هدایت شده از بوسه خدا
یکی از معجزات امام رضا علیه السلام که اخیرا اتفاق افتاده است:
السلام علیک یا ابا الحسن یا علی بن موسی الرضا
💭 یک عروس و داماد اهل استان اصفهان که تازه عروسی کردند تصمیم میگیرند بنا به اصرار آقا داماد بیایند مشهد ولی عروس خانم با این شرط حاضر میشه بیاد مشهد که فقط برن تفریح و مکانهای دیدنی مشهد و اصلا داخل حرم نروند و زیارت نکنند.
درست چند روزی هم که مشهد بودند را با تفریح و بازار و خرید گذراندند تا اینکه روز آخر شد و چمدانهایشان را
داخل ماشینشان گذاشتند و از هتل خارج شدند.
وقتی به میدان پانزده خرداد یا به قول مشهدی ها میدان ضد رسیدند آقا داماد وقتی گنبد و گلدسته آقا رو دید ماشین را نگه داشت و سلامی به آقا داد و مشغول دعا بود که عروس خانم هم دستشو از ماشین بیرون آورد به تمسخر گفت:
امام رضا بای بای،خیلی مشهد خوش گذشت؛بای بای
داماد هم طبق قرار با عروسش ماشین را روشن کرد و از مشهد خارج شدند،توی راه بودند که عروس خانم خوابش برد،تقریبا نزدیک ظهر بود و چند کیلومتری داشتند تا برسند به نیشابور که ناگهان عروس گریه کنان از خواب پرید و زار زار گریه میکرد،
از شوهرش پرسید که الان به کجا رسیدند؟
شوهرش هم جواب داد نزدیک نیشابور هستیم؛
عروس هم در حالی که گریه میکرد و رنگ پریده گفت برگردیم مشهد داماد هرچی اصرار کرد که چرا؟
ما صبح مشهد بودیم واسه چی برگردیم عزیزم؟ عروس گفت : فقط برگردیم مشهد
💭 برگشتند به مشهد و وقتی رسیدند به نزدیک حرم؛عروس اصرار کرد که بروند حرم ؛داماد با ادب هم اطاعت کرد ولی با اصرار فراوان دلیل گریه و اصرار برگشتن و حرم رفتن را از خانمش جویا شد که عروس خانم اینطور جواب داد :
👈وقتی در ماشین خواب بودم،خواب دیدم که داخل حرم ،امام رضا ایستاده و یکی از خادمها هم داره اسامی زایرین را برایشان میخوانند و امام رضا هم تایید میکند و برای زوارش مهر تایید میزنن تا اینکه امام رضا گفتند که پس چرا اسم این خانم(عروس)را نخواندی؟
💭 خادم هم جواب داد که آقاجان ایشان این چند روزی که مشهد آمده بودند به زیارت شما نیامده و اعتنایی به حرم و زیارت شما نداشتند آقا
💭 امام رضا علیه السلام جواب داد که اسم ایشان را هم داخل لیست زایرین ما بنویسید؛
این خانم وقت رفتن و خروج از مشهد از
من خداحافظی کردند و تشکر کردند پس ایشان هم زائر ما بودند.
الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج
بوسه خدا
https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411
هدایت شده از سیره علما و روحانیت
⭕️ نظر عارف کامل حضرت آیت الله شیخ عبدالقائم شوشتری درباره مقام معظم رهبری:
🔻 مقام معظم رهبری از جمله کسانی هستند که خداوند به ایشان کمالات و مقامات معنوی را تفضّلا" داده است.
🔸ایشان دارای مقام عصمت اکتسابی هستند. (یعنی عارف خودساخته)
🔸 بعد از امام زمان(علیه السلام) ایشان بالاترین مقام را دارا هستند!
🔸ایشان از جنس انبیاء "ع"هستند
🔸اوتاد و ابدال هم باید تابع مقام معظم رهبری باشد.
🔸من کراماتی از رهبری سراغ دارم که اگر لازم شود افشاء و حتی منتشر خواهم کرد.
🔸عارفی که این سه چیز را با هم قبول نداشته باشد، مورد قبول من نیست: نظام، امام، شخص رهبری
🔸 بیعت با ایشان را برای همهٔ مومنین لازم و ضروری میدانم.
🔸در نماز ظهر و عصر علامه حسن زاده (رحمه الله علیه) كه طوایفی از جن، فوجی از مَلَک و جمعی از ابدال و اوتاد شرکت کرده و به ایشان اقتدا میکردند، همین جناب علامهٔ ملکوتی خم میشود و دست رهبر معظم انقلاب را میبوسد!.
🔸این یعنی ولایت
🔸کمی افق دیدتان را بالا ببرید.
🔸اینکه فلانی پیشگویی کند یا دست بکشد و مریض را درمان کند یا مثلا به مار بگویید مت به اذن الله و مار بمیرد، اینها مهم نیست،
🔸مهم اینست که هجمهٔ عالم کفر و تمامی شیاطین جن و انس پشت سدی محکم به نام خامنه ای در جهان باذن الله متوقف شده اند.
🔸این یعنی ولایت...
🔸هرچه می توانید منتشر کنید که امروز خواسته تمام انبیاء و اوصیاء سلام الله علیها تنها نگذاشتن ایشان هست.
سیره علما و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/3033399298C6ad57d0def
هدایت شده از حکایتها و نکات عبرت اموز
داستان جذاب بلعیدن مرد ساحر توسط شیر به امر امام رضا(ع)
✅ماجرای نقش دو شیر در حال بلعیدن یک مرد در بالای ایوان نقارهخانه در صحن انقلاب(صحن عتیق)حرم رضوی
🔸در این صحنه مردی بر زمین افتاده و دو شیر بر او مسلط شدهاند.یک شیر سر او و شیر دیگر کمر و پهلوی مرد را میدرد.
🔸اما ماجرای این شیرها: بعد از جریان اقامه نماز باران در مرو توسط حضرت رضا (ع)و بارانی که بلافاصله باریده شد آن هم در فصل تابستان محبوبیت امام چندین در بین مردم چندین برابر شد و مامون تلاش کرد در مجلسی این ابهت امام را بشکند
🔸نقل شده است که فردی به نام حمید بن مهران در مجلسی که مأمون عمدا ترتیب داده بود، امام را به بی ادبی به سحر و عوام فریبی متهم کرد و طلب معجزه زنده کردن شیرهای روی پرده و خوردنش را کرد.
🔸امام بلافاصله به شیرهای روی پردهای اشاره کرد وفرمود این ملعون را ببلعید. بیدرنگ، تصاویر به صورت دو شیر زنده ظاهر شدند (خلق شدند) و او را بلعیدند، به طوری کوچکترین اثری از او هم باقی نماند و دوباره با اشاره امام، به جای خود برگشتند.
🔸مأمون که از این صحنه به شدت ترسیده بود، گفت: الحمد لله که خداوند ما را از شر حمید بن مهران نجات داد! سپس گفت: یابن رسول الله؛ خلافت متعلق به جد شما رسول الله است و بعد از او شما سزاوار آن هستید.
اگر میخواهید، من اکنون خلافت را به شما واگذار کنم.
امام فرمود: من اگر خلافت را می خواستم، به تو مهلت نمیدادم. ولی خداوند بمن امر فرموده که تو را به حال خود رها کنم.
عیون الاخبار الرضا(ع) شیخ صدوق ج ۲، ص ۱۶۷
حکایت ها و نکات عبرت اموز
https://eitaa.com/joinchat/4225368364C2c42213dc4
هدایت شده از جای شهدا خالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهدا ؛جانبازان معلولین ،مجروحین جنگ واقعا شرمندهایم .
خداوند این گونه فیلمها را همه مسولین و مدیران کشور ببینند شاید درخدمت باین ملت قهرمان خودخواهی ها ،قدرت طلبی ها و باند بازی ها را رها کنند و صادقه تن به خدمت دهند.
اگرچه پس از دیدن اینگونه صحنه ها بعید می دانم روز قیامت بتوانیم پاسخ این شهداء و مجروحین و جانبازان دفاع مقدس را بدهیم.
باید این فیلم ها دیده شود تا بدانیم امنیتمان را چگونه واز از کجا بدست آوردیم.
خاطرات و یاد شهدا
پایگاه اطلاع رسانی «جای شهدا خالی» در :
ایتا :
http://eitaa.com/joinchat/1873674270C811469d4e3
سروش
https://splus.ir/yade_shohadaa
تلگرام
https://t.me/jayeshohada
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
سلام عزیزان وقت بخیر میخواهیم دسته جمعی بر پیامبر اکرم (ص) ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ صلوات و درود بفرستیم
فقط کافیه یکباربخوانیم وبرای دیگران ارسال کنیم:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَّ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَّ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍكَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد
روز جمعه است برای دوستانت در گروهها بفرست ودر ثواب دعا و نیایش شریک باش
دعا و نیایش،اظهار بندگی
https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از کشکول معارف دینی سید
مذمت فحش و بد زبانی در آیات و روایات
آیات:
1. وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا یَعْمَلُونَ[1]
به معبودِ کسانىکه غیر خدا را مى خوانند دشنام ندهید، مبادا آنهانیز از روى جهل، خدا را دشنام دهند! اینچنین براى هر امّتى عملشان را زینت دادیم سپس بازگشت همه آنان به سوى خداوند است و آنها را از آنچه عمل میکردند، آگاه مى سازد و پاداش و کیفر مىدهد
2. لا یُحِبُّ اللهُ الجَهرَ بِالسُّوءِ مِنَ القَولِ اِلاّ مَن ظُـلِم...[2]
خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیهای دیگران را اظهار کند مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد.
روایات:
1. عَنْ مُوسَى بن جعفر(ع)فِی رَجُلَیْنِ یَتَسَابَّانِ فَقَالَ: الْبَادِی مِنْهُمَا أَظْلَمُ وَ وِزْرُهُ وَ وِزْرُ صَاحِبِهِ عَلَیْهِ مَا لَمْ یَتَعَدَّ الْمَظْلُوم [3]
امام موسى بن جعفر(ع) در باره دو مردى که همدیگر را دشنام دهند فرمود: آغازکننده به دشنام ستمکارتر است و گناه خود و گناه رفیقش به گردن اوست در صورتى که آن کس که ستم به او شده از حد نگذرد.
توضیح:
جمله اخیر این حدیث شریف دو احتمال دارد یکى اینکه تا رفیقش که مورد ستم واقع شده عمل ناروا نکرده و یا سخن ناروائى نگفته همه گناه به گردن آغازکننده به دشنام است، و نسبت گناه به او در این صورت فرضى است، احتمال دوم آن است که تا از حد خود نگذشته اى همه گناه به گردن اوست، و حدّش همان مقدارى است که از دشنام شنیده و تا آن حد بر او گناهى نیست زیرا از خود دفاع کرده و انتقام گرفته است، و خداى تعالى در این باره فرموده است:
و همانا بر آنکه پس از ستمى که به او شده یارى جوید گناهى نیست و در جاى دیگر فرماید: پس آن کس که به شما تجاوزو ظلم و ستم کندتجاوز کنید بر او برابر آنچه بر شما تجاوز کرده
بعید نیست احتمال دوم مناسبتر با سیاق روایت باشد.
2. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)
قَالَ: إِنَّ أَبْغَضَ خَلْقِ اللَّهِ عَبْدٌ اتَّقَى النَّاسُ لِسَانَه [4]
امام صادق(ع)فرمود: مبغوض ترین خلق خدا آن بنده ایست که مردم از زبانش پرهیز کنند.
3. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ شِرْکِ الشَّیْطَانِ الَّذِی لَا یُشَکُّ فِیهِ أَنْ یَکُونَ فَحَّاشاً لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ فِیه [5]
امام صادق(ع) فرمود: از نشانه هاى شرکت شیطان اینست که فحاش باشد که باکى از آنچه گوید و از آنچه در باره او گویند نداشته باشد.
4. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص):
إِذَا رَأَیْتُمُ الرَّجُلَ لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ لَهُ فَإِنَّهُ لِغَیَّةٍ أَوْ شِرْکِ شَیْطَان [6]
امام صادق(ع)از قول رسولخدا(ص) فرمود:
هر گاه مردى را دیدى که باکى از آنچه گوید و آنچه به او گفته شود ندارد، یا از زنا است یا از شرکت شیطان.
5. عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع)قال قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص):
إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْجَنَّةَ عَلَى کُلِّ فَحَّاشٍ بَذِیءٍ قَلِیلِ الْحَیَاءِ- لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ لَهُ فَإِنَّکَ إِنْ فَتَّشْتَهُ لَمْ تَجِدْهُ إِلَّا لِغَیَّةٍ أَوْ شِرْکِ شَیْطَانٍ، فَقِیلَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ- وَ فِی النَّاسِ شِرْکُ شَیْطَانٍ؟
فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص):
أَمَا تَقْرَأُ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ؟ قَالَ: وَ سَأَلَ رَجُلٌ فَقِیهاً هَلْ فِی
النَّاسِ مَنْ لَا یُبَالِی مَا قِیلَ لَهُ؟ قَالَ: مَنْ تَعَرَّضَ لِلنَّاسِ یَشْتِمُهُمْ وَ هُوَ یَعْلَمُ أَنَّهُمْ لَا یَتْرُکُونَهُ، فَذَلِکَ الَّذِی لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ فِیه [7]
امیر المؤمنین(ع)بنقل از رسول خدا (ص) فرمود:
خدا حرام کرده بهشت را بر هر فحاش بى آبرو و کم شرمى که باکى از آنچه گوید و آنچه باو گفته شود ندارد، زیرا اگر بازرسى از حالش کنى یا از زنا است یا از شرکت شیطان،عرض شد:
اى رسولخدا در میان مردمان شرکت شیطان هم هست؟
فرمود: آیا گفتار خداى عز و جل را نخواندهاى که بشیطان فرمود:و شرکت کن با ایشان در مال و فرزندان(اسراء, 64)راوى گوید:
مردى از فقیهى پرسید: آیا در میان مردم کسى هست که باکى از آنچه باو گفته شود ندارد؟
گفت: آن کس که متعرض مردم شود و بآنان دشنام گوید در صورتى که میداند که آنها رهایش نمیکنند وتلافی میکنند.
6. عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ(ع) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ یُبْغِضُ الْفَاحِشَ الْمُتَفَحِّشَ[8]
امام باقر(ع)فرمود: خدا دشمن دارد دشنام گوى دشنامجو را
منابع:
[1] . الأنعام : 108
[2] . النساء(۴)، آیه۱۴۸.
[3] . الکافی, ج2, ص322
[4] . همان, ص323
[5] . الکافی,ج2 ص 323
[6] . همان
[7] . همان
8] . همان, ص324
کشکول معارف دینی سید
http://eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70
هدایت شده از حکایتها و نکات عبرت اموز
داستان اقدام نجار بین دو برادر
سال ها دو برادر با هم در مزرعه ای که از پدرشان به ارث رسیده بود، زندگی می کردند. یک روز به خاطر یک سوء تفاهم کوچک، با هم جرو بحث کردند. پس از چند هفته سکوت، اختلاف آنها زیاد شد و از هم جدا شدند.
یک روز صبح درب خانه ی برادر بزرگ تر به صدا درآمد. وقتی در را باز کرد، مرد نجـاری را دید. نجـار گفت:«من چند روزی است که دنبال کار می گردم، فکرکردم شاید شما کمی خرده کاری در خانه و مزرعه داشته باشید، آیا امکان دارد که کمکتان کنم؟» برادر بزرگ تر جواب داد: «بله، اتفاقاً من یک مقدار کار دارم. به آن نهر در وسط مزرعه نگاه کن، آن همسایه در حقیقت برادر کوچک من است.
او هفته ی گذشته چند نفر را استخدام کرد تا وسط مزرعه را کندند و این نهر آب بین مزرعه ما افتاد. او حتماً این کار را به خاطر کینه ای که از من به دل دارد، انجام داده.» سپس به انبار مزرعه اشاره کرد و گفت:
در انبار مقداری الوار دارم، از تو می خواهم تا بین مزرعه من و برادرم حصار بکشی تا دیگر او را نبینم. !!
نجار پذیرفت و شروع کرد به اندازه گیری و اره کردن الوار. برادر بزرگ تر به نجار گفت:« من برای خرید به شهر می روم، اگر وسیله ای نیاز داری برایت بخرم.» نجار در حالی که به شدت مشغول کار بود، جواب داد:«نه، چیزی لازم ندارم.» هنگام غروب وقتی کشاورز به مزرعه برگشت، چشمانش از تعجب گرد شد. حصاری در کارنبود. نجار به جای حصار یک پل روی نهر ساخته بود.
کشاورز با عصبانیت رو به نجار کرد و گفت: «مگر من به تو نگفته بودم برایم حصار بسازی؟»
در همین لحظه برادر کوچک تر از راه رسید و با دیدن پل فکر کرد که برادرش دستور ساختن آن را داده، از روی پل عبور کرد و برادر بزرگترش را در آغوش گرفت و از او برای کندن نهر معذرت خواست.
وقتی برادر بزرگ تر برگشت، نجار را دید که جعبه ابزارش را روی دوشش گذاشته و در حال رفتن است. کشاورز نزد او رفت و بعد از تشکر، از او خواست تا چند روزی مهمان او و برادرش باشد.
نجار گفت:
«دوست دارم بمانم ولی پل های زیادی بین دیگران خراب شده که باید آنها را بسازم و اصلاح کنم.»
❣راستی، ماو شما تا به حال برای چند نفر پل محبت ساختیم؟! یا بین خودمان و عزیزانمون و اطرافیانمان حصار کشیدیم !؟
حکایت ها و نکات عبرت اموز
https://eitaa.com/joinchat/4225368364C2c42213dc4
هدایت شده از زن زندگی نجابت
غنچه تا غنچه است در حجاب است ، هیچ کس هوس چیدن آن را نمیکند ، اما همین که حجاب را کنار نهد و باز شود آن را خواهند چید . !
وقتی چیدند چند روزی هم ممکن است در جایی خوب قرارش دهند ، اما دیری نمی پاید که پژمرده و پرپر میشود و آن را در ظرفزباله می اندازند .
❗️ما گمان میکنیم حجاب برای این است که شناخته نشویم . .
اما #قرآن میگوید حجاب را رعایت کنید تا شناخته بشوید . . به چه چیزی ؟
• به تقوا و عفت وپاکدامنی 🌿.
زن ،زندگی ،نجابت
https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
هدایت شده از مادرم زهرا و مولایم علی(ع)
💠 جایگاه شیعیانِ عصر غیبت در کلام امام کاظم (ع)
عن مُوسَی بنِ جعفرٍ(ع) قال:
طُوبَى لِشِيعَتِنا المُتَمَسّكينَ بِحَبلِنا في غيبةِ قائِمِنا، الثّابِتينَ عَلَى موالاتِنا و البراءَةِ مِن أعدائِنا، أولئِكَ مِنّا وَ نَحنُ مِنهُم، قَد رَضُوا بِنَا أئمةً، و رَضِينَا بِهِم شيعةَ، فَطُوبَى لَهُم، ثمّ طُوَبى لَهُم هُم وَ اللّهِ مَعَنا في دَرَجَتِنا يومَ القيامةِ.
امام موسی بن جعفر(ع)فرمود:
خوشا به حال شیعیان ما، که در زمان غیبت قائم ما(ع) به رشته ولایت ما چنگ میزنند و بر دوستی ما ثابت و استوار میمانند و در برائت و بیزاری از دشمنان ما پا بر جا و محکم میمانند. آنها از مایند و ما از آنهاییم. آنها ما را به امامت برگزیدهاند و به پیشوایی ما راضی هستند و ما آنها را به عنوان شیعه خود برگزیدهایم و به عنوان شیعه خویش پسندیدهایم. خوشا به حال آنها. به خدا سوگند آنها در روز قیامت با ما و در کنار ما هستند.
منبع : اثباة الهداة، ج 3 ص 477./ نوادرالاخبار، ملا محسن فیض کاشانی، ص250.
مادرم زهرا ومولایم علی
https://eitaa.com/joinchat/1338245198Cfd46f141ac
هدایت شده از عصر ظهور امام زمان عج
وقوع فتنه ایران.mp3
30.67M
🟢شنیدن و نشر این فایل صوتی بسیار مهم است
وظیفه شیعه ولایت مدار در عصر ظهور
استاد :رستگار مهر
تاریخ دان و متخصص در حوادث وعلوم آخر الزمانی
❌【فتنه بزرگی که بزودی ایران را دربرمیگیرد】❌
بزودی جمیع شیاطین درایران‼️
👈 خودتان را آماده فتنه اکبر ؛ یا فتنه آخرمنتهی به ظهـــــــــــــور کردید⁉️
✅هدف ترساندن یا پیشگوئی کردن نیست ؛ هدف این است که درموردش خوب بدانید تا بازی نخورید
هرثانیه
هرلحظه
امکان و احتمال
آن وجـــــــــــــــود دارد
حالا نقش من بچه شیعــــــــــــــه
در این فتنه چیه 🤔⁉️
⛔️اگر میخواید در دام نیفتید⛔️
اگر میخواهید جزء سربازان امام زمان عج باقی بمانید ؛ بایستی این فایل صوتی را تا میتوانید انتشار دهید و هدف و رسالت خود را ظهــــــــــــور امام زمان بدانی
عصر ظهور امام زمان (عج)
https://eitaa.com/asrezoohor
حیات انسانی و معقول بشر در گرو پیوند با حقایق وَحیانی قرآن کریم است،
توصیه آیت الله جوادی آملی در این رابطه و ارتباط با امام مهدی(عج)
ایشان در خصوص میفرماید:
حیات انسانی و معقول بشر در گرو پیوند با حقایق وَحْیانی قرآن کریم است، چرا که وحی یگانه عامل زندگیبخش بشر و پیروی از دستورها و آموزه های آن، زمینه ساز باریابی به زندگی معقول و مطلوب است قرآن میفرماید:
استَجیبوا لِلّهِ ولِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم(۱)
مَن عَمِلَ صلِحًا مِن ذَکَرٍ اَو اُنثی وهُوَ مُؤمِن فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیوةً طَیِّبَة
(2)
عترت طاهره(ع) که یکی از دو ثقل به جا مانده از رسول گرامی(ص) است، همتای قرآن و همدوش آن است و بر همین اساس، احکامی که درباره قرآن ثابت است، در مورد عترت طاهره(ع) نیز ثابت خواهد بود، از این رو ارتباط با امام عصر (عج) نیز زندگیبخش و تأمین کننده حیات معقول و مطلوب آدمی است، چون نبی مکرم اسلام (ص)عدم معرفت و پذیرش ولایت امام معصوم زمان را مایه مرگ جاهلی برشمردند و آنچه نبودش مرگ جاهلانه می آورد، بودنش حیات عاقلانه را تأمین خواهد کرد و آن که معرفت و ولایت را فهمید، همواره خویش را در معرض ارتباط با امام معصوم عصر خویش می نهد.
ارتباط با مقام شامخ ولایت و اتصال روح و قلب انسان با امام عصر(عج)خویش، نه تنها حیات معقول را تأمین می کند بلکه نقایص بشر را نیز تتمیم می سازد، چرا که او کعبه حقیقی وحقیقت کعبه است: کعبه زمینی، محاذی بیت معمور است و آن بیت برابر عرش خداست. فرشته ای خاص مأمور بنای بیت معمور شد تا فرشتگانی که مقام انسانیت را به خلافت نشناختند و تسبیح و تقدیس خویش را برای نیل به مقام خلافت الهی کافی دانستند و سپس با تنبیه خداوند به معرفت اوج مقام والای انسان کامل بار یافتند، بر گرد آن طواف کنند و با این عبادت، نقص کار خود را ترمیم کنند.
ساختمان کعبه نیز برای طواف بر گرد آن جهت ترمیم و جبران همه قصورها و تقصیرها به ویژه غفلت از مقام انسانیت، و سهو و نسیان یا عصیان در پیشگاه خلیفة اللّهی انسان است، از این رو بهترین تنبّه برای طائفان غافل و حاجیان ذاهل و معتمران متساهل، تدارک جهل و جبران غفلت درباره خودشناسی و معرفت مقام شامخ انسان کامل و خلیفه عصر حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه است، تا چون فرشتگان، طواف مقبول و سعی مشکور داشته باشند.
چگونگی ارتباط با امام زمان(عج)
تشرف بیواسطه و مستقیم به محضر نورانی امام زمان (عج) لیاقت و شایستگی هایی ویژه می خواهد، از این رو تنها اوحدی از موحدان به باریابی محضر مطهرش توفیق می یابند.
هر خارق عادت یا کرامتی که به دست ناشناسی صورت می گیرد و فیضی از ناحیه او به دیگران می رساند، از سرچشمه فیاض امام عصر(عج) جاری می گردد؛ اما چنین نیست که آن ناشناس لزوماً وجود مبارک ولیعصرعجل الله تعالی فرجه باشد بلکه آن حضرت (عج) شاگردان صالحی دارد که به امر ایشان گره از کار فروبسته دیگران می گشایند و واسطه رسیدن فیض امام (عج) به آنان می شوند.
آنچه برای همگان ضروری و میسور است، ایجاد و حفظ ارتباط روحی و معنوی با آن حضرت (عج) است که در پرتو رعایت ادب حضور و ارتباط با آن حضرت(عج) تحصیل خواهد شد.
انجام دادن مستحبات و اعمال صالح به نیابت از آن حضرت (عج) و اهدای ثواب آن به ارواح طیّب عترت طاهره علیهم اسلام از بهترین راه هایی است که می تواند ارتباط انسان با آن وجود مبارک را تأمین کند و بهترین حالت در چنین نیابتی، آن است که انسان در برابر عمل خویش از آن امام (عج) خواسته ای نداشته باشد، چرا که از قدر عملش می کاهد: چون خواسته ما به قدر ادراک ماست و ادراک ما بیشتر به حجاب تمنیات ما محجوب است، مطلوب متوقّع ما نیز محدود خواهد بود، پس بهتر است که برابر این ادب، به پیشگاه آن حضرت (عج) چیز خاصی را پیشنهاد ندهیم، زیرا او از آن دسته است که «سجیّتهم الکرم(۳)
بنابراین، شایسته آن است که در انتظار عطای او باشیم، چرا که آنچه آن حضرت (عج) به اقتضای سجیّه کریم خویش عطا میکند ماندنی است.
پینوشتها:
۱ ـ سوره انفال، آیه ۲۴/
۲ ـ سوره نحل، آیه ۹۷/
۳ ـ الکافی، ج۴، ص۱۸۸ ـ ۱۸۷/
درسهای زندگی بخش قرآن و نهج البلاغه
https://eitaa.com/qouran_zendegi
هدایت شده از امربمعروف ونهی ازمنکر
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷
چهارمثل زیبای قرآنی
۱. مثل کسی که مال درراه خدامیدهد مثل خوشه گندمی است که ۷۰۰ گندم میدهد
مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَآءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (بقره،۲۶۱)
۲.اعمال کافر مثل خاکستر بی ارزش است:
مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ أَعْمَالُهُمْ كَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِي يَوْمٍ عَاصِفٍ لَا يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُوا عَلَىٰ شَيْءٍ ذَٰلِكَ هُوَ الضَّلَالُ الْبَعِيدُ (ابراهیم,۱۸)
۳.تکیه به غیرخدا مثل تکیه به لانه عنکبوت است:
مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَآءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (عنکبوت,۴۱)
🌷۴.کسیکه کتاب خدارامیخواند وعمل نمیکندمثل حیوانی است که بارش کتاب وعلوم ارزشمندی است ولی خودش بهره از آن علوم نمیبرد:
مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
(جمعه،۵)
امربمعروف ونهی از منکر
http://eitaa.com/amr_be_maarof
هدایت شده از سیره علما و روحانیت
آیت الله سید دابوالحسن اصفهانی از زبان آیت الله مرعشی نجفی👇
آیتالله العظمی مرعشی نجفی(ره) در رابطه با آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی میگوید:
خودم دیدم که در نجف صاحبخانه بارها اثاث ایشان را به داخل خیابان گذاشتند و با اینکه ایشان مرجع تقلید بودند، ولی همچنان اجاره نشینی میکردند. آیتالله العظمی سیدابوالحسن اصفهانی روزی با همراهانش از کنار یک خرابه میگذشت، به یکی از همراهانش گفت: این خرابه را میبینی؟ من ۱۵ روز در این خرابه زندگی کردهام. زمانی که صاحب خانه مرا جواب کرده بود و من مجبور شدم در این خرابه زندگی کنم.
.
هنگامی که آیة الله میرزا محمد تقی شیرازی ازتنگدستی سید ابوالحسن اصفهانی با اطلاع شد، ۵۰۰ لیره طلا برای او فرستاد تا با آن مبلغ ، برای خود منزلی بخرد، ولی آیة الله اصفهانی آن ۵۰۰ لیره را در کمال تنگدستی خود به تعدادی از نانوایان شهر داد، تا با آن مبلغ نان مصرفی طلاب علوم دینی و تهیدستان تهیه شود.
.
دربارۀ دقت نظر ایشان در بیت المال، «شیخ عبدالنبی عراقی»، از همدرس و بحثهای ایشان، نقل میکند که در عصر زعامت سید ابوالحسن، در مضیقه شدیدی قرار میگیرد و با توجه به سابقۀ بین آنها، به ایشان میرساند که در تنگنای شدید قرار گرفته است و نیاز مبرم به مقداری پول دارد. او هم، مقداری پولِ خرد به او میدهد. آن شخص، به دلیل تاریکی شب و گمان اینکه لیره عراقی است با خوشحالی رهسپار خانه میشود؛ اما در روشنایی متوجه میشود، چند فلس پول کم ارزش است و بسیار ناراحت میشود و نامه بلند بالایی به عنوان شکایت و گله برایشان مینویسد به این مضمون که زندگی خوب، رفاه و آسایش، ریاست و مقام برای تو، و فقر، تنگدستی، گرفتاری، درماندگی و سختی برای من؛ اما چرا این چند فلس (پول کم ارزش) را به من دادی...
.
پس از اینکه نامه به دست ایشان میرسد، آیت الله اصفهانی وی را طلب میکند و به او میفرماید: «تمام دارایی من در آن شب، همانی بود که به تو دادم». سپس اضافه میکند: «فلانی! تو دربارۀ من چگونه میاندیشی؟ در همین زمان که مرجعیت بر عهده من است بارها شده است که خود و همسرم برای حمام پول نداشتهایم و غسل واجب خود را نسیه میگذاشتیم. وقتی تو گفتی من پول ندارم، بی پولیهای خودم به خاطرم رسید و با خود گفتم شاید تو هم مثل من برای غسل واجبت پول نداری؛ از اینرو هر چه داشتم به تو دادم و... .»
.
🔺اصلاحیه
پدربزرگم(از نوادگان آسید ابوالحسن اصفهانی) گفتند:
ایشون مدتها اجاره نشین بودن و تا بعد از فوت آخوند خراسانی هم اجاره نشین بودن و بعد از مرجعیتشون خونه ای که در نجف مشهور بوده به بد یُمنی و اجنه و کسی اون خونه رو خریداری نمیکرده، اون خونه رو خریداری میکنن و هنگام ساخت در کنار هر ستون دعا میخونن و قربانی میکنن و شرها از بین میره. ولی هیچوقت طوری نشد که صاحب خونه بیرونشون کنه و معمولا پول اجاره به نحوی جور میشد.
سیره علما و روحانیت
https://eitaa.com/joinchat/3033399298C6ad57d0def
هدایت شده از نماز حکم خدا و پرچم اسلام
انواع نماز
آیت الله جوادی آملی میفرمود:
دو نوع نماز داریم،
یکی نماز ملفوظ است،(لفظی)
یعنی نمازی که انسان فقط الفاظ را میخواند و نمازش در محدوده الفاظ است.
دوم نماز مقبول است،
یعنی نمازی که انسان را از گناه دور نگه میدارد،
چون قرآن فرمود:
اِنَّ الصَلاه تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنکر
راه تشخیص نماز مقبول از نماز ملفوظ در این است که،،،
اگر نماز صبح توانست تا ظهر انسان را از گناه حفظ کند این نماز، مقبول است،
اگر نماز ظهر و عصر توانست تا شب انسان را دور از گناه نگه دارد،
چنین نمازی، نماز مقبول است
وگرنه نمازی که بعدش گناه انجام شود، نماز ملفوظ است نه مقبول
نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام
https://eitaa.com/namaz_parchameslam
هدایت شده از جهاد تبیین و روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اروپاییهایی که دین را از «غرب آسیا» میدزدند و آن را علیه «غرب آسیا» مسلح میکنند!
🔹اسلام داعشی توسط چه کسانی شکل گرفت؟
🔸مسیحیت طرفدار صهیونیسم به دست چه کسانی ایجاد شد؟
🔹یهودیت صهیونیستی از کجا به وجود آمد؟
ریچارد مدهرست، روزنامهنگار انگلیسی از زاویهی متفاوتی به موضوع نگاه میکند.
جهاد تبیین و روشنگری
https://eitaa.com/joinchat/437846203Ce61f73398d
هدایت شده از جهاد تبیین و روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️واکنش حجت الاسلام و المسلمین عالی به بیانیه مجمع محققین و مدرسین درباره به رسمیت شناختن اسرائیل
🔻متأسفانه امروز برخی افراد و جریانهای سیاسی، اگر بخواهیم با حسن ظن به آنها نگاه کنیم، باید بگوییم جاهل هستند و اگر نه، خائن هستند. این افراد مطرح میکنند که چرا ما اینقدر با اسرائیل درافتادهایم. آنها به دنبال به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک دولت هستند.
بیانیه ننگینی که متأسفانه به نام مجمع مدرسین و محققین صادر شده، از این قبیل است.
جهاد تبیین و روشنگری
https://eitaa.com/joinchat/437846203Ce61f73398d
هدایت شده از زندگی پس از مرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عذاب بیحجابی خانم دکتر جوان در تجربهی نزدیک به مرگ
زندگی پس از مرگ
https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
دعا از ما اجابت از خدای مهربان
روزی یک کشتی پراز عسل در ساحل لنگر انداخت وعسلها درون بشکه بود...
پیرزنی آمد که ظرف کوچکی همراهش بود و به بازرگان گفت:
از تو میخواهم که این ظرف را پر از عسل کنی. تاجر نپذیرفت وپیرزن رفت...
سپس تاجر به معاونش سپرد که آدرس آن خانم را پیدا کند و برایش یک بشکه عسل ببرد
آن مرد تعجب کرد و گفت:
ازتو مقدار کمی درخواست کرد نپذیرفتی والان یک بشکه کامل به او میدهی؟
تاجر جواب داد :
ای جوان او به اندازه خودش در خواست میکند و من در حد و اندازه خودم میبخشم...
پروردگارا......
کاسه های حوائج ما کوچک و کم عُمقند، خودت به اندازه ی سخاوتت بر ماعطا
کن که سخاوتمندتر از تو نمیشناسیم....
مومنین ؛آرزوهايتان را به دستان خدا بسپارید.
دعا و نیایش،اظهار بندگی
https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از کشکول معارف دینی سید
چرا در سختی ها و مشکلات زندگی به خدا اعتماد می کنیم؟
روزی هر مخلوقی به عهده خالق است.
خداوند متعال در قران کریم فرمود:
روزی مخلوق با من است
(سوره هود/۶).
آیا منظور خدا این است، که در منزل بنیشنیم یا بخوابیم از سوی خدا مائده آسمانی نازل شود؟!
یا بدون هدف و نتیجه تلاش کنیم و خدا روزی رسان است؟
خیر! خداوند روزی را قرار داده، ولی از طرفی توانمندی و اختیار هم به انسان و همه موجودات داده.
پس باید حرکت کنیم، تلاش کنیم وکاری انجام دهیم، زمینی شخم کنیم، بذری بکاریم، تا خداوند متعال توسط باران، آفتاب و... یک دانه را تا ۷٠٠ دانه تبدیل کند (سوره بقره/۲۶۱).
قصه:
ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ(ع ) ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍی ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻴﺨﻮﺭی؟
ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ: ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ
ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﺍی ﻛﺮﺩ
ﻭ ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﻧﻬﺎد!!!
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ، ﺣﻀﺮﺕ ﺟﻌﺒﻪ ﺭﺍ گشود ﻭ مشاهده کرد، ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﻭﻧﻴﻢ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩﻩ !!
ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﭼﺮﺍ طبق گفته خودت هر سه تا را نخوردی؟
ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ: ﭼﻮﻥ ﻭﻗﺘﻴﻜﻪ ﻣﻦ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﻡ، ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ داشتم می تونم فعالیت کنم و ﺧﺪﻭﺍﻧﺪ ﺭﻭﺯی ﻣﻦ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ نمی کند.
ﻭلی ﻭقتی ﺗﻮ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﻧﻬﺎﺩی، ﺑﻴﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ کنی!!!
ﭘﺲ ﺩﺭ ﺧﻮﺭﺩﻧﻢ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﻛﺮﺩﻡ، ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﻳﻜﺴﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻐﺬﻳﻪ ﻛﻨﻢ و زنده بمانم!!!
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ می فرمایند: ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺍی ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ رزق و روزی او از جانب خداوند تضمین و مقدر شده است.
وَمَا مِن دَآبَّةࣲ فِي ٱلۡأَرۡضِ إِلَّا عَلَى ٱللَّهِ رِزۡقُهَا( هود،ایه ۶)
ماهيان از آشوب دريا به خدا شكايت بردند.
خدا هم دستور داد دريا آرام شد ولی ماهیان براحتی صيد تور صيادان شدند!!!!
پس گاهی آشوبهای زندگی حكمت خداونداست .
بنابراین ،اعتماد و توکل به خالق هستی وحکیم کاری عاقلانه و خردمندانه است.
لذا از خدا دل آرام وقلبی مطمئن و ایمانی خالصانه بخواهيم، نه دريای آرام و زندگی بی دغدغه و راحت طلبی !.
امید که دل وقلب و وجود شما اعضای محترم کانال «کشکول معارف دینی سید» با تغذیه سالم، وآرامش روحی روانی وقلب مطمئن, در پناه حق تعالی سعادتمند باشد.
آمین یا رب العالمین
کشکول معارف دینی سید
http://eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70
هدایت شده از یاد خوبان و سخنان حکیمانه
ماجرای جعفر نعلبند و ملاقات با حضرت حجه (عج)
مرحوم آيه اللّه حاج ميرزا “محمّد على گلستانه نقل کردند:
عموى من مرحوم آقاى “سيّد محمّد على” كه از مردان صالح و بزرگوار بود نقل مى كرد:
در اصفهان شخصى بود، به نام “جعفر نعلبند” كه او حرفهاى غيرمتعارف، از قبيل آن كه من خدمت امام زمان(عج) رسيده ام و...
در سفری با او همراه شدم ودر ضمن راه از او پرسيدم مردم درباره شما حرفهائى مى زنند آيا راست مى گويند، كه تو خدمت “امام زمان” (عج) رسيده اى؟ اوّل نمى خواست جواب مرا بدهد، لذا گفت! آقا از اين حرفها بگذريم و با هم مسائل ديگرى را مطرح كنيم.
من اصرار كردم .
گفت: بيست و پنج سفر كربلا مشرف شده بودم، تا آنكه در سفر بيست و پنجم شخصى كه اهل يزد بود، در راه با من رفيق شد، چند منزل كه با هم رفتيم، مريض شد و كم كم مرضش شدت كرد تا رسيديم به منزلى كه قافله به خاطر ناامن بودن راه دو روز در آن منزل ماند، تا قافله ديگرى رسيد و با هم جمع شدند و حركت كردند و حال مريض هم رو به سختى گذاشته بود وقتى قافله مى خواست حركت كند من ديدم، به هيچ وجه نمى توان او را حركت داد لذا نزد او رفتم و به او گفتم من مى روم و براى تو دعاء مى كنم، كه خوب شوى و وقتى خواستم با او خداحافظى كنم ديدم گريه مى كند، من متحيّر شدم از طرفى روز عرفه نزديك بود و بيست و پنج سال همه ساله روز عرفه در كربلا بوده ام و از طرفى چگونه اين رفيق را در اين حال تنها بگذارم و بروم؟!
به هر حال نمى دانستم چه كنم او همين طور كه اشك مى ريخت به من گفت: فلانى من تا يك ساعت ديگر مى ميرم اين يك ساعت را هم صبر كن، وقتى من مردم هر چه دارم از خورجين و الاغ و ساير اشياء مال تو باشد، فقط جنازه مرا به كربلا برسان و مرا در آنجا دفن كن.
من دلم سوخت و هر طور بود كنار او ماندم، تا او از دنيا رفت قافله هم براى من صبر نكرد و حركت نمود.
من جنازه او را به الاغش بستم و به طرف مقصد حركت كردم جنازه مرتب از روی الاغ می افتاد
بالاخره ديدم نمى توانم، او را ببرم خيلى پريشان شدم ايستادم و رو به حضرت “سيّدالشّهداء(ع) سلامى عرض كردم و با چشم گريان گفتم: آقا من با اين زائر شما چه كنم؟ اگر او را در اين بيابان بگذارم مسئولم و اگر بخواهم بياورم، مى بينيد كه نمى توانم! درمانده و بى چاره شده ام!
ناگهان ديدم، چهار سوار كه يكى از آنها شخصيت بيشترى داشت پيدا شدند و آن بزرگوار به من گفت: جعفر با زائر ما چه مى كنى؟!
گفتم درمانده شده ام، نمى دانم چه بكنم؟
آن سه نفر همراه پياده شدند، يكى از آنها نيزه اى در دست داشت با آن نيزه زد چشمه آبى ظاهر شد آن ميّت را غسل دادند و آن آقا جلو ايستاد.
و بقيّه كنار او ايستادند و بر او نماز خواندند و بعد او را سه نفرى برداشتند و محكم به الاغ بستند و ناپديد شدند.
من حركت كردم، با آنكه معمولى راه مى رفتم ديدم به قافله اى رسيدم، و از آنها و دیگر قافله ها عبور کردیم پس از چند لحظه به پل سفيد، كه نزديك كربلا است رسيدم وارد كربلا شدم و خودم تعجب مى كردم چگونه رسیدم.
بالاخره جنازه را بردم، در “وادى ايمن در كربلا دفن كردم، پس از بيست روز رفقائى كه در قافله بودند به كربلا رسيدند، آنها از من سؤال مى كردند: تو كى آمدى؟ و چگونه آمدى؟ من براى آنها به اجمال مطالبى را مى گفتم و آنها تعجّب مى كردند.
تا آنكه روز عرفه شد وقتى به حرم رفتم، ديدم بعضى از مردم را به صورت حيوانات مختلف مى بينم! از شدّت وحشت به خانه برگشتم.
باز دو مرتبه از خانه در همان روز بيرون آمدم، باز هم آنها را به صورت حيوانات مختلف ديدم.و در سالهای بعد هم در روز عرفه بعضى ها را بصورت حيوان مى بينم ولى در غير آن روز آن حالت برايم پيدا نمى شود.
وقتى اين مطالب را براى مردم در اصفهان مى گفتم: آنها باور نمى كردند و يا پشت سر من حرف مى زدند.
تا آنكه تصميم گرفتم، كه ديگر با كسى در اين باره حرف نزنم و مدّتى هم چيزى براى كسى نگفتم، تا آنكه يك شب با همسرم غذا مىخورديم، صداى در حياط بلند شد رفتم در را باز كردم ديدم شخصى مى گويد: جعفر حضرت “صاحب الزّمان(عج) تو را مىخواهد
من لباس پوشيدم و همرا او رفتم مرا به مسجد جمعه در همين اصفهان برد، ديدم آن حضرت در صفه اى كه منبر بسيار بلندى در آن هست نشسته اند و جمع زيادى هم خدمتشان بودند من با خودم مى گفتم: در ميان اين جمعيت چگونه آقا را زيارت كنم و خدمتش برسم؟
ناگهان ديدم به من توجّه فرمودند و صدا زدند جعفر بيا من به خدمتشان مشرّف شدم فرمودند چرا آنچه در راه كربلا ديده اى براى مردم نقل نمى كنى؟
عرض كردم: اى آقاى من! آنها را براى مردم نقل مى كردم ولى از بس مردم پشت سرم بدگوئى كردند تركش نمودم.
حضرت فرمودند:
تو كارى به حرف مردم نداشته باش تو آن قضيّه را براى آنها نقل كن تا مردم بدانند كه ما چه نظر لطفى به زوّار جدّمان حضرت ابى عبداللّه الحسين(ع) داريم.
یادخوبان و سخنان حکیمانه
https://eitaa.com/joinchat/3604538Cd838f28640
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
🌷 آیت الله حق شناس(ره) :
🖌 داداش جون! اگر زندگیت آتش می گیرد ، چند شب سوره یس بخوان و به امام زمان (علیه السلام) هدیه کن ، خوب می شود.
🖌 وقتی شب شما ، افق شما تاریک شد به قرآن پناه ببرید ، قبل از خواب سوره واقعه را بخوانید تا دنیایتان آباد شود.
🖌 همچنین قبل از خواب سوره تبارک (ملک) را بخوانید تا شب اول قبرتان نورانی شود.
امروز پنجشنبه وامشب شب جمعه است هدیه به روح همه پدران و مادران وذوی الحقوق و اموات امت اسلام از صدر اسلام تا زمان حاضر خاصه شیعیان ومحبین اهلبیت پیامبر(ع)، الفاتحه مع سه تا صلوات
دعا و نیایش،اظهار بندگی
https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از بوسه خدا
⭕️ مراقب قوانین معکوس دنیا باشیم
در دستگاه خداوند وخالق هستی برخی چیزها، معکوس عمل میکند!
مثلا: 👇
. صدقه دادن، ظاهراً پول را کم میکند، اما در واقع معکوس عمل میکند و ما را از فقر نجات میدهد. امام معصوم میفرمایند: اگر فقیر شدی، بیشتر صدقه بده!
. خمس و زکات هم معکوس عمل کرده و ما را غنیتر میکند.
. دنبال قدرت نرفتن ، معکوس عمل میکند و قدرت به دنبال تو میدود.
. فکر آباد کردن آخرت، معکوس عمل میکند و دنیای مارا را آباد میکند.
. هرگاه وقتمان را صرف نماز، عبادت و بندگی خدا کردیم، معکوس عمل کرده و برکت به وقتمان میدهد.
. وقتی به خودمان در راه خدا سخت میگیریم، معکوسش این است که سختیهای دنیا که برای همه هست، برای ما آسان میشود و گاهی آسانتر.
. هرگاه کمتر بخوریم، سلامتی ما بیشتر تضمین میشود وسالمتر میمانیم.
. وقتی یاد مرگ کنیم، معکوس عمل میکند و دلمان زنده و شاداب میشود.
. وقتی چشمهایمان را از حرام ببندیم، بیشتر از بقیه میبینیم و میفهمیم و از دیدنی ها لذت می بریم!
. وقتی سکوت کنیم وکمتر وسنجیده سخن بگوییم، بیشتر از کسی که زیاد حرف میزند جلوه میکنیم.
. حجاب و پوشاندن از نامحرم، به ظاهر محدودیت است، اما "وقار" و بزرگی زن را بیشتر میکند، قرآن نیز بر این موضوع تاکید دارد.
. وقتی جانت را در راه خدا میدهی و شهید میشوی، معکوس عمل کرده و خداوند تو را زنده میکند وحیات جاودانه عطامیکند
قرآن میفرماید: هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده اند، مرده مپندارید بلكه زندهاند و نزد پروردگارشان روزى می خورند.
. وقتی نیرنگ میزنیم و چاهی برای کسی میکنیم، معکوس عمل کرده و خودمان دچار نیرنگ میشویم و در چاه میافتیم!
. وقتی مهمانی میدهیم ، به ظاهر هزینه می کنیم واز مالمان کم میشود، اما برکت به سفرهمان افزوده میشود.
. وقتی بچهدار میشوی، قانون معکوسهای دنیا اِعمال میشود و به جای هزینه ومخارج بیشتر، برکت و رزق ما زیادتر میشود!
. هرگاه برای نشاط و شادی وآرامش دیگران ورفع گرفتاری و مشکلات دیگران از نظر روحی ، جسمی ،قلبی وفکری خودمان بیشتر به آرامش قلبی و آسایش میرسیم.
و این گونه است که خدا از مردم میخواهد اندکی در کار دنیا و قانون حاکم بر آن (معکوس عمل کردن) تأمل کنند. بلکه به بیراههای که شیطان به دروغ جلوی آنها تزئین میکند، پا نگذارند.
و شایسته است یاد کنیم از قانونی که شهدا به آن عمل کردند جانشان را برای عزت اسلام وحکم الهی دادند وخداوند به آنها عزت و عظمت و جاودانگی ماندگار عطا کرد.
بوسه خدا
https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411
هدایت شده از درسهایی از قرآن و احادیث
امام_حسين عليهالسلام فرمود:
✍️ لَيستِ العِفّةُ بمانِعَةٍ رِزْقا، و لا الحِرصُ بجالِبٍ فَضْلاً، و إنَّ الرِّزقَ مَقْسومٌ و الأجَلَ مَحتومٌ، و اسْتِعمالُ الحِرصِ طَالبُ المَأْثَمِ؛
💠 نه عفت و مناعت مانع روزى مىشود و نه حرصزدن روزى بيشتر مىآورد؛ زيرا روزى تقسيم شده و اجل حتمى است و حرصزدن طلب گناه است.
(ميزانالحكمه، ج۳، ص۲۵)
کسب درآمد از هر راهی با رزق و روزی حلال متفاوت است شاید اموالی را از راه غیر حلال بدست بیاری ولی روزی تو نیست و بدردت نمیخوره هم گناه کردی هم نمیتونی از اون استفاده کنی وبهره مند بشی
درسهایی از قرآن و احادیث
https://eitaa.com/joinchat/2554790627C102ddec679
چرا مردم از گناه نمیترسند؟
امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند:
«عَجِبْتُ لِأَقْوَامٍ يَحْتَمُونَ الطَّعَامَ مَخَافَةَ الْأَذَى كَيْفَ لَا يَحْتَمُونَ الذُّنُوبَ مَخَافَةَ النَّار»
در شگفتم از مردمى که از ترس اذیت شدن، از غذا پرهیز می کنند چگونه از ترس آتش، از گناهان پرهیز نمی کنند؟!
تحف العقول، ص204
نکته :
توجیهات مردم در باره انجام گناه👇
دلیل اینکه از گناه پرهیز نمی کنیم و مردم ارتکاب گناه را جدی نمیگیرند این است که
بسیاری از مردم این اعمال و گفتاری که اسلام روایات گناه می دانند را گناه نمی دانند؛
یا می گویند این که در قرآن نیامده گناه است و مهم قرآن است و روایات را آخوندها درست کردند.
یا می گویند مهم دل است که پاک باشد خدا ارحم الراحمین است.
یا می گویند این همه مردم گناه میکنند اینی که من میکنم چیزی نیست.
یا می گویند همین یکبار است، و یک شب هزار شب نمی شود.
یا می گویند ما امامان معصوم را شفیع قرار می دهیم کارمان حل است.
و یا اینکه می گویند نهایت همه انسانها بهشت جاویدان است، مدتی گرچه طولانی میرویم در دوزخ، سپس به بهشت ختم می شویم.
درسهای زندگی بخش قرآن و نهج البلاغه
https://eitaa.com/qouran_zendegi
هدایت شده از زندگی پس از مرگ
صحنه قیامت و روز حساب و کتاب
وقتی قیامت بر پا میشود خداوند به مالک دوزخ دستور میدهد جهنم هفتگانه را روشن و شعلهور نماید.
و به رضوان مامور بهشت دستور میدهد که بهشت هشتگانه را زینت کند.
وبه میکاییل دستور میدهد، پل صراط را بر روی جهنم نصب کن؛
و به جبرئیل فرمان میدهد ترازوی سنجش اعمال بندگان را زیر عرش نصب کن
پروردگار عالم آنگاه صدا میزند ای محمد(صلی الله علیه وآله)، امت خود را برای حسابرسی نزدیک بیاور، در این هنگام خداوند دستور میدهد که بر روی صراط، هفت پل قرار دهند که طول هر پل، ۱۷ هزار فرسخ است و بر هر پلی هفتاد هزار ملک ایستادهاند که از زنان و مردان این امت سؤال میکنند
ایستگاه اول
از «ولایت و دوستی علی بن ابی طالب(علیه السلام) و دوستی آل محمد(صلی الله علیه وآله)» میپرسند، اگر حق اهل بیت و امام علی(علیهم السلام) را در دنیا به جا آورده باشد و با خود توشهای در این امر به همراه داشته باشد، از روی پل مانند برق جهنده عبور میکند و رد میشود و کسی که اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) را دوست نداشته وطبق فرمان جانشینان پیامبر عمل نکرده باشد و مراعات آنها را در دنیا نکرده باشد با سر، سقوط میکند و وارد جهنم میشود، اگر چه کارهای نیکش به اندازه عمل هفتاد صدیق باشد.
ایستگاه دوم
از «نماز» میپرسند؛ یعنی آیا به نماز، اعتقاد داشتی و خواندی؟ چگونه خواندی همراه با اخلاص بود یا برای ریا و خودنمایی؟
ایستگاه سوم
از «زکات» میپرسند؛ یعنی آیا زکات مال خود را پرداخت نمودی و حق نیازمندان را ادا کردی یا نه؟
ایستگاه چهارم
از «روزه» میپرسند؛ آیا روزه گرفتی؛ چگونه گرفتی؛ فقط تشنگی و گرسنگی کشیدی؛ یا تمام اعضا و جوارحت روزه داشت و به نتیجه روزهداری که تقوا بود
دست پیدا کردی یا نه؟
ایستگاه پنجم
از «حج» می پرسند؛ آیا با استطاعت و قدرت مالی و بدنی که خداوند به تو عنایت فرمود به زیارت خانه خدا رفتی یا نه؟
ایستگاه ششم
از «جهاد» میپرسند؛ آیا هنگامی که دین خدا در خطر بود به فرمان ولی خدا گوش کردی؛ به دفاع از دین خدا پرداختی، یا همانند خوارج و اهل صفین و نهروان، نافرمانی کردی و موجب شدی کرسی عدالت به دست نا اهلان بیفتد؟
ایستگاه هفتم
از «عدل» پرسش میشود؛ یعنی آیا با همه مردم حتی خودت به انصاف و مقتضای عقل و حکم الهی و برابری برخورد کردی یا ظلم نمودی؟
اگر چیزی به همراه داشت و به سؤالات، جواب داد، از پل هفتم نیز مانند برق جهنده عبور میکند و اگر چیزی برای جواب دادن نداشت، عذاب و شکنجه می شود.
1- تفسیر نمونه، ج19: 4.
2- نورالثقلین، ج4: 401؛
نشر مطالب صدقه جاریه است.
زندگی پس از مرگ
https://eitaa.com/zendegi_ghiamat