#دعوت_به_نماز
💥 شیوههای شناختی برانگیزنده #نماز ، راهکارهای فکری است که فرد را از طریق تغییر یا ایجاد شناخت به سوی رفتار مورد نظر را تحریک میکند.
💥 تعدادی از این شیوه ها که متناسب سن کودک است عبارتند از:
🍒 ۱. آموزش نماز با تکیه بر روش مشاهده ای مثل نمایش عروسکی، کلیپ، عکس، #نقاشی و... .
🍒 ۲. آموزش نماز به شیوه مشارکتی که با یک مربی و مشارکت چند کودک انجام میشود. (توصیه میشود همراه با تفریح و بازی و در محیط های باز انجام شود)
🍒 ۳. آموزش تدریجی #وضو و نماز مثل آموزش فقط رکوع یا سجده یا شستن صورت در یک جلسه. (مثلاً همه کودکان ذکر #سجده را با هم بگویند یا سوره هم یا دعای #قنوت را با هم تکرار کنند)
🍒 ۴. آموزش نماز و مقدمات آن و احکام آن ها با #شعر ، سرود، داستان ، معما و...
🍒 ۵. آموزش حداقلی یعنی اکتفا به واجبات و رها کردن مستحبات.
🍒 ۶. افزایش شناخت کودک از صفات خدا و محبت های او به انسانها.
🍒 ۷. آموزش فلسفه و چرایی نماز با زبان قابل فهم برای کودک.
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه صفحه ۲۶۷ تا ۲۶۹.
amozeshnamazmedu
3.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پادکست
💛📿 نماز برات سنگینه؟ 📿💛
#استاد_رفیعی
#دعوت_به_نماز
برخی شیوههای رفتاری غلط در دعوت به #نماز برای جوانان:
1⃣💥دوستی و معاشرت والدین نمازگزار با بی نماز
2⃣💥 شتاب زده یا با بی حوصلگی نماز خواندن اعضای خانواده.
3⃣💥 طولانی کردن #نماز_جماعت
4⃣💥 انجام کارهای #مسجد و نماز جماعت بدون همکاری و مشارکت جوانان.
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۹۴.
amozeshnamazmedu
#دعوت_به_نماز
💥 برخی شیوههای رفتاری غلط در دعوت به #نماز برای کودکان و نوجوانان
🌹
💠 ۵. سختگیری در انجام حرکات و افعال نماز ، مثلاً فقط به مُهر نگاه کن ، با انگشتان بازی نکن ، قنوت را ترک نکن و...
👌 [مستحبات و مکروهات #نماز را به مرور زمان آموزش دهیم و اجباری برای انجام آنها نداشته باشیم]
🌹
💠 ۶. سختگیری در مکان و زمان انجام نماز. مثلاً حتماً در #مسجد باشد و یا در اول وقت.
🌹
💠 ۷. با تندی و عصبانیت بیدار کردن از خواب برای نماز
🌹
💠 ۸. رفاقت کودک و نوجوان با دوستان بی نماز
🌹
💠 ۹. ارتکاب گناه پدر و مادر و مربی که اهل نماز هستند در حضور کودک و نوجوان.
🌹
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه صفحه ۲۷۶ و ۲۸۶.
amozeshnamazmedu
#دعوت_به_نماز
🍏 شیوه های انگیزشی معارض یعنی انگیزهی دیگری که باعث تضعیف انگیزه نماز خواندن میشود.
🍏 برای دعوت دیگران به نماز بایست این انگیزه های معارض را حذف یا تضعیف نمود.
🍏 برخی از شیوه های انگیزشی معارض برای کودکان و نوجوانان عبارتند از:
☀️ ۱. اعمال فشار و زور برای نماز خواندن در موقعیتی که کودک جذب به چیز دیگری مثل اسباببازی، تلویزیون یا بازی با دیگران است.
☀️ ۲. سرزنش یا تنبیه کودک به خاطر تاخیر انداختن یا ترک نماز، به خصوص در حضور دیگران.
☀️ ۳. دوستی با افراد و خانواده های بی توجه به نماز.
☀️ ۴. تندخوی و رفتار خشن در دعوت به نماز
☀️ ۵. سختگیری در چگونگی #نماز خواندن فرزندان.
☀️ ۶. پخش برنامه های جذاب از تلویزیون در زمان اقامه #نماز_اول_وقت
☀️ ۷. خاموش کردن تلویزیون یا تنبیه بدنی در صورت بیتوجهی کودک و نوجوان به نماز.
☀️ ۸. دوستی و معاشرت با خانواده های بی توجه به نماز.
☀️ ۹. در اختیار گذاشتن ابزاری که زمینه گناه را ایجاد میکند مثل #ماهواره ، تلفن همراه و ... [در صورت اضطرار بایستی با نظارت کامل باشد]
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۷۳ و ۲۷۴ و ۲۸۲.
amozeshnamazmedu