eitaa logo
انباز
270 دنبال‌کننده
402 عکس
80 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
055 آیات 38-45 آل عمران.mp3
5.27M
ص 55 ، آیات 38-45 🔹 الگوی دینی حضرت مریم
056 آیات 46-52 آل عمران.mp3
9.47M
ص 56 ، آیات 46-52 🔹 آیا سید الشهداء (علیه السلام) در شب عاشورا فرمودند «دشمن با من کار دارد نه با شما. پس بیعتم را برمی‌دارم؛ هر کس از شما دست یکی از بنی‌هاشم را بگیرد و در تاریکی شب برود»؟ 🔹 🔹
057 آیات 53-61 آل عمران، آیه مباهله.mp3
6.61M
ص 57 ، آیات 53-61 🔹 شباهت غیبت حضرت عیسی با غیبت حضرت ولی عصر (علیهما السلام) 🔹
058 آیات 62-70 آل عمران.mp3
6.69M
ص 58 ، آیات 62-70 🔹 و با چه کسی و با چه معیاری؟ ⏪ لینک نوشتارها: ◀️ ملاک‌های تقریب: https://b2n.ir/k98265 ◀️ وحدت در ایام انقلاب یا وحدت انقلابی؟ https://b2n.ir/z51486 ◀️ مبناشناسی تقریب، مقدم بر آسیب‏‎شناسی مجمع جهانی تقریب: https://b2n.ir/h26006 ◀️ آسیب‌شناسی نگفتن از حقائق به غرض وحدت: https://eitaa.com/anbaz60/326 ◀️ وحدت حوزه و دانشگاه: https://eitaa.com/anbaz60/241
متن و نقد از‏‏ : ◀️ برخی فکر می‌کنند با حمایت از جمهوری اسلامی به نظام لطف می‌کنند و مانع سرنگونی آن می‌شوند اما واقعیت برعکس است، جمهوری اسلامی تداوم خواهد داشت و از فتنه‌های سنگین عبور کرده و خواهد کرد. ◀️ این افراد هستند که باید حواس‌شان باشد سلب توفیق نشده و لیاقت حمایت از اصل نظام از آنها سلب نشود. ◀️ در این ۴۰ سال ریزش‌های بزرگی رخ داد که البته رویش‌های بزرگتری جایگزین‌شان شد. به عنوان مثال وقتی آن مرجع تقلید از دیار نجف‌آباد ریزش کرد، یک جوان نجف‌آبادی دهه هفتادی به اسم محسن حججی به جای او رویید. جوانی که شاید فقط خبر شهادتش بیشتر از کل عمر آن مرجع تقلید، دل‌های مردم را به سمت حقیقت هدایت کرد و مراسم تشییع‌اش در شهرهای مختلف بخشی از تاریخ پرافتخار این ملت شد. ◀️ یا وقتی آن یار قدیمی امام از خطه کرمان در برابر انقلاب ایستاد هیچ گاه انقلاب متوقف نشد، قاسم سلیمانی از همان خطه چنان از یک ملت دل‌ربایی کرد که برای همیشه نامش در تاریخ جاودانه خواهد ماند. ◀️ خلاصه آنکه این انقلاب و نظام معطل افراد نخواهد ماند و به مسیرش ادامه خواهد داد، افراد هستند که باید مواظب باشند مشمول سنت استبدال نشوند و در دفاع از این مسیر حق جایگزین پیدا نکنند. : 1. خدا برای هیچ کسی و هیچ جامعه و حکومتی چک سفید، امضا نکرده و ایران و حکومت جمهوری اسلامی هم مستثنا نیست. ماجراهای بنی‌اسرائیل در قرآن حجت بالغه خدا بر ما است. 2. دین خدا مساوی ایران نیست. دست کم هر دو رهبر انقلاب بارها به این مطلب تصریح کرده‌اند که فاصله زیادی با اسلام داریم. 3. استبدال هم تنوع بسیار متکثری دارد و قدر متیقنش درباره دین خالص است، نه بروزات نسبی دین، و الا در تحلیل صلح امام حسن ع هم گرفتار می‌شوند. 4. این درست است که نباید منت گذاشت، اما آحاد مردم و خصوصا مسئولان در بقاء و انحطاط نظام ایفای نقش می‌کنند. یکی از محکمات قرآن و تجربه بشر این است: ... إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ ... (رعد 11) 5. برخی از تحلیل‌ها درباره رویش‌ها (و حتی ریزش‌ها) بدیهی حساب می‌شوند در حالی که نیاز به اثبات دارند، که اگر با روش دقیق علمی اثبات نشوند و بر اساس علایق خودمان به آنها تکیه کنیم، ما را از دیدن واقعیت‌های جامعه (یعنی از حقیقی) محروم کند. مثلا: شهادت و تشییع شهدای عزیزی همچون حججی و سلیمانی، علاوه بر تأثیر و تهییج موقت (اگر چه پاک بود)، چه تاثیر عمیق و ماندگار در رشد جامعه داشته؟ خصوصا در مقابل آسیبهای توفنده فرهنگ منحط شیطانی و بالاخص با وجود مفاسد آشکار و پنهان اقتصادی و سیاسی که مسئولان کشور پدید می‌آورند!1️⃣ چه کسی با چه سنجه علمی این مطالب را توضیح داده و اثبات کرده است؟ ———- پی‌نوشت: 1️⃣یکی از فعالان فرهنگی اراک نقل میکرد "ماه رمضانِ چند سال پیش آقای در یکی از بزرگترین سینماهای اراک، جلسات تفسیری داشت که حتی راهروهای سالن هم کاملا پر از جمعیت می‌شد. درست از شبی که خبر اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی منتشر شد، دیگر اکثر صندلی‌ها هم خالی ماندند." این در حالی است که عموم چنین شرکت‌کنندگانی دلباخته قرآن و آرمان‌های انقلاب‌اند.
060 آیات 78-83 آل عمران.mp3
6.46M
ص 60 ، آیات 78-83 🔹 ضرورت مواجهه و مطالعه مستقیم و بدون واسطۀ همگان با قرآن
061 آیات 84-91 آل عمران.mp3
5.95M
ص 61 ، آیات 84-91 🔹 لزوم تبیین مکتب حق، علاوه بر پاسخ به شبهات و نقد دیگران 🔹 بحث و
062 آیات 92-95 آل عمران.mp3
5.04M
ص 62 ، آیات 92-95 🔹 سه ادعای یهود: 1. انکار ظلم خودشان 2. انکار نسخ در شریعت 3. ادعای یهودی بودن حضرت ابراهیم و وحدت شریعت ابراهیم با موسی (علیهما السلام) 🔹 سه ادعای قرآن: 1. ظالم بودن بنی اسرائیل ( 160) 2. امکان و تحقق نسخ در شریعت ( 106) 3. یهودی نبودن حضرت ابراهیم (علیه السلام) ( 140 و 67) 🔹 شبهه یهود بر مسلمانان: اگر پیامبر اسلام بر آیین ابراهیم است (چنانکه خودش ادعا می‌کند - 130 و 135-) و نباید هیچ تفاوتی بین شریعت ابراهیم و موسی باشد (طبق باور خودشان) چرا برخی از حرام‌های شریعت یهود، در شریعت اسلام حلال معرفی شده است؟! پس معلوم می‌شود پیامبر اسلام در ادعای خود (بر آیین ابراهیم بودن) صادق نیست؛ پس شما مسلمانان نباید از او تبعیت کنید. 🔹 جواب قرآن: تورات را بیاورید و از رو بخوانید، تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد❗️ 🔹 در واقع قرآن، یهودیت را به مبارزه می‌طلبد و مدعی است که می‌تواند اثبات کند در تورات، نسخ شریعت مورد تصریح قرار گرفته است. در نتیجه با استفاده از آموزه‌های خود تورات، همه این ادعاهای یهودیت رد می‌شود. 🌹
: منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن مراد دل ز تماشای باغ عالم چیست به دست مردم چشم از رخ تو گل چیدن به می پرستی از آن نقش خود زدم بر آب که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن به رحمت سر زلف تو واثقم ور نه کشش چو نبود از آن سو چه سود کوشیدن عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن ز خط یار بیاموز مهر با رخ خوب که گرد عارض خوبان خوش است گردیدن مبوس جز لب ساقی و جام می حافظ که دست زهدفروشان خطاست بوسیدن بخشی از مطالب در حاشیه این غزل: « این غزل ظاهرا بهترین غزل تفسیری حافظ است که او را تفسیر می‌کند. البته غزل‌های تفسیری حافظ که غزلی، غزل یا غزل‌های دیگر را تفسیر می‌کند زیاد است ولی شاید این غزل را حافظ با زبان اشاره کالتصریح برای معرفی خود و روش خود سروده است.» (آیینه جام، ص 271)
063 آیات 100-101 آل عمران.mp3
4.91M
ص 63 ، آیات 100-101 🔹 موانع کفر 🔹 عجز و اعتصام ◀️ به می‌پرستی از آن نقش خود زدم بر آب * که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن به رحمت سر زلف تو واثقم ور نه * کشش چو نبود از آن سو چه سود کوشیدن (حافظ) ◀️ حجره خورشید تویی خانه ناهید تویی * روضهٔ امّید تویی راه ده ای یار مرا (جلال الدین رومی) ◀️ گفتم به کام وصلت خواهم رسید روزی؟ * گفتا که نیک بنگر شاید رسیده باشی (فیض کاشانی)