبله ست به غیر تو به کسی اقتدا نخواهم کرد چنین که خاطرت آزرده است از کوچه به حشر کوچه برای تو وا نخواهم کرد 🔸شاعر: محسن عرب خالقی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 حاج منصور ارضی: ⭐️می توانیم ((و بشکرک مادحة)) را اینطور معنا و تعبیر کنیم که ما به شکری که خودت به ما ارزانی داشته ای اول مداح خودت شدیم. ⭐️سؤال این که ما این مدح را از کجا و از چه کسی آموخته ایم؟ ⭐️در جواب می گوییم از دعای کمیل و از صاحب دعای کمیل یعنی علی علیه السلام. ⭐️پس باید مدح امیرالمؤمنین علیه السلام را هم بیان کنیم که وظیفه ما و در فطرت ماست. ⭐️در فطرت ما قرار داده اند که مدح اهل بیت علیهم السلام را بیان کنیم، منتهی هرکس به اندازه وسعش. آن کسی که بهتر می تواند اجرا کند وارد صحنه می شود و به یک نتیجه عالی هم می رسد. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فاطمیه بهترین اوقات من در این جهان با فاطمه است آخرین رزقی که دارم بی گمان با فاطمه است وحشتی هرگز ندارم از حوادث از کسی چون امورات منِ بی خانمان با فاطمه است هست یک آرامشی در ذکر پاکش که نپرس پس قرار و تاب من ای عاشقان با فاطمه است خلق می ترسند از هول عظیم آخرت مطمئنم کار و بار شیعیان با فاطمه است من پناهنده شدم در زیر معجر تا ابد بی پناهان را یقین دارالامان با فاطمه است خاک این در شو ببینی آسمانت می برند عزت و شان و همه نام و نشان با فاطمه است مادری ها می کند در هر شرایط هر کجا مهربانی های عالم باز هم با فاطمه است طی کنم عمر خودم را در میان روضه ها بهترین اوقات من در این جهان با فاطمه است 🔸شاعر: محسن راحت حق https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_523671700110311467.mp3
29.7M
☝️☝️☝️☝️ آموزش مداحی ۱۰ سیدمهدی طباطبایی فر https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
هدایت شده از 
‍ اعلام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر/ از میرکریمی و کیمیایی تا مهدویان و شعیبی به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) چهلمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد: 1- 2888- کارگردان: کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری به تهیه‌کنندگی کیوان علیمحمدی 2- بدون قرار قبلی- کارگردان: بهروز شعیبی، تهیه‌کننده: محمود بابایی 3- برف آخر- کارگردان: امیرحسین عسگری، تهیه‌کننده: حسن مصطفوی 4- بی‌رویا- کارگردان: آرین وزیردفتری، تهیه‌کننده: سعید سعدی و هومن سیدی 5- بی‌مادر- کارگردان: سیدمرتضی فاطمی، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح 6- بیرو- کارگردان: مرتضی‌علی عباس‌میرزایی- تهیه‌کننده: مجید برزگر 7- خائن‌کشی- کارگردان: مسعود کیمیایی- تهیه‌کننده: علی اوجی  8- درب - کارگردان:  سید هادی محقق - تهیه‌کننده: سیدرضا محقق 9- دسته دختران - کارگردان:  منیر قیدی - تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری 10- شادروان - کارگردان: حسین نمازی- تهیه‌کننده: عباس نادران 11- شب طلایی - کارگردان:  یوسف حاتمی‌کیا- تهیه‌کننده:ابراهیم حاتمی‌کیا 12- شهرک - کارگردان:  علی حضرتی - تهیه‌کننده: علی سرتیپی 13- صورت فلکی- کارگردان:  حسین دارابی - تهیه‌کننده:محمدرضا شفاه 14- ضد - کارگردان:  امیرعباس ربیعی  - تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی 15- علف‌زار - کارگردان:  کاظم دانشی - تهیه‌کننده: بهرام رادان 16- لایه‌های دروغ - کارگردان:  رامین سهراب   - تهیه‌کننده: محسن صرافی، رامین سهراب 17- ماهان- کارگردان:  حمید شاه‌حاتمی   - تهیه‌کننده: علی شاه‌حاتمی 18- مرد بازنده - کارگردان:  محمدحسین مهدویان - تهیه‌کننده: امیر بنان، کامران حجازی 19- ملاقات خصوصی - کارگردان:  امید شمس - تهیه‌کننده: امیر بنان 20-موقعیت مهدی (باکری)- کارگردان:  هادی حجازی‌فر - تهیه‌کننده: حبیب الله والی‌نژاد 21 - نگهبان شب - کارگردان: رضا میرکریمی  - تهیه‌کننده: رضا میرکریمی 22 - نمو - کارگردان: داوود بیدل- تهیه‌کننده: سید یاسر جعفری http://eitaa.com/joinchat/72089600C73ec159f84
فاطمیه و قصه خواست ببیند یکی نبودش را بنا کند پس از آن گنبد کبودش را خدای قصه یکی بود و سخت تنها بود یکی نبود و خدا در دلش سخن‌ها بود یکی نبود که جانی به داستان بدهد و مثل آینه او را به او نشان بدهد یکی که مثل خودش تا همیشه نور دهد یکی که نور خودش را از او عبور دهد یکی که مَطلع پیدایش ازل بشود و قصه خواست که این مثنوی غزل بشود نوشت آینه و خواست برملا باشد نخواست غیر خودش هیچ‌کس خدا باشد نوشت آینه و محو او شد آیینه نخواست آینه‌اش از خودش جدا باشد شکفت آینه با یک نگاه؛ کوثر شد که انعکاس خداوندی خدا باشد شکفت آینه و شد دوازده چشمه و خواست تا که در این چشمه‌ها فنا باشد و چشمه‌ها همه رفتند تا به او برسند به او که خواست خدا چشمۀ بقا باشد نگاه کرد، و آیینه را به بند کشید که اصلاً از همۀ قیدها رها باشد خدا، خدای جلالت خدای غیرت بود که خواست، آینه ناموس کبریا باشد نشست؛ بر رخ آیینه‌اش نقاب انداخت و نرم سایۀ خود را بر آفتاب انداخت در این حجاب، جلال و جمال «او» پیداست «هزار نکتۀ باریک‌تر ز مو اینجاست» نشاند پیش خودش یاس آفرینش را و داد دستۀ دستاس آفرینش را، به دست او که دو عالم، غبار معجر او و داد دست خدا را به دست دیگر او به قصه گفت ببیند یکی نبودش را بنا کند پس از این گنبد کبودش را... رسید قصه به اینجا که زیر چرخ کبود زنی، ملازم دستاس، خیره بر در بود چرا که دست خداوند، رفته بود از فرش انار تازه بچیند برای او در عرش کمی بلندتر از گریه‌های کودکشان درخت‌های جهان در حیاط کوچکشان کنار باغچه، زن داشت ربنا می‌کاشت برای تک‌تک همسایه‌ها دعا می‌کاشت و بی‌قرارتر از کودکی که در بر داشت غروب می‌شد و زن فکر شام در سر داشت چه خانه‌ای‌ست که حتی نسیم در می‌زد فدای قلب تو وقتی یتیم در می‌زد صدای پا که می‌آمد تو پشت در بودی به یاد در زدن هر شب پدر بودی فقیر دیشب از امشب اسیر آمده بود اسیر لقمۀ نانت فقیر آمده بود صدای پا که می‌آید... علی‌ست شاید... نه... همیشه پشت در اما... کسی که باید... نه... نسیمی از خم کوچه، بهار می‌آورد علی برای حبیبش انار می‌آورد خبر دهان به دهان شد انار را بردند و سهم یک زن چشم انتظار را خوردند ز باغ سبز تو هیزم به بار آوردند انار را همه بردند و نار آوردند قرار بود نرنجی ز خار هم... اما... به چادرت ننشیند غبار هم... اما... قرار بود که تنها تو کارِخانه کنی نه این که سینه سپر، پیش تازیانه کنی فدای نافله‌ات! از خدا چه می‌خواهی؟ رمق نمانده برایت... شفا نمی‌خواهی؟ صدای گریۀ مردی غریب می‌آید تو می‌روی همه جا بوی سیب می‌آید تو رفته بودی و شب بود و آسمان، بی‌ماه به عزت و شرف لا اله لا الله خدای قصه یکی بود و سخت تنها بود یکی نبود و خدا در دلش سخن‌ها بود و قصه رفت بگرید، یکی نبودش را سیاه‌پوش کند گنبد کبودش را 🔸شاعر: حسن بیاتانی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎶 طنین 🎶 ⭕️منظور از طنین چیست؟ 🎵طنین عاملی است که موجب می شود صداهایی را که از نظر ارتفاع و شدت یکسان اند، اما از منابع مختلف تولید شده اند، از هم تشخیص دهیم. 🎵یا به عبارتی، طنین خاصیتی در صوت است که موجب تمایز اصوات هم شدت و هم ارتفاع از یکدیگر می شود. 🎵وقتی که تلفن زنگ می زند و گوشی را بر می داریم و با رد و بدل شدن چند کلمه شخص را می شناسیم، در حقیقت او را به وسیله طنین صدایش شناخته ایم. 🎵مهم ترین معرف شخصیت صدای هر خواننده، طنین صدای اوست. گاهی طنین صدا بیانگر روحیه، میزان سواد، حالات و وضعیت اجتماعی افراد نیز می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فاطمیه جانی نمانده در تنت از بس گریستی هم بین بستری و هم انگار نیستی این بار چندم است به دیوار رو زدی تا حیدرت به در نرسیده بایستی این رخت چیست رج به رجش آه میکشی مادر به فکر روز مبادای کیستی؟ پیراهنت ز فرط تقلا به خون نشست تا نخ برای پیرهن کهنه ریستی زینب ببیند آتش اگر، گریه می‌کند مادر چرا تو آب که دیدی گریستی؟ 🔸شاعر: مرضیه نعیم امینی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f