نقد عرفان یوگا.MP3
4.39M
🔺نقد عرفان #یوگا
🎤 #استاد_جعفری
#یوگا_یک_عرفان_کاذب_است
#نقد_عرفانهای_کاذب
#نقد_یوگا
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
﴾﷽﴿
✍ پژوهانه
🔹قابل توجه کاربران نرمافزارهای نور و محققان علوم و معارف اسلامی
🔻اجرای نرم افزارهای نور بدون نیاز به نصب👇
https://abrenoor.ir
پایگاه ابر نور ( پیشخوان بر خط نرمافزارهای نور ) از مجموعه پایگاه های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که وظیفه فراهم سازی امکان دسترسی به نرم افزارهای نور از طریق اینترنت و بدون نیاز به نصب برنامه ها و همچنین اجرا در بسترهای غیر ویندوزی را دارد.
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
﴾﷽﴿
📚كتابنامه فارسي #ولايت_فقيه
✍برخي از مهمترین كتابها و منابع فارسي در مبحث «ولايت فقيه» عبارتند از:
📕 1. ولايت فقيه | امام خميني | مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني.
📒 2. ولايت فقيه، ولايت فقاهت و عدالت | عبدالله جوادي آملي| اسراء.
📕 3. ولايت فقيه | محمد هادي معرفت| التمهيد .
📒 4. نگاهي گذرا به نظريه ولايت فقيه | محمد تقي مصباح يزدي| مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني.
📕 5. نظام ولایت فقیه یا زیربنای حکومت اسلامی| سید علی شفیعی| مؤسسه فرهنگی آیات.
📒 6. ولایت فقیه| مصطفی جعفرپیشه فرد | مركز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علمیه.
📕 7. نگاهي به مباني قرآني ولايتفقيه | علي ذوعلم| مؤسسه فرهنگي دانش و انديشة معاصر.
📒 8. مفاهيم اساسي در نظريه ولايت فقيه | مصطفي جعفر پيشهفرد| دبيرخانه مجلس خبرگان.
📕 9. قدرت و مشروعيت: رويكرد نو و نقادانه به نظريههاي مشروعيت در ولايت فقيه | سيد عباس حسيني قائممقامي| سوره.
📒 10. ولایت فقیه در حکومت اسلام(4 جلد)| سید محمد حسینی تهرانی| علامه طباطبایی.
📕 11. ولايت فقيه؛ مباني، ادله، اختيارات| مهدي هادوي تهراني| مؤسسه فرهنگي دانش و انديشه معاصر.
📒 12. مباني حكومت اسلامي | حسين جوان آراسته| بوستان كتاب.
📕 13. تحليلي نو و عملي از ولايت فقيه | محمد رضا اكبري| پيام عترت.
📒 14. امام خميني و حكومت اسلامي پيشينه و دلايل ولايت فقيه (4جلد) فلسفه سياسي (2 جلد) شرايط، وظايف و اختيارات (5 جلد)| كنگره امام خميني و انديشه حكومت اسلامي| مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني
📕 15. ولايت فقيه (حكومت اسلامي)| معاونت پژوهشي مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني| مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني.
📒 16. ولايت، حكومت حكيمانه | اسماعيل منصوري لاريجاني| خادم الرضا.
📕 17. حكومت ديني | احمد واعظي| اسراء .
📒 18. خلافت یا ولایت فقیه از نظر مذاهب اسلام| عبدالکریم بی آزار شیرازی| وحدت.
📕 19. ولايت فقيه از ديدگاه اهل سنت | فاروق صفي زاده| نذير.
📒 20. دفاع از آرمانهاي امامخميني: نقد مباني آيتالله منتظري درباره ولايت فقيه | محمد باقر هاشمينيا| بوستان كتاب.
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
درآمدي بر شيعه شناسي.pdf
1.94M
📔#دانلود_کتاب_شیعه
دانلود کتاب ارزشمند "درآمدی بر شیعه شناسی"
نویسنده: استاد علی ربانی گلپایگانی
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
4_454269181840326796.pdf
2.67M
📚دانلود رایگان کتاب ارزشمند "حقایقی مهم پیرامون قرآن"
در موضوع پیراستگی قرآن از تحریف و دستبرد و اطلاعاتی ناب در مورد قرآن کریم.
تالیف: جعفر مرتضی عاملی
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
💠 رسول خدا(ص) می فرماید:
هر که از بین گروهی، کسی را به کار گمارد در حالیکه در بین آنها خداپسندتر از او وجود داشته باشد به خدا خیانت کرده است.
بحارالانوار، ج۲۳: ص۷۵
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
اندیشانه
﴾﷽﴿ #راه_و_راهنما_شناسی(۴) ✍ بررسی شبهات نبوت 1⃣ تعالیمی که پیامبر از ناحیه خدا می آورد یا موافق عق
﴾﷽﴿
#راه_و_راهنما_شناسی(۵)
✍ راه های تشخیص نبی
باتوجه به مباحث پیشین، به فرض که معتقد باشیم وجود پیامبر لازم و ضروری است، از چه طریقی میتوان او را شناخت تا از وی پیروی نمود؟
1⃣ تصدیق وی توسط پیامبر پیشین که صدقش قبلآ ثابت شده است.
👈ملاحظه: گرچه این عامل جهت شناخت اوصاف و ویژگی های پیامبر آینده سودمند است و زمینه شناخت و پیروی از او را فرآهم می آورد، ولی راهی مستقل و همگانی برای تعیین مصداق نبی نمی تواند باشد. از این رو ممکن است مردم در تشخیص مصداق نبی دچار اشتباه شوند که معجزه تکمیل کننده است.
2⃣ مجموعه قرائن و شواهد از حالات شخص مدعی و شاگردان مکتبش. مثلآ کسی که بدون نظرداشت خداوند مردم را دعوت به خود کند و دنبال منافع مادی خود باشد او مدعی دروغین است.
👈 ملاحظه: بدون معجزه، آن اطمینان مطلق و اعتماد فراگیر صورت نمی گیرد.
3⃣ معجزه، که مهم ترین و فراگیرترین راه تشخیص راستی یا ناراستی شخص مدعی نبوت است.
👈ملاحظه: از این جهت که معجزه هم معین کننده مصداق نبی به معنای اخص است و هم قانع کننده عوام و خواص، از این رو کامل ترین راه تشخیص پیامبران به شمار می رود.
👌 لازم به ذکر است خدای متعال به اقتضای حکمت و لطف خود عوامل مزبور را که هم پوشانی بسیار خوبی جهت جستجو، شناخت و پیروی از انبیای الهی دارند به مردم موهبت فرمود تا افزون بر اتمام حجت، در سایه شناخت راحت تر پیامبران عظیم الشآن، پیمودن راه سعادت و کمال برای شان هموار گردد.
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
دعای منتظران درعصرغیبت
اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسکَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى.
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
اندیشانه
﴾﷽﴿ #راه_و_راهنما_شناسی(۵) ✍ راه های تشخیص نبی باتوجه به مباحث پیشین، به فرض که معتقد باشیم وجود پی
﴾﷽﴿
#راه_و_راهنما_شناسی(۶)
✍ از آنجا که مهم ترین راه تشخیص پیامبر راستین معجزه است به تعریف و دلالت آن پرداخته میشود:
تعریف معجزه:
1⃣ معجزه امر خارق العاده ای* است که هماورد(رقیب) می طلبد و کسی نمیتواند به معارضه آن بپردازد و شکستش بدهد. (تعریف قوشجی: عالم اهل سنت)
2⃣ معجزه امر خارق العاده ای است که به عنوان شاهد بر راستیِ ادعا توسط کسی آورده میشود که ادعای منصب یا مقام الهی دارد.(آیت الله خوئی در البیان، ص33)
✔️ تعریف قوشجی همان تعریف مشهور متکلمان از معجزه است که شامل دو مولّفه مهم تحدی و عدم معارضه (رقیب طلبی+شکست نخوردن) است.
اما تعریف مرحوم خوئی از آن جهت که شامل مقام امامت و یا هر منصب الهی می شود کاملتر از سایر تعاریف به نظر می رسد. چون به نظر برخی متکلمان یکی از نصوص اثباتگر امامت ائمه، نصوص فعلی**(معجزه) آنان است. اما در نظر برخی دیگر از متکلمان، معجزه اختصاص به نبی دارد و کار خارق العاده امام "کرامت" نامیده می شود.
☝️نکته: برخی امور با عقل ناسازگارند مثل اجتماع و ارتفاع نقیضین و وجود معلول بدون علت(محال ذاتی). اما برخی دیگر از امور با قواعد عادی ناسازگارند و با ابزارهای معمولی و راههای طبیعی محال هستند(محال وقوعی) ولی در صورت وجود ابزارهای دیگری خارج از محدوده عالم مادی محال نیستند که این امور معجزه نام دارند.
بر این اساس، معجزه منافاتی با احکام قطعی عقلی ندارد و برخلاف عقل نیست بلکه فقط برخلاف امور عادی عالَم است.
* = خارق العاده یعنی غیر معمولی
** = نصوص فعلی(در مقابل نصوص قولی) بمعنای معجزه یا رفتارهای ویژه هر معصوم با معصوم بعدی که حکایتگر منزلت و شایستگی او جهت مسئولیت امامت است.
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
⁉️سوال:👇👇👇
🔰خدا در قرآن ميفرمايد هر کس از ياد من روي گردان شود زندگي سختي خواهد داشت ولي آدمهايي رو ميبينيم که گناه مي کنند و غرق در نعمت هستند !!
✍️پاسخ:
✅(وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمی)[1]؛ «و هر کس از یاد من روی گرداند، پس حتماً زندگی (سخت و) تنگی برای اوست؛ و او را روز رستاخیز نابینا گرد میآوریم»
درباره این که معیشت ضنک (تنگ) به چه مناست مفسران نظراتی مطرح کردهاند از جمله علامه طباطبایی میفرماید:
و اگر فرمود: کسی که از ذکر من اعراض کند «معیشتی ضنک» یعنی تنگ دارد، برای این است که کسی که خدا را فراموش کند، و با او قطع رابطه نماید، دیگر چیزی غیر دنیا نمیماند که وی به آن دل ببندد، و آن را مطلوب یگانه خود قرار دهد، در نتیجه همه کوششهای خود را منحصر در آن کند و فقط به اصلاح زندگی دنیایش بپردازد، و روز به روز آن را توسعه بیشتری داده، به تمتع از آن سرگرم شود، و این معیشت، او را آرام نمیکند، چه کم باشد و چه زیاد، برای اینکه هرچه از آن به دست آورد به آن حد قانع نگشته و به آن راضی نمیشود و دائماً چشم به اضافهتر از آن میدوزد، بدون اینکه این حرص و تشنگیش به جایی منتهی شود.
پس چنین کسی دائماً در فقر و تنگی به سر میبرد و همیشه دلش علاقهمند به چیزی است که ندارد، صرف نظر از غم و اندوه و قلق و اضطراب و ترسی که از نزول آفات و روی آوردن ناملایمات و فرارسیدن مرگ و بیماری دارد، و صرف نظر از اضطرابی که از شر حسودان و کید دشمنان دارد، پس او علیالدوام در میان آرزوهای بر آورده نشده، و ترس از فراق آنچه بر آورده شده به سر میبرد.
در حالی که اگر مقام پروردگار خود را میشناخت و به یاد او بود و او را فراموش نمیکرد، یقین میکرد که نزد پروردگار خود حیاتی دارد که آمیخته با مرگ نیست و ملکی دارد که زوالپذیر نیست و عزتی دارد که مشوب با ذلت نیست و فرح، سرور، رفعت و کرامتی دارد که هیچ مقیاسی نتواند اندازهاش را تعیین کند و یا سر آمدی آن را به آخر برساند، و نیز یقین میکند که دنیادار مجاز است و حیات و زندگی دنیا در مقابل آخرت پشیزی بیش نیست، اگر او این را بشناسد دلش به آنچه خدا تقدیرش کرده قانع میشود و معیشتش هرچه باشد به رایش فراخ گشته، دیگر روی تنگی و ضنک را نمیبیند(ترجمه المیزان، ج 14، ص 316.
)
تفسیر نمونه:
گاهی تنگی معیشت به خاطر این نیست که درآمد کمی دارد، ای بسا پول و درآمدش هنگفت است، ولی بخل و حرص و آز زندگی را بر او تنگ میکند نه تنها میل ندارد در خانهاش باز باشد و دیگران از زندگی او استفاده کنند، بلکه گویی نمیخواهد آن را به روی خویش بگشاید، به فرموده علی(ع) «همچون فقیران زندگی میکند و همانند اغنیاء و ثروتمندان حساب پس میدهد». (تفسیر نمونه، ج13، ص: 328.)
شهید مطهری می گوید:
وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً)؛ آن کسی که از یاد ما اعراض میکند، معیشت سخت و تنگی پیدا میکند. با اینکه لازمه در یاد خدا نبودن این نیست که اسباب و وسایل مادی زندگی انسان (مثل قرض و بیپولی) انسان را تحت فشار قرار بدهد، ولی انسان از ناحیه درون تحت فشار قرار میگیرد برای اینکه چیزی را دارد که مطلوب واقعیاش نیست و از مطلوب واقعی چیزی در آن وجود ندارد. (مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 4، ص 653.)
سختی که در آیه مطرح شده فقط سختی مادی نیست بلکه مطلق است و میتواند شامل دو نوع سختی مادی و روحی باشد. بلکه میتوان گفت سختی و راحتی مسألهای روحی و روانی است که ارتباط صددرصدی با سختی و راحتی جسمی ندارد.
🔸نرمافزار ناب «طلیعه نور»👆 #رایگان
🌐 https://t.me/talieefree
⭕️ یک کتابخوان جامع و کامل #اندرویدی
🔻شامل بیش از #هجده_هزار عنوان کتاب در فهرست #تعداد_۲۶۷_کتابخانه_تخصصی، از کتب عربی و فارسی مرجع و شروح و حواشی و تقریرات و تألیفات مرتبط با هرکدام، در حوزه های مختلف.
🌐 لینک دانلود (۱۶۵ مگابایت) 👇
🌐 my.pcloud.com/publink/show?code=XZeGkSkZmWXdUJWAeryiHK75mTqkgV7K1k2k
🔸
⭕ @Salehy 👇 #توضیحات
🌐 eitaa.com/salehy/577
بسم الله الرحمن الرحیم
به دوره آموزشی «کارگاه تربیت اعتقادی دانش اموزان»، خوش آمدید
سلام خدا بر یکایک شما عزیزان.
تلاش ما این است که یکی از کاربردی ترین دوره های اعتقادی را به شما عزیزان تقدیم کنیم. حضور شما در این کارگاه به این معنی است که به اهمیت این موضوع آگاه هستید و می دانید تا چه حد شبهات در میان فرزندان ما رایج است و نیز می دانید به اقتضای زمینه های خانوادگی و نیز دوران رشد، چه سوالاتی در ذهن فرزندان ما در زمینه ادیان و شبهات جدید پدید می آید که نحوه مواجهه با آنها، یکی از دغدغه های مهم و اصلی والدین و معلمان عزیز است.
ما در این کارگاه مجازی در صدد هستیم تا در این زمینه به شما کمک کنیم. مهمترین مخاطب ما در این زمینه معلمان و مربیان عزیز هستند اما مباحث ارائه شده برای والدین نیز بسیار مفید است.
در شروع، توجه شما را به نکات زیر جلب می کنیم.
1⃣ این دوره را با عنایت و نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می کنیم. تمامی اجر معنوی برگزاری مباحث این دوره را به آن بانوی عزیز به عنوان یکی از بهترین مربیان تربیتی بشریت هدیه می کنیم.
از شما نیز می خواهیم به همین نیت، و خالصانه برای خشنودی مادر مهربان هستی، در انجام گزینه های زیر همکاری کنید:
1. تدریس مباحث کانال برای حداقل سه نفر از اطرافیان خودتان، با نام خودتان
2. اجرای عملی نکات آموزشی
3. انتشار مباحث دوره برای کسانی که برایشان مفید می دانید..
شاید به این وسیله شما نیز بتوانید در تغییر مثبت سرنوشت و ایمان دانش اموزی عزیز نقش داشته باشید.
2⃣ مباحث این کارگاه توسط استاد طباطبایی به شما تقدیم می شود. جهت آشنایی با مدرس دوره می توانید به صفحه معرفی ایشان مراجعه کنید:
http://channel313.ir/2017/01/28/477/tabatabaee.html
این دوره از مجموعه دوره های اموزشی مجازی شبکه ادیان است که تحت اشراف استاد طباطبایی برای دبیران سراسر کشور برگزار می شود.
3⃣ روش ما به این صورت است که یک دوره آموزشی هفت جلسه ای یک ساعته را شامل مبانی کاربردی تربیت اعتقادی فرزندان، به شما تقدیم می کنیم. هر جلسه شامل یک ساعت فایل های صوتی است که در قطعات ده الی بیست دقیقه ای برای سهولت استفاده، در کلاس عرضه می شود. در هر هفته یک جلسه یک ساعته به شما تقدیم می گردد. این دوره به صورت رسمی از تاریخ بیستم دی ماه شروع می شود. شما از زمان درج مباحث در کلاس تا قبل از ارائه جلسه بعدی فرصت دارید تا فایل های آن جلسه را استماع و نکته برداری کنید. در میان جلسات کلاس، نکاتی کاربردی و متفرقه نیز به شما عزیزان تقدیم می گردد.
4⃣ اگر علاقمند به شرکت در سیر مطالعاتی های پیشنهادی ما بودید می توانید به سایت اختصاصی سیر مطالعاتی به نام اینفورس(شبکه بین المللی مطالعات ادیان) مراجعه کرده و یک سیر مطالعاتی به دلخواه خود انتخاب کنید. از این آدرس مراجعه کنید:
http://www.infors.ir/seire-motaleati
برای انتخاب سیر مطالعاتی می توانید با استاد نیز مشورت کنید
منابع سیر مطالعاتی شامل کتاب و مقالات علمی - پژوهشی هستند که ما همه را به رایگان در اختیار شما قرار داده ایم و نیازی ندارید برای تهیه منابع هزینه کنید. در هر سیر مطالعاتی تعدادی منابع وجود دارد. این که شما از کدام منبع شروع کنید چندان مهم نیست. همه منابع انتخاب شده مورد تایید استاد هستند. شما در موضوع انتخابی خودتان، از هر منبعی که برایتان جذابیت بیشتری داشت سیر مطالعاتی خود را شروع کنید.
5⃣ سوالات خود را می توانید از طریق ای دی استاد که در پروفایل همین کانال موجود است، برای ایشان ارسال کنید.
6⃣ اگر مباحث این کارگاه را مفید می دانید آن را به کلیه دبیران شیعه در مجموعه آموزشی خود پیشنهاد کنید (لینک در ایتا و تلگرام: @kids1400).
7⃣ در مواردی که با سوالات پی در پی والدین در زمینه های اعتقادی و شبهات دینی فرزندانشان مواجه هستید و فرصت پاسخ گویی ندارید، می توانید آنان را در این کارگاه اموزشی عضو کنید.
8⃣ شما هم می توانید با ارسال نظرات، تجربیات و خاطرات خود نسبت به مباحث مرتبط با دوره، در این دوره مشارکت داشته باشید.
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
🔰 #سلفی_گری_و_وهابیت_در_ایران
💠 گروههای سلفی افراطی
🔺 برخی گروههای افراطی اهل سنت ایران، در دوره بعد از انقلاب عبارتند از:
1️⃣ مجاهدین خلق بلوچ
🔸 این گروه که امروزه دیگر نامی از آن نیست، در کویته پاکستان حضور داشتند و گاهی به ایجاد ناامنی در برخی مناطق مرزی اقدام میکردند.
🔸 مجلهای تند و افراطی به نام «اذان مجاهد» نیز داشتند که در شمارهای از آنکه بعد از زلزله رودبار منتشر شد، رسماً به مسلمانان تبریک گفت؛ چرا که خداوند با یک حرکت زمین، این تعداد شیعه را به درک واصل کرد.
2️⃣ جندالله
🔸 گروه «جندالله» یا «جنبش مقاومت مردمی ایران» به رهبری عبدالمالک ریگی در جنوب شرق، یکی از گروهای افراطی اهل سنت بود که بعد از دستگیری و اعدام عبدالمالک ریگی، تا حدودی پراکنده شد. در آذرماه سال ۱۳۹۱ نیز انشعابی در این گروه به وجود آمد و گروهی تحت عنوان «حرکت انصار ایران» و گروه کوچکتری به نام «جیش الحسین» از آن جدا شدند.
3️⃣ جیشالعدل
🔸 اخیراً گروهی به نام «جیشالعدل» در جنوب شرق ایران شکل گرفته است. فردی به نام عبدالرحیم ملازاده، اهل راسک، با نام مستعار صلاح الدین فاروقی رهبری گروه را برعهده دارد. وی به اتهام شرکت در شهادت مولوی جنگی زهی متواری شد و پس از مدتی موجودیت گروه جیشالعدل را اعلام نمود.
🔸 این گروه تازه تأسیس در سال ۱۳۹۲ دو عملیات داشت که در یکی چند مرزبان ایرانی را در سراوان شهید کرد و در دیگری، چند مرزبان را در همان منطقه به گروگان گرفت. از دیگر اقدامات این گروه، جذب کودکان اهل سنت و تعلیم آنان برای اهداف خویش است.
4️⃣ انصارالفرقان
🔸 انصارالفرقان از اتحاد دو گروه تروریستی «انصار ایران» و «فرقان» به وجود آمد. گروه تروریستی «انصار ایران» یکی از شاخههای جدا شده از گروهک «جندالله»، پس از اعدام عبدالمالک است.
🔸 این گروه در اوائل بهار ۱۳۹۴ به چند برنامه تروریستی در جنوب شرق کشور اقدام کرد اما در یک عملیات در اوائل اردیبهشت، هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سیاسی ـ نظامی گروه، به همراه دو نفر از همراهانش به هلاکت رسید و ضربه مهلکی به گروه وارد شد.
📚 استادمعظم مصطفی اسکندری، کتاب جریانشناسی احزاب و گروههای زاویهدار در ایران، ص 364
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
پرسمان ٣.apk
12.48M
﴾﷽﴿
📱 #نرم_افزار پرسمان ۳
✍ دفتر نهاد رهبری در دانشگاهها
📌حاوی بیش از ۶ هزار پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف دینی
@andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ، وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ.
🌺 خدایا به سوی تو مشتاقیم برای یافتن دولت کریمه ای که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی، و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازی 🌺
(بخشی از دعای افتتاح که در شب های ماه رمضان خوانده می شود )
📌 #شیعه، شیر مرد است.
امام باقر(ع) فرمودند:
«آنگاه که امر قیام ما فرا رسد، #شیعیان، شیران نیرومندی هستنند که پراکنده نمی گردند.»
📚محمدبن سلیمان کوفی، مناقب الإمام أميرالمؤمنين علی بن أبى طالب(ع)، ج2، ص296.
👇👇
🌻 @ahlebait110