eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6.6هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.8هزار ویدیو
434 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
1_2737771403.mp3
زمان: حجم: 16.78M
⚠️ درس جدید: علامت تشدید ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
📖 🔵 🔴 💠 💠 ⭕️ علامت سكون ( ˆ   ‍°) می باشد. ♦️حرفي كه اين علامت ( ˆ   ‍°) را داشته باشد ساكن می گويند. و در واقع حرفى که هیچ گونه حرکتى نداشته باشد، ساکن نامیده مى شود. 🔸حرف ساکن چون حرکت ندارد، بتنهائي قابل تلفظ نيست. اما به كمك حركت حرف قبل از خود و به یک بخش خوانده می شود. ✍ مثال: اَنْ - مِنْ - مَنْ ـ قُمْ ـ خِفْتُمْ ـ اَنْزَلْنا ـ یَمْشُونَ ـ خَلْفَهُمْ 📢 بعضي قرآنها اصلاً علامت سكون را ننوشته زيرا خود بي علامت بودن يعني ساكن. 💠 💠 🔶حرفی که اين علامت را ( ّ ) را داشته باشد، مشدّد مي گوئيم. ♻️ اگر حرفی پشت سر هم تکرار شود، اولي ساكن و دوّمي متحرّك باشد( بـراى رفـع اين سنگينى برای دستگاه تکلم) در هم ادغام مي شوند. یعنی اوّلي را برداشته و به جاي آن تشديد روي دوّمي قرار می دهیم. 🖇 تشديد علامت آن است كه اين حرف در اصل دو تا بوده و اكنون هم بايد دوبار خوانده شود.( اولي ساكن و دومي با صدا) 🖌با اينكه اولي نوشته نشده ، كه اگر نوشته شده باشد، گذاشتن تشديد روي حرف دوم بيجاست. زيرا تشديد عوض حرف ساكني است كه نوشته نشده باشد. 🔰مانند مُعَلْلِم كه نوشته مي شود 👈مُعَلّمِ رَبْبَ👈 رَبَّ مَدْدَ 👈 مَدَّ ثُممَ 👈 ثُمَّ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت عبد العظیم الحسنی 🌺 اَلسَّلامُ عَلی آدَمَ صِفْوَة اللهِ اَلسَّلامُ عَلی نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی اِبْراهیمَ خَلیلِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی مُوسی كَلیمِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی عیسی رُوحِ اللهِ اَلسَّلام عَلیكَ یا رَسولَ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا خیرَ خَلْقِِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا صَفِیَّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللهِ خاتَمَ النَّبیّینَ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا اَمیرَالْمُؤمِنینَ عَلِیَّ  بْنَ اَبیطالِبٍ وَصِیَّ رَسُول اللهِ اَلسَّلامُ عَلیکِ یا فاطِمَة سیِّدَة نِسآءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلیْكُما یا سِبْطَیِ الرَّحْمَة وَ سیِّدیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّة اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلیَّ بْنَ الْحُسیْنِ سیِّدَ الْعابِدینَ وَ قُرَّة عیْنِ النّاظِرینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلیٍّ باقِرَالْعِلْمِ بَعْدَالنَّبی اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا جَعْفَرَبْنَ مُحَمَّدٍ الصّادِقَ الْبـآرَّ الْـاَمینَ اّلسَّلامُ عَلیْكَ یا مُوسی بْنَ جَعْفَرِ الطّاهِرَالطُّهْرَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلیَّ بْنَ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضی اَلسًّلامُ عَلیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلیٍّ التَّقیّ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلی بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِیَّ النّاصِحَ الْـاَمینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا حَسَنَ بْنَ عَلیّ اَلسَّلامُ عَلی الْوَصیِّ مِنْ بَعْدِهِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی نُورِكَ وَ سِراجِكَ وَ وَلِیِّ وَلیِّكَ وَ وَصِیِّ وَصیِّكَ وَحُجَّتِكَ عَلی خَلْقِكَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ ایُّهَا السّیِّدُ الزَّكِیُّ وَ الطّاهِرُ الصَّفِیُّ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یَا بْنَ السّادَة الْاَطْهارِ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یَا بْنَ الْمُصْطَفیْنِ الْـاَخیارِ اَلسَّلامُ عَلی رَسُولِ اللهِ وَ عَلی ذُریَّةِ رَسُولِ اللهِ وَ رَحْمَة اللهِ وَ بَرَكاتُهُ اَلسَّلامُ عَلی الْعَبْدِ الصّالِحِ الْمُطیعِ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِاَمیرِ الْمُؤمِنینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا اَبَاالْقاسِمِ ابْنَ السِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ الْمُجْتَبی اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا مَنْ بِِزِیارَتِهِ ثَوابُ زِیارَة سَیِّدِ الشُّهَداءِ یُرْتَجی اَلسَّلامُ عَلیْكَ عَرَّفَ اللهُ بیْنَنا وَ بیْنَكُمْ فی الْجَنَّة وَ حَشَرَنا فی زُمْرَتِكُمْ وَ اَوْرَدَنا حَوْضَ نَبیِّكُمْ وَ سَقانا بِكَاْسِ جَدِّكُمْ مِنْ یَدِ عَلِیِّ بْنِ اَبیطالِبٍ صَلَوات اللهِ عَلیْكُمْ اَسْئَلُ اللهَ اَنْ یُرِیَنا فیكُمُ السُّرُورَ وَ الْفَرَجَ وَ اَنْ یَجْمَعَنا وَ ایّاكُمْ فی زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ صَلی اللهُ عَلیْهِ وَ آلِهِ وَ اَنْ لایَسْلُبَنا مَعْرِفَتكُمْ اِنَّهُ وَلیٌّ قَدیرٌ اَتَقَرَّبُ اِلی الله بِحُبِّكُمْ وَ الْبَرائَةِ مِنْ اَعْدائِكُمْ وَ التَّسْلیمِ اِلی اللهِ راضیاً بِهِ غیْرَ مُنْكِرٍ وَ لامُسْتَكْبِرٍ وَ عَلی یَقینِ ما اَتی بِهِ مُحَمَّدٌ نَطْلُبُ بِذلِكَ وجهک یا سیِّدی اَللّهُمَّ و رِضَاکَ وَالدّارَ الاخِرَةَ یا سَیِّدی وَ ابنَ سَیِّدی اِشفَع لِی فِی الجَنَّةِ فَاِنَّ لَکَ عِندَاللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ اَن تَختِمَ لی بِالسَّعادَةِ فَلا تَسلُب مِنّی ما اَنَا فیهِ وَ لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلیِّ الْعَظیمِ اَللّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنا وَتَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَ عِزَّتِكَ وَ بِرَحْمَتِكَ وَ عافیَتِكَ وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجْمَعینَ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً یا اَرْحَمَ الّراحِمینَ 🤲التماس دعا🤲 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 مراقب باشید گناه در جامعه عادی نشود. 🍂 🔶قَالَتْ فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ يَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَيُسْجَنَنَّ وَلَيَكُوناً مِّنَ الصَّاغِرِينَ (یوسف/٣٢) 🍃ترجمه : (همسر عزيز مصر به زنانى كه دست خود را بريده بودند) گفت: اين همان كسى است كه مرا درباره او ملامت مى كرديد. و البته من از او كام خواستم ولى او پاكى ورزيد. و اگر آنچه را به او دستور مى دهم انجام ندهد، حتماً زندانى خواهد شد و قطعاً از خوارشدگان خواهد بود. ❌ مراحل منحرف کردن جامعه: ⚡️١_ ابتدا زشتی گناه را در جامعه از بین می برند. زلیخا زنان شهر را دعوت کرد تا به آنها بگوید هرکسی جای من بود همینطور می شد. پس من کار زشتی نکرده ام. ⚡️٢_ به انجام گناه، افتخار می کنند. زلیخا در جمله بعدی، با صراحت به زنان گفت: بله. من از يوسف درخواست کردم. ⚡️٣_ جای منکر و معروف عوض شده و ضد ارزش‌ها، ارزش می شوند. و بدنبال آن، خوبان و پاکان، مجرم شناخته می شوند. زلیخا گفت: اگر یوسف به خواسته ام تن ندهد، باید مجازات شود. (و هیچکس هم به این حکم اعتراض نکرد، چون نگاهشان به منکر تغییر کرده بود.) ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💌 مُبدع ✳ استاد 💢 ۲۵ ، ۱ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊 👉 @talavatquran1 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸دنیای کودکان، دنیای زیباییست. 🍃دنیایی رنگارنگ مثل مدادرنگی هایشان. 🌸دنیایی شاد مثل بازی های کودکانه شان. 🍃با این تفاوت که سپیدی دل های پاک و سبزی صداقت های بی مانندشان، 🌸منحصر به خودشان است و هیچ رنگی مثل آن نیست. . 🔸روز کودک بر تمام کودکان و قرآن آموزان ایران زمین مبارک باد🔸 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ کانال آموزش حفظ قرآن ویژه ی کودکان https://eitaa.com/amoozshhefzqorankodakan 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آشنایی با سوره‌ی لقمان / ۱۷ ✅ وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْناً عَلَى‌ وَهْنٍ وَ فِصَالُهُ فِى عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِى وَلِوَالِدَيْكَ إِلَىَّ الْمَصِيرُ (۱۴) 🔹و ما انسان را درباره‌ى پدر و مادرش سفارش كردیم، مادرش او را حمل كرد، در حالى كه هر روز ناتوان‌تر مى‌شد، (و شیر دادن) و از شیر گرفتنش در دو سال است، (به او سفارش كردیم كه) براى من و پدر و مادرت سپاس‌گزار، كه بازگشت (همه) فقط به سوى من است. 🔸آیات ۱۴ و ۱۵ سوره لقمان به صورت جمله‌های معترضه‌ای است که خدای متعال در میان سخنان لقمان فرموده است، البته با سفارش لقمان در آیه‌ی قبل کاملاً ارتباط دارد و به نوعی تکمیل و توضیح آنهاست. سپاس پدر و مادر آن‌قدر مهم است که خداوند خودش در مورد آن سفارش کرده است؛ یعنی همان‌طور که شکر مرا به جا می‌آوری که نعمت‌های فراوان به تو دادم، سپاس‌گزار پدر و مادرت نیز باش. 🔸كلمه‌ى «وَهن»، به معناى ضعف جسمانى است، چنانكه «توهین» به معناى تضعیفِ شخصیّت است. دایره‌ى احسان، گسترده‌تر از انفاق است. احسان، شامل هر نوع محبّت و خدمت مى‌شود، ولى انفاق معمولاً در كمک‌هاى مالى به كار مى‌رود. در قرآن كریم، احسان به والدین در كنار توحید مطرح شده است. «و قَضى‌ ربّک اَلاّ تعبدوا اِلاّ ایّاه و بالوالدین احسانا»(اسراء/۲۳) 🔸در آیه مورد بحث، ابتدا درباره‌ى نیكى به والدین سفارش شده، سپس به دوران باردارى مادر اشاره كرده تا وجدان اخلاقى انسان را تحریک و بیدار كند و به او تذكّر دهد كه گذشته‌ها را فراموش نكند. همواره به یاد داشته باشد كه مادرش او را حمل كرد و از شیره‌ى جانش به او داد و به خاطر آسایش او از خواب و خوراک خود صرف نظر كرد كه هیچ كس حاضر نبود چنین زحمت‌هایى را تحمّل كند. چون حقّ مادر بیشتر در معرض تضییع است و یا حقّ او بیش از پدر است، خداوند سفارش مخصوص نموده است. والدین و فرزند، حقوق متقابل دارند، در آیه‌ى قبل موعظه پدر نسبت به فرزند مطرح شد، و در این آیه احسان و سپاس فرزند نسبت به والدین. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈