eitaa logo
فرشتگان الهی
296 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.9هزار ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام زندگی تفسیر این دو حرف است... (مرنج و مرنجان) و اگه بتونیم به این مرحله برسیم قطعا رشد کردیم... https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
⚛بزرگترین حسرتهای آدمها در حال مرگ؛ 1⃣نخستین حسرت: کاش به خانواده ام بيشترمحبت مى كردم ...! 2⃣حسرت دوم: کاش این قدر سخت کار نمی کردم ...!! 3⃣حسرت سوم: کاش شجاعتش را داشتم که احساساتم را با صدای بلند بگم!! 4⃣حسرت چهارم: کاش رابطه هایم با دوستانم را حفظ میکردم!! 5⃣حسرت پنجم: کاش شادتر می بودم ولحظات بيشترى مى خنديدم..!! ⚛اين رو به كسانى كه دوستشان داري بفرست كه قدر تكـ تكـ لحظه هاى زندگيشان را بدانند ⚛عمر ما کوتاه تر از اونیه که فکرشو مي‌کنیم... https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
اگرخودتان راتغییردهیدهمه اوضاع واحوال بیرونتان عوض خواهدشد اسکاول شین https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
12.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دو کیلو قند و یک کیلو زعفران را شب بگذارید کنار پیت نفت، صبح که شد دیگر نمی‌شود از آن‌ها استفاده کرد! همنشین بد هم این‌گونه برای انسان ضرر دارد... پنبه را بگذارید کنار آتش و بگویید نسوز! مگر می‌شود...؟! از همنشین بد دوری کنید تا زندگی بهتری رو داشته باشید. https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 142.mp3
9.82M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه 🦋 در ۲۷۰ روز 🦋 روز صد و چهل و دوم 🦋 خطبه ۱۸۶ بند ۱و ۲ https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
✨🦋✨🦋✨🦋✨ 🦋✨ ✨ ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز سهم روز صد و چهل و دوم ┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄ 📜 : (در اصول کافی ج١، ص١٣١ آمده است، که این سخنرانی در شهر کوفه ایراد شد و پیرامون توحید و خدا شناسی است که اصول آن در هیچ خطبه ای یافت نمی شود.) 1⃣ ♦️کسی که کيفيّتی برای خدا قائل شد، يگانگی او را انکار کرده و آن کس که همانندی برای او قرار داد، به حقيقت خدا نرسيده است. کسی که خدا را به چيزی تشبيه کرد، به مقصد نرسيد. آن کس که به او اشاره کند يا در وَهم آورد، خدا را بی نياز ندانسته است. هرچه که ذاتش شناخته شده باشد، آفريده است و آنچه در هستی به ديگری متّکی باشد، دارای آفريننده است. سازنده ای غير محتاج به ابزار، اندازه گيرنده ای بی نياز از فکر و انديشه و بی نياز از ياری ديگران است. با زمان ها همراه نبوده و از ابزار و وسايل کمک نگرفته است. هستی او برتر از زمان و وجود او بر نيستی مقدّم است و ازليّت او را آغازی نيست. با پديد آوردن حواس، روشن می شود که حواسّی ندارد و با آفرينش اشياء متضاد، ثابت می شود که دارای ضدّی نيست و با هماهنگ کردن اشياء دانسته می شود که همانندی ندارد. خدايی که روشنی را با تاريکی، آشکار را با نهان، خشکی را با تری، گرمی را با سردی، ضدّ هم قرار داد و عناصر متضاد را با هم ترکيب و هماهنگ کرد و بين موجودات ضدّهم، وحدت ايجاد کرد، آنها را که با هم دور بودند نزديک کرد و بين آنها که با هم نزديک بودند فاصله انداخت. خدايی که حدّی ندارد و با شماره محاسبه نمی گردد، که همانا ابزار و آلات، دليل محدود بودن خويشند و به همانند خود اشاره می شوند. اينکه می گوييم موجودات از فلان زمان پديد آمده اند، پس قديم نمی توانند باشند و حادثند؛ و اين که می گوييم حتماً پديد آمدند، اَزَلی بودن آنها رد می شود؛ و اينکه می گوييم اگر چنين بودند کامل می شدند، پس در تمام جهات کامل نيستند. خدا با خلق پديده ها در برابر عقل ها جلوه کرد و از مشاهده چشم ها برتر و والاتر است و حرکت و سکون در او راه ندارد، زيرا او خود حرکت و سکون را آفريد، چگونه ممکن است آنچه را که خود آفريده در او اثر بگذارد؟ يا خود از پديده های خويش اثر پذيرد؟ اگر چنين شود، ذاتش چون ديگر پديده ها تغيير می کند و اصل وجودش تجزيه می پذيرد و ديگر اَزَلی نمی تواند باشد و هنگامی که آغازی برای او تصوّر شود، پس سرآمدی نيز خواهد داشت و اين آغاز و انجام، دليل روشن نقص و نقصان و ضعف دليل مخلوق بودن و نياز به خالقی ديگر داشتن است. پس نمی تواند آفريدگار همه هستی باشد و از صفات پروردگار که هيچ چيز در او مؤثر نيست و نابودی و تغيير و پنهان شدن در او راه ندارد خارج شود. 2⃣ ♦️خداوند فرزندی ندارد تا فرزند ديگری باشد و زاده نشده تا محدود به حدودی گردد و برتر است از آن که پسرانی داشته باشد و منزّه است که با زنانی ازدواج کند. انديشه ها به او نمی رسند تا اندازه ای برای خدا تصوّر کنند و فکرهای تيزبين نمی توانند او را درک کنند، تا صورتی از او تصوّر نمايند. حواس از احساس کردن او عاجز و دست ها از لمس کردن او ناتوان است و تغيير و دگرگونی در او راه ندارد و گذشت زمان تأثيری در او نمی گذارد. گذران روز و شب او را سال خورده نسازد و روشنايی و تاريکی در او اثر ندارد. خدا با هيچ يک از اجزاء و جوارح و اعضاء و اندام و نه با عَرَضی از اَعراض و نه با دگرگونی ها و تجزيه، وصف نمی گردد. برای او اندازه و نهايتی وجود ندارد و نيستی و سرآمدی نخواهد داشت؛ چيزی او را در خود نمی گنجاند که بالا و پايينش ببرد و نه چيزی او را حمل می کند که کج يا راست نگه دارد؛ نه در درون اشياء قرار دارد و نه بيرون آن، حرف می زند نه با زبان و کام و دهان، می شنود نه با سوراخ های گوش و اعضاء شنوايی، سخن می گويد نه با به کار گرفتن الفاظ در بيان، حفظ می کند نه با رنج به خاطر سپردن، می خواهد نه با به کارگيری انديشه، دوست دارد و خشنود می شود نه از راه دلسوزی، دشمن می دارد و به خشم می آيد نه از روی رنج و نگرانی. به هرچه اراده کند، می فرمايد باش، پديد می آيد نه با صوتی که در گوش ها نشيند و نه فريادی که شنيده شود؛ بلکه سخن خدای سبحان همان کاری است که ايجاد می کند. ┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄ https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
السلام علیک یا صاحب الزمان باعرض سلام وادب احترام خدمت همراهان گرامی ان شاالله هفته اینده سه شنبه عازم قم وجمکران هستیم دوستانی که مایل هستندباماهمراه باشند زودتراعلام فرمایند. ‏‪0910 208 0853‬‏ خانم عباسی
💠سه روایت درباره 🔸️ امام صادق علیه السلام: نمازشب، آدمی را خوش بو می سازد. 📚همان 🔸️ امام صادق علیه السلام: نمازشب، صورت را سفید و نورانی می کند، آثار ایمان در آن نمایان می شود یا در قیامت در زمره رو سفیدان است. 📚علل، ص۳۶۳ 🔸️ امام صادق علیه السلام: بر شما باد به نمازشب، زیرا دور کننده بیماری از بدن های شما است https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
نمازشب و نــور خدا🌙 🌸 از امام سجاد سئوال شد: چگونه است كه شب زنده داران از خوش سيماترين مردمند؟ 🌸 امام عليه السلام فرمود: زيرا آنها با خداى خود خلوت مى كنند و خدا آنها را با نورش مى پوشاند. 📚بحارالأنوار، ج87، ص159 🆔️ https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi
32.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠کلیپ نحوه خواندن نمازشب💠 ⚠️خیلی از شما بزرگواران درخواست داشتید که نحوه خوندن نمازشب رو به صورت تصویری برای ما قرار بدید... 🌸حاج آقا سهرابی لطف کردند و این کلیپ رو تهیه کردند. از ایشون تشکر میکنیم.. ضمنا افرادی که نحوه خوندن نمازشب رو بلد نیستند، میتونید این ویدئو رو براشون بفرستید. کامل و واضح توضیح داده شده... https://eitaa.com/anahid_fereshtegan_elahi