حمایت مرحوم سیدمحمد شیرازی از جمهوری اسلامی!
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹جریان تشیع لندنی که خود را منسوب به آقای شیرازی میداند، امروز نماد مقابله با نظام در محافل مذهبی تلقی میشود.
تشکیلاتی که در اسناد آمریکاییها بعنوان آلترناتیو مذهبی نظام از آنان یاد شده و رژیم خبیث انگلیس سرمایهگذاری ویژهای روی این جماعت کرده برای تقابل با نظام!
🔹بازخوانی این قبیل اسناد تاریخی، #سکولارهای_حوزوی را با خلا تئوریک مواجه میسازد زیرا آنان در پی القای این تصویر هستید که قاطبه حوزویان مشهور معاصر، با انقلاب و نظام همراه نبودهاند.
🔶حاشیه
گذشته از این موضع مثبت مرحوم شیرازی، ایشان در دوران نهضت امام و بعد از استقرار نظام، همراهی خاصی نداشت و در دهه شصت و بیشتر دهه هفتاد، بعنوان یکی از مخالفان حوزوی نظام مطرح بود.
بازخوانی این قبیل اسناد هرگز به معنای چشمپوشی از نقد عملکردهای دیگر آن مرحوم نیست.
▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان
@rozaneebefarda
📌حمایت آیت الله العظمی #خوئی از انتخاب #جمهوری_اسلامی
این #نامه به زبان #فارسی و در ربیعالثانی سال ۱۳۹۹ قمری مقارن با فروردین ماه ۱۳۵۸ خورشیدی به رشته تحریر درآمده است:
شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور #ایران در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت #شیعه اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد.
توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
ابوالقاسم الموسوی الخوئی
۲۸ /ع۹۹/۲ هجری قمری
👇👇
🌻 @ahlebait110
✨۱۲ فروردین؛ روز شکست سنگین لیبرالیسم از اسلام سیاسی
▫️برگزاری رفراندوم درباره نظام جمهوری اسلامی، تبدیل به اوّلین عرصه بروز و ظهور تضادّ فکری مهندس مهدی بازرگان و اعضای دولت موقّت با امام(ره) و مردم شد.
▪️«جمهوری اسلامی» در واقع نظریهای سیاسی مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و الگویی برای پیادهسازی حکومت اسلامی بود. امام(ره) وقتی در یازده آبانماه 1357 در گفتگو با تلویزیون لوکزامبورگ هدف نهضت را برقراری جمهوری اسلامی و برنامه را تحصیل استقلال و آزادی اعلام کردند، این هدف و برنامه، تبدیل به یک شعار و مطالبه فراگیر مردمی شد که در همه راهپیماییهای سراسری در ماههای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی به گوش میرسید: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی».
▫️ایشان در مقطع پس از پیروزی انقلاب و ناظر به رفراندوم درباره نظام سیاسی جدید، ضمن دعوت مردم به رأی به جمهوری اسلامی، تصریح داشتند که رأی به جمهوری اسلامی، رأی به حکومت اسلام است و مردم را دعوت میکردند که در رفراندوم به جمهوری اسلامی رأی دهند.
▪️با این وجود امّا اعضای دولت موقّت که مشخّصاً از جانب امام(ره) مأمور برگزاری رفراندوم درباره «جمهوری اسلامی» شده بودند، در زمره مخالفان جمهوری اسلامی قرار گرفته و شروع به موضعگیری علیه ایده جمهوری اسلامی و ارائه مدلهای حکومتی جایگزین کردند. مهندس بازرگان آشکارا موضع میگرفت که باید به جمهوری اسلامی صفت «دموکراتیک» را اضافه کرد؛ یا احمد صدر حاجسیّدجوادی وزیر کشور دولت موقّت که متولّی برگزاری انتخابات بود، پا را فراتر گذاشت و پیشنهاد حذف کلمه اسلام را داد: «مناسب آن است که فقط مفهوم جمهوری دموکراتیک باشد تا در تدوین قانون اساسی بتوانیم آن را به هر شکلی درآوریم.».
▫️علاوه بر اعضای دولت موقّت، جریانهای معارض فکری چون کمونیستها، لیبرالها، تجزیهطلبان و... که علیرغم قلّت اعضا و فقدان حمایت مردمی، از پشتوانه رسانهای داخلی و خارجی قدرتمندی برخوردار بودند، تبلیغات وسیعی علیه «جمهوری اسلامی» به راه انداختند. امام(ره) در مقابل همه این جریانهای انحرافی ایستادند و تصریح کردند: «آنچه ملّت شریف ایران در سرتاسر کشور با فریاد از آن پشتیبانی نموده است همین «جمهوری اسلامی» بوده است، نه یککلمه زیاد و نه یککلمه کم.» و حتّی در پاسخی علنی به تمایلات مهندس بازرگان فرمودند آنها که میخواهند کلمه «دموکراتیک» را به این عبارت اضافه کنند، غربزدگانی هستند که نمیفهمند چه میگویند: «اینها یا جاهلند و نمیفهمند چه میگویند، یا عامدند و خائن... ملّت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند نه جمهوری، نه جمهوری دموکراتیک [ که] یعنی جمهوری غربی، یعنی بیبندوباری غرب.»
▪️حزب جمهوری اسلامی نیز که در واقع محلّ تشکّل نیروهای سیاسی پیرو امام(ره) بود، در پاسخ به این فضاسازی سنگین رسانهای علیه جمهوری اسلامی، روز دوّم فروردین 1358 تجمّعی در میدان آزادی تهران با سخنرانی حضرت آیتالله خامنهای از اعضای شورای انقلاب برگزار کرد که صدها هزار نفر از مردم تهران در آن تجمّع شرکت کردند و وزن اجتماعی تفکّر حامی «جمهوری اسلامی» به نمایش گذاشته شد. آیتالله خامنهای در این سخنرانی اعلام کردند که جریان انقلابی اجازه نخواهد داد فرصتطلبان مسیری را که با صدای «لاالهالّاالله» پیموده شده، منحرف سازند.
▫️سرانجام رفراندوم، بهعنوان اوّلین انتخابات آزاد در تاریخ ایران، در روزهای دهم و یازدهم فروردینماه 1358 برگزار شد و آنگونه که رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور دولت موقّت اعلام کرد، از مجموع 20 میلیون و 288 هزار و 21 شرکتکننده، 20 میلیون و 147 هزار و ۵۵ نفر، یعنی 99.3 درصد به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.
✍️کتاب روایت رهبری، صص ۳۰-۲۷ 🌐 @meshkatnoor
💠12 فروردین، عید ملی و مذهبی
💥 12 فروردین از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگرههای قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.
📚امام خمینی (ره)، ۱۲ فروردین ۱۳۵۸
#12فروردین #روزجمهوری_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا ما به FATF نمی پیوندیم؟
پاسخی که محمد در سریال گاندو2 به این سؤال داد کوتاه بود و جامع ، اگر کسی بدون قصد و غرض باشد همین جواب ساده احتمالا او را قانع میکند
حتما پاسخ محمد رو ببینید و منتشر کنید
کوتاه، جامع، و کاملا دقیق
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات👇👇👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
صدا ۰۶۰.m4a
11.54M
حجتالاسلام نبویان: تبیین توافقنامه ایران و چین👆👆
🌐 @mohsen1442 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین سیاست قطعی جمهوری اسلامی در بازگشت به تعهدات برجامی از سوی رهبر معظم انقلاب .
بدیهی ست عدول از این سیاست قطعی،
از سوی هر مقامی که باشد، خیانت به کشور و منافع ملی مذهبی است .
صرفا جهت یادآوری به #کاسبان_مذاکره و کسانی که حرف از مذاکره با آمریکا و بازگشت به برجام میزنند
🆔️👇👇👇
@agha_tanha_nist
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 دانشنامه کلام اسلامی -جلد۲
بنیان گذار: حضرت آیت الله العظمی سبحانی
مدیر علمی: حجة الاسلام و المسلمین استاد علی ربانی گلپایگانی
تعریف و اهداف: دانشنامه كلام اسلامى دانشنامه اى است تخصصى كه به تبيين و تحقيق مفاهيم، مسايل و مدخل هاى كلامى مى پردازد و هدف از تدوين آن، ارائه ى اطلاعات اصيل و موثّق در عرصه ى مسائل كلامى به عموم علاقمندان به ويژه پژوهشگران بحث هاى كلامى است.
🔸پیشینه و ضرورت: تا آن جا كه ما اطلاع داريم در جهان اسلام دانشنامه اى كه به علم كلام اختصاص داشته باشد، تدوين نشده است، از طرفى گستردگى مباحث كلامى از يك سو، و فراهم نبودن فرصت و مجال كافى براى بسيارى از كسانى كه علاقمند به آگاهى مسايل كلامى اند از سوى ديگر، نگارش دانشنامه اى را در اين باره ضرورى مى سازد. به ويژه آن كه در جهان معاصر مسايل جديد كلامى بسيارى نيز بر مسايل قديمى افزوده شده است، بر اين اساس لازم بود كتاب مرجعى در حوزه مسايل كلامى تدوین شود تا آگاهى از مسايل كلامى به صورت تحقيقى و در عين حال مختصر براى علاقمندان به مسايل كلامى امكان پذير باشد. اقدام به نگارش دانشنامه تخصّصى كلام اسلامى پاسخى است به اين نياز مبرم فرهنگى و دينى عصر حاضر.
🔸مؤسّس و تاریخ تأسیس: اين دانشنامه كار جدى خود را از سال 82، زير نظر حضرت آيةاللَّه العظمى جعفر سبحانى (مدظلّه العالى) به عنوان مشرف بر دانشنامه؛ و با مديريت علمى حضرت حجةالاسلام والمسلمين استاد ربّانى گلپايگانى (دامت بركاته) شروع كرد.
🔸شورای علمی دانشنامه: در آغاز كار، شوراى علمى دانشنامه متشكل از نه كارشناس مسائل كلامى تشكيل شد. كار اين شورا عمدتاً تهيه و تدوين اساسنامه و شيوه نامه ى دانشنامه، شناسايى و تعيين مدخل ها، ارزيابى علمى مقالات، نظارت و ارائه ى مشاوره علمى به محققان بود.
🔸فرایند کار دانشنامه: اولين گام عملى در اين راستا، شناسايى مدخل هاى كلامى بود، و در اين جهت مدخل هايى كه با (الف) شروع مى شد، محور كار شوراى علمى قرار گرفت و حدود صد مدخل اصلى براى اين امر شناسايى شد؛ از سوى ديگر همزمان با كار شناسايى مدخل ها با توجه به اين كه دسترسى به منابع لازم براى تدوين مقالات كارى دشوار و زمان بر بود، تعدادى از محققان، مسئوليّت پرونده سازى علمى مقالات را عهده دار شدند. و در مرحله بعد كار تدوين مقالات علمى توسط اعضاى شورا و ساير محققان كه عمدتاً از اساتيد و محققان مركز تخصصى علم كلام بودند نيز آغاز گرديد. حاصل تلاش این مجموعه منتهی به چاپ جلد اول دانشنامه با حدود 100 مدخل اصلی و 120 مدخل ضمنی در سال 1387 شد.
🔸جلد دوم دانشنامه مشتمل بر 55 مدخل اصلی و حدود 180 مدخل ضمنی است که به قلم 32 نفر از اساتید و محققان موسسة آموزش عالی امام صادق (ع) تدوین شده است.
🔸 محورهای مباحث این جلد، عمدتاً پیرامون براهین اثبات خدا، صفات الهی، ادیان و فرق، پارهای از قواعد کلامی و فلسفی و مباحث کلام جدید است. عناوین مدخلهای چاپ شده در جلد 2 عبارتند از:
بابیه1، بابیه 2، باطنیه، بتپرستی، بخت، بداء، بدعت، بدن، برّ- بارّ (اسم الهی)، بردگی، برزخ، برهان، برهان اخلاقی، برهان امکان، برهان تمانع، برهان حدوث، برهان حرکت، برهان صدیقین، برهان فطرت، برهان نظم، برهان وجودی، برهان هدایت، بریلوی، بسیط الحقیقة کلّ الأشیاء، بکتاشیه، بنیادگرایی، بودا، بهائیه، بُهره، بهشت، بیعت، پدیدارشناسی، پراگماتیسم، پستمدرنیسم، پلورالیزم دینی، پوزیتویسم، پولس، تبرّک، تثلیث، تجربه دینی، تجسم اعمال، تحدیث، تحریفناپذیری قرآن، تحیّز، ترجیح بلامرجح، ترجّح بلامرجّح، تسلسل، تشخّص، تفویض، تقابل، تقیّه، تکلم الهی، تکلیف، تکوین.
🔸ادامه نگارش بقیه مدخلها: اين فرايند هم اكنون نيز با دقت بيشترى ادامه دارد، پيش بينى مى شود كه جلد سوم دانشنامه، ظرف یک سال آتی به چاپ برسد، و بقیه مجلدات نیز در بازه زمانی مناسب به چاپ خواهد رسید؛ برآورد اولیه این است که دانشنامه كلام اسلامى با تدوين همه مدخل ها، در قالب پنج الی شش جلد به صورت وزيرى به اتمام برسد.
بیتردید کار بشری خالی از نقص و عیب نبوده و نخواهد بود، چنانکه در این مجموعه نیز، عیب و نقصی مشاهده شد مایه سپاس و امتنان خواهد بود که آن را به آدرس ذیل ارسال نموده تا در ویرایش بعدی برطرف شود.
پردیسان، بلوار امام صادق (ع) مؤسسه امام صادق (ع)، دانشنامه کلام اسلامی.
https://eitaa.com/e_sobhani
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
زیارتآلیاسین۩میرداماد.mp3
1.62M
🕌 زیارت آل یاسین
🎙 با نوای سید مهدی میرداماد
32BitR🚀1/5MB⏰Time=6:34
┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
برای عضویت و دسترسی به صوت تمام ادعیه و مناجات ها در«ایتا»از این👇لینک وارد شوید
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
💠 موسسه کلامی احیاء با همکاری حوزه علمیه همدان و مرکز تخصصی کلام و تفسیر کرمانشاه برگزار می کند.
❇️ نشست علمی با موضوع
"تحریف، چالشی در اعتبار قرآن"
🎙 با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین استاد جعفر انواری
(عضو هیئت علمی موسسه امامخمینی "ره")
📆 تاریخ: دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۲۳
🕰 ساعت ۳۰ : ۲۰
🖥 به عنوان میهمان کلیک کنید👇🌷
https://www.skyroom.online/ch/bonyadamin/ehyahamadan
🐝 دنیای #عسلی🍯
قطره عسلی بر زمین افتاد؛ #مورچه کوچکی آمد و از آن چشید و خواست که برود، اما مزه عسل برایش اعجاب انگیز بود، پس برگشت و جرعه ای دیگر نوشید.
باز عزم رفتن کرد،
اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل کفایت نمی کند و مزه واقعی را نمی دهد، پس بر آن شد تا خود را در عسل بیاندازد!! تا هرچه بیشتر و بیشتر لذت ببرد.
مورچه در عسل غوطه ور شد و لذت می برد اما (افسوس) که نتوانست از آن خارج شود...
پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی حرکت نداشت در این حال ماند تا آنکه نهایتا مُـرد...
📍بزرگی میگوید:
#دنیــا چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! پس،
آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد #نجات می یابد، و آنکه در شیرینـــــی آن غرق شد #هلاڪ میشود.
این است حکایت دنیا...
🌻امیرمؤمنان #علی(ع):
حب به دنیا ریشه تمام بدبختی ها و خطاها است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
مناجاتشعبانیه۩سماواتی➊.mp3
12.88M
🤲 مناجات شعبانیه
این صوت می تواند دل و جان شما را برای ورود به ماه مبارک رمضان پاک و آماده کند
🎙 با نوای حاج مهدی سماواتی
بسیار دلنشین 👌
حسوحال معنوی: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️عالی
48BitR🚀12MB⏰Time=35:20
┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
برای عضویت و دسترسی به صوت تمام ادعیه و مناجات ها در«ایتا»از این👇لینک وارد شوید
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
#حدیث_روز
💎 ثمره خوشرویی
🔻حضرت فاطمه عليهاالسلام:
بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ
🌸 خوشرويى هنگام روبهرو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوشرو واجب میكند.
📚 بحارالانوار، ج 75، ص 401
#آنتی_سکولار
#انتخابات
https://eitaa.com/antisecular_ir
ایشون پرفسور یوشینوری اُسومی، دانشمند ژاپنی است که سال 2016 برنده جایزه نوبل شد.
می دونید کشف ایشون چی بوده؟
مکانیسم اتوفاژی یا خودخواری سلولی، تخریب و بازیافت اجزا سلول توسط خود سلول است
که در هنگام روزه گرفتن و گرسنگی طولانی رخ میده.
درواقع وقتی انسان بیش از مثلا 8 ساعت گرسنه میمونه سلولهای سالم برای کسب انرژی و جبران کمبود غذا از سلولهای معیوب و تودههای مستعد سرطان تغذیه میکنن
اثبات شده که این اتوفاژی، بسیاری از بیماریها از جمله سرطان رو متوقف و حتی در مواردی درمان میکند!
لینک منابع :
https://fa.euronews.com/2016/10/03/the-nobel-prize-for-medicine-2016
تاثیر روزه در توقف سرطان :
https://lifespa.com/fasting-research-wins-nobel-prize-medicine-right/
آب سرد فراموشی بر آتش انتقام آبسرد و تکرار طنز تلخ نطنز
#بازنشر|| زهرا محسنی فر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
تا وقتی از نگاه ما هر توافقی بهتر از عدم توافق است، تروریسم هستهای #نطنز هم مذاکرات برقآسای وین را از پریز نمیکشد. طنز تلخ روزگار این است که نتانیاهو هم دیگر میداند خرابکاری هستهای، مذاکرات سازنده را خراب نمیکند. وقتی انتقامها تلنبار شود، اتفاقهای بد تکرار میشود. آنها میزنند و برخی در دولت خود را به آن راه میزنند؟! اینها مثل آب خوردن از کنار انتقام آبسرد گذشتند تا امروز خرابکاریهای گاهوبیگاه، آب سردی باشد بر پیکره عزت ملی. قرار گرفتن در موضع پدافندی، اشرار عالم را بر ما مسلط میکند. نفوذ در گنبد آهنین مانع نفوذ در سایت هستهای است. پاسخ نطنز را باید در دیمونا داد، نه وین. برای پاکسازی امنیتی ایران باید خانه عنکبوت را تکاند. برای قطع نفوذ مویرگی باید شاهرگ غده سرطانی را زد؛ این زبانی است که غرب وحشی میفهمد.
۸ سال است معیشت مردم گروگان سیاهچال مذاکره شده تا در «تله تنش» نیفتیم. وقتی سانتریفیوژها هوا میروند، یک خوشغیرت یقهدیپلماتی باید بگوید «بالمره تمام مذاکرات تا اطلاع ثانوی پر»! عجله برای احیای برجام تا انتخابات ایران، کار شیطان بزرگ است و الا تا دیروز صبر استراتژیک بر بدعهدیهای غرب سرلوحه دیپلماسی ما بود. ساختمان کلنگی برجام را میخواهند بکوبند و از نو بسازند، آجر به آجر، گام به گام. تعهدات خود را که سفید امضا در وجه قاتل به ترامپ شرخر دادیم و رفت اما چک توافق هستهای با دموکراتهای خرنشان هم پاسشدنی نیست. تا سایه گرگومیش مذاکره از سر کشور دور نشود، کار ملت سلام و صلوات است. مردم را به توبهتوبه انداختهاید تا شیطان بزرگ توبه کند؟ «سیاست قطعی» رهبری، اقتصاد را از قحطی نجات میدهد، نه خطخطی کاغذی بایدن. توقف غنیسازی در نطنز، امتیاز نقدی است که آمریکا پیش از توافق احتمالی وین گرفته است. رفع تحریمها پیشکش، لکن طوری مذاکرات را ریلگذاری کنید که از نطنز فقط زمین سوخته به دولت بعدی نرسد. وقتی زیر سایه امن توافق هستهای سانتریفیوژها از بین میروند، گلابی برجام تحفه نطنز میشود.
عقل حکم میکند کار فردوسازی نطنز را به فردا نیندازیم. رو بازی کردن ما، غربیها را پررو کرده است. فعالیتهای زیرزمینی زیرساختهای هستهای را حفظ میکند. چراغ دانشی را که احمدیروشنها روشن کردهاند، با قطع برق خاموش نمیشود. شاهکار معماری هستهای شهریاریها با خرابکاری ویران نمیشود.
افتخارآفرینی فخریزادهها در خودکفایی، با انفجار از بین نمیرود. عزت ملی را آنها که خلوص دارند، غنیسازی کردهاند. دستاوردهای هستهای بادآورده نیست. خونها دادهایم و خون دلها خوردهایم. مادامی که شهادت ارث پدری آرمیتاهاست، صنعت اتمی نه یتیم میشود، نه عقیم.
روزنامه وطن امروز/ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
@rozaneebefarda