061 آیات 84-91 آل عمران.mp3
5.95M
#مباحث_تفسیری
ص 61
#آل_عمران، آیات 84-91
🔹 لزوم تبیین مکتب حق، علاوه بر پاسخ به شبهات و نقد دیگران
🔹 بحث #خلود و #جاودانگی
062 آیات 92-95 آل عمران.mp3
5.04M
#مباحث_تفسیری
ص 62
#آل_عمران، آیات 92-95
🔹 سه ادعای یهود:
1. انکار ظلم خودشان
2. انکار نسخ در شریعت
3. ادعای یهودی بودن حضرت ابراهیم و وحدت شریعت ابراهیم با موسی (علیهما السلام)
🔹 سه ادعای قرآن:
1. ظالم بودن بنی اسرائیل (#نساء 160)
2. امکان و تحقق نسخ در شریعت (#بقره 106)
3. یهودی نبودن حضرت ابراهیم (علیه السلام) (#بقره 140 و #آل_عمران 67)
🔹 شبهه یهود بر مسلمانان:
اگر پیامبر اسلام بر آیین ابراهیم است (چنانکه خودش ادعا میکند -#بقره 130 و 135-)
و نباید هیچ تفاوتی بین شریعت ابراهیم و موسی باشد (طبق باور خودشان)
چرا برخی از حرامهای شریعت یهود، در شریعت اسلام حلال معرفی شده است؟!
پس معلوم میشود پیامبر اسلام در ادعای خود (بر آیین ابراهیم بودن) صادق نیست؛
پس شما مسلمانان نباید از او تبعیت کنید.
🔹 جواب قرآن:
تورات را بیاورید و از رو بخوانید، تا سیهروی شود هر که در او غش باشد❗️
🔹 در واقع قرآن، یهودیت را به مبارزه میطلبد و مدعی است که میتواند اثبات کند در تورات، نسخ شریعت مورد تصریح قرار گرفته است. در نتیجه با استفاده از آموزههای خود تورات، همه این ادعاهای یهودیت رد میشود.
🌹
#حافظ:
منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
منم که دیده نیالودهام به بد دیدن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات
بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن
مراد دل ز تماشای باغ عالم چیست
به دست مردم چشم از رخ تو گل چیدن
به می پرستی از آن نقش خود زدم بر آب
که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن
به رحمت سر زلف تو واثقم ور نه
کشش چو نبود از آن سو چه سود کوشیدن
عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس
که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن
ز خط یار بیاموز مهر با رخ خوب
که گرد عارض خوبان خوش است گردیدن
مبوس جز لب ساقی و جام می حافظ
که دست زهدفروشان خطاست بوسیدن
بخشی از مطالب #شهید_مطهری در حاشیه این غزل:
«#عرفانی #عالی
این غزل ظاهرا بهترین غزل تفسیری حافظ است که او را تفسیر میکند. البته غزلهای تفسیری حافظ که غزلی، غزل یا غزلهای دیگر را تفسیر میکند زیاد است ولی شاید این غزل را حافظ با زبان اشاره کالتصریح برای معرفی خود و روش خود سروده است.»
(آیینه جام، ص 271)
063 آیات 100-101 آل عمران.mp3
4.91M
#مباحث_تفسیری
ص 63
#آل_عمران، آیات 100-101
🔹 موانع کفر
🔹 عجز و اعتصام
◀️ به میپرستی از آن نقش خود زدم بر آب * که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن
به رحمت سر زلف تو واثقم ور نه * کشش چو نبود از آن سو چه سود کوشیدن (حافظ)
◀️ حجره خورشید تویی خانه ناهید تویی * روضهٔ امّید تویی راه ده ای یار مرا (جلال الدین رومی)
◀️ گفتم به کام وصلت خواهم رسید روزی؟ * گفتا که نیک بنگر شاید رسیده باشی (فیض کاشانی)
063 آیات 102-108 آل عمران.mp3
6.84M
#مباحث_تفسیری
ص 63
#آل_عمران، آیات 102-108
🔹 #تقوا
🔹 حقانیت، ملاک #وحدت و #تقریب است.
🔹 #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ آقایان ما حق نداریم، افتاد
برادر عزیز، جناب زاکانی!
با دیدن این کلیپ در صفحه شخصی شما و با خط و نشانی که حضرتعالی به صراحت برای بقیه کاندیداهای احتمالی مورد توجه افکار عمومی کشیدهاید و در انتها با تأکید فرمودهاید که کسی حق ندارد اجماع مورد نظر شما روی فرد مورد نظرتان را بهم بزند، طیف گستردهای از خواص و فعالان سیاسی و اجتماعی، از خبط و خطایی که تاکنون کردهاند، به خود آمدند و از این پس، به هیچ کاندیدای دیگری به غیر از فرد مورد نظر شما فکر نمیکنند.
بدون تعارف، جملگی از اینکه برای مدتی درباره کاندیداهای احتمالی دیگر که با توجه به سوابقشان، سلامت مالی خودشان و مدیران زیرمجموعهشان، کارآمدی، توانایی و جهتگیری آنها میتوانند مصداق اصلح باشند، "فکر" کردهایم و برای لحظاتی در مسیری قرار گرفتهایم که انسجام و اجماع شما روی فرد مورد نظر را بهم زده، به درگاه خدای سبحان عذر تقصیر میبریم. قطعا پروردگار عالم ما را خواهد بخشید، امید است جمع شما هم ما را برای این خطای بزرگ ببخشد.
فقط اگر جسارت و بی ادبی نباشد و ما را عفو کنید، لطفا بعد از چهار سال، اسامی این ۱۳ بزرگوار که شما حکم بزرگتری و ولایت بر بقیه را برای آنها صادر کردهاید را اعلام نمایید، تا همه ما که ملزم به اطاعت از تصمیماتشان هستیم، بیش از این در گمراهی قرار نگیریم و با تمام وجود، "فکر کردن" خود را تعطیل و همه امورمان را با ایشان تطبیق دهیم.
البته مطابق اطلاعات واصله ...
🔺متن کامل را اینجا بخوانید🔻
http://eitaa.com/rasaee/4506