181amoabas.pdf
416.4K
طرح درس سفره عمو عباس هدیه های آسمانی دوم ابتدایی
روش تدریس بدیعه پردازی
در این روش معلم فقط از توصیف وضع موجود و قیاس شخصی استفاده کرده است اما با بیان خود بچه ها به تعارض فشرده نیز رسیده اند.(مثل خنده و گریه)
@amozeshtarhdars
#روش_تدریس
#تدریس_فعال
#طرح_درس
نامه ای به امام مهدی
کلاس اول
......................................
ارسالی توسط معلم ارجمند
عضو کانال قدم به قدم ....
به مناسبت نیمه شعبان
بسیار سپاسگزارم 🙏
@amozeshtarhdars
1avamelgostaresheslam.pdf
711.1K
تحلیل محتوا مطالعات اجتماعی ششم درس چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دوره ی اسلامی شد
@amozeshtarhdars
#تحلیل_محتوا
#کارورزی
5.18M
▪️تدریس فعال با الگوی کارایی گروه ▪️
🔸روش تدریس کارایی تیم 🔸
(کارایی گروه)
دبیرهای گرامی گوش بدید☝️
بزرگوارانی که میخوان مصاحبه بدن هم گوش بدن☝️
آموزگارهای بزرگوار که همیشه همراه هستند و نیازی نیست بگم 😅
@amozeshtarhdars
#روش_تدریس
#تدریس_فعال
33.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️تدریس فعال با الگوی کارایی گروه▪️
(کارایی تیم)
ترسیم جدول ارزیابی
@amozeshtarhdars
#روش_تدریس
#تدریس_فعال
▪️تدریس فعال با الگوی کارایی گروه▪️
(کارایی تیم)
ترسیم جدول ارزیابی
@amozeshtarhdars
#روش_تدریس
#تدریس_فعال
▪️روش تدریس فعال با الگوی کارایی گروه(TED)▪️
در طرح کارایی گروه ،دو فرضیه شکل می گیرد:
1-دوفکر یا بیش تر،بهتر از یک فکر است.هرشخصی می تواند آنچه را که می داند،برای دیگران توضیح دهد.همه می توانند از یکدیگر فراگیرند.
2-دانش آموزان،شرکت فعال در یادگیری مشارکتی را بسیار انگیزاننده می یابند.جهت آمادگی برای اجرای این طرح،معلم قبل از شروع کلاس ،ابزار یادگیری،یعنی تکالیف قبل از کار(یک تکلیف خواندنی یایک ارائه سمعی بصری)ویک آزمون تلفیقی از انواع سوال ها که محتوای درس مورد نظر را در بر دارد،آماده می کند.کلید آزمون را نیز جداگانه در برگه ای می نویسد.در کلاس ،دانش آموزان را به گروه هایی با اعضای ناهمگن (تند آموز،کند آموزو متوسط)تقسیم می کند.یک کلاس با 40دانش آموز ،8گروه 5نفره خواهد داشت.
1-هریک از اعضای گروه ،دانش خود را قبل از بحث گروهی ،ارزیابی می کند وتکلیف مشخص شده را به طور انفرادی می خواند.
2-بعد از یک مرور اولیه ،به سوال های آزمون از موضوعی که قرار است آموخته شود،پاسخ می دهد.اگر پاسخ به سوال ها ،به تشخیص معلم به اطلاعاتی نیاز داشت،دانش آموز می تواند به متن مراجعه یا از منابع در دسترس استفاده کند.
3-اعضای گروه درباره ی هریک از پاسخ ها با یکدیگر بحث می کنند تا به توافق برسند.اعضا در ضمن بحث،گزینه ها ودلایل انتخاب خویش را ارائه می دهند.اولین کار در گروه ،یادگیری این نکته است که اعضای گروه به یک مجموعه از پاسخ های مورد توافق درباره ی سوال های همان آزمون برسند.آن ها این فرصت را پیدا می کنند تا اطلاعات را رد وبدل کنند؛دلایل خود را توضیح دهند ودلایل وشواهد دیگران را نیز ارزیابی کنند.
4-در این مرحله،کلید سوال ها در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد واعضای گروه ،درک عمیقی از بهترین پاسخ به دست می آورند.
5-اعضا ،پاسخ های فردی وگروهی را ارزیابی ومحاسبه می کنند.
6-برای جمع بندی مطالب آموخته شده وهمچنین ارزشیابی تکوینی ،از فراگیرندگان پرسش می شود.
@amozeshtarhdars
#روش_تدریس
#تدریس_فعال
Image to PDF ۲۰۲۴۰۲۲۶ ۰۲.۳۷.۱۱.pdf
277.5K
یک نمونه تدریس کارایی گروه یا کارایی تیم
طرح درس با روش کارایی گروه( تیم)
علوم پنجم ابتدایی
مبارزه پنهان
@amozeshtarhdars
#روش_تدریس
#تدریس_فعال
#طرح_درس