فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منشاوی(#سوره_مبارکه_آل_عمران )
#تلاوت_قرآن
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊
👉 @talavatquran1 👈
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺
🍂 مراقب سخنان خود باشید. 🍂
🔸إِذْ يَتَلَقَّي الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ
مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ
(ق/١٧ و ١٨)
⚡️ترجمه :
دو فرشته راست و چپ ملازم انسانند و اعمال او را دريافت مى دارند.
انسان هيچ سخنى را بر زبان نمى آورد مگر اين كه، فرشته اى مراقب و آماده براى (ضبط) آن است!
❌ دو فرشته، همواره همراه انسانند و تمام اعمال ریز و درشت آدمی را ثبت می کنند.
💥انسان، نه فقط در برابر كردار، بلكه در برابر گفتار خود مسئول است و مورد محاسبه قرار مى گيرد.
🍁مواظب حرف های خود در خانواده و جامعه باشیم.
ممکن است یک گفته ی انسان، آتش جهنم یا بهشت الهی را بدنبال داشته باشد.
#سبک_زندگی_قرآنی
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
🥀💛🥀💛🥀💛
❣❁❀ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی
مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
و عَجّل فَرَجَهم ❀❁❣
💫✨«#معمایــــــ
#قرآنیــــــ »
4⃣7⃣3⃣ «««بهترين شب» كه در قرآن به آن اشاره شده چه شبي است »» ؟؟؟؟
💠ارسال پاسخ معما به آیدی زیر 👇
@meftah68
پاسخ✍
سوال شماره 3⃣7⃣3⃣
📚 ««سوره مبارکه بقره آیه ۱۹۷»»
✨«الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُوماتٌ ...»(؛بقره ۱۹۷) حج در ماههاى معینى است.
منظور از ماههای حج، شوال، ذىالقعده و ذىالحجه است. این ماهها را "اشهر حج" مینامند؛ چون بخشى از مناسک حج (اعمال عمره تمتع) را در غیر این سه ماه نمیتوان انجام داد، و بخشى را منحصراً در روزهاى نهم تا دوازدهم ماه ذى الحجه باید انجام داد. اینکه در قرآن تصریح به نام این ماهها نشده؛ برای آن است که این ماهها، براى همه شناخته شده بود، و قرآن با این عبارت بر آن تأکید میکند.
✿💚نـــــذر ظـــــهـــــؤر 💚✿
༄᭄✿࿐༄᭄✿࿐༄᭄✿࿐༄᭄
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
✅نکاتی درباره #مرور قرآن
📚برای مرور ، هر حافظی باید دو برنامه داشته باشد . یک برنامه، مربوط به مرور آیات جدید است ؛ یعنی آیاتی که در خلال 10 روز گذشته حفظ شده اند . اگر به یاد داشته باشید ، گفتیم هر آیه ای که حفظ می کنید ، تا 10 روز باید آن را تکرار کنید . برنامه و مقطع دوم مربوط به آیات گذشته است و منظور آیاتی است که از حفظ آنها بیش از 10 روز گذشته و به صورت 10 روز متوالی ، حافظ قرآن آن آیات را تکرار کرده . حافظ برای آن آیات هم باید برنامه مستقل و ویژه ای قرار بدهد؛ به گونه ای که در طول مدت حداکثر 10 روز، کل محفوظات گذشته خود را یک بار مرور کند .
📌 به عنوان مثال اگر کسی 10 جزء قرآن را حفظ کرده و اکنون آغاز جزء یازدهم است ، باید هر روز ، هر مقداری را که در 10 روز گذشته حفظ کرده ، تکرار کند ؛ یعنی اگر کسی هر روز نیم صفحه را حفظ می کند ، باید هر روز 5 صفحه از صفحات گذشته را هم تکرار کند و علاوه بر این 5 صفحه ، از 10 جزء گذشته هم هر روز یک جزء را تکرار کند تا بتواند بعد از 10 روز کل محفوظات خود را یک دور مرور کند . بدین ترتیب ، حافظ 10 جزء ، حتماً باید هر روز یک جزء از محفوظات گذشته خود را مرور کند و اگر کسی حافظ 20 جزء است ، لازم است که هر روز حداقل 2 جزء از محفوظات خود را تکرار کند .
❗️البته تصور نفرمایید که تکرار 2 جزء کار مشکلی است ، بلکه کار بسیار ساده و آسانی است ؛ مخصوصا ً اگر حافظی تسلط خوبی داشته باشد، می تواند این 2 جزء را در کمتر از یک ساعت با شیوه مباحثه تکرار کند .✨
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#انگیزشی
#چرایی_حفظ
🔷نعمت حافظه و نعمت قابلیت حفظ شدن قرآن کریم
🔸خداوند متعال دوست دارد وقتی نعمتی به بنده اش داده است ، اثر این نعمت را در زندگی اش ببیند( مثلاً به بنده اش مال و ثروت داده خداوند دوست دارد این شخص انفاق کند به فقرا رسیدگی کند و بعد به زندگی خودش برسد.)
🔸نعمت حافظه و نعمت قابلیت حفظ شدن قرآن کریم، دو نعمتی است که خداوند به ما عطا کرده است واثر این دونعمت این است که ما قرآن را حفظ کنیم.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_روخوانی
#آموزش_روانخوانی
📋درس چهارم✔️
کسب مهارت
در خواندن حرف /حاء
🎞#استاد_علی_قاسمی
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
❇️ #مفردات_قرآنی
🟢 کلمه ی قرآنی امروز 🟢
🍒 *العُدوَه* 🍒
*العُدوَه*: مِن مادة *عَدو* بِمَعنَی' *شاطِئ الوَادي وجانبه*
*العُدوَه*: از ماده ی *عَدو* در اصل به معنى *تجاوز و از حد گذراندن* است، ولى به *حاشیه و اطراف هر چیز* نیز *عَدو* گفته مى شود، زیرا از حد وسط به یک جانب تجاوز کرده است. در آیه مورد بحث به معنى *طرف و جانب* آمده است.
📖 *إِذ أَنتُم بِالعُدوَةِ الدُّنيَا وَهُم بِالْعُدوَةِ القُصوَىٰ وَالرَّكبُ أَسفَلَ مِنكُم وَلَو تَوَاعَدتُّم لَاختَلَفتُم فِي المِيعَادِ وَلَٰكِن لِيَقضِيَ اللَّهُ أَمراََ كَانَ مَفعُولاََ•••*/انفال۴۲
در آن هنگام (جنگ بَدر) که شما در طرف پایین بودید و آنها در طرف بالا [و دشمن بر شما برترى داشت] و کاروان [قریش] پایین تر از شما بود [و وضع چنان سخت بود که] اگر با یکدیگر وعده مى گذاشتید [که در میدان نبرد حاضر شوید] از انجام وعده خود تخلّف مى کردید، ولى [همه اینها] براى آن بود که خداوند کارى را که مى بایست انجام شود، تحقّق بخشد...
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
🍁☀️🍁
🍁وَدَّ كَثيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إيمانِكُمْ كُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللهُ بِأَمْرِهِ إِنَّ أللهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ
☀️بسيارى از اهل كتاب، از روى حسد كه در وجود آنها ريشه دوانده آرزو مىكردند شما را بعد از ايمانآوردن، به حال كفر باز گردانند؛ با اين كه حق براى آنها كاملاً روشن شده است. شما آنها را عفو كنيد و گذشت نماييد؛ تا خداوند فرمان خودش [فرمان جهاد] را بفرستد؛ زيرا خداوند بر هر چيزى تواناست.
سوره بقره آیه ۱۰۹
🍁☀️🍁
🍁امیرالمؤمنین (علیه السلام)به معاویه نوشت:
«... ما آلابراهیم (علیه السلام) هستیم که مورد حسادت قرارگرفتیم و تو به ما حسادت میکنی ... با آنکه زان پیش خواستار پیروزی بر کافران بودند، به او ایمان نیاوردند. (بقره/۱۰۹) وقتی نبیّ ما چیزی را که میشناختند برایشان (اهل کتاب) آورد، آنها از روی حسادتی که در وجودشان بود آن را انکار کردند. بهدرستیکه خداوند بر هر بندهای که بخواهد، از فضلش نازل میکند؛ از میان قوم حسادتکردند که چرا بعضی از ما بر بعضی دیگر برتری پیدا کردهاند؟ آگاه باشید! که ما اهلبیت (علیهم السلام)، همان خاندان ابراهیم هستیم که مورد حسادت قرارگرفتهایم؛ همانطور که پدران ما قبل از ما به همین روش مورد حسادت قرارگرفتند و گویی این حسادت سنّت شده است».
📔تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۶۰۶
🍁☀️🍁
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
#آموزش_حفظ
#سوره_مبارکه_انعام
آیه ی 148
#نغمه_صبا
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
006148.mp3
796.8K
سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُوا لَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا أَشْرَكْنَا وَلَا آبَاؤُنَا وَلَا حَرَّمْنَا مِنْ شَيْءٍ ۚ كَذَٰلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ حَتَّىٰ ذَاقُوا بَأْسَنَا ۗ قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنَا ۖ إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَخْرُصُونَ ﴿١٤٨﴾
کسانی که برای خدا شریک و همتا قرار دادند به زودی خواهند گفت: اگر خدا می خواست نه ما شرک می ورزیدیم و نه پدرانمان، و نه چیزی [از حلال خدا را خودسرانه] حرام می کردیم [پس شرک و تحریم ما جبری بوده نه اختیاری] کسانی که پیش از اینان بودند [بر اساس همین عقیده باطل پیامبران را] تکذیب کردند تا عذاب و انتقام ما را چشیدند؛ بگو: آیا نزد شما دانشی [استوار و منطقی مُستدل بر عقایدتان] هست که آن را برای ما آشکار کنید؟ شما فقط از پندارهای واهی و پوچ پیروی می کنید و جز به حدس و گمان تکیه نمی زنید. (۱۴۸)
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید
➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه
و تفسیر این آیه
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُوا لَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا أَشْرَكْنَا وَلَا آبَاؤُنَا وَلَا حَرَّمْنَا مِنْ شَيْءٍ ۚ كَذَٰلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ حَتَّىٰ ذَاقُوا بَأْسَنَا ۗ قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنَا ۖ إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَخْرُصُونَ ﴿١٤٨﴾
کسانی که برای خدا شریک و همتا قرار دادند به زودی خواهند گفت: اگر خدا می خواست نه ما شرک می ورزیدیم و نه پدرانمان، و نه چیزی [از حلال خدا را خودسرانه] حرام می کردیم [پس شرک و تحریم ما جبری بوده نه اختیاری] کسانی که پیش از اینان بودند [بر اساس همین عقیده باطل پیامبران را] تکذیب کردند تا عذاب و انتقام ما را چشیدند؛ بگو: آیا نزد شما دانشی [استوار و منطقی مُستدل بر عقایدتان] هست که آن را برای ما آشکار کنید؟ شما فقط از پندارهای واهی و پوچ پیروی می کنید و جز به حدس و گمان تکیه نمی زنید. (۱۴۸)
سَيَقُولُ = بزودی می گوید
الَّذِينَ أَشْرَكُوا = کسانی که شرک ورزیدند
لَوْ شَاءَ اللهُ = اگر می خواست خدا
مَا أَشْرَكْنَا = شرک نمی ورزیدیم ما
وَلَا آبَاؤُنَا = و نه پدرانمان
وَلَا حَرَّمْنَا = و حرام نمی کردیم
مِنْ شَيْءٍ =( از ) هيچ چیزی را
كَذَٰلِكَ كَذَّبَ = اینچنین تکذیب کرد
الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ = کسانی از قبل ایشان
حَتَّىٰ ذَاقُوا = تا چشیدند
بَأْسَنَا = کیفر ما را
قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ = بگو آیا نزد شماست
مِنْ عِلْمٍ = ( از ) هیچ دانشی
فَتُخْرِجُوهُ لَنَا = پس بیرون آورید آن را برای ما
إِنْ تَتَّبِعُونَ = پیروی نمی کنید
إِلَّا الظَّنَّ = مگر گمان را
وَإِنْ أَنْتُمْ = و نیستید شما
إِلَّا تَخْرُصُونَ = مگر گمان زنندگان
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٤٨) -فرار از مسؤوليت به بهانۀ «جبر» ! به دنبال سخنانى كه از مشركان در آيات سابق گذشت، در اين آيه اشاره به پارهاى از استدلالات واهى و پاسخ آن شده است، نخست مىگويد: «به زودى مشركان (در پاسخ ايرادات تو در زمينۀ شرك و تحريم روزيهاى حلال) چنين مىگويند كه اگر خداوند مىخواست نه ما مشرك مىشديم و نه نياكان ما بتپرست بودند، و نه چيزى را تحريم مىكرديم» ، پس آنچه ما كردهايم و مىگوييم همه خواست اوست (سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ شَيْءٍ) . مشركان مانند بسيارى از گناهكاران مىخواستند با استتار تحت عنوان جبر از مسؤوليت خلافكاريهاى خود فرار كنند. در حقيقت آنها مدعى بودهاند سكوت خدا در برابر بتپرستى و تحريم پارهاى از حيوانات، دليل بر رضايت اوست زيرا اگر راضى نبود مىبايست به نوعى ما را از اين كار بازدارد. اما قرآن در پاسخ آنها به طرز قاطعى بحث كرده، نخست مىگويد: تنها اينها نيستند كه چنين دروغهايى را بر خدا مىبندند «بلكه جمعى از اقوام گذشته نيز همين دروغها را مىگفتند ولى سر انجام گرفتار عواقب سوء اعمالشان شدند و طعم مجازات ما را چشيدند» (كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ حَتّى ذاقُوا بَأْسَنا) . آنها در حقيقت با اين گفتههاى خود، هم دروغ مىگفتند و هم انبياء را تكذيب مىكردند، اگر او به اين اعمال راضى بود چگونه پيامبران خود را براى دعوت به توحيد مىفرستاد، اصولا دعوت انبياء خود مهمترين دليل براى آزادى اراده و اختيار انسان است. سپس مىگويد: «به آنها بگو: آيا راستى دليل قطعى و مسلّمى بر اين ادعا داريد اگر داريد چرا نشان نمىدهيد» (قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنا) . و سر انجام اضافه مىكند كه «شما بطور قطع هيچ دليلى بر اين ادعاها نداريد، تنها از پندارها و خيالات خام پيروى مىكنيد» (إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ أَنْتُمْ إِلاّ تَخْرُصُونَ) .
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 660
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه
بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید
و سپس وصل کنید به آیه ی قبل
مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈