هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از روزی که به دولت آمدم، مدام از سوی برخی نمایندگان مجلس تحت فشار هستم/ ۵۰ فرودگاه در کشور داریم که ۴۹ تای آن زیانده هستند!
👤 میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی:
🔹بعضی نمایندگان مجلس فشار میآورند که فلان اداره را به اداره کل تبدیل کنید؛ اینها فساد است
🔹۵۰ فرودگاه در کشور داریم در حالی که تعداد فرودگاههای آلمان ۵ تاست
🔹 سال گذشته به جز یک فرودگاه همه فرودگاههای ما زیان ده بودند.
🔹 بعضی فرودگاههای ما در هفته یک پرواز دارند
🔹 این که دست کنیم در جیب مردم و برای کسب محبوبیت حقوقها را افزایش دهیم زمینه ساز فساد است./ نود اقتصادی
@rasad_tahlil
🔴رویای مقتدا شدن مقتدی
«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر از «آزادسازی» منطقه الخضرا خبر داد و از مردم عراق خواست به «انقلاب اصلاحگرانه» کمک کنند. صدر در توئیتی نوشت: انقلاب خودجوش و مسالمتآمیز منطقه الخضراء را به عنوان مرحله نخست آزاد کرد و این فرصتی طلایی برای همه افراد ملت است که از ظلم، تروریسم، فساد، اشغالگری و سرسپردگی آسیب دیدهاند.
پی نوشت:
فساد نهادینه و ساختار سیاسی معیوب عراق در کنار ساختار اجتماعی چند لایه و گروه ها، طوایف و مذاهب گوناگون این کشور در تمام سالهای پساصدام، پاشنه آشیل تشکیل یک دولت مرکزی قدرتمندبوده و این سرزمین را با چالش و گاه بحران اقتدار روبرو و زمینه حضور و نفوذ دیگران را فراهم ساخته است.
امروز عراق بیش از آنکه استراحتگاه یک ملت باشد، آوردگاه دولتها و حامیان داخلی آنهاست.
در این میان مقتدا صدر که روابط پیچیده و مبهمش از گذشته تاکنون از او یک مرد هزارچهره ساخته است با کمک حامیان همچون خودش پرشور، در صدد بازمهندسی ساختار عراق با الگویی است که تنها در ذهن خود او معنادار است.
مقتدا برخلاف شعار حامیانش علیه ایران عاشق نظام و الگوی حکمرانی ایران است. او شیفته نظام مبتنی بر ولایت فقیه است، مشروط بر آنکه ولی فقیهش خود او باشد.
مقتدا به عنوان یک روحانی شیعه اقتدار شیعی را نه در الگوی مرجعیت کنونی عراق که به راستی در قامت یک رهبر مقتدر اما عراقی می داند.
مقتدا سالها خود را با رهبران درون منطقه ای همچون سید حسن نصرالله مقایسه می کرد و گاه همچون او در کنار صندلی رهبر ایران زانوی ادب به زمین می زد اما با شدت گرفتن چالش های عراق از یکسو و حمایت های قدرتهای رقیب ایران از او از سوی دیگر قامت خود را افراشته تر دیده و شانه هایش را در تراز یک مقتدای بزرگتر آراسته است.
او اکنون به نام یک انقلاب اصلاحگرانه در رویای یک شبه کودتاست تا با تغییر ساختار ناکارآمد عراق، اقتدار را به این سرزمین بازگرداند و در این رویاپردازی الگویی جز یک ولی فقیه عراقی جستجو نمی کند.
رویای مقتدا را شاید بتوان یک خواب بی وقت تلقی کرد که هر لحظه می تواند یک سرزمین بحران زده را به یک ویرانه بدل کند.
شاید روزی بفهمد که نه او همچون امام یا رهبر ایران است نه مردم عراق، همچون مردم ایرانند و نه حامیانش انقلابیون اصلاحگر.
انشاالله در این محرم پربلا، پرچم امام حسین ع سفینه نجات مردم عراق و چراغ هدایت نخبگان آن شود.
#حکمرانی_شایسته
#سرمایه_اجتماعی
#مقتدا_صدر
#عراق
#ولایت_فقیه
@andisheh_moghavemat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سنگین ترین جنگ نرم تاریخ علیه جبهه حق
⏪ایجاد خطای محاسباتی و اغواگری و حرام خوار کردن خواص و مسئولین توسط شبکه های نفوذی دشمن و شیاطین
واژگان عجیب و جدید حضرت آقا در مورد حرام خواری خواص!!! " حیوان جلّال" سانسور شده در رسانه ها
@andisheh_moghavemat
هدایت شده از ن والقلم(کریمی)
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عباس چای خور
و لطف امام حسین علیهالسّلام به او....
🍁
╲\╭┓
╭◾️🍂 ✳️ @nonvalglm
┗╯\╲
🔴حکمرانی توحیدی؛ قیام عاشورا و فضای مجازی -/قسمت نخست
✍️ سید علیرضا آلداود
⭕️ در عصر جنگ های شناختی-ترکیبی زندگی میکنیم.اگر قیام امام حسین علیه السلام را با مختصات این جنگ شناختی-ترکیبی بسنجیم خواهیم دید این قیام دقیقا مطابق با مولفههای این نوع جنگ در برابر تمام شر بوده است.
⭕️اگر هدف جنگ شناختی-ترکیبیِ دشمن استقرار حکمرانی طاغوت با هدف سکولاریزه کردن جامعه، اباحی گری و ... در عصر ماست، دقیقا قیام امام حسین علیه السلام که یک قیام مبتنی بر سیاست و قدرت است در مقابل این نوع حکمرانی قرار دارد.
⭕️در نهضت حسینی عزت و ذلت دو مقوله بسیار مهم است و از نقطه شروع تا پایان قیام حسینی تماما ارتباط میان حکومت و حکمرانی عزتمندانه را میبینیم. در این قیام، امام حسین علیه السلام یک گونه از حکومت را طرد میکند و از یک نوع حکمرانی دیگر دفاع میکند و میخواهد به تاریخ نشان دهد حکمرانی توحیدی آن گونه که یزید برنامه ریزی کرده نیست و رابطه حکومت و مردم آن گونه که یزید میخواهد نباید تنظیم شود. «مثلی لا یبایعه مثله» امام حسین(ع) میفرماید کسی همچون من با کسی مثل یزید بیعت نمیکند و کسی مثل من حکمرانی کسی چون یزید را قبول ندارد.
⭕️ همچنین در زیارت اربعین نیز میخوانیم لیستنقذ عبادک من الجهاله...امام حسین(ع) قیام کرد تا بندگان خدا را از جهالت خارج کند و این یعنی در دو نوع حکمرانی توحیدی و حکمرانی طاغوتی ایشان با قیامش در برابر حکمرانی طاغوتی ایستاد تا حکمرانی توحیدی بر روی زمین مستقر بماند.
⭕️ حال وقتی به شرایط فعلی جامعه نگاه میکنیم می بینیم در عصر سایبر-رسانه تمام تلاش سپاه شر استقرار حکمرانی طاغوتی با بستر فضای سایبر-مجازی در دنیاست و اینجاست که میبینیم حسینِ زمان ما، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مقابل استقرار این حکمرانی طاغوتی که دنبال بازگرداندن بشریت به دوران جاهلیت با بهرهگیری از مختصات و ویژگیهای این فضا است، تمام قد ایستاده و دنبال استقرار حکمرانی توحیدی در این دنیای حقیقی و سایبری است، یعنی ایشان دنبال اهداف راهبردی تعریف نقش مستقل، قوی و عزتمندانه مبتنی بر توحید، قسط و عدل در این فضای زیست جدید برای ملت ما در سطح جهان است.
ادامه دارد....
@andisheh_moghavemat
13.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحلیل محمدعلی نجاح از پشت پرده تحولات اخیر در عراق و جنایت های مقتدی صدر علیه شیعیان و محور مقاومت
به مخاطبین عزیز توصیه میشود وقت بگذارند و این کلیپ را ببینند. عراق در معرض فتنه های بزرگی قرار گرفته است.
@andisheh_moghavemat
اندیشه مقاومت
🔴حکمرانی توحیدی؛ قیام عاشورا و فضای مجازی -/قسمت نخست ✍️ سید علیرضا آلداود ⭕️ در عصر جنگ های شناخ
🔴حکمرانی توحیدی؛ قیام عاشورا و فضای مجازی - قسمت دوم
✍️ سید علیرضا آلداود
⭕️در ارتباط با استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر-رسانه نیز قرآن کریم تکلیف جبهه حق را با قاعدهی نفی سبیل مشخص کرده است.در این مدل قیام اگر حکومت و دولت و حکمرانی دست خودش را از دست ائمه اطهار علیهم السلام و انبیای الهی جدا کند سر از طاغوت درمیآورد. همچنین اگر حکومتی سرمایه اجتماعی خویش را در این جنگ شناختی-ترکیبی در اختیار دشمنش قرار دهد شاهد این خواهیم بود که دشمنان بر آنان مسلط شده و در دو دورهی جنگ شناختی-ترکیبی میان مدت و بلندمدت هویت و نسل آن جامعه را با تزویر و نفاق تغییر خواهد داد.
⭕️قیام امام حسین علیه السلام یک قیام در مقابل نفاق و تزویر نیز بود، امام شهید ما مبتنی بر آیه یا ایها النبی جاهد الکفار والمنافقین با دو نوع دشمن در قیامش مقابله کرد که یکی دشمنان خارجی و کفار بود و یکی دشمنان داخلی و منافقین و امروز نیز میبینیم امام امت که مهمترین دغدغه اش جهاد تبیین در برابر تحرکات دشمن در فضای مجازی ول است در حال نبرد با این دو نوع دشمن است که با بررسی برنامههای دشمنان داخلی و خارجی در این فضا در میابیم که دقیقا فضای سایبر، تبدیل به فضای نفاق و تزویر شده است.
⭕️در پایان باید گفت برای استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر توجه به تمام ابعاد قیام امام حسین علیه السلام هدایتگر ما خواهد بود، والا با شرایط فعلی علی رغم تذکرات متعدد امام خامنهای در خصوص فضای مجازی ول و تحت مدیریت دشمنان، شاهد پیاده سازی حکمرانی طاغوت در اذهان و قلوب مردم در سطح جامعه خواهیم بود.
⭕️ایران عزیز ما امانت شهدا است، تلاش کنیم حاج قاسمهای فضای مجازی و فضای حقیقی باشیم که قطعا برای حاج قاسم شدن ابتدا باید برای انقلاب در برابر جنگ شناختی-ترکیبی آبرو داد و سپس جان... یاران آخرالزمانی سید الشهدا بسم الله...
@andisheh_moghavemat
🖍 هیئت سکولار
شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت،واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود یکی هیئتی ها فریاد زد اقا جلسه را سیاسی نکن ما برای اشک بر حسین امده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم و ضجه بزنیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند
😔ناگهان بیاد این واقعه تلخ تاریخی افتادم...:
📝 صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا
هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند.
عده ای زنجیر زن،عده ای سینه زن و عده ای قمه زن.....
فرمانده روس اینگونه گفت:
میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما میآمد !!
اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)! عزادار فقط عزاداری و گریه کردند
زنجیر و سینه و قمه زدند به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند.
اری این است نتیجه اسلام سکولار،این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که شیعه انگلیسی به شدت به دنبال ان است و برای ان میلیاردی هزینه میکند.
براستی در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه میزند...
اری این است نتیجه بی بصیرتی و هیئت سکولار
@andisheh_moghavemat
سلام علیکم
چیزی براتون میفرستم عشق کنید ولی قول بدین برا همه خیلی دعا کنین
ابتکار بسیار زیبا از تولیت حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام روی نوشته زیر انگشت بزن
http://app.imamhussain.org/tour/
وارد حرم شدید توجه کنید روی هر فلشی که کلیک میکنید يه مقدار صبر کنید تصویر شفاف ميشه. ودر هر صحن باچرخش و عقب جلو کردن میتوان کاملا زیارت کردهر جای حرم که دوست داريد زیارت کنید. بنده رو هم دعا کنید. زیارتتون قبول باشه
التماس دعا
بفرستین توگروهاتون همه استفاده كنند.
یا حسین 💚
@andisheh_moghavemat
⭕️ اسنپ و هیئت محلی!
✍️ محمدرضا محمدی، کارشناس جامعه شناسی
🔹بنگاههای بزرگ اقتصادی و هایپرمارکتها، با از بین بردن بنگاههای اقتصادی خرد، به هویتهای محلی و همبستگی و رواج تعاملات گرم و تعاون بین افراد جامعه آسیب میزنند. به عنوان مثال اسنپ، به عنوان یک واحد اقتصادی بزرگ و متمرکز، به مرور موجب تعطیلی همه آزانسهای محلی شد. به ازای تعطیلی هر آژانس محلی، بخشی از روابط اجتماعی و بسترهای تعامل از بین میروند. به مرور سوپر مارکت محله، گوشت فروشی، لباس فروشی، پزشک محله و ... هم جذب بنگاهها و واحدهای بزرگتر خواهند شد و روابط اجتماعی ما هر روز کمتر و کمتر میشود. جامعه ایران به شدت از ضعف تعاملات اجتماعی مناسب رنج میبرد.
🔹در همین راستا هیأتهای بزرگ هم میتوانند چنین کژکارکردی داشته باشند. در فرم سنتی، مراسم عزاداری عمدتا محلی است و شرکتکنندگان با یکدیگر آشنایی نزدیک دارند و روابط صمیمی بین آنها حاکم است. حضور در هیأت و همکاری برای رسیدگی به امور آن (از تهیه تداراکات اولیه تا نصب پرچم و کتیبه و طبخ غذای نذری) موجب غنیتر شدن روابط بین افراد شده و کیفیت زندگی اجتماعی آنها را ارتقا میدهد. حفظ و تقویت هویت محلهای، موجب افزایش سرمایه اجتماعی افراد شده و کارکردهای اجتماعی غیرقابل انکاری دارد.
🔹در هیأتهای بزرگ، اکثریت شرکتکنندگان روابط شخصی ندارند و یکدیگر را نمیشناسند. در برپایی مراسم نیز نقشی نداشتهاند و صرفا به عنوان یک مهمان در یک مهمانی بزرگ شرکت میکنند و اغلب فضاسازی و نورپردازی مراسم هم به گونهای است که افراد یکدیگر را نمیبینند و تنها مداح مراسم(برند هیأت!) است که دیده میشود.
🔹در جامعهی رو به زوال ایران باید قدر هیأتهای محلی را دانست و در زرق و برق و شکوه هیأتهای بزرگ، مانع از بین رفتن معدود پایگاههای احیای جامعه شد./ صفحه اینستاگرامی محمدرضا محمدی
34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻روز عاشورای ۸۸ در تهران اتفاقاتی افتاد که خیلی ها نمیخواهند یادآوری شود، نسل جدید هم که اصلا اتفاقات آن روز را ندیده که چیزی به یاد آورد.
در قسمت ۳۱ برنامه حافظه تاریخی ایرانی جزییاتی از حوادث و پشت پرده آن روز را بازخوانی و در انتها نیز دو کتاب خواندنی معرفی کردیم.
@andisheh_moghavemat