eitaa logo
آموزش مداحی
1.5هزار دنبال‌کننده
19 عکس
145 ویدیو
0 فایل
ارتباط با ادمین: @A_zaker
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ تمرینات صداسازی ♦️ 🔹تمرینات صداسازی بیشتر مربوط به کدام ویژگی صوت می باشد؟ 🔸این تمرینات بیشتر مربوط به موارد ذیل است: 1⃣تمرینات مربوط به کنترل شدت صوت که با انجام این تمرینات، شخص می تواند با اراده خود، شدت و حجم صدا را به هنگام خواندن، کم و زیاد و کنترل کند. 2⃣تمرینات مربوط به بهبود طنین صدا که با انجام آن، بهترین و مناسب ترین محل های تشدید صدا برای اشخاص معین می گردد. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
حضرت محسن علیه السلام از حق گذشته ایم به ایجاب مصلحت لب بسته ایم یا به ستم یا به مصلحت عالِم که امتناع کند از بیان حق جاهل دهد به سفسطه فتوا به مصلحت باید به مکرهای معاویه تن دهیم وقتی فروختیم علی را به مصلحت محسن حقیقتی است که مسکوت مانده است دیروز به مصالحه حالا به مصلحت ظلمی که دیده فاطمه٬انکار میشود کم کم که اعتراف دهد جا به مصلحت از قاتلان فاطمه نامی نمی بریم دردا به این مسامحه دردا به مصلحت لعنت به دشمنان وطن٬ بی ممانعت منع است لعن دشمن مولا به مصلحت «باپیرو سقیفه برادر نمیشویم» حتی به حکم وحدت و حتی به مصلحت 🔸شاعر: عالیه رجبی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
〰 تحریر 〰 🔶آیا تحریر مربوط به مباحث صوتی است یا لحنی؟ 🔷تحریر یکی از مشخصه های صوتی است که جنبه لحنی نیز دارد؛ یعنی تحریر با توجه به لحن شکل می گیرد. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
1.39M
☝️☝️☝️ 🎤 «نکات کاربردی» 🔘 شناخت توانایی های حنجره 🔘 تمرین اصولی مداحی 🔘 نحوه تمرین در فضای بسته و باز 🔘 روش استراحت دادن به حنجره 🔘 و ... ۶ https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
امام حسین علیه‌السلام باران که می بارد تو را در یاد آورده در ماتم تو رعد هم فریاد آورده بی شک برای رقص پرچم بوده که خالق از عرش ، سوی کربلایت باد آورده چشمان مجنون خیز تو ، لبهای شیرینت دسته به دسته سوی تو فرهاد آورده آنکه تو را میخواست بی لشکر ، نمی داست بر نوکری ات انس و جن اولاد آورده نقص خودش را بر دوعالم جار خواهد زد آنکس که بر بزم شما ایراد آورده 🔸شاعر: حامد آقایی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌫 گرم کردن حنجره 🌫 🔵اهمیت گرم کردن صدا (حنجره) چیست؟ و راه های آن کدام است؟ 🔴گرم کردن صدا عبارت است از کلیه اعمال و افعالی که به منظور آمادگی صدا قبل از خواندن صورت می پذیرد. ⚫️اصولا قبل از گرم کردن حنجره، نباید به یک باره صدا را بالا ببریم؛ زیرا تارهای صوتی در اثر فشار زیاد آسیب خواهد دید. ⚪️برای گرم کردن صدا می توان موارد ذیل را انجام داد: 1⃣مقداری آب گرم بنوشیم یا غرغره کنیم. 2⃣نفس بگیریم و به دفعات هوای گرم را به آرامی از دهان و بینی خارج کنیم. 3⃣نفس بگیریم و با لب های بسته حروفی را که صفت جهر دارند(یعنی در هنگام تلفظشان تارهای صوتی مرتعش می شوند) تلفظ کنیم؛مثلا حروف ز - م - ن. 4⃣ادای یک کلمه در نت های مختلف موسیقی و رسیدن به اکتاو همان نت، و برگشت به نت اصلی. 5⃣خمیازه مصنوعی بکشیم یا حالتی را که برای انسان در هنگام بلعیدن لقمه بزرگ متصور است، ایجاد کنیم. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
امام زمان علیه السلام نشد که جمعه ای از دل در انتظار تو باشم نشد چو ابر ببارم و بی قرار تو باشم نشد نشد نرسیدم به گرد راه بیابان که در مسیر قدومت شبی غبار تو باشم نشد که حرف دلم را به گوشتان برسانم نشد به پات بیافتم و خاکسار تو باشم گذشت عمر من اما شبی نیامده تا من به سوی خیمه ات آیم و در کنار تو باشم 🔸شاعر: احمد شاکری https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
990.7K
☝️☝️☝️ 🎤 «نکات کاربردی» 🔘 نحوه اجرای شعر در مجلس 🔘 ضرورت تسلط مداح به شعر 🔘 استفاده از زمزمه در مجلس 🔘 انتخاب آهنگ مناسب برای شعر ۷ https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
♦️اثر وجود تنش در صدا♦️ 🔻وجود تنش و فشار در صوت تا چه اندازه در افت کیفیت مداحی مؤثر است؟ 🔺تنش علاوه بر آنکه استفاده از حفره های تشدید کننده را محدود می سازد، ظرفیت تنفسی را نیز کاهش می دهد. 🔹شما وقتی دچار تنش می شوید، در هوایی که می خواهید از ریه خارج شود، حالت تلاش (فشار) ایجاد می کنید؛ مانند شلنگی که سرش تنگ شده و فشار ایجاد شده است، در تلاش برای یافتن راه خروجی است و هوایی که در این شرایط خارج می شود، خیلی فشرده و پر فشار است. 🔸در مداحی نیز باید اجازه دهیم که صدا بدون مانع جاری شود و تا می توانیم راحت بخوانیم؛ زیرا که مغز بین صحبت کردن و مداحی، خط فاصلی قائل نمی شود. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
مدح امیرالمومنین علی علیه السلام اگر ما با علی باشیم در دنیا علی با ماست نه تنها اندر این دنیا که در عقبا علی با ماست علی با حق و حق با او گواهم پنج دم یا هو به ابجد سیر کن تا بنگری معنا، علی با ماست مسیح از مرتضی پرسید راه آسما نها را بگو بر پیروان مکتب عیسی علی با ماست ز لطفش نامه‌ی اعمال شیعه می شود اصلاح علی پرونده ها را می کند امضا، علی با ماست خروشان موج در پیش است از طوفان چه میترسی بگو یک یا علی و بگذر از دریا علی با ماست تعال الله ولایت بر سر ما سایه گسترده تو بنشین مدّعی در سایه ی طوبا علی با ماست شهیدان بر در و دیوار این کاشانه بنوشتند قسم بر همت مردانه ی زهرا علی با ماست به عالم تا قیامت کشور ما ناز خواهد کرد وبر این ناز می نازیم چون مولا علی با ماست دل اهل ولا را گر هزاران بار بشکافی در او بینی نوشته با خط خوانا علی با ماست به شیطان بزرگ و کوچک دوران بگو ما را هراسی نیست از تهدید آمریکا علی با ماست به کعبه زاده شد تا قبله دلها شود حیدر قسم بر احترام مسجد الاقصی علی با ماست دعای اعتکاف مادرش شد مستجاب آن شب شنید از هاتف غیبی، مکن پروا علی با ماست شب معراج طاها مرتضی را در فلک می جست ندا آمد حبیب ما بیا بالا علی با ماست "کلامی" با علی بودن به محشر عالمی دارد بگو ای دل مکن اندیشه ی فردا علی با ماست 🔸شاعر : استاد کلامی زنجانی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 مداحی در سن بلوغ 🔸 ▪️آیا مداحی و خوانندگی در سن بلوغ برای نوجوانان مضر است؟ ▫️اغلب افراد تا سنین بلوغ صدای آماده ای دارند، اما در زمان بلوغ به علت تغییر و شکل گیری تارهای صوتی، صدایشان دچار مشکل می شود و حتی عده ای کمتر به خواندن می پردازند. ▫️این در حالی است که خواندن بدون تکلف و در پرده های مناسب و بدون فشار، هیچ گونه ضرری برای صدای نوجوان ندارد. ▫️نوجوانان در این سنین می بایست خواندنی بدون تکلف داشته باشند و از میزان ساعات تمرین خود بکاهند. ▫️در این مقطع سنی گرم کردن صدا و خواندن در گام های پایین و متوسط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ▫️در برخی از نوجوانان به علت رعایت موارد ضروری، مدتی پس از سن بلوغ، شاهد زیباتر شدن صدا هستیم. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
حضرت زهرا سلام الله علیها جانی نمانده در تنت از بس گریستی هم بین بستری و هم انگار نیستی این بار چندم است به دیوار رو زدی تا حیدرت به در نرسیده بایستی این رخت چیست رج به رجش آه میکشی مادر به فکر روز مبادای کیستی؟ پیراهنت ز فرط تقلا به خون نشست تا نخ برای پیرهن کهنه ریستی زینب ببیند آتش اگر، گریه می‌کند مادر چرا تو آب که دیدی گریستی؟ 🔸شاعر: مرضیه نعیم امینی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹استاد حاج منصور ارضی: 🔸اگر مداحی تعریف نداشت، خدا در قرآن مدح اهل بیت علیهم السلام را نمی فرمود: 🌹إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا🌹 هر وقت این آیه را شنیدید و خواستید که خداوند عطایی به شما مرحمت کند، صلوات بفرستید. خدا از اهل بیت علیهم السلام تعریف کرده است؛ پس مداحی صفت خدایی است. 🔸در روایت آمده است که امام جواد علیه السلام فرموده: ((یک صفت از خدا داشته باشید.)) مثل ستاریت خدا که البته ما نوکرها صفت مداحی خدا را گرفته ایم. 🔸پس اگر ما مدح اهل بیت علیهم السلام را می کنیم، دستور بندگی است که خداوند بدان امر کرده تا ما آن را اجرا کنیم. 🔸یکی از دستورات بندگی این است که ما آنچه را قرآن درباره اهل بیت علیهم السلام تعریف کرده است، بازگو کنیم. منتهی به چه زبانی؟ به زبان نغمه و شعر که به قلب نزدیک تر است. البته مردم شعری را که دارای نورانیت الهی باشد، زودتر می پذیرند. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
امام حسن عسکری علیه السلام این داستان زهر و جگر مستمر شده چشم پسر برای پدر باز، تر شده تغییر کرده رنگ رخت یابن‌فاطمه کز سوز سینه‌ات پسرت با خبر شده آثار زهر، صورتتان را کبود کرد معلوم شد که هر چه شده با جگر شده این تب که سوخت جسم تو تاثیر زهر بود؟ یا شعله‌ی در است ز تو شعله‌ور شده این تازگی نداشت که با یاد مادری در کوچه، قاتل پسری میخ در شده آه ای امام یازدهم ارث فاطمه است این‌گونه گر که عمر شما مختصر شده آقا دل شما نکند سمت کربلاست؟ که لحظه‌لحظه داغ دلت بیشتر شده خنجر نمی‌برید گلوی حسین را اما به روی گردن او کارگر شده خواهر که ان‌یکاد برای تو خوانده بود! دیگر چرا جمال منیرت نظر شده؟ ای بی‌ادب بلند شو از روی سینه‌اش سنگینی‌ات مصیبت این محتضر شده اوج مصیبت تو همین است خواهرت با کاروان شمر و سنان همسفر شده 🔸شاعر: مهدی مقیمی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f