eitaa logo
اندیشانه
56 دنبال‌کننده
664 عکس
132 ویدیو
287 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت گرامی باد 🇮🇷چه زمانی واقعا نفت ملی شد؟ 🔸صنعت نفت ایران یعنی این سرمایه عظیم خدادادی مردم در اختیار انگلیسی ها بود. ملی شدن آن یعنی بازگشت آن به ملت، محصول مشترک کار آیت الله کاشانی، فدائیان اسلام و دکتر مصدق بود. 🔹با کودتای آمریکایی 28 مرداد که با همکاری جریان غربگرا انجام شد محمدرضا پهلوی به قدرت بازگشت و کنسرسیوم نفتی تشکیل شد و نفت در اختیار آمریکا و انگلیس قرار گرفت. این بار علاوه بر گرفتن خسارت ملی شدن، بیش از 10 برابر استخراج و به سرقت می بردند. 🔸از این کودتای نفتی 25 سال طول کشید تا به برکت انقلاب اسلامی و رهبری الهی حضرت امام خمینی ره، نفت کاملا ملی شد و در اختیار ملت ایران قرار گرفت. 🔸يکي از دلایل تحریم نفتی ایران و تلاش‌های غرب گرایان برای براندازی انقلاب اسلامی تلاش اروپا و آمریکا برای بازگشت به شرایط قبل از انقلاب و غارت نفتی است، آرزویی که به گور خواهند برد انشالله. 👇🌷 https://eitaa.com/andishaneh
🔹انتساب روزها به ائمه، تقدس‌بخشی یا تقدس‌زدایی سال‌ها پیش یکی از اساتید نکته‌سنج سطح عالی حوزه نسبت به ایام‌سازی برای ائمه در موالید یا شهادت‌های آنان(مثل ایام‌کاظمیه، باقریه، عسکریه و ...) تذکری به جا دادند و این حرکت را موجب تقدس‌زدایی از دهه محرم و ایام فاطمیه شمردند(چون بسط عزاداری شهادت هر امام به روزهای قبل و‌ پس از روز شهادت، افزون بر افراط و زیاده‌روی، باعث می‌شد دست مردم برای گرفتن مراسمات شادی خود بسته باشد و نتیجه آن در طولانی مدت بی‌اهتمامی نسبت به همه ایام شهادات ائمه‌ بود) که شکر خدا تذکر استاد مزبور موثر افتاد و آن رویه متوقف گردید. در سال‌های اخیر که عده‌ای از جوانان در حرکتی ابتکاری و بجا، جهت ارتقاء توجه عموم به امام زمان خود، سه‌شنبه‌های مهدوی https://3shanbe.com راه انداختند و با برنامه‌های پرشمار در جاهای مختلف مبلغ و‌ مروج اندیشه مهدویت در عرصه میدانی و‌ کف خیابانی شدند، برخی نیز با الگوگیری از آنان به نیت خیر در سدد انتساب هر یک از روزهای هفته به ائمه برآمدند و شروع به تبلیغ هر روز برای امامی خاص کردند مثل دوشنبه‌های امام حسنی یا چهارشنبه‌های امام رضایی و ... که اجر همگی مشکور. ولی این حرکت علاوه بر خسته شدن مردم از انتساب هر روز، باعث به محاق رفتن‌ حرکت ابتکاری گروه اول شده امری تکراری تلقی می‌شود و استقبال مردم از سه‌شنبه های مهدوی را می‌کاهد. امید آنکه حرکت‌های ابتکاری با این سنخ از تکرارها، ارزش خود را از دست ندهد و تازگی و طراوت آن، مردم را به مسیر حق جلب نماید. ✍ جعفر علی‌نقی 👇🌷 https://eitaa.com/andishaneh
ماه مبارک رمضان بر شما دعوت شدگان ضیافت الهی مبارک 🌺
1_3958373580.mp3
12.06M
مصداق هنر در خدمت مذهب ✅
چه لطیف است نسیم سحری و چه زیباست گل افشانی مهر دیدن رقص گل از پنجره‌ای رو به خدا می‌توان دید ز عمق شب تاریک و سیاه رویش صبح سپید و در این صبحدم پاک و قشنگ نفسی تازه کشید 🌷امروزتـون مملو از آرامش و مـهربانی
🔺روش‌شناسی نهی‌از منکر بی‌حجابان 🔹مولفه مهم در امربه معروف و نهی از منکر برخورد بسیار خوب، بااخلاق و با روی خوش و محبت و مهرورزانه است تا مخاطب احساس کند از سر دلسوزی و برادرانه به او تذکر می‌دهیم. حتی درصدی هم نباید در امر و نهی‌هامان احساس دستوری بودن و برخورد امنیتی باشد. 🔹به همین خاطر چاشنی هدیه‌‌ای مثل گل یا هر آنچه که به مخاطب حس خوبی دهد می‌تواند کارسازتر باشد. قبل از آن، کمک از خدا گرفتن و‌ توکل بر او مطمئنا به میزان تاثیرگذاری خواهد افزود. ضمن اینکه استفاده از واژه پوشش بهتر از واژه حجاب است: مثلا به جای اینکه بگوییم خانم حجابتو رعایت کن بگوییم خواهرم خودتو بپوشون، دخترم سرتو بپوشون. 🔹همجنس بودن ناهی از منکر با مخاطب درصد سوء تفاهم‌ها را می‌کاهد و در اغلب موارد به دعوای لفظی و ... کشیده نمی‌شود، ضمن اینکه ناهی از منکر باید صبور و دارای حلم باشد و از توهین یا بددهنی‌های احتمالی گذشت‌ کند و آن را از سر جهالت بداند و برای وی دعا کند. ✍جعفر علی‌نقی
🔺جهاد همه جانبه در مقوله‌ حجاب 🔹از آنجا که مخالفان نظام همه ظرفیت‌ها و امکانات و داشته‌های خود را برای هنجارشکنی و زیرپا گذاشتن قانون عفاف و حجاب به‌میدان آورده‌اند و همه جانبه هجمه می‌کنند‌ _ اگر هم قبلا کار اثباتی و تمیز علمی و فرهنگی در خصوص حجاب نکردیم _ در تقابل با آن اکنون لازم است نظام با همه ظرفیتش به دفاع از عفاف و‌حجاب بپردازند: 🔹 نویسندگان در دفاع و تبیین‌حجاب مقاله و کتاب بنویسند، اساتید و معلمان درستی آن را توضیح دهند، شاعران و طنازان در تمجید حجاب و تقبیح بی‌حجابی شعر و ظنر بگویند، هنرمندان در خصوص آن فیلم و سریال بسازند، برنامه‌سازان درباره حجاب حرکتی بزنند، مراجع و علما و خطیبان مستدل و‌ متقن از حجاب بگویند و تذکر دهند. 🔹 نمایندگان قانون جامع حجاب تصویب کنند، کارمندان و مسئولان در فرهنگ‌سازی آن بکوشند، خانواده‌ها مراقبت بیشتری کنند، مذهبی‌ها با دلسوزی افزون‌تر و اخلاق بهتری نهی از منکر کنند، فعالان فضای مجازی و تولیدکنندگان عرصه رسانه به تولید عکس‌نوشته و انیمیشن و تولیدات رسانه‌ای در این خصوص بپردازند و ... 💢 که‌ مطمئنا در این صورت پیروزی با یاری کنندگان مسیر الهی است: ان‌الله یدافع عن‌الذین آمنوا. ✍جعفر علی‌نقی
686.4K
🔹کارکرد تمدنی روزه‌داری(۱) 🔊 حجت‌الاسلام علی‌نقی https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
695.3K
🔹کارکرد تمدنی روزه‌داری(۲) 🔊 حجت‌الاسلام علی‌نقی https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
693.5K
🔹کارکرد تمدنی روزه‌داری(۳) 🔊 حجت‌الاسلام علی‌نقی https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
612.8K
🔹کارکرد تمدنی روزه‌داری(۴) 🔊 حجت‌الاسلام علی‌نقی https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
729.6K
🔹کارکرد تمدنی روزه‌داری(۵) 🔊 حجت‌الاسلام علی‌نقی https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔹مفهوم شناسی حرام سیاسی رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله در دیدار رمضانی۱۴۰۲ش با مسئولان نظام، کشف حجاب را هم حرام شرعی و‌ هم حرام سیاسی دانستند. معنای حرام‌ شرعی برای بسیاری از افراد روشن و قابل فهم است ولی ممکن است مفهوم و معنای حرام سیاسی دارای ابهام و غیر قابل درک باشد. از این‌رو تبیین معنای آن بایسته و ضروری است. حرام در اصطلاح فقه به معنای الزام ترک یک فعل از سوی شارع مقدس است و در صورت انجام آن، فاعل مستحق عقاب می‌شود. که ملاک‌ این حرمت شریعت مقدس است. از آنجا که احکام در شریعت اسلام با قرائت مکتب اهل‌بیت(ع)، تابع مصالح و مفاسد است، اگر ملاک یک امر نبایستنی سیاسی یا اجتماعی یا اقتصادی یا ... باشد (یعنی از منظر سیاسی یا اجتماعی یا اقتصادی انجام‌ آن فعل مفسده داشته باشد) می‌توان از آن به حرام سیاسی یا اجتماعی یا اقتصادی یاد‌ کرد. ✍جعفر علی‌نقی https://eitaa.com/andishaneh
141500161_1117642436.mp3
22.79M
🎧صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام. ۱۴۰۲/۱/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
✋ کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی می‌شود؟! 🔺 رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند. 1️⃣ حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب می‌شود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمی‌گیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی می‌آید و تبعات آن به عموم جامعه بر می‌گردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی می‌شود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر می‌رود و اثر سیاسی از خود باقی می‌گذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان می‌دهد. 2️⃣ از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد. 3️⃣ کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژه‌های میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژه‌ای تلاش می‌کنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید. 4️⃣ در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند. 5️⃣ امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحه‌گری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب می‌شود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند. 6️⃣ اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب می‌کنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار می‌گیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند. ✍مهدی جهان تیغی 📡 به کانال قرارگاه جهاد تبیین بپیوندیم @Mohajerane_elallah
🤲 اللهم انی اسئلک من مسائلک باحبها الیک...
✳️ بهار قرآن و بهار طبیعت چگونه با خودکشی سازگار است؟! 🔹 خبر ارتحال هنرمند شناخته شده و محبوب کشور مرحوم کیومرث پور احمد مایه تاثر شد. زیرا از دوران نوجوانی با قصه های مجید که در روزهای پنجشنبه از رادیو پخش می شد، آشنا بودم که بعدها توسط آن مرحوم تبدیل به یک مجموعه دیدنی تلوزیونی شد. 🔹 اما وقتی مطلع شدم که چنین هنرمند محبوب یک ملت خودکشی کرده است، بسیار متاثر، متاسف و بلکه متعجب شدم.؛ به ویژه آن که این چندمین رخداد تلخ از این نوع در یکی دو سال اخیر است. 🔹 ویژه تر آن که این رخداد درست در ماهی همچون ماه مبارک رمضان و مصادف با بهار طبیعت رخ می دهد که روح و رحمت الهی در آن بسان سیل بهاری در جوش و خروش است. حداقل به دو دلیل باید بر این رخداد تاسف ها خورد: 🔹 یک؛ با خود گفتم که مگر چهره های شاخص و تاثیر گذار کشور ما در عرصه هنر با حداقل آموزه های دینی و الهی آشتی و آشنایی ندارند و نمی دانند که هیچ عذر و بهانه ای در هر حد و سطح که باشد نمی تواند پدیده بسیار زننده خودکشی را توجیه کند؟! هشدار مهربانانه خداوند باید آویزه گوش باشد که فرمود: « لا تقتلوا انفسکم ان الله کان بکم رحیما؛ خود را نکشید که خداوند نسبت به شما مهربان است.» نیز در برخی از روایات آمده که شدیدترین عذاب الهی در جهان آخرت پس از ابلیس از آن کسی است که اقدام به خودکشی کند. 🔹 دو؛ سلسله جنبانان عرصه هایی همچون ورزش، هنر، سیاست و ... بالاترین تاثیر را در زندگی روزمره عموم مردم به ویژه پسران و دختران جوان می گذارند. الگو گیری نسل جوان از سلبریتی ها و چهره های محبوب هنری و ورزشی و ... چه در زمینه های مثبت و چه در زمینه های منفی در همه جوامع آن قدر چشمگیر است که اثبات آن نیاز به دلیل و برهان ندارد. نقش منفی این دست از چهره ها در کشور ما در وضعیت پوشش جوانان و عادی شدن شماری از رویه های ناصواب همچون طلاق انکار ناپذیر است. همان گونه که نقش مثبت آنان در زمینه هایی همچون احسان و رسیدگی به نیازمندان مشهود و ستودنی است. 🔹 با این فرض اگر قرار باشد اقدام بس ناپسندی همچون خودکشی در زندگی چهره های شاخص هنری به عنوان یک رفتار عادی و طبیعی تلقی شده و از آن با عنوان فریبنده «مرگ خود خواسته» یاد شود، آیا دیگر می توان به دختران و پسران جوان، نورسته و کم تجربه کشور تفهیم کرد که خودکشی به معنای بی اعتنایی محض به مدیریت مهربانانه و کریمانه خداوند و ورود به عرصه ممنوعه یکی از بزرگ ترین گناهان کبیره است؟! 🔹 آیا با عادی شدن پدیده تلخ خودکشی، دیگر می توان به مردم کوچه و خیابان آموخت که اگر به دشواری ها و سختی های بزرگ برخورد کردند، بگویند که خدایشان از آن دشواری و سختی بزرگ تر است؟! 🔹 آیا دیگر به این نسل پر لغزش و پر آسیب می توان از معجون هفت گانه حکیم بزرگ ایران؛ یعنی بزرگمهر سخن گفت که یکی از ارکان آن لزوم سریان امید در همه لحظات تلخ و ناامیدی است؟! 🔹 آیا دیگر هجی کردن بیت شناخته شده «در ناامیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است» که در رگ و خون فرهنگ و اندیشه ما ایرانیان ریشه دوانده، معنا پیدا خواهد کرد؟! سعدی چه خوش سرود: اگر ز باغ رعیت ملک کند سیبی برآرند غلامان او درخت از بیخ 🔹 البته حسب وظیفه اخلاقی برای کسانی امثال مرحوم تختی و مرحوم پور احمد رحمت الهی طلب می کنیم، اما اعلام این هشدار اجتناب ناپذیر است که اگر ارتکاب گناهان بزرگ از همه ناروا باشد، از چهره های تاثیر گذار و شاخص از هر جهت نارواتر است؛ همان گونه که قرآن کیفر لغزش همسران پیامبر را دو برابر دیگران دانسته است. علی نصیری شب جمعه هفدهم فروردین ۱۴۰۲ شب شانزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ http://eitaa.com/alinasirigilani
◽️ خدایا منو بُکُش 💢 حاشیه ای بر حاشیه های مرگ یک شهروند 🖌 نقدی بر واژه خودساخته «مرگ خودخواسته» از حجت الاسلام عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔹 اگر «جان فشانی» وایثار جان برای تحقق اهداف عالیه الهی و انسانی پسندیده وافتخار آمیز است «جان ستاندن »ازخود، ناپسند و نکوهیده وحرام است که هیچ انسان کمال گرا و پایا وپویایی بدان اقدام نمی کند. 🔹 هرچقدر درنصوص دینی برآمادگی برای مرگ تاکید شده است از شتاب وتعجیل برای آن نهی شده است ( مجلسی ، بحار الانوار ، ج۶ ،ص۱۲۸، حدیث ۱۶) اگرکسی هم به هردلیل بنای آن را دارد خوب است مانند آدم های بامعرفت چنین بخواهد که «خدایا منو بکش» اوکه جان داده است خود بهتر میداند چه کند... 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/poorahmad 🆔 @iictchannel
وقت آن شد که به گل حکم شکفتن بدهی ای سرانگشت تو آغاز گل افشانی‌ها