هدایت شده از درسهای زندگی بخش از قرآن و نهج البلاغه
حیات انسانی و معقول بشر در گرو پیوند با حقایق وَحیانی قرآن کریم است،
توصیه آیت الله جوادی آملی در این رابطه و ارتباط با امام مهدی(عج)
ایشان در خصوص میفرماید:
حیات انسانی و معقول بشر در گرو پیوند با حقایق وَحْیانی قرآن کریم است، چرا که وحی یگانه عامل زندگیبخش بشر و پیروی از دستورها و آموزه های آن، زمینه ساز باریابی به زندگی معقول و مطلوب است قرآن میفرماید:
استَجیبوا لِلّهِ ولِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم(۱)
مَن عَمِلَ صلِحًا مِن ذَکَرٍ اَو اُنثی وهُوَ مُؤمِن فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیوةً طَیِّبَة
(2)
عترت طاهره(ع) که یکی از دو ثقل به جا مانده از رسول گرامی(ص) است، همتای قرآن و همدوش آن است و بر همین اساس، احکامی که درباره قرآن ثابت است، در مورد عترت طاهره(ع) نیز ثابت خواهد بود، از این رو ارتباط با امام عصر (عج) نیز زندگیبخش و تأمین کننده حیات معقول و مطلوب آدمی است، چون نبی مکرم اسلام (ص)عدم معرفت و پذیرش ولایت امام معصوم زمان را مایه مرگ جاهلی برشمردند و آنچه نبودش مرگ جاهلانه می آورد، بودنش حیات عاقلانه را تأمین خواهد کرد و آن که معرفت و ولایت را فهمید، همواره خویش را در معرض ارتباط با امام معصوم عصر خویش می نهد.
ارتباط با مقام شامخ ولایت و اتصال روح و قلب انسان با امام عصر(عج)خویش، نه تنها حیات معقول را تأمین می کند بلکه نقایص بشر را نیز تتمیم می سازد، چرا که او کعبه حقیقی وحقیقت کعبه است: کعبه زمینی، محاذی بیت معمور است و آن بیت برابر عرش خداست. فرشته ای خاص مأمور بنای بیت معمور شد تا فرشتگانی که مقام انسانیت را به خلافت نشناختند و تسبیح و تقدیس خویش را برای نیل به مقام خلافت الهی کافی دانستند و سپس با تنبیه خداوند به معرفت اوج مقام والای انسان کامل بار یافتند، بر گرد آن طواف کنند و با این عبادت، نقص کار خود را ترمیم کنند.
ساختمان کعبه نیز برای طواف بر گرد آن جهت ترمیم و جبران همه قصورها و تقصیرها به ویژه غفلت از مقام انسانیت، و سهو و نسیان یا عصیان در پیشگاه خلیفة اللّهی انسان است، از این رو بهترین تنبّه برای طائفان غافل و حاجیان ذاهل و معتمران متساهل، تدارک جهل و جبران غفلت درباره خودشناسی و معرفت مقام شامخ انسان کامل و خلیفه عصر حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه است، تا چون فرشتگان، طواف مقبول و سعی مشکور داشته باشند.
چگونگی ارتباط با امام زمان(عج)
تشرف بیواسطه و مستقیم به محضر نورانی امام زمان (عج) لیاقت و شایستگی هایی ویژه می خواهد، از این رو تنها اوحدی از موحدان به باریابی محضر مطهرش توفیق می یابند.
هر خارق عادت یا کرامتی که به دست ناشناسی صورت می گیرد و فیضی از ناحیه او به دیگران می رساند، از سرچشمه فیاض امام عصر(عج) جاری می گردد؛ اما چنین نیست که آن ناشناس لزوماً وجود مبارک ولیعصرعجل الله تعالی فرجه باشد بلکه آن حضرت (عج) شاگردان صالحی دارد که به امر ایشان گره از کار فروبسته دیگران می گشایند و واسطه رسیدن فیض امام (عج) به آنان می شوند.
آنچه برای همگان ضروری و میسور است، ایجاد و حفظ ارتباط روحی و معنوی با آن حضرت (عج) است که در پرتو رعایت ادب حضور و ارتباط با آن حضرت(عج) تحصیل خواهد شد.
انجام دادن مستحبات و اعمال صالح به نیابت از آن حضرت (عج) و اهدای ثواب آن به ارواح طیّب عترت طاهره علیهم اسلام از بهترین راه هایی است که می تواند ارتباط انسان با آن وجود مبارک را تأمین کند و بهترین حالت در چنین نیابتی، آن است که انسان در برابر عمل خویش از آن امام (عج) خواسته ای نداشته باشد، چرا که از قدر عملش می کاهد: چون خواسته ما به قدر ادراک ماست و ادراک ما بیشتر به حجاب تمنیات ما محجوب است، مطلوب متوقّع ما نیز محدود خواهد بود، پس بهتر است که برابر این ادب، به پیشگاه آن حضرت (عج) چیز خاصی را پیشنهاد ندهیم، زیرا او از آن دسته است که «سجیّتهم الکرم(۳)
بنابراین، شایسته آن است که در انتظار عطای او باشیم، چرا که آنچه آن حضرت (عج) به اقتضای سجیّه کریم خویش عطا میکند ماندنی است.
پینوشتها:
۱ ـ سوره انفال، آیه ۲۴/
۲ ـ سوره نحل، آیه ۹۷/
۳ ـ الکافی، ج۴، ص۱۸۸ ـ ۱۸۷/
درسهای زندگی بخش قرآن و نهج البلاغه
https://eitaa.com/qouran_zendegi
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷
چهارمثل زیبای قرآنی
۱. مثل کسی که مال درراه خدامیدهد مثل خوشه گندمی است که ۷۰۰ گندم میدهد
مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَآءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (بقره،۲۶۱)
۲.اعمال کافر مثل خاکستر بی ارزش است:
مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ أَعْمَالُهُمْ كَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِي يَوْمٍ عَاصِفٍ لَا يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُوا عَلَىٰ شَيْءٍ ذَٰلِكَ هُوَ الضَّلَالُ الْبَعِيدُ (ابراهیم,۱۸)
۳.تکیه به غیرخدا مثل تکیه به لانه عنکبوت است:
مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَآءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (عنکبوت,۴۱)
🌷۴.کسیکه کتاب خدارامیخواند وعمل نمیکندمثل حیوانی است که بارش کتاب وعلوم ارزشمندی است ولی خودش بهره از آن علوم نمیبرد:
مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
(جمعه،۵)
امربمعروف ونهی از منکر
http://eitaa.com/amr_be_maarof
هدایت شده از سیره علما و روحانیت
آیت الله سید دابوالحسن اصفهانی از زبان آیت الله مرعشی نجفی👇
آیتالله العظمی مرعشی نجفی(ره) در رابطه با آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی میگوید:
خودم دیدم که در نجف صاحبخانه بارها اثاث ایشان را به داخل خیابان گذاشتند و با اینکه ایشان مرجع تقلید بودند، ولی همچنان اجاره نشینی میکردند. آیتالله العظمی سیدابوالحسن اصفهانی روزی با همراهانش از کنار یک خرابه میگذشت، به یکی از همراهانش گفت: این خرابه را میبینی؟ من ۱۵ روز در این خرابه زندگی کردهام. زمانی که صاحب خانه مرا جواب کرده بود و من مجبور شدم در این خرابه زندگی کنم.
.
هنگامی که آیة الله میرزا محمد تقی شیرازی ازتنگدستی سید ابوالحسن اصفهانی با اطلاع شد، ۵۰۰ لیره طلا برای او فرستاد تا با آن مبلغ ، برای خود منزلی بخرد، ولی آیة الله اصفهانی آن ۵۰۰ لیره را در کمال تنگدستی خود به تعدادی از نانوایان شهر داد، تا با آن مبلغ نان مصرفی طلاب علوم دینی و تهیدستان تهیه شود.
.
دربارۀ دقت نظر ایشان در بیت المال، «شیخ عبدالنبی عراقی»، از همدرس و بحثهای ایشان، نقل میکند که در عصر زعامت سید ابوالحسن، در مضیقه شدیدی قرار میگیرد و با توجه به سابقۀ بین آنها، به ایشان میرساند که در تنگنای شدید قرار گرفته است و نیاز مبرم به مقداری پول دارد. او هم، مقداری پولِ خرد به او میدهد. آن شخص، به دلیل تاریکی شب و گمان اینکه لیره عراقی است با خوشحالی رهسپار خانه میشود؛ اما در روشنایی متوجه میشود، چند فلس پول کم ارزش است و بسیار ناراحت میشود و نامه بلند بالایی به عنوان شکایت و گله برایشان مینویسد به این مضمون که زندگی خوب، رفاه و آسایش، ریاست و مقام برای تو، و فقر، تنگدستی، گرفتاری، درماندگی و سختی برای من؛ اما چرا این چند فلس (پول کم ارزش) را به من دادی...
.
پس از اینکه نامه به دست ایشان میرسد، آیت الله اصفهانی وی را طلب میکند و به او میفرماید: «تمام دارایی من در آن شب، همانی بود که به تو دادم». سپس اضافه میکند: «فلانی! تو دربارۀ من چگونه میاندیشی؟ در همین زمان که مرجعیت بر عهده من است بارها شده است که خود و همسرم برای حمام پول نداشتهایم و غسل واجب خود را نسیه میگذاشتیم. وقتی تو گفتی من پول ندارم، بی پولیهای خودم به خاطرم رسید و با خود گفتم شاید تو هم مثل من برای غسل واجبت پول نداری؛ از اینرو هر چه داشتم به تو دادم و... .»
.
🔺اصلاحیه
پدربزرگم(از نوادگان آسید ابوالحسن اصفهانی) گفتند:
ایشون مدتها اجاره نشین بودن و تا بعد از فوت آخوند خراسانی هم اجاره نشین بودن و بعد از مرجعیتشون خونه ای که در نجف مشهور بوده به بد یُمنی و اجنه و کسی اون خونه رو خریداری نمیکرده، اون خونه رو خریداری میکنن و هنگام ساخت در کنار هر ستون دعا میخونن و قربانی میکنن و شرها از بین میره. ولی هیچوقت طوری نشد که صاحب خونه بیرونشون کنه و معمولا پول اجاره به نحوی جور میشد.
سیره علما و روحانیت
https://eitaa.com/joinchat/3033399298C6ad57d0def
هدایت شده از نماز حکم خدا و پرچم اسلام
انواع نماز
آیت الله جوادی آملی میفرمود:
دو نوع نماز داریم،
یکی نماز ملفوظ است،(لفظی)
یعنی نمازی که انسان فقط الفاظ را میخواند و نمازش در محدوده الفاظ است.
دوم نماز مقبول است،
یعنی نمازی که انسان را از گناه دور نگه میدارد،
چون قرآن فرمود:
اِنَّ الصَلاه تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنکر
راه تشخیص نماز مقبول از نماز ملفوظ در این است که،،،
اگر نماز صبح توانست تا ظهر انسان را از گناه حفظ کند این نماز، مقبول است،
اگر نماز ظهر و عصر توانست تا شب انسان را دور از گناه نگه دارد،
چنین نمازی، نماز مقبول است
وگرنه نمازی که بعدش گناه انجام شود، نماز ملفوظ است نه مقبول
نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام
https://eitaa.com/namaz_parchameslam
هدایت شده از جهاد تبیین و روشنگری
2.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اروپاییهایی که دین را از «غرب آسیا» میدزدند و آن را علیه «غرب آسیا» مسلح میکنند!
🔹اسلام داعشی توسط چه کسانی شکل گرفت؟
🔸مسیحیت طرفدار صهیونیسم به دست چه کسانی ایجاد شد؟
🔹یهودیت صهیونیستی از کجا به وجود آمد؟
ریچارد مدهرست، روزنامهنگار انگلیسی از زاویهی متفاوتی به موضوع نگاه میکند.
جهاد تبیین و روشنگری
https://eitaa.com/joinchat/437846203Ce61f73398d
هدایت شده از جهاد تبیین و روشنگری
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️واکنش حجت الاسلام و المسلمین عالی به بیانیه مجمع محققین و مدرسین درباره به رسمیت شناختن اسرائیل
🔻متأسفانه امروز برخی افراد و جریانهای سیاسی، اگر بخواهیم با حسن ظن به آنها نگاه کنیم، باید بگوییم جاهل هستند و اگر نه، خائن هستند. این افراد مطرح میکنند که چرا ما اینقدر با اسرائیل درافتادهایم. آنها به دنبال به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک دولت هستند.
بیانیه ننگینی که متأسفانه به نام مجمع مدرسین و محققین صادر شده، از این قبیل است.
جهاد تبیین و روشنگری
https://eitaa.com/joinchat/437846203Ce61f73398d
هدایت شده از زندگی پس از مرگ
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عذاب بیحجابی خانم دکتر جوان در تجربهی نزدیک به مرگ
زندگی پس از مرگ
https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
دعا از ما اجابت از خدای مهربان
روزی یک کشتی پراز عسل در ساحل لنگر انداخت وعسلها درون بشکه بود...
پیرزنی آمد که ظرف کوچکی همراهش بود و به بازرگان گفت:
از تو میخواهم که این ظرف را پر از عسل کنی. تاجر نپذیرفت وپیرزن رفت...
سپس تاجر به معاونش سپرد که آدرس آن خانم را پیدا کند و برایش یک بشکه عسل ببرد
آن مرد تعجب کرد و گفت:
ازتو مقدار کمی درخواست کرد نپذیرفتی والان یک بشکه کامل به او میدهی؟
تاجر جواب داد :
ای جوان او به اندازه خودش در خواست میکند و من در حد و اندازه خودم میبخشم...
پروردگارا......
کاسه های حوائج ما کوچک و کم عُمقند، خودت به اندازه ی سخاوتت بر ماعطا
کن که سخاوتمندتر از تو نمیشناسیم....
مومنین ؛آرزوهايتان را به دستان خدا بسپارید.
دعا و نیایش،اظهار بندگی
https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از کشکول معارف دینی سید
چرا در سختی ها و مشکلات زندگی به خدا اعتماد می کنیم؟
روزی هر مخلوقی به عهده خالق است.
خداوند متعال در قران کریم فرمود:
روزی مخلوق با من است
(سوره هود/۶).
آیا منظور خدا این است، که در منزل بنیشنیم یا بخوابیم از سوی خدا مائده آسمانی نازل شود؟!
یا بدون هدف و نتیجه تلاش کنیم و خدا روزی رسان است؟
خیر! خداوند روزی را قرار داده، ولی از طرفی توانمندی و اختیار هم به انسان و همه موجودات داده.
پس باید حرکت کنیم، تلاش کنیم وکاری انجام دهیم، زمینی شخم کنیم، بذری بکاریم، تا خداوند متعال توسط باران، آفتاب و... یک دانه را تا ۷٠٠ دانه تبدیل کند (سوره بقره/۲۶۱).
قصه:
ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ(ع ) ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍی ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻴﺨﻮﺭی؟
ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ: ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ
ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﺍی ﻛﺮﺩ
ﻭ ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﻧﻬﺎد!!!
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ، ﺣﻀﺮﺕ ﺟﻌﺒﻪ ﺭﺍ گشود ﻭ مشاهده کرد، ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﻭﻧﻴﻢ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩﻩ !!
ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﭼﺮﺍ طبق گفته خودت هر سه تا را نخوردی؟
ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ: ﭼﻮﻥ ﻭﻗﺘﻴﻜﻪ ﻣﻦ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﻡ، ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ داشتم می تونم فعالیت کنم و ﺧﺪﻭﺍﻧﺪ ﺭﻭﺯی ﻣﻦ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ نمی کند.
ﻭلی ﻭقتی ﺗﻮ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﻧﻬﺎﺩی، ﺑﻴﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ کنی!!!
ﭘﺲ ﺩﺭ ﺧﻮﺭﺩﻧﻢ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﻛﺮﺩﻡ، ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﻳﻜﺴﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻐﺬﻳﻪ ﻛﻨﻢ و زنده بمانم!!!
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ می فرمایند: ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺍی ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ رزق و روزی او از جانب خداوند تضمین و مقدر شده است.
وَمَا مِن دَآبَّةࣲ فِي ٱلۡأَرۡضِ إِلَّا عَلَى ٱللَّهِ رِزۡقُهَا( هود،ایه ۶)
ماهيان از آشوب دريا به خدا شكايت بردند.
خدا هم دستور داد دريا آرام شد ولی ماهیان براحتی صيد تور صيادان شدند!!!!
پس گاهی آشوبهای زندگی حكمت خداونداست .
بنابراین ،اعتماد و توکل به خالق هستی وحکیم کاری عاقلانه و خردمندانه است.
لذا از خدا دل آرام وقلبی مطمئن و ایمانی خالصانه بخواهيم، نه دريای آرام و زندگی بی دغدغه و راحت طلبی !.
امید که دل وقلب و وجود شما اعضای محترم کانال «کشکول معارف دینی سید» با تغذیه سالم، وآرامش روحی روانی وقلب مطمئن, در پناه حق تعالی سعادتمند باشد.
آمین یا رب العالمین
کشکول معارف دینی سید
http://eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70
هدایت شده از نماز حکم خدا و پرچم اسلام
"نماز اول وقت؛ کلید برکت و رهایی از تنگدستی ومشکلات"
✅ نماز اول وقت بخوانید تنگدستی شما رفع میشود!
✍️آیت الله بهجت (ره) فرمودند : آیه الله العظمی آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمة الله علیه که ماشاءالله، واقعاً عالم حسابی بود، نقل کردهاند که در کوچکی بعد از فوت پدرم میرزای بزرگ تکفّل خانواده به عهدهی من بود.
میگوید: پدرم را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی، حال شما چطور است؟ میگوید در جواب گفتم: (وضع مالی ما ضعیف است و تنگدستی به ما فشار می آورد) حالمان خوب نیست.
فرمود: به بچهها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع میشود.
در محضر بهجت، ج۳، ص ۱۸۸.
نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام
https://eitaa.com/namaz_parchameslam
هدایت شده از باولایت تا شهادت، تاقیامت
سلام علیکم
ختم 250,000,000 بار خواندن سوره فیل برای پیروزی بر اسرائیل راه اندازی کرده ایم. لطفا ۵ بار آن را بخوانید و آن را به گروه ها و مخاطبین مسلمان خود ارسال کنید. درخواست فروتنانه برای نشکستن زنجیره
لطفا به محض اينکه دريافت کردین بعد از ۵بار خواندن سوره برای نفر بعدی پیام را بفرستید
آجرک الله🌿
*بسم اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ ﴿١﴾
أَلَمْ یَجْعَلْ کَیْدَهُمْ فِی تَضْلِیلٍ ﴿٢﴾
وَأَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْرًا أَبَابِیلَ ﴿٣﴾
تَرْمِیهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ ﴿٤﴾
فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَأْکُولٍ ﴿٥﴾
لطفانشردهید
هدایت شده از یاد خوبان و سخنان حکیمانه
ماجرای جعفر نعلبند و ملاقات با حضرت حجه (عج)
مرحوم آيه اللّه حاج ميرزا “محمّد على گلستانه نقل کردند:
عموى من مرحوم آقاى “سيّد محمّد على” كه از مردان صالح و بزرگوار بود نقل مى كرد:
در اصفهان شخصى بود، به نام “جعفر نعلبند” كه او حرفهاى غيرمتعارف، از قبيل آن كه من خدمت امام زمان(عج) رسيده ام و...
در سفری با او همراه شدم ودر ضمن راه از او پرسيدم مردم درباره شما حرفهائى مى زنند آيا راست مى گويند، كه تو خدمت “امام زمان” (عج) رسيده اى؟ اوّل نمى خواست جواب مرا بدهد، لذا گفت! آقا از اين حرفها بگذريم و با هم مسائل ديگرى را مطرح كنيم.
من اصرار كردم .
گفت: بيست و پنج سفر كربلا مشرف شده بودم، تا آنكه در سفر بيست و پنجم شخصى كه اهل يزد بود، در راه با من رفيق شد، چند منزل كه با هم رفتيم، مريض شد و كم كم مرضش شدت كرد تا رسيديم به منزلى كه قافله به خاطر ناامن بودن راه دو روز در آن منزل ماند، تا قافله ديگرى رسيد و با هم جمع شدند و حركت كردند و حال مريض هم رو به سختى گذاشته بود وقتى قافله مى خواست حركت كند من ديدم، به هيچ وجه نمى توان او را حركت داد لذا نزد او رفتم و به او گفتم من مى روم و براى تو دعاء مى كنم، كه خوب شوى و وقتى خواستم با او خداحافظى كنم ديدم گريه مى كند، من متحيّر شدم از طرفى روز عرفه نزديك بود و بيست و پنج سال همه ساله روز عرفه در كربلا بوده ام و از طرفى چگونه اين رفيق را در اين حال تنها بگذارم و بروم؟!
به هر حال نمى دانستم چه كنم او همين طور كه اشك مى ريخت به من گفت: فلانى من تا يك ساعت ديگر مى ميرم اين يك ساعت را هم صبر كن، وقتى من مردم هر چه دارم از خورجين و الاغ و ساير اشياء مال تو باشد، فقط جنازه مرا به كربلا برسان و مرا در آنجا دفن كن.
من دلم سوخت و هر طور بود كنار او ماندم، تا او از دنيا رفت قافله هم براى من صبر نكرد و حركت نمود.
من جنازه او را به الاغش بستم و به طرف مقصد حركت كردم جنازه مرتب از روی الاغ می افتاد
بالاخره ديدم نمى توانم، او را ببرم خيلى پريشان شدم ايستادم و رو به حضرت “سيّدالشّهداء(ع) سلامى عرض كردم و با چشم گريان گفتم: آقا من با اين زائر شما چه كنم؟ اگر او را در اين بيابان بگذارم مسئولم و اگر بخواهم بياورم، مى بينيد كه نمى توانم! درمانده و بى چاره شده ام!
ناگهان ديدم، چهار سوار كه يكى از آنها شخصيت بيشترى داشت پيدا شدند و آن بزرگوار به من گفت: جعفر با زائر ما چه مى كنى؟!
گفتم درمانده شده ام، نمى دانم چه بكنم؟
آن سه نفر همراه پياده شدند، يكى از آنها نيزه اى در دست داشت با آن نيزه زد چشمه آبى ظاهر شد آن ميّت را غسل دادند و آن آقا جلو ايستاد.
و بقيّه كنار او ايستادند و بر او نماز خواندند و بعد او را سه نفرى برداشتند و محكم به الاغ بستند و ناپديد شدند.
من حركت كردم، با آنكه معمولى راه مى رفتم ديدم به قافله اى رسيدم، و از آنها و دیگر قافله ها عبور کردیم پس از چند لحظه به پل سفيد، كه نزديك كربلا است رسيدم وارد كربلا شدم و خودم تعجب مى كردم چگونه رسیدم.
بالاخره جنازه را بردم، در “وادى ايمن در كربلا دفن كردم، پس از بيست روز رفقائى كه در قافله بودند به كربلا رسيدند، آنها از من سؤال مى كردند: تو كى آمدى؟ و چگونه آمدى؟ من براى آنها به اجمال مطالبى را مى گفتم و آنها تعجّب مى كردند.
تا آنكه روز عرفه شد وقتى به حرم رفتم، ديدم بعضى از مردم را به صورت حيوانات مختلف مى بينم! از شدّت وحشت به خانه برگشتم.
باز دو مرتبه از خانه در همان روز بيرون آمدم، باز هم آنها را به صورت حيوانات مختلف ديدم.و در سالهای بعد هم در روز عرفه بعضى ها را بصورت حيوان مى بينم ولى در غير آن روز آن حالت برايم پيدا نمى شود.
وقتى اين مطالب را براى مردم در اصفهان مى گفتم: آنها باور نمى كردند و يا پشت سر من حرف مى زدند.
تا آنكه تصميم گرفتم، كه ديگر با كسى در اين باره حرف نزنم و مدّتى هم چيزى براى كسى نگفتم، تا آنكه يك شب با همسرم غذا مىخورديم، صداى در حياط بلند شد رفتم در را باز كردم ديدم شخصى مى گويد: جعفر حضرت “صاحب الزّمان(عج) تو را مىخواهد
من لباس پوشيدم و همرا او رفتم مرا به مسجد جمعه در همين اصفهان برد، ديدم آن حضرت در صفه اى كه منبر بسيار بلندى در آن هست نشسته اند و جمع زيادى هم خدمتشان بودند من با خودم مى گفتم: در ميان اين جمعيت چگونه آقا را زيارت كنم و خدمتش برسم؟
ناگهان ديدم به من توجّه فرمودند و صدا زدند جعفر بيا من به خدمتشان مشرّف شدم فرمودند چرا آنچه در راه كربلا ديده اى براى مردم نقل نمى كنى؟
عرض كردم: اى آقاى من! آنها را براى مردم نقل مى كردم ولى از بس مردم پشت سرم بدگوئى كردند تركش نمودم.
حضرت فرمودند:
تو كارى به حرف مردم نداشته باش تو آن قضيّه را براى آنها نقل كن تا مردم بدانند كه ما چه نظر لطفى به زوّار جدّمان حضرت ابى عبداللّه الحسين(ع) داريم.
یادخوبان و سخنان حکیمانه
https://eitaa.com/joinchat/3604538Cd838f28640