۹ مرداد ۱۴۰۱
۹ مرداد ۱۴۰۱
🖤✨🥀🖤✨🥀🖤✨🥀🖤✨🥀🖤
💠 #ختم_روزانه_یک_جزء_از_قرآن_کریم
📖 به صورت صفحه ای
✨ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ✨
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
✨يا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ ﴿۱﴾
اى جامه به خويشتن فرو پيچيده (۱)
✨قمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿۲﴾
به پا خيز شب را مگر اندكى (۲)
✨نصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا ﴿۳﴾
نيمى از شب يا اندكى از آن را بكاه (۳)
✨أوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا ﴿۴﴾
يا بر آن [نصف] بيفزاى و قرآن را شمرده شمرده بخوان (۴)
_🔰____🔰_____🔰_____🔰_
💢سلام وعرض ادب🙏🖤
ان شاءالله به یاری خداوند ختم قرآن را به نیت 🤲♥️
🔰سلامتی وتعجیل درظهور آقا صاحب الزمان (عج)
🖤سلامتی رهبری عزیز
🔰شفای بیماران
🖤رفع مشکلات وگرفتاری ها
🔰شادی اموات ختم دهندگان
🖤شادی روح شهدا علی الخصوص
#شهیدانکربلا
📣کاربران محترم مے تونن اسم شهید مدنظرشون رو به آیدے زیر اعلام کنند تا در بنر قرار داده بشه و ثواب ختم قرآن رو بنام اونها تقدیم کنیم🙏
📖🔰«««﷽»»»🔰📖
🌐سری نوزدهم
یکشنبه مورخ 1401/5/9
✳️ #جزء_بیستوهفتم
✨♥️با توکلـ به نامـ اعظمتـ یا رحمانـ یا رحیمـ♥️✨
اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن،اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن🙏🖤🌻
#کاربران_بزرگوار👇
﷽📖 #_ص 522 افوض امری الی الله
﷽📖 #_ص 523 حسینی
﷽📖 #_ص 524 نمازی
﷽📖 #_ص 525 افشار
﷽📖 #_ص 526 زمردکار
﷽📖 #_ص 527 Sh
﷽📖 #_ص 528 هما
﷽📖 #_ص 529 آرام
﷽📖 #_ص 530 برازنده
﷽📖 #_ص 531 سوفاری
﷽📖 #_ص 532 معطی
﷽📖 #_ص 533 رهنما
﷽📖 #_ص 534 Malihe
﷽📖 #_ص 535 Mahdi arab
﷽📖 #_ص 536 راستی
﷽📖 #_ص 537 مرتضی
﷽📖 #_ص 538 عباسعلی قاسمی
﷽📖 #_ص 539 سکینه عباسی
﷽📖 #_ص 540 حنانه
﷽📖 #_ص 541 حبیبه بابا محمودی
🏴 الّلهُــــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــــــــرَجْ 🏴
💠بزرگوارانی که تمایل به شرکت دارند پیوی اطلاع بدهند تا صفحه مربوطه به نامشان ثبت شود.👇
👤 آیدی مدیریت:
📞@shebha
⭕️نکته
صفحه ی مورد نظر درهمان روز خوانده شود.
📌حتما از قرآن عثمان طه استفاده شود.
باتشکر🙏🖤
_🔰____🔰_____🔰_____🔰_
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
🖤✨🥀🖤✨🥀🖤✨🥀🖤✨🥀🖤
۹ مرداد ۱۴۰۱
۹ مرداد ۱۴۰۱
۹ مرداد ۱۴۰۱
#نکته_های_حفظ
#نکته_های_طلایی
ادامه مطلب قبل...
ﺣﺮﻭﻑ ﻭ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻋﻼﺋﻢ ﺣﺮﻛﺘﻲ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺑﺎ ﺣﺮﻛﺘﻲ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﺑﺎ ﺣﺮﻛﺎﺕ ﭼﺸﻢ ﻭ ﭘﻠﻜﻬﺎ ﻭ ﻳﺎ ﻋﻼﺋﻢ ﺻﻮﺗﻲ ﺑﻪ ﺣﺎﻓﻆ ﺗﻔﻬﻴﻢ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺮﺧﻲ ﻧﻘﺎﻁ ﺿﻌﻒ ﺩﺭ ﺁﻥ, ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ «ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻜﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﺩﻳﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺗﺜﺒﻴﺖ ﻧﺸﺪﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺤﻔﻮﻇﺎﺕ ﻭ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻲ ﺳﺮﻳﻊ ﺁﻧﻬﺎ, ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩﻫﺎ ﻧﺰﺩ ﻫﻤﮕﺎﻥ, ﺗﺤﻤﻴﻞ ﺑﺎﺭ ﺍﺿﺎﻓﻲ ﺑﻪ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺩﺭ ﺑﻪ ﻳﺎﺩﺳﭙﺎﺭﻱ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎ, ﻣﺤﻮﺭﻳﺖ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺣﺮﻛﺎﺕ ﻧﻤﺎﻳﺸﻲ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﻣﻌﻨﺎﻣﺤﻮﺭﻱ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺁﻧﻬﺎ» ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻧﻤﻲﺷﻮﺩ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻲﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻣﻘﻄﻊ ﭘﻴﺶﺩﺑﺴﺘﺎﻥ ﻛﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺟﻬﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺳﻮﺭﻩﻫﺎﻱ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ. [3]
----------------
ﭘﻲ ﻧﻮﺷﺖ:
[1] . ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺭﺍﻳﺞﺗﺮﻳﻦ ﺗﻘﺴﻴﻢﺑﻨﺪﻳﻬﺎﻱ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻧﺰﺩ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﺎﻥ, ﺗﻘﺴﻴﻢﺑﻨﺪﻱ ﺁﻥ ﺑﻪ «ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺣﺴﻲ», «ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻛﻮﺗﺎﻩﻣﺪﺕ» ﻭ «ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺑﻠﻨﺪﻣﺪﺕ» ﺍﺳﺖ. ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺑﻠﻨﺪﻣﺪﺕ ﻣﺤﻞ ﺍﻧﺪﻭﺧﺘﻦ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻓﺮﺁﺑﻨﺪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺳﺮﻭﻛﺎﺭ ﺩﺍﺭﻳﻢ. ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺭ. ﻙ: ﺑﺮﻧﺎﺭﺩ ﻻﻭﻝ, ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻭ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ, ﺹ 26 30.
[2] . ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﺎﻥ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺭﻭﺵ ﺍﻭﻝ ﺭﺍ «ﺭﻭﺵ ﺣﻔﻆ ﺟﺎﻣﻊ» ﻭ ﺭﻭﺵ ﺩﻭﻡ ﺭﺍ «ﺭﻭﺵ ﺣﻔﻆ ﺟﺰﺀ ﺑﻪ ﺟﺰﺀ» ﻣﻲﻧﺎﻣﻨﺪ.
...................................................
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تخصصی تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
۹ مرداد ۱۴۰۱
۹ مرداد ۱۴۰۱
#نکته_های_حفظ
#نکته_های_طلایی
#درس_سوم
✨الف) ويژگيهاي#مصحف_حفظ
📌در درس گذشته گفتیم که👇 مهمترین نکته در حفظ قرآن به (#روش_دیداری )این است که در فرآیند حفظ كل قرآن، به تعداد صفحات اين كتاب مقدس، تصاویری در حافظه بلندمدت حافظ نقش میبندد؛ که هر قدر این تصاویر روشنتر و واضحتر باشد، کیفیت حفظ ارتقا مییابد و شخص از کار خود احساس رضایت بیشتری خواهد کرد. ✅
👌با توجه به این نکته اصلی، به بیان مهمترین ویژگیهای مصحف حفظ میپردازیم.✅
🦋 در ابتدا لازم است بیان کنیم که «مصحف حفظ» ؛همان قرآنِ ويژهاي است كه حافظ در ابتداي كار حفظ براي خود برميگزيند و ـ بنابر توصيه اكيد عموم اساتيد حفظ قرآن ـ بهتر است تا پايان يافتن حفظ كل قرآن، تمام فعاليت حفظ و مرور خود را با استفاده از همان قرآن انجام دهد.🦋
🌺 اما ويژگيهاي اين مصحف👇
1️⃣ بهتر است مصحف حفظ ـ چه برای حفظ آیات و چه برای در مرور و تکرار آنها ـ از قرآنهای رایج 15 سطری انتخاب شود👈دلیل این توصیه
اولاً👈 ويژگي منحصر به فرد این قرآنها در پايان يافتن صفحات به آيات است؛
⬅️ به اين معنا كه آيه پاياني هر صفحه در همان صفحه تمام ميشود و آخرين چيزي كه در صفحه ديده ميشود، شماره آن آيه است.✅
🔴(همين ويژگي كمك شايان توجهي به حفظ آيات و شكلگيري تصوير ذهني مورد نظر در حافظه ميكند. همچنين زيبايي، صحّت و اتقان این رسم الخط و فراواني و در دسترس بودن آن نسبت به قرآنهای دیگر موجبات امتياز و برتري آن را فراهم کرده است)🔴
2️⃣بهتر است مصحف حفظ بدون ترجمه📝 باشد؛ چه ترجمه زيرنويس يا ترجمه در حاشيه، و به طور كلي و تا حد امكان از هرگونه حاشيه ديگر نيز خالي باشد. ✅
⬅️هر قدر مصحف حفظ سادهتر و بيپيرايهتر باشد، قدرت تمركز و دقت حافظ در هنگام حفظ افزايش يافته و ذهن او با سهولت بيشتري بر متن آيات متمركز ميشود➡️
3️⃣ رنگ زمينه صفحات به گونهاي نباشد كه
👈 در بلندمدت موجب خستگي چشم و در نتيجه كاهش بازدهي حافظه شود.
⬅️ از اینرو بهتر است از قرآنهايي كه رنگ زمينه آنها آبي روشن يا سبز مغز پستهاي و امثال آن است استفاده شود.
👌
4️⃣ بهتر است قطع قرآن مورد نظر #قطع_وزيري (متوسط) باشد.
⬅️ استفاده از قرآنهايي در قطع كوچكتر، حداقل به هنگام حفظ مقاطع جديد، مناسب نيست و ممکن است موجب خستگی چشم شود➡️
📘 هرچند به هنگام مرور و تكرار نيز بهتر است از قرآنهاي قطع وزيري (يا بزرگتر) استفاده شود.
💯به طور کلی هر قدر رسم الخط مورد استفاده درشتتر و واضحتر باشد، تثبیت آن در حافظه با سهولت بیشتر همراه خواهد بود💯
تمام ويژگيهاي فوق 👆به شكلگيري بهتر و دقيقتر تصوير ذهني صفحات در حافظه🧠 كمك ميكند.
✍️ البته اين مطالب بدان معنا نيست كه كار حفظ متوقف بر وجود چنين قرآني شود؛ ولي بیتردید تحقق اين شرايط، بازدهي کار حافظ را افزايش ميدهد.
✅
🌀بار دیگر تأکید میکنیم که برای موفقیت هرچه بیشتر در امر حفظ قرآن و دستیابی سریعتر به نتیجه مطلوب، حتي الامكان از آغاز تا پايان كار حفظ از مصحف واحدي استفاده کنید و اگر اين امكان فراهم نيست، سعی کنید حداقل براي حفظ مقاطع جديد از يك قرآن واحد استفاده كنید و مرور و تكرار را با قرآنهاي ديگر انجام دهید.🌀
..............................................
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
۹ مرداد ۱۴۰۱
۹ مرداد ۱۴۰۱
۹ مرداد ۱۴۰۱
#آموزش_حفظ
#سوره_مبارکه_نساء
آیه ی 60
#نغمه_سه_گاه
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
۹ مرداد ۱۴۰۱
004060.mp3
619.5K
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا ﴿٦٠﴾
آیا به کسانی که گمان می کنند به آنچه بر تو و پیش از تو نازل شده ایمان آورده اند، ننگریستی، که می خواهند [در موارد نزاع و اختلافشان] داوری و محاکمه نزد طاغوت برند؟ [همان حاکمان ستمکار و قاضیان رشوه خواری که جز به باطل حکم نمی رانند،] در حالی که فرمان یافته اند به طاغوت کفر ورزند، و شیطان [با سوق دادنشان به محاکم طاغوت] می خواهد آنان را به گمراهی دوری [که هرگز به رحمت خدا دست نیابند] دچار کند. (۶۰)
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
۹ مرداد ۱۴۰۱