محمد اللیثی، آل عمران 189 تا 195.MP3
7.42M
قرائت کامل محمد اللیثی که ماجرایش در لینک زیر گذشت:
https://eitaa.com/anbaz60/1157
سوره آل عمران، آیات 189-195
چه آیات متناسبی با شأن سید الشهداء (علیه السلام):
فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَ أُوذُوا فِي سَبِيلِي وَ قَاتَلُوا وَ قُتِلُوا لأكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَ لأدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهَارُ ثَوَاباً مِنْ عِنْدِ اللهِ و اللهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ (195) لا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي الْبِلادِ (196) مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمِهَادُ (197) لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نُزُلاً مِنْ عِنْدِ اللهِ وَ مَا عِنْدَ اللهِ خَيْرٌ لِلأَبْرَارِ (198) (آلعمران)
حَدَّثَنِي الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ الزَّعْفَرَانِيُّ بِالرَّيِّ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سُلَيْمَانَ عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُثْمَانَ بْنِ خَيْثَمٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي رَاشِدٍ عَنْ يَعْلَى بْنِ مُرَّةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللهِ ص:
حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ
أَحَبَّ اللهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً
حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاطِ.
(كامل الزيارات، ص 52)
#بهار_قرآن
#محمد_اللیثی
https://eitaa.com/anbaz60/1158
هدایت شده از تقریرات خارج فقه استاد مروی
السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ،
وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ،
وَ بلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ،
فَهَنِیئاً لَکِ بِما أَوْلاکِ اللهُ مِنْ فَضْل،
وَ السَّلامُ عَلَیْکِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ.
هدایت شده از محسن قنبریان
• ما هیچ یک "دین زاده" و "عرش مُولد" و "آسمانی سرشت" نیستیم. فرزند خاکیم و به طبیعت و شهواتش نزدیکتر از آسمانِ روح و امریم!
انتسابمان در خارج به دین، چهره ای دیگر برایمان می سازد که گاه درون مان از آن فاصله دارد!
هرچه انتسابمان به دین بیشتر شود ممکن است این فاصله بیشتر شود (جز آنها که واقعا خود را ساخته و "کلمه تقوا" شده باشند)!
• کمتر برای این تضاد و دوگانگی و "نفاق اخلاقی"، به خدا پناه برده و سرش مناجات کرده ایم.
اما این "کعبه زاده" و "مُحدق عرش الهی" -یعنی علی(ع)- است که در حکمت ۲۷۶ نهج البلاغه چنین استعاذه می کند:
🤲 اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ أَنْ تُحَسِّنَ فِي لَامِعَةِ الْعُيُونِ عَلَانِيَتِي وَ تُقَبِّحَ فِيمَا أُبْطِنُ لَكَ سَرِيرَتِي، مُحَافِظاً عَلَى رِثَاءِ النَّاسِ مِنْ نَفْسِي بِجَمِيعِ مَا أَنْتَ مُطَّلِعٌ عَلَيْهِ مِنِّي، فَأُبْدِيَ لِلنَّاسِ حُسْنَ ظَاهِرِي وَ أُفْضِيَ إِلَيْكَ بِسُوءِ عَمَلِي، تَقَرُّباً إِلَى عِبَادِكَ وَ تَبَاعُداً مِنْ مَرْضَاتِك:
خدايا به تو پناه مى برم كه ظاهر من در برابر ديده ها نيكو، و درونم در آنچه كه از تو پنهان مى دارم، زشت باشد؛ و بخواهم با اعمال و رفتارى كه تو از آن آگاهى، توجّه مردم را به خود جلب نمايم، و چهره ظاهرم را زيبا نشان داده با اعمال نادرستى كه درونم را زشت كرده به سوى تو آيم، تا به بندگانت نزديك، و از خشنودى تو دور گردم.
#رمضان_المبارک
#نهج_البلاغه
#دعاهای_عاشقانه
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
1️⃣ بله، تأکید صرف بر خصوص ثروت #حضرت_خدیجه (سلام الله علیها) نادرست است، اما تا جایی که بنده دیدهام تأکید بر «انقطاع از دنیا و عدم وابستگی به آن، و ایثار کامل اموال در راه دین با وجود ثروت بسیار زیاد» است. طبیعتا حمایت از دین اخلاقی-عقلانی-وحیانی، یک ارزش بسیار مهم است.
2️⃣ یکی از اشتباهات بزرگ هم منحصر دیدن ارزش حضرت #خدیجه (به طور خاص) و زن (به طور عام) به جایگاه اجتماعی و سیاسی است؛ در حالی که ارزش حقیقی ایشان، به رشد همهجانبه در حد وسع است که یکی از این ابعاد، فعالیت اجتماعی و سیاسیِ #درست است.
3️⃣ بخشی از مسئلۀ #حقوق_زنان در دنیای معاصر، آزادی فعالیت و حضور زنان در جامعه است که مطلب آقای زادبر به درستی به این بحث اشاره دارد.
اما بخشی دیگر، استقلال در زندگی اجتماعی و بهرهمندی از رفاهیات است. از این منظر ممکن است اتفاقا استفادۀ پیامبر از اموال ایشان به عنوان سلب حق حضرت خدیجه در اسلام معرفی شود، که البته پاسخش همان مطلبی است که در عرض اولم گذشت: این #خدیجه و عظمت شخصیت او بود که در قله، چنین حق و عدل و احسانی را انتخاب کرده بود. (قبلا مطالب دیگری نیز درباره هر دو بخش گذشته است)
4️⃣ برخی از موافقان و مخالفان اسلام هم معتقدند از نظر اسلام، زن ارزش حقیقی-اخلاقی کمتری دارد و انسان درجه2 است. یعنی گمان میکنند اسلام زن بودن را مانع رشد و سعادت معنوی و اخلاقی و اجتماعی برتر میشمارد. فارغ از ادلۀ محکم قرآنی-حدیثی، ابعاد وجود شریف حضرت خدیجه (
سلام الله علیها)، خط بطلان بر این اوهام میکشد. 🔹 https://eitaa.com/anbaz60/1162
هدایت شده از 『 خند و پند / khandopand 』
دیشب به مامانم میگم خب منو تک فرزند نگه داشتید یه وقت یه اتفاقی بیفته من یه چیزیم شه که خودتون بیشتر ضربه روحی میخورید
گفت خفه شو لال شی الهی بمیری با این حرف زدنت
منظورش این بود خدانکنه😐😆
حرف زدنو داشتی😔😍😂😳
به نام خداوند دوستدار گفتار نیک
سلام
#امام_سجاد عليه السلام:
اَلْقَوْلُ الْحَسَنُ يُثْرِى الْمالَ وَ يُنْمِى الرِّزْقَ وَ يُنْسِئُ فِى الاَْجَلِ وَ يُحَبِّبُ اِلَى الاَْهْلِ وَ يُدْخِلُ الْجَنَّةَ؛
گفتار نيك، ثروت را زياد و روزى را فراوان مى كند، مرگ را به تأخير مى اندازد، انسان را در خانواده محبوب و سرانجام به بهشت وارد مى نمايد.
(خصال 📚 ص ۳۱۷، ح ۱۰۰)
🔗الحق و الانصاف سخن زیبا و استفاده از الفاظ زیبا در برابر دیگران در کنار فروتنی و تواضع چنان انسان را محترم نموده و شان و منزلت او را بالا می برد که با رفتارهای دیگر به آسانی قابل اکتساب نیست.
@khandopand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{أَمۡ حَسِبۡتَ أَنَّ أَصۡحَـٰبَ ٱلۡكَهۡفِ وَٱلرَّقِیمِ كَانُوا۟ مِنۡ ءَایَـٰتِنَا عَجَبًا} [سورة الكهف: ۹]
🌹 معرفت امام در قرائت استاد کریم منصوری
🌹 رزق اشک بر سیدالشهداء
#سیدالشهداء
#امام_زمان
#قاری_قرآن
#کریم_منصوری
#محفل
https://eitaa.com/anbaz60/1164
دیدن فیلم در آپارات:
https://www.aparat.com/v/SjBWn
4_5859357233183199084.mp3
18.83M
حجت الاسلام محمدرضا یوسفی¹ در این جلسه، بیانات علمی و بسیار شفاف و همهفهمی دربارۀ #اقتصاد_اسلامی دارند.
ایشان از یک سو معتقدند اسلام، هم مکتب اقتصادی دارد و هم نظام اقتصادی (پسین و پیشین)² دارد، و از سوی دیگر هم نظام پیشین را چندان راهگشا نمیدانند و هم میگویند علمی به نام علم اقتصاد اسلامی نداریم.
اما جالب است که بنده تا کنون این اندازه واضح قانع نشده بودم که حتما میتوانیم (و چهبسا باید) #دانش_اقتصاد_اسلامی هم داشته باشیم؛ از بس که محل نزاع را خوب توضیح دادند.
البته ایشان هم گلایهای بهحق از شعارزدگی برخی مدعیان اقتصاد اسلامی و عدم کارگشایی برخی مدعاها از اول انقلاب تا کنون دارند و هم نگران دو امر زیرند:
1. خطاپذیری ادعاهای موجود تحت عنوان دانش اقتصاد اسلامی، که ممکن است دامن اسلام را بگیرد،
2. عدم همسویی مسائل دانش اقتصاد با هدف دین که تربیت انسان است.
به باور بنده، نتیجۀ منطقی همۀ اینها چیزی جز عبارت خود ایشان نیست که فرمودند: «اصراری نداریم این علم را اسلامی بدانیم»، نه اینکه با هیچ روشی امکان دستیابی به #علم_اقتصاد_اسلامی نداشته باشیم.
به نظرم متولیان علوم انسانی اسلامی، میتوانند استفادۀ وافری از ظرفیت ایشان و امثالشان ببرند؛ اگر نگاهشان علمیِ عملگرا باشد.
----
¹. اقتصاددان و از اعضای مهم مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
². گویا مرادشان از نظام پیشین اقتصاد، مجموعه معارف منسجم و مبنادار در حوزه اقتصاد است. به نظرم نظام پسین، #توصیفی است و نظام پیشین، #توصیهای یا #تجویزی.
https://eitaa.com/anbaz60/1166
لینک صوت در تلگرام:
https://t.me/yousefimohamadreza/563
هدایت شده از وارثون
در اوايل پيروزي انقلاب يکي از دوستان کويتيام که مجلهاي منتشر ميکرد، به ايران آمد. از من خواست که مقدمات مصاحبهاي با علامه طباطبايي را فراهم کنم. خدمت مرحوم علامه رفتيم و مصاحبه مفصلي در زمينههاي مختلف فرهنگي با موضوعات مختلف حديث، کلام، فقه، اصول، تاريخ و حکمت شکل گرفت و در آن نظريات تشيع در حوزههاي مختلف بيان شد.
مصاحبه ادامه داشت تا اينکه به مسأله امامت و قضيه امامت امام مجتبي (ع) رسيد.
دوست کويتي من پرسيد؛ «شما درباره صلح امام مجتبي (ع) چه نظري داريد و آن را چگونه توجيه ميکنيد؟»
🔶مرحوم علامه که در طول مصاحبه با اشتياق و با سعه صدر به سؤالات پاسخ ميداد، با شنيدن اين پرسش برافروخت و متشنج شد. چند دقيقهاي جرأت حرف زدن نداشتيم. پس از دقايقي علامه فرمودند: «آقا، آقا، آقا! مثل اينکه امام حسن مجتبي (ع) در زندگي و در امامتش مرکتب خلافي شده و در طول تاريخ هر کسي به نوعي مسأله را توجيه کرده و حالا هم نوبت به من رسيده که من چگونه آن را توجيه کنم. اين چه سؤالي است که مطرح ميکنيد؟ واي بر ما که امام مجتبي (ع) در بين شيعه يک چهره مظلوم و نعوذبالله گنهکار است که عملکردش احتياج به توجيه دارد.»
همراه با دوست روزنامهنگار کويتيام به علامه عرض کرديم که شما در اين باره توضيح بفرماييد تا مقداري زنگارزدايي و غبارروبي شود.
علامه فرمود:
«مظلوميت امام حسن (ع) به اين نيست که قبرش چراغ و گنبد و بارگاه ندارد. ما تا اسم مظلوميت امام مجتبي (ع) را ميآوريم، مسأله قبر و زائر و چراغ و فرش و گنبد را مطرح ميکنيم.
مظلومیت امام مجتبي (ع) به اين است که آن حضرت بين ما شيعيان هم يک چهره متهم است»
@varesoon
❗️در همه جای دنیا اگر مذاکرهکننده ارشد، پسرش را که از قضا یکی از غولهای نفتی است با خودش وسط مذاکرات ببرد با اتهام تعارض منافع استیضاح میشود و باید به صد جا پاسخ بدهد
◀️ ولی در ایران ما، که چیزی به نام مجلس باقی نمانده است، نمایندهها نهایتا مثل خودمان اینجا یک توییت میزنند.
◀️ صد البته این سؤال که گلپسر دبیر شورای عالی امنیت ملی وسط این جلسه با مقامات کشورهای منطقه چه میکند فرعی است.
◀️ سوال اصلی این است که این دو تا پسر چطوری در عرض چند سال بزرگترین غول نفتی ایران برای بهاصطلاح دور زدن تحریمها شدند و این رابطهها آیا در آن غول شدن نقش داشته است یا نه؟
◀️ در مورد آدمیرال و مجموعههای وابسته به فرزندان آقای شمخانی و فعالیتهایشان البته سوالات زیاد دیگری میشود پرسید.
◀️ فقط ما دل و دماغمان دیگر بیش از این یاری نمیکند.
✏️ وحید اشتری