eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6.6هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.7هزار ویدیو
433 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
4.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀🌹🍀کلیپ تلاوت زیبای سوره تین وعلق 🌷🌷🌷با صوت جواد فروغی در نوجوانی در محضر مقام معظم رهبری 🍃🌸🌸بشنوید و لذت ببرید 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم بشین و از اساتید قرآنی  در آموزش دروس قرآنی بهرمند شوید 😊😊😊 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Minshawy Murattal 002003.mp3
زمان: حجم: 210.8K
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ ﴿٣﴾ آنان که به غیب ایمان دارند و نماز را بر پا می دارند و از آنچه به آنان روزی داده ایم، انفاق می کنند. (۳) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید
بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ ﴿٣﴾ آنان که به غیب ایمان دارند و نماز را بر پا می دارند و از آنچه به آنان روزی داده ایم، انفاق می کنند. (۳) الَّذِينَ = کسانی که يُؤْمِنُونَ = ایمان‌می آورند بِالْغَيْبِ = به پنهانی وَيُقِيمُونَ = و بر پا می دارند ، اقامه می کنند الصَّلَاةَ = نماز را وَمِمَّا = وَ (مِن + ما ) و از آنچه رَزَقْنَاهُمْ = روزی دادیم ایشان را يُنْفِقُونَ = انفاق می کنند
(آيه ٣) -آثار تقوا در روح و جسم انسان! قرآن در آغاز اين سوره، مردم را در ارتباط با برنامه و آئين اسلام به سه گروه متفاوت تقسيم مى‌كند:١- «متقين» (پرهيزكاران) كه اسلام را در تمام ابعادش پذيرا گشته‌اند ٢- «كافران» كه در نقطۀ مقابل گروه اول قرار گرفته و به كفر خود معترفند.٣- «منافقان» كه داراى دو چهره‌اند، با مسلمانان ظاهرا مسلمان و با گروه مخالف، مخالف اسلامند، البته چهرۀ اصلى آنها همان چهرۀ كفر است، بدون شكّ زيان اين گروه براى اسلام بيش از گروه دوم است و به همين سبب قرآن با آنها برخورد شديدترى دارد. در اين آيه سخن از گروه اوّل است، ويژگيهاى آنها را از نظر ايمان و عمل در پنج عنوان مطرح مى‌كند،١-ايمان به غيب: نخست مى‌گويد: «آنها كسانى هستند كه ايمان به غيب دارند» (الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ) . «غيب و شهود» دو نقطۀ مقابل يكديگرند، عالم شهود عالم محسوسات است، و جهان غيب، ماوراء حسّ، زيرا «غيب» در لغت بمعنى چيزى است كه پوشيده و پنهان است و چون عالم ماوراء محسوسات از حسّ ما پوشيده است به آن غيب گفته مى‌شود، ايمان به غيب درست نخستين نقطه‌اى است كه مؤمنان را از غير آنها جدا مى‌سازد و پيروان اديان آسمانى را در برابر منكران خدا و وحى و قيامت قرار مى‌دهد و به همين دليل نخستين ويژگى پرهيزكاران ايمان به غيب ذكر شده است. «مؤمنان به غيب» عقيده دارند، سازندۀ اين عالم آفرينش، علم و قدرتى بى‌انتها، و عظمت و إدراكى بى‌نهايت دارد، او ازلى و ابدى است، و مرگ به معنى فنا و نابودى نيست بلكه دريچه‌اى است به جهان وسيعتر و پهناورتر، در حالى كه يك فرد مادّى معتقد است جهان هستى محدود است به آنچه ما مى‌بينيم و قوانين طبيعت بدون هيچ گونه نقشه و برنامه‌اى پديد آورندۀ اين جهان است، و پس از مرگ همه چيز پايان مى‌گيرد. آيا اين دو انسان با هم قابل مقايسه‌اند؟ ! اولى نمى‌تواند از حق و عدالت و خير خواهى و كمك به ديگران صرف نظر كند، و دومى دليلى براى هيچ گونه از اين امور نمى‌بيند، به همين دليل در دنياى مؤمنان راستين برادرى است و تفاهم، پاكى است و تعاون، امّا در دنياى مادّيگرى استعمار است و استثمار، خونريزى است و غارت و چپاول و اين سير قهقهرائى را تمدّن و پيشرفت و ترقى نام مى‌نهند! و اگر مى‌بينيم قرآن نقطۀ شروع تقوى را در آيۀ فوق، ايمان به غيب دانسته دليلش همين است. «غيب» در اين جا داراى مفهوم وسيع كلمه مى‌باشد و اگر در بعضى روايات غيب در آيۀ فوق تفسير به امام غائب حضرت مهدى (عج) شده در حقيقت مى‌خواهد وسعت معنى ايمان به غيب را حتّى نسبت به امام غائب (عج) مجسّم كند بى‌آنكه به آن مصداق محدود باشد. ٢-ارتباط با خدا: ويژگى ديگر پرهيزكاران آن است كه: «نماز را برپا مى‌دارند» (وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ) . «نماز» كه رمز ارتباط با خداست، مؤمنانى را كه به جهان ماوراء طبيعت راه يافته‌اند در يك رابطۀ دائمى و هميشگى با آن مبدء بزرگ آفرينش نگه مى‌دارد، آنها تنها در برابر خدا سر تعظيم خم مى‌كنند، چنين انسانى احساس مى‌كند از تمام مخلوقات ديگر فراتر رفته، و ارزش آن را پيدا كرده كه با خدا سخن بگويد، و اين بزرگترين عامل تربيت او است. ٣-ارتباط با انسانها: آنها علاوه بر ارتباط دائم با پروردگار رابطۀ نزديك و مستمرى با خلق خدا دارند، و به همين دليل سومين ويژگى آنها را قرآن چنين بيان مى‌كند: «و از تمام مواهبى كه به آنها روزى داده‌ايم انفاق مى‌كنند» (وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ) . قابل توجه اينكه قرآن نمى‌گويد: من اموالهم ينفقون (از اموالشان انفاق مى‌كنند) بلكه مى‌گويد: «مِمّا رَزَقْناهُمْ» (از آنچه به آنها روزى داده‌ايم) و به اين ترتيب مسألۀ «انفاق» را آنچنان تعميم مى‌دهد كه تمام مواهب مادى و معنوى را در بر مى‌گيرد. بنابراين مردم پرهيزگار آنها هستند كه نه تنها از اموال خود، بلكه از علم و عقل و دانش و نيروهاى جسمانى و مقام و موقعيت اجتماعى خود، و خلاصه از تمام سرمايه‌هاى خويش به آنها كه نياز دارند مى‌بخشند، بى‌آنكه انتظار پاداشى داشته باشند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 40 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه
مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین
بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل