💠 #ختم_روزانه_یک_جزء_از_قرآن_کریم
📖 به صورت صفحه ای💫
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
✨يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ ﴿۱﴾
اى جامه به خويشتن فرو پيچيده (۱)
✨قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿۲﴾
به پا خيز شب را مگر اندكى (۲)
✨نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا ﴿۳﴾
نيمى از شب يا اندكى از آن را بكاه (۳)
✨أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا ﴿۴﴾
يا بر آن [نصف] بيفزاى و قرآن را شمرده شمرده بخوان (۴)
🔺🔻🔺🔻🔺🔻
💢سلام وعرض ادب
ان شاءالله به یاری خداوند ختم قرآن را به نیت
☑️سلامتی وتعجیل درظهور آقا صاحب الزمان (عج)
☑️سلامتی رهبری عزیز
☑️شفای بیماران خصوصاً بیماران کرونایی
☑️رفع مشکلات وگرفتاری ها
☑️شادی اموات ختم دهندگان
🌴🌴🌴🌴🌴🌴
🔮سری چهارم
شنبه ۱۴۰۰/۲/۲۵
🔴 #جزء_دو
#کاربر
ص 22 مؤمن
ص 23 مؤمن
ص 24 مؤمن
ص 25 مؤمن
ص 26 گل نرگس
ص 27 درانتظارمهدی موعود
ص 28 درانتظارمهدی موعود
ص 29 ذکر صلوات
ص 30 ذکرصلوات
ص 31 منتظر ظهور
ص 32 منتظرظهور
ص 33 کاربر محترم (،)
ص 34 کاربر محترم قاسمی
ص 34 کاربر محترم قاسمی
ص 36 کاربر محترم قاسمی
ص 37 کاربر محترم شهبازی
ص 38 کاربر محترم شهبازی
ص 39 صادقیان_ احمدی
ص 40 یاصاحب الزمان
ص 41 یاصاحب الزمان
🌺بزرگوارانی که تمایل به شرکت دارند پیوی اطلاع دهند تا صفحه مربوطه به نامشان ثبت شود.
@Goran30
⭕️نکته
صفحه ی مورد نظر درهمان روز خوانده شود.
❌حتما از قرآن عثمان طه استفاده شود.
💐 باتشکر
🔶به کانال آموزش تخصصی حفظ و تجوید قران کریم بپیوندید:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
mp3.mp3
زمان:
حجم:
40.07M
#جزء(۲) قران کریم
#ترتیل
🎤استاد #صدیق_منشاوی
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran
#آموزش_حفظ
#سوره_مبارکه_بقرة
آیه ی 124
#نغمه_صبا
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
Minshawy Murattal 002124.mp3
زمان:
حجم:
454.4K
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿١٢٤﴾
و [یاد کنید] هنگامی که ابراهیم را پروردگارش به اموری [دشوار و سخت] آزمایش کرد، پس او همه را به طور کامل به انجام رسانید، پروردگارش [به خاطر شایستگی ولیاقت او] فرمود: من تو را برای همه مردم پیشوا و امام قرار دادم. ابراهیم گفت: و از دودمانم [نیز پیشوایانی برگزین]. [پروردگار] فرمود: پیمان من [که امامت و پیشوایی است] به ستمکاران نمی رسد. (۱۲۴ )
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید
➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه
و تفسیر این آیه
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿١٢٤﴾
و [یاد کنید] هنگامی که ابراهیم را پروردگارش به اموری [دشوار و سخت] آزمایش کرد، پس او همه را به طور کامل به انجام رسانید، پروردگارش [به خاطر شایستگی ولیاقت او] فرمود: من تو را برای همه مردم پیشوا و امام قرار دادم. ابراهیم گفت: و از دودمانم [نیز پیشوایانی برگزین]. [پروردگار] فرمود: پیمان من [که امامت و پیشوایی است] به ستمکاران نمی رسد. (۱۲۴)
وَإِذِ = و زمانی که
ابْتَلَىٰ = امتحانکرد
إِبْرَاهِيمَ = ابراهیم را
رَبُّهُ = پروردگارش
بِكَلِمَاتٍ = با کلمات
فَأَتَمَّهُنَّ = پس تمامکرد انها را
قَالَ = گفت ( خداوند )
إِنِّي = همانا من
جَاعِلُكَ = قرار دهنده ام تو را
لِلنَّاسِ = برای مردم
إِمَامًا = امام
قَالَ = گفت ( ابراهیم )
وَمِنْ = و از
ذُرِّيَّتِي = فرزندان من ؟
قَالَ = گفت ( خداوند )
لَا يَنَالُ = نمی رسد
عَهْدِي = پیمان و عهد من
الظَّالِمِينَ = ستمکاران
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٢٤) - «امامت» اوج افتخار ابراهيم (ع) . از اين آيات به بعد سخن از ابراهيم قهرمان توحيد و بناى خانۀ كعبه و اهميّت اين كانون توحيد و عبادت است كه ضمن هيجده آيه اين مسائل را بر شمرده است. هدف از اين آيات در واقع سه چيز است: نخست اين كه مقدمهاى براى مسألۀ تغيير قبله است، و ديگر اين كه يهود و نصارى ادعا مىكردند ما وارثان ابراهيم و آيين او هستيم و اين آيات مشخص مىسازد كه آنها تا چه حد از آيين ابراهيم بيگانهاند. سوم اين كه مشركان عرب نيز پيوند ناگسستنى ميان خود و ابراهيم قائل بودند، بايد به آنها نيز فهمانده شود كه برنامۀ شما هيچ ارتباطى با برنامۀ اين پيامبر بزرگ بت شكن ندارد. در اين آيه به مهمترين فرازهاى زندگى ابراهيم (ع) اشاره كرده، مىگويد: «به خاطر بياوريد هنگامى را كه خداوند ابراهيم را با وسايل گوناگون آزمود و او را عهدۀ آزمايش به خوبى بر آمد» (وَ إِذِ ابْتَلى إِبْراهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ) . خداوند مىبايد جايزهاى به او بدهد «فرمود: من تو را امام و رهبر و پيشواى مردم قرار دادم» (قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنّاسِ إِماماً) . «ابراهيم تقاضا كرد كه از دودمان من نيز امامانى قرار ده» تا اين رشتۀ نبوّت و امامت قطع نشود و قائم به شخص من نباشد (قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي) . اما خداوند در پاسخ او «فرمود: پيمان من، يعنى مقام امامت، به ظالمان هرگز نخواهد رسيد» (قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظّالِمِينَ) . تقاضاى تو را پذيرفتيم، ولى تنها آن دسته از ذريّۀ تو كه پاك و معصوم باشند شايستۀ اين مقامند! از آيۀ فوق اجمالا چنين استفاده مىشود: مقام امامتى كه به ابراهيم بعد از پيروزى در همۀ اين آزمونها بخشيده شد. فوق مقام نبوّت و رسالت بود. اين حقيقت اجمالا در حديث پر معنى و جالبى از امام صادق عليه السّلام نقل شده، آنجا كه مىفرمايد: «خداوند ابراهيم را بندۀ خاصّ خود قرار داد پيش از آن كه پيامبرش قرار دهد، و خداوند او را به عنوان نبى انتخاب كرد پيش از آن كه او را رسول خود سازد، و او را رسول خود انتخاب كرد پيش از آن كه او را به عنوان خليل خود برگزيند، و او را خليل خود قرار داد پيش از آن كه او را امام قرار دهد، هنگامى كه همۀ اين مقامات را جمع كرد فرمود: من تو را امام مردم قرار دادم، اين مقام به قدرى در نظر ابراهيم بزرگ جلوه كرد كه عرض نمود: خداوندا! از دودمان من نيز امامانى انتخاب كن، فرمود: پيمان من به ستمكاران آنها نمىرسد. . . يعنى شخص سفيه هرگز امام افراد با تقوا نخواهد شد» .
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 119
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
نكتهها:
١-منظور از «كلمات» چيست؟
از بررسى آيات قرآن چنين استفاده مىشود كه مقصود از «كلمات» (جملههايى كه خداوند ابراهيم را به آن آزمود) يك سلسله وظايف سنگين و مشكل بوده كه خدا بر دوش ابراهيم گذارده بود. اين دستورات عبارت بودند از: بردن فرزند به قربانگاه و آمادگى جدّى براى قربانى او به فرمان خدا! بردن زن و فرزند و گذاشتن آنها در سرزمين خشك و بىآب و گياه مكّه! قيام در برابر بتپرستان بابل و شكستن بتها و دفاع بسيار شجاعانه در آن محاكمۀ تاريخى و قرار گرفتن در دل آتش! مهاجرت از سرزمين بتپرستان و پشت پا زدن به زندگى خود، و مانند اينها كه هر يك آزمايشى بسيار سنگين بود، اما او با قدرت و نيروى ايمان از عهدۀ همۀ آنها برآمد و اثبات كرد شايستگى مقام «امامت» را دارد.
٢-فرق نبوت و امامت و رسالت:
بطورى كه از آيات و احاديث بر مىآيد كسانى كه از طرف خدا مأموريت داشتند داراى مقامات مختلفى بودند:
مقام نبوت-
يعنى دريافت وحى از خداوند، بنابراين «نبى» كسى است كه وحى بر او نازل مىشود.
مقام رسالت-
يعنى مقام ابلاغ وحى و تبليغ و نشر احكام خداوند و تربيت نفوس از طريق تعليم و آگاهى بخشيدن، بنابراين رسول كسى است كه موظف است در حوزۀ مأموريت خود به تلاش و كوشش برخيزد، و براى يك انقلاب فرهنگى و فكرى و عقيدتى تلاش نمايد.
مقام امامت-
يعنى رهبرى و پيشوايى خلق، در واقع امام كسى است كه با تشكيل يك حكومت الهى سعى مىكند احكام خدا را عملا اجرا و پياده نمايد. به عبارت ديگر وظيفۀ امام اجراى دستورات الهى است در حالى كه وظيفۀ رسول ابلاغ اين دستورات مىباشد.
٣-امامت يا آخرين سير تكاملى ابراهيم-
مقام امامت، مقامى است بالاتر و حتى برتر از نبوت و رسالت، اين مقام نيازمند شايستگى فراوان در جميع جهات است كه ابراهيم پس از امتحان شايستگى از طرف خداوند دريافت داشت و اين آخرين حلقۀ سير تكاملى ابراهيم بود.
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 120
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈