eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6.1هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
7.1هزار ویدیو
418 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ دی ۱۴۰۱
🔻 👂 شیوه‌های استفاده بهتر از حافظه شنیداری 1⃣👈 از آنجا که معمولا بلند خواندن و گوش‌دادن به مطالب به یادگیری می‌انجامد، بهتر است به جای بلندخوانی، تجربه و جایگزین شود تا با مصرف انرژی کمتر، اطلاعات بیشتر به دست آید. ، افزون بر مزاحمت، به صرف انرژی بسیار و خستگی زود هنگام می‌انجامد. 2⃣👈 مکان خلوت، دوری از سر و صداهای مزاحم و نور کافی و دوری از عوامل بازدارنده، بسیار مهم است. 3⃣👈 بهتر است برای استماع بهتر و جامع‌تر، الگوهای صوتی را از طریق هنذفری گوش بدهید؛ همچنین، قبل از خواب قسمتی را که فردا می‌خواهید حفظ کنید، از طریق هنذفری مکرر گوش بدهید تا خوابتان ببرد. 4⃣👈 چون اطلاعات به صورت فله‌ای (بسته‌بندی) وارد مغز می‌شود، برای آن که منظم (دسته‌بندی‌شده) جایابی و طبقه‌بندی شوند و یادگیری پایدارتر گردد، با آنچه شنیده یا خوانده می‌شود، به صورت پرسشی برخورد گردد‌. 5⃣👈 ضبط درس و استماع مجدد آن بسیار مفید است. بازگو کردن همه درس یا مطالب مهم آن به وسیله خود فرد، ضبط آن و سپس گوش سپردن به آن در فواصل زمانی مختلف، به ویژه در دروس نظری و بالاخص در زبان‌های انگلیسی، عربی و قواعد، بسیار سودمند است. ✅ شیوه زمان‌شکن و کاربردی ⛔️ برای این افراد شیوه‌ای بسیار قوی وجود دارد که از دیرباز در حوزه‌های علمیه رواج داشته است. این روش که امروزه اصطلاحا یا خوانده می‌شود، است. در این باره، عبارت زیر نزد حوزویان شهرت دارد: ; 💯ترجمه: درس سخنی است و تکرار هزار مرتبه آن را غنی می‌سازد. 💢 در این روش، استفاده از حریف یا است. این فرد نباید، از نظر توان علمی، با شما فاصله بسیار داشته باشد و بهتر است هم سطح یا کمی بهتر شمرده شود; چون حریفان و هم بحث‌های قوی و مستعد، افراد ناتوان‌تر را ابزار تکرار درس خویش می‌سازند. هم بحث بسیار ضعیف، انگیزه‌ها را نابود می‌کند; گرچه افراد ناتوان باید برای رشد و ارتقای خویش هم بحث متوسط برگزینند. 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ دی ۱۴۰۱
🔰 شیوه تقویت محفوظات 🔰 ✍ اگر در یک جزء صفحات مختلف، شرایط متفاوتی از نظر قوت و ضعف دارند میتوانید روش ذیل استفاده کنید. 🔰🔰🔰 1⃣ برای ارزیابی، جزء را یک بار از حفظ بخوانید. 2⃣ سپس در حین خواندن صفحات را درجه بندی کنید و گوشه ای از صفحه شماره گذاری کنید : 🔰 به این صورت که مثلا👇 🔸صفحات قوی و بی اشکال درجه 1 🔹صفحات با یک تا 3 اشکال درجه 2 🔸صفحات تا 6 اشکال درجه 3 🔹و صفحات ضعیف تر درجه 4 ◻️شماره گذاری شوند. 3⃣ سپس بعد از شماره گذاری صفحات در مرور دوم ابتدا همه صفحات درجه4 را با دقت تلاوت و رفع اشکال کنید. 4⃣ بعد از آن همه صفحات درجه 3 و 4 را تلاوت کنید و رفع اشکال نمایید. 5⃣ نوبت بعد صفحات درجه 2 و 3 و 4 6⃣ و نوبت آخر همه صفحات جزء را بخوانید. ✅ با این روش صفحات ضعیف را 4 بار و صفحات قوی را یکبار خوانده اید و این به تقویت محفوظات و یکسان سازی کیفیت آن ها کمک بسیاری میکند. 🔚 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ دی ۱۴۰۱
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺الان روزگاریه که سکوت کردن کمک به جبهه یزید هست 🔻حق رو بگید و تماشاچی نباشید 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ دی ۱۴۰۱
از آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ سؤال: معنای جمله «فَاذْكُرُوني‏ أَذْكُرْكُمْ؛ پس مرا یاد کنید، تا شما را یاد کنم» چیست؟ ✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹در برخی تفاسیر معنای آن، این‌گونه ذکر شده است: «أذْکرونی بِالدعآءِ أَذْکرْکمْ بِالإجابَةِ؛ مرا با دعا یاد کنید، تا من نیز با اجابت آن، شما را یاد کنم». 🔸و در روایات شارحه مرویه آمده است: «أَنَا مَعَ عَبْدِي إِذَا ذَكَرَنِي فَمَنْ ذَكَرَنِي فِي نَفْسِهِ ذَكَرْتُهُ فِي نَفْسِي وَ مَنْ ذَكَرَنِي فِي مَلَإٍ ذَكَرْتُهُ فِي مَلَإٍ خَيْرٍ مِنْهُ؛ هرگاه بنده‌ام مرا یاد کند، من با اویم؛ بنابراین، هرکس مرا در دل خود یاد کند، او را در نزد خود یاد می‌کنم و هرکس مرا در میان گروهی یاد کند، او را در میان گروهی بهتر از آن یاد خواهم نمود». 👇👇👇👇 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: @amozeshtajvidhefzquran
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ دی ۱۴۰۱
YEKNET.IR - zamine - fatemie 2 - 1401 - rasouli.mp3
6.1M
🔳 ایام_فاطمیه 🌴چه غربت تلخی 🌴چه داغ سنگینی 🎤 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ دی ۱۴۰۱
آیه ی 24 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
۵ دی ۱۴۰۱