eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
7.1هزار ویدیو
415 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎 * ‌ (واتقوا یوما)* 🍎 *واتقوا یوما* 👈 ترجعون فیه الی الله .......... 🍎 *واتقوا یوما* 👈 لا تجزی نفس عن نفس شیئا و لا یقبل منها شفعه و لا یوخذ منها عدل .......... 🍎 *واتقوا یوما* 👈 لا تجزی نفس عن نفس شیئا و لا یقبل منها عدل و لا تنفعها شفعه .......... 🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 140 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
006140.mp3
388.8K
قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَاءً عَلَى اللَّهِ ۚ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ ﴿١٤٠﴾ قطعاً کسانی که فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت کشته اند، و آنچه را خدا روزی آنان کرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده اند، زیان کردند؛ به راستی که گمراه شدند و هدایت یافته نبودند. (۱۴۰) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَاءً عَلَى اللَّهِ ۚ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ ﴿١٤٠﴾ قطعاً کسانی که فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت کشته اند، و آنچه را خدا روزی آنان کرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده اند، زیان کردند؛ به راستی که گمراه شدند و هدایت یافته نبودند. (۱۴۰) قَدْ خَسِرَ = به تحقيق زيان كرد الَّذِينَ قَتَلُوا= كسانى كه كشتند أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا = فرزندانشان بى خردى بِغَيْرِ عِلْمٍ = به نادانى وَحَرَّمُوا مَا = و حرام شمردند آنچه رَزَقَهُمُ اللهُ = روزی داد ایشان را خدا افْتِرَاءً عَلَى اللهِ = دروغ بستن بر خدا قَدْ ضَلُّوا = به تحقیق گمراه شدند وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ = و نبودند هدایت شدگان 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٤٠) -در تعقيب چند آيۀ گذشته كه سخن از قسمتى از احكام خرافى و آداب زشت و ننگين عصر جاهليت عرب به ميان آورد، در اين آيه به شدت همۀ اين اعمال و احكام را محكوم كرده و با «هفت تعبير مختلف» در جمله‌هايى كوتاه اما بسيار رسا و جالب، وضع آنها را روشن مى‌سازد. نخست مى‌گويد: «كسانى كه فرزندان خود را از روى سفاهت و جهل كشتند، زيان كردند» (قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلادَهُمْ سَفَهاً بِغَيْرِ عِلْمٍ) . هم از نظر انسانى و اخلاقى، و هم از نظر عاطفى، و هم از نظر اجتماعى گرفتار خسارت و زيان گشتند و از همه بالاتر خسارت معنوى در جهان ديگر! هر يك از اين تعبيرهاى سه‌گانه به تنهايى براى معرفى زشتى عمل آنها كافى است. كدام علم و دانش اجازه مى‌دهد كه انسان چنين عملى را به عنوان يك سنت و يا قانون در جامعۀ خود بپذيرد؟ ! اينجاست كه به ياد گفتار ابن عباس مى‌افتيم كه مى‌گفت: اگر كسى بخواهد ميزان عقب ماندگى اقوام جاهلى را بداند آيات سورۀ انعام (يعنى آيات فوق) را بخواند. سپس قرآن مى‌گويد: «اينان آنچه را خدا به آنان روزى داده بود و مباح و حلال ساخته بود، بر خود تحريم كردند و به خدا افترا زدند كه خدا آنها را حرام كرده است» (وَ حَرَّمُوا ما رَزَقَهُمُ اللّهُ افْتِراءً عَلَى اللّهِ) . در اين جمله با دو تعبير ديگر اعمال آنها محكوم شده است، زيرا آنها نعمتى را كه خدا به آنان «روزى» داده بود و حتى براى ادامۀ حياتشان لازم و ضرورى بود بر خود تحريم كردند و قانون خدا را زير پا گذاشتند و ديگر اين كه به خدا «افترا» بستند كه او چنين دستورى داده است، با آن كه ابدا چنين نبود. و در پايان آيه با دو تعبير ديگر آنان را محكوم مى‌سازد، نخست مى‌گويد: «آنها بطور مسلم گمراه شدند» (قَدْ ضَلُّوا) . سپس اضافه مى‌كند «آنها هيچ گاه در مسير هدايت نبوده‌اند» (وَ ما كانُوا مُهْتَدِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 654 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوٓا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَآءً عَلَى اللَّهِ ۚ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ 🍀 ترجمه: قطعاً كسانی كه فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت كشته ‌اند، و آنچه را خدا روزی آنان كرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده ‌اند، زیان كردند؛ به راستی كه گمراه شدند و هدایت یافته نبودند. 🌷 : فرزندانشان 🌷 : جهالت 🌷َ : حرام شمرده اند 🌷 : دروغ بستن 🌷 : گمراه شدند 🌷 : نبودند 🌷 : هدایت یافتگان 🌸 به دنبال آیات قبلی كه سخن از قسمتى از احكام خرافى و آداب زشت و ننگين بت پرستان به ميان آورد، در اين آيه به شدّت همه اين اعمال و را محكوم كرده و در جمله ‌هايى كوتاه امّا بسيار رسا و جالب، وضع آنها را روشن مى ‌سازد. نخست مى‌گويد: «قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلادَهُمْ سَفَهاً بِغَيْرِ عِلْمٍ: قطعا کسانی که فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت کشته اند زیان کردند» 🌸 هم از نظر انسانى و اخلاقى، و هم از نظر عاطفى، و هم از نظر اجتماعى گرفتار خسارت و زيان گشتند و از همه بالاتر خسارت معنوى در ديگر! هر يک‌‌ از اين تعبيرها به تنهايى براى معرّفى زشتى عمل آنها كافى است. كدام علم و دانش اجازه مى ‌دهد كه چنين عملى را به عنوان يک سنّت و يا قانون در جامعه خود بپذيرد؟ اينجاست كه به ياد گفتار «ابن عباس» مى ‌افتيم كه مى ‌گفت: اگر كسى بخواهد ميزان عقب ماندگى اقوام جاهلى را بداند آيات سوره انعام را بخواند. 🌸 سپس مى ‌گويد: «وَ حَرَّمُوا ما رَزَقَهُمُ اللّهُ افْتِراءً عَلَى اللّهِ: و آنچه را خدا روزی آنان کرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده اند» در اين جمله با تعبير ديگر، اعمال آنها محكوم شده است، زيرا آنها نعمتى را كه به آنان «روزى» داده بود و حتّى براى ادامه حياتشان لازم و ضرورى بود بر خود تحريم كردند و قانون خدا را زير پا گذاشتند و ديگر اين كه به «افترا» بستند كه او چنين دستورى داده است، با آن كه ابداً چنين نبود. و در پايان آيه با دو تعبير ديگر آنان را محكوم مى‌سازد، نخست مى‌گويد: «قَدْ ضَلُّوا: به راستی که گمراه شدند» سپس اضافه مى ‌كند «وَ ما كانُوا مُهْتَدِينَ: و هدایت یافته نبودند» 🔹 پيام های آیه ۱۴۰ سوره انعام 🔹 ✅ جهالت و سفاهت، عامل خسارت است. خسارت ‏هایى مانند: از دست دادن فرزند، از دست دادن عاطفه، فقدان نعمت‏هاى حلال، كسب دوزخ و كیفر الهی ✅ ، فدا شدن انسان در راه باطل است. چه قربانى بت شدن، چه فداى خیال نابجا ✅ نابجاى حلال‏ ها، افترا بر خدا است. ✅ انجام هر كارى و تحریم هر چیزى، یا دلیل شرعى مى‏ خواهد یا عقلى ✅ با ، با شدیدترین وجه مقابله و برخورد كنیم. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
06.Anaam.140.mp3
2.12M
................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 🌸قاره ها درابتدابه هم پیوسته وعظیم بودند 📚سوره عبس : أَنَّا صَبَبْنَا الْمَاء صَبًّا(25) ثُمَّ شَقَقْنَا الْأَرْضَ شَقًّا (26) ""ما آب فراوان از آسمان فرو ريختيم‏ سپس زمين را سخت شقه شقه کردیم"" آبهای موجود روی زمين در ابتدا در درون زمين بوده، بعد بـصـورت بخار با آتـشـفـشـان ها همراه با دود و گرما و گاز از زمين خارج شده و در جو جا گرفته و ابرها را تشکيل داده. بعد با سرد شـدن و بـه نـقـطـه بـارش رسـيـدن جـو، بـارانـهـای سنگين باريده، طوريکه قـرآن بـجـای واژه بـاريـدن از واژه ريخـتـن استفاده کرده و با مـفـعـول مـطلق «صَـبّـاً» نيز روی ريختنِ آن تأکـيـد کرده که به معنی: "سيل آسا ريختن آن" ميشود. خشکی شقه شقه شده است: خشکيهای زمين در ابتدا يکی بود (يک خشکی بوده)، بعدها شـقـه شـقـه شده است. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚سوره يس آيه 67 : 💢وَلَوْ نَشَاء لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَى مَكَانَتِهِمْ فَمَا اسْتَطَاعُوا مُضِيًّا وَلَا يَرْجِعُونَ 📄ترجمه فارسی : تا نتوانند راه خود را ادامه دهند يا به عقب برگردند! 📒ضرب المثل : نه راه پس دارد نه راه پيش ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره_اسراء_مرحوم_شحات_محمد_انور_کانال_آپارات_تلاوتهای_عائلة_الشحات.mp3
18.61M
🌸 مرحوم شحات محمد انور [📖] : (15…1) [🎶] : مقامات بکار رفته در این تلاوت زیبا بترتیب : از ابتدا تا دقیقه 04:09 (بیات) از دقیقه 04:23 تا 11:52 (رست) از دقیقه 12:02 تا 17:38 (چهارگاه) از دقیقه 17:45 تا 23:43 (سگاه) از دقیقه 23:47 تا 26:44 (حجاز) از دقیقه 26:56 تا آخر (بیات) 🔀 ترکیبات : مقام چهارگاه (±رست) ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅┄ 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊 👉 @talavatquran1 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_769003294369521054.mp3
6.76M
💢 📖 سوره مبارکه 🎙قاری : ✴ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊 👉 @talavatquran1 👈
💥4. شب و شب زنده داری و سحرخیزی ادامه قبل ✍ نگاه دیگر قرآن کریم به شب، شب زنده داری و فضیلت سحرخیزی و ثمره های ارتباط با پروردگار در دل شب است. در برخی از این آیات می خوانیم: 🍃«وَمِنَ اللَّیلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّک عَسَی أَن یبْعَثَک رَبُّک مَقَامًا مَّحْمُودًا؛ و پاسی از شب را برای برپایی نافله شب برخیز؛ امید است که پروردگارت تو را به مقام محمود رساند». (اسراء: 79) 🍃«کانُوا قَلِیلًا مِّنَ اللَّیلِ مَا یهْجَعُونَ وَبِالْأَسْحَارِ هُمْ یسْتَغْفِرُونَ؛ [پرهیزکاران] کمی از شب را به خواب می روند و سحرگاهان آمرزش می طلبند». (ذاریات: 17 و 18) 🍃«إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّیلِ هِی أَشَدُّ وَطْءًا وَأَقْوَمُ قِیلًا؛ به یقین، نماز و عبادت شبانه پابرجاتر و گفتاری ماندگارتر است». (مزمّل: 6) در حدیث قدسی در خطاب به حضرت موسی علیه السلام آمده است: «ای پسر عمران، دروغ گفته است کسی که گمان برد مرا دوست دارد، اما چون شب فراگیر شود، از من صرف نظر می‎کند و به خواب می رود؛ مگر نه این است که هر دوستداری دوست دارد با محبوبش خلوت کند. هان ای پسر عمران، این منم که بر احوال دوستانم آگاهم و چون شب آنان را فراگیرد، چشم دل‎شان را باز کنم و آنان از راه مشاهده مرا خطاب می‎کنند و از سر حضور با من به سخن می نشینند. ای پسر عمران، در تاریکی دل شب از قلبت خشوع و از جسمت فروتنی و از دیدگانت اشک را به من ببخش و مرا بخوان که مرا نزدیک و پاسخ گو خواهی یافت». (مجلسی، 1403ق: ج 84: 172)🌼 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا