تحقیقی درباره اربعین حسینی.pdf
7.28M
📄تحقیقی دربارۀ اربعین حسینی
🆔@andalibhamedani
4_5803090769308811898.mp3
7.62M
▪️زنده یاد حاج محمد باقر منصوری اردبیلی
#کربلا_قبله_عشقیمدی_منیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس شبکه تلویزیونی عربستان:
ایران مرکز تمدن است و هرچه دانشمند و قفیه و شاعر و محدث در اسلام ظهور کرد از ایرانیان بودند
ابن خلدون گفته است: امکان ندارد عالمی در جهان اسلام پیدا کنید که ایرانی نباشد و اگر عالمی غیرایرانی یافتید،استاد او ایرانی بوده است🇮🇷🫡
https://eitaa.com/andishaneh
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ کشتن در آمریکا، کشتهسازی در ایران
🔰حمید رسایی: این خانم #متهم به دزدی از فروشگاه است. (دقت کنید مجرم نبوده، متهم بوده). پلیس در آمریکا به طرف دستور میدهد از ماشین خارج شود. بعد از اینکه خانم راننده به دستور پلیس تمکین نمیکند، درجا اعدام میشود و ویدئو آن هم برای عبرت دیگران منتشر میشود. خانم "تکیه یانگ" حامله بوده که خودش و فرزندش کشته میشوند.
حالا جالب اینجاست که جواد روحی در ایران با سابقه قرآن سوزاندن، محاربه و ... مدتی که در زندان بوده هم چند کیلو وزن اضافه کرده اما وقتی بر اثر بیماری خودش، در زندان مُرده، رسانههای خبیث آمریکایی او را به عنوان فردی که کشته شده جا میاندازند!
👈 یادداشتهای حمید رسایی را اینجا بخوانید
.
متن مصاحبه حضرت آیت الله میلانی در مورد چرایی نگاشت عبقات و نقش آن در خاموشی جنبش ضد شیعی مدرسه دهلوی.pdf
9.85M
📝متن مصاحبه حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی در مورد چرایی نگاشت عبقات و نقش آن در خاموشی جنبش ضد شیعی مدرسه دهلوی
🔻بخش هایی از مصاحبه:
🔹یکی از علمای سرشناس هند به نام سیّد دلدار علی نقوی مدرسهای در لکهنو تأسیس کرد که به موجب آن بسیاری از علمای شیعه ایران به ویژه علمای شوشتر، نیشابور و سبزوار به لکهنو مهاجرت کرده و به تبلیغ و گسترش تشیع اقدام کردند. این مدرسه که به یُمن وجود علامه سید دلدار علی (غفرانمآب)، فرزندان و شاگردان فاضل ایشان علی الخصوص خاندان عبقات، مدرسهای فقهی و کلامی بود، نقش مهمی را در گسترش مذهب تشیع در شبه قاره ایفا نمود.
🔹«وقتی کتاب «عبقات» منتشر شد، مولوی حیدر علی فیض آبادی صاحب کتاب «منتهی الکلام» از بزرگان علمای اهل سنّت هندوستان – کتاب «استقصاء الافحام» در ردّ آن نوشته شده – میرزا حسن علی و جمعی از علمای سنّی را دعوت میکند و از ایشان میخواهد که بر «عبقات الأنوار» میرحامد حسین، ردیّهای بنویسند؛ اما میرزا حسن علی که از اتقان و استحکام این کتاب خبر داشته است، پس از عذرخواهی، از اجابت درخواست مولوی حیدرعلی، سر باز میزند.»
🔹ویژگی دیگر کتاب عبقات این است که علامه در نگارش آن از همه اسلوبهای جدل و مناظره استفاده میکند؛ به گونهای که میتوان گفت، عبقات، یک کتاب کارگاهی در باب فراگیری علم جدل است. برای نمونه، شاهد گرفتن از سخن بزرگان اهل سنّت برای ردّ کلام خصم که در بحثهای مختلف عبقات استفاده شده است.
🆔 کانال ایتا بنیاد فرهنگی امامت
#اربعین
🌑 پیشگیری از تحریف اربعین
✍ #محمدامین_رضایی
🔻اربعین مثل هر واقعه ای امکان تحریف دارد؛ لذا باید به روایت آن اهتمام داشت.
در دو ساحت #روایت_اربعین را باید ثبت کرد:
۱. عموم زائران تجربه زیست خود و زیبایی های این سفر را به صورت جزئی روایت کنند.
۲. نخبگان روح کلی، قواعد، ظرفیت ها را از خرده روایت ها استخراج و به امتداد بخشی آن در جامعه فکر کنند.
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
22.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۰ حقیقت تحسین برانگیز از عملکرد دولت به روایت رهبر انقلاب اسلامی.
@AkhbareFori
✅زینب قهرمان روایت نخست در جنگروایت ها✅
زینب همان حسین در قامت زنانه، عظمتش را از نسب و نسبت ها کاسبی نکرده است. او ره و رهبر را سر وقتش شناخت وقتی ابن عباس و ابن حنفیه و ابن جعفرها گیج بودند.
او همراهی <<بی انقضا و بی شرط>> با امام زمانش در قبل و حین و بعدِ بت شکنی را نماز واجبی دانست که باید اقامه می شد نه قرائت و تلاوت.
سخت ترین و داغ ترین مصیبت او یوسف های اسیر گرگان کربلا و قهرمانان زیر سُم ستوران و خورشید های بر نی نبود. مصیبت اعظم او خیمه و خرگاه مشتعل در قدرت و شهرت و ثروت مستان وعده های امویان زرسالار نبود. حتی مصیبت عظمای عقیله کربلا، با همه سوز و مصیبتش ناله های بی جواب یتیمان برادر نبود.
همه ی ترس و مصیبت و غصه زینب آن بود که شمر و سنان و خولی و حرمله ها بار دیگر در قامتی نرم تر، حقیقت این جنایت را گونه ای دیگر روایت کنند. همان امپراطوری زر و زور و تزویر روایت ساز ، که شهید محرابِ مسجد کوفه را بی نماز می داند؛ می تواند فاجعه ای دیگر بلوا کند.فاجعه ای جنایت بار تر از ظهر عاشورا. قتلی برای همه و برای همیشه.
و اینجا زینب باید جهاد حسین را تکمیل کند این زن دیگر ضعیفه نیست ضعیف کسی است که در دفاع از امام خود به لکنت بیفتد و استخاره کند و فکر و اندیشه و منطق و فلسفه ببافد برای ترس و لرزهای محافظه کارانه و شیطانی خود.
در <<اولین دیدار>> بعد ازواقعه ی کربلا در میان نیزه داران و اهل کوچه و بازار و تماشاچیان و مسلم کُشان و تمساحان اشک در مشکِ کوفه چنان غرشی می کند این بچه شیر حضرت اسدالله که نفسها در سینه ها حبس می شود: گریه کنید چشمهایتان گریان باد
بدانید ذریه رسول خدا بهترین روی زمین سید جوانان اهل بهشت را کشته اید...یعنی ای دنیا حسین چنین شخصیتی بوده است و بدانید او را کشته اند در جنگی نابرابر بعد از حیله و مکر و فریب و دعوت.
او باید روایت مسموم و اتهام خروج از دین و کفر را از امام غریبش پاک کند او باید به همه بگوید حسین کشته شده است.
آری او در هر آن و هر فرصتی پاد زهر مارهای خوش خط و خال و خوش بیان بنی امیه را باید آماده می داشت. در ادامه جهادش حتی در سرزمین شام که سالیانی است حیاط خلوت امویان شده است بی باک و رعد آسا همه هیمنه پوشالی فرعون مست شام را ویرانه کرد که دستگاه قدرت حتی پا روی عرق عربی خود گذاشت و قصد شهادت مجاهده جهاد تبیین حسینی را نمود و اگر ممانعت ها نبود زینب نیز همان روز مهمان امامش می شد.
آری شور و ولوله ای در شام انداخت که حتی همسر یزید بر علیه شوی شومش شورید تا جایی که از بیان و تبیین زینب؛ عالمی یهودی و سفیری نصرانی و دیگرانی که برای تماشای ابهت نحس اموی آمده بودند لب به اعتراض گشودند تا آنجا که با فریب فرافکنی همه را به گردن زاده نامعلوم الحسب ابن مرجانه انداخت و خود را به شیون و زاری کننده برای حسین شبیه کرد.افکار عمومی در شام تغییر یافت و ورق برگشت و همه فهمیدند حسین با بودن زینب فراموش نخواهد شد. والله لاتمحوا ذکرنا شد قسم جلاله عقیله کربلا. و سروده شد بر تارک هستی که
کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود
سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود.
✍محمد شهبازی / اربعین ۱۴۰۲
https://eitaa.com/joinchat/2603679919C6b6231a45d