⭕️ #دانستنیهای_مهدویت
✅ #ﻧﺠﺒﺎ از یاران امام زمان(عج)
📜ﻃﺒﻖ ﺭﻭﺍﻳﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ(ع)ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ(ع)ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ:
«ﻧﺠﺒﺎ» ﻳﺎﺭﺍﻥ ﻣﻬﺪﯼ ﺍﺯ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﺼﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ
✅ "ﻓَﻴَﺨْﺮُﺝُ ﺍﻟﻨﱡﱡﺠَﺒﺎﺀُ ﻣِﻦْ ﻣِﺼْﺮَ..ﺭُﻫﺒﺎﻥٌ ﺑِﺎﻟﻠﱠﱠﻴﻞِ ﻟُﻴﻮﺙٌ ﺑِﺎﻟﻨﱠﱠﻬﺎﺭِ ﮐﺎﻥَ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﺯُﺑُﺮَ ﺍﻟﺤَﺪﻳﺪِ ﻓَﻴﺎﺑِﻌُﻮﻧَﻪُ ﺑَﻴﻦَ ﺍﻟﺮﱡﱡﮐﻦِ ﻭَ ﺍﻟﻤَﻘﺎﻡِ»
" ﻧﺠﺒﺎ ﺍﺯ ﻣﺼﺮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﯽﺁﻳﻨﺪ..ﮐﻪ ﺭﺍﻫﺒﺎﻥ ﺷﺐ ﻭ ﺷﻴﺮﺍﻥ ﺭﻭﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎن ﭼﻮﻥ ﻓﻮﻟﺎﺩ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺭﮐﻦ ﻭ ﻣﻘﺎﻡ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ...".
🌹ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ:
✅ﻳﺒﺎﻳِﻊُ ﺍﻟﻘﺎﺋِﻢَ ﺑَﻴﻦَ ﺍﻟﺮﱡﱡﮐﻦِ ﻭَ ﺍﻟﻤَﻘﺎﻡِ ﺛَﻠﺎﺛﻤﺎﺋﺔ ﻭَ ﻧَﻴﱢﱢﻒ ﻋِﺪَﺓ ﺍَﻫْﻞِ ﺑَﺪْﺭ ﻓِﻴﻬِﻢ ﺍﻟﻨﱡﱡﺠَﺒﺎﺀُ ﻣِﻦْ ﺍَﻫْﻞِ ﻣِﺼْﺮ...
" ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﺪﺭ ﺑﺎ ﻗﺎﺋﻢ ﺑﻴﻦ ﺭﮐﻦ ﻭ ﻣﻘﺎﻡ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺠﺒﺎ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﻣﺼﺮ، …ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ.. ".
📙ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻐﻴﺒﺔ/ﺹ 476
📗ﺍﻟﺎﺧﺘﺼﺎﺹ/ﺹ 208
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مراسم #شیطان_پرستی در قلب جنگل های شمال😐
درخلأ تربیت دینی و غفلت خانواده ها ، فطرت جستجوگر نوجوان و جوان بسوی فرقه های شیطانی ومنحرف کشیده میشود که فرجامی جز پوچی وافسردگی ندارد!
#آخرالزمان
@andishkadeh_mahdavi_boshehr
#وفاءللحسین
▪️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَلَمِ التُّقَى وَ نُورِ الْهُدَى وَ مَعْدِنِ الْوَفَاءِ وَ فَرْعِ الْأَزْكِيَاءِ وَ خَلِيفَةِ الْأَوْصِيَاءِ
https://eitaa.com/AZ_BEHBAHANI
#وفاءللحسین
اللهم عجل الویک الفرج
https://eitaa.com/joinchat/2251882507C8480fa1da7
#وفاءللحسین
#حدیث
امام جواد علیه السلام
عزّت مؤمن در بىنيازى و طمع نداشتن به مال و زندگى ديگران است
📚بحارالانوار، ج۷۲، ص۱۰۹
https://eitaa.com/joinchat/2251882507C8480fa1da7
#وفاءللحسین
◼️حرز حضرت امام جواد (عليه السّلام)
◾️يا نُورُ يَا بُرْهَانُ يَا مُبِينُ يَا مُنِيرُ يَا رَبِّ اكْفِنِي الشُّرُورَ وَآفَاتِ الدُّهُورِ وَأَسْأَلُكَ النَّجَاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ.
📗 مهج الدعوات، جلد1، صفحه 42
https://eitaa.com/joinchat/2251882507C8480fa1da7
◼️شهادت مظلومانه وارث المرسلین، ترجمان القرآن، جواد الائمه حضرت امام محمد تقی (علیه السّلام) را به محضر مقدس حضرت صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی شیعیان تعزیت و تسلیت عرض می نماییم.
https://eitaa.com/joinchat/2251882507C8480fa1da7
#وفاءللحسین
زيارت امام محمد بن علي الجواد (عليه السلام):
السَّلامُ عَلَيْكَ يا أبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ البَرَّ التَّقِيَ الإمام الوَفِيَّ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ السَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يا نَجِيَّ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يا سِرِّ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يا ضِياءَ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يا سَناءَ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يا كَلِمَةَ الله السَّلامُ عَلَيْكَ يا رَحْمَةَ اللهِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها النُّورُ السَّاطِعُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها البَدْرُ الطَّالِعُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها الطَّيِّبُ مِنَ الطَّيِّبِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها الطَّاهِرُ مِنَ المُطَهَّرِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها الايَةُ العُظْمى السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها الحُجَّةُ الكُبْرى السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها المُطَهَّرُ مِنَ الزَّلاتِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها المُنَزَّهُ عَنِ المُعْضِلاتِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها العَلِيُّ عَنْ نَقْصِ الاَوْصافِ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّها الرَّضِيُّ عِنْدَ الاشْرافِ السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَمُودَ الدِّينِ.
أَشْهَدُ أَنَّكَ وَلِيُّ اللهِ وَ حُجَّتُهُ فِي أَرْضِهِ وَ أَنَّكَ جَنْبُ الله وَ خِيَرَةُ الله وَ مُسْتَوْدَعُ عِلْمِ الله وَ عِلْمِ الأَنْبِياءِ وَ رُكْنُ الإيْمانِ وَ تَرْجُمانُ القُرْآنِ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مَنِ اتَّبَعَكَ عَلى الحَقِّ وَ الهُدى وَ أَنَّ مَنْ أَنْكَرَكَ وَ نَصَبَ لَكَ العَداوَةَ عَلى الضَّلالَةِ وَ الرَّدى أَبْرأُ إِلى الله وَ إِلَيْكَ مِنْهُمْ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرةِ وَ السَّلامُ عَلَيْكَ مابَقَيْتُ وَ بَقِيَ اللَيْلُ وَالنَّهارُ.
⚠ *پیام های #مذهبی اسرائیلی چگونه هستند؟!* ⚠
قسمت اول /
⛔ حتماً شما هم در گروه ها و #فضای_مجازی که هستید بارها و بارها پیامهایی این چنینی را دیده اید که فلان کس خوابی را دیده و یکی از امامان معصوم را نام میبرد و می گوید برای فلان مرض و فلان گرفتاری این ذکرها و این دعا ها را بخوانید تا سه روز بعد جواب میگیری !!!! ⛔ و در پایان هم مخاطب را قسم می دهد که آن را برای ۱۰ نفر بفرست تا ثواب ببریم ⚠ یا پیام هایی که در آن قسمتی از آیات قرآنی و ذکر ها را بیان کرده و می گویند برای دفع فلان بیماری یا گرفتاری حتماً موثر است و در پایان دوباره تکرار می کند که این پیام ها را برای چندین نفر بفرستید⚠
⛔ اما ریشه این پیام ها کجا هستند؟!!!!
⚠ و چرا می گوییم پیام های اسرائیلی ؟!!!!!
⛔ و در پشت پرده این پیام ها چه مطلبی نهفته است و آنها به دنبال چه چیزی هستند؟!!!!! ⚠ که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:
⛔ یکی از نکات مهم این پیامها این است که مخاطب را به دنبال اجابت سریع دعا و دفع بلا می فرستد و هنگامی که مخاطب این پیام ها را خواند و تکرار کرد و بعد از مدتی به نتیجه نرسید در ذهن او شک و تردید ایجاد میشود ⚠ که همه این آیات قرآن و این دعاها و ذکرها بی فایده است و این ها نعوذ بالله دروغی بیش نیست⚠ و اینگونه ریشه #اعتقادی مخاطبان را می زنند⛔
⚠ و اینکه می گوییم این پیام ها اسرائیلی هستند دلیلش روشن است: چون اکثر این ها از طرف #صهیونیست ها تولید شده و در فضای مجازی کشورهای مسلمان به صورت گسترده انتشار می یابدتا اعتقادات مسلمانان را تضعیف کند.⛔
⛔ اکثر این پیامها به دنبال خرافی نشان دادن دین و پایین آوردن سطح اعتقاد مسلمانان به مباحث رمالی و سحر و جادو می باشد .⛔ همه اینها به نوعی وارد کردن خرافات در دین است . در حالیکه دین اسلام ، دین منطق، دین عقل و دین تفکر است🔷 و اکثر آیات قرآن کریم و بسیاری از احادیث انسان را به اندیشیدن و تفکر کردن دعوت میکند نه به خرافات و رمالی!!!!!⚠
⛔ از طرفی نباید تلاش و کوشش را در دنیا رها کرده و برای رسیدن به آرزوها و خواسته های خود فقط متوسل به دعا و ذکر های عجیب و غریب باشیم ⛔ ریشه پیام های #اسرائیلی همین است⚠ مسلمانان را دعوت به ذکرهای عجیب و غریب و اجابت سریع در ۳ یا چند روز می کنند ⛔ در حالیکه نظام طبیعت و خلقت اینگونه نیست🔷
🔷 خداوند متعال نظام طبیعت را بر اساس رابطه علت و معلولی بنا نهاده است⚠ ریشه هر بیماری را و درمان آن را در جایی قرار داده تا انسان با علم و اندیشه و تفکر خود به آن دست پیدا کند➕ هرچند توسل به دعا و توجه به خداوند متعال اثر گذار است اما این همه ماجرا نیست ⚠
🔷 خداوند دفع امراض و بیماریها را در داروهای قرار داده که در طبیعت خود آفریده است 🔷 انسانها باید آن را با علم و دانش خود به دست آورند و همه اینها ابزار هستند و درمان اصلی و درمان کننده اصلی خداست.......
ادامه دارد....
🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀
⭕️روز سه شنبه ۳۱ تیر ماه، شب اول ماه ذی الحجه میباشد.
✅بمدت ۱۰ شب نماز دهه اول ذی الحجه ( نماز و واعدنا ) وارد شده است. ☘
🌸بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد ، هر چند که به حج نرفته باشد.
سید بن طاووس، الاقبال، ۱۴۰۹ق، ج۱، ص۳۱۷
🍃🍃
🌺کیفیت خواندن نماز « و واعدنا »:
« مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد ، سوره توحید و سپس آیه 142 از سوره شریفه الأعراف را میخواند :
*« وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين »*
#التماس_دعا 🥀
فضیلت گریه بر امام حسین(ع)
1. ریّانبن شبیب میگوید: روز اول ماه محرم به محضر امام رضا علیهالسلام رسیدم. حضرت (در خلال حدیث مفصلی) فرمودند: ای پسر شبیب، محرم، ماهی است که در عهد جاهلیت [هم]، آن را محترم میشمردند و ظلم و جنگ در آن را حرام میدانستند؛ اما این امت، نه حرمت این ماه را نگه داشتند و نه حرمت پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم را. در این ماه فرزندان پیامبر را کشتند و زنان او را اسیر کردند و اثاث او را غارت کردند. خداوند هرگز این جرم آنها را نبخشد. ای پسر شبیب؛ بر حسین گریه کن که او را مثل گوسفند سر بریدند و هجده نفر از مردان خاندانش با او کشته شدند که در روی زمین مانند ندارند و آسمانهای هفتگانه و زمینها در قتل او گریستند... . ای پسر شبیب؛ اگر بر حسین علیهالسلام گریه کنی، چندانکه اشک تو بر گونههایت روان گردد، خداوند هرگناهی که کرده باشی، کوچک یا بزرگ، اندک یا بسیار، میآمرزد... . ای پسر شبیب؛ اگر دوست داری در درجات بالای بهشت با ما باشی، به سبب حزن ما محزون، و برای شادمانی ما شاد باشند. (امالی صدوق، 27/13)
2. امیرالمؤمنین علیهالسلام (در حدیثی شامل چهارصد خصلت) میفرمایند: هر دیدهای روز قیامت، گریان و هر چشمی [از روی نگرانی] بیدار است، مگر چشم کسیکه خداوند او را بر کرامت خود اختصاص داده باشد و بر هتک حرمتی که از حسین علیهالسلام و خاندان پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم میشود، گریسته باشد. (خصال، حدیث 400/625)
3. امام محمد باقر علیهالسلام روایت میکنند که امام سجاد علیهالسلام فرمودند: هر مؤمنی که برای کشتهشدن امام حسین علیهالسلام گریان شود، بهطوری که اشک بر صورتش جاری شود، خداوند متعال غرفههایی در بهشت برای او آماده میکند که مدتی طولانی در آنها ساکن باشد، و هر مؤمنی که به دلیل آزار و اذیتی که از دشمنان در دنیا به ما رسیده، گریان شود، بهگونهای که اشک بر صورتش جاری شود، خدای متعالی در بهشت، او را در جایگاه صدق ساکن میگرداند، و هر مؤمنی که بهخاطر ما اذیتی به او رسیده باشد و به سبب این اذیت و آزار، چشمانش گریان و اشکش بر گونهاش جاری شود، خداوند هر آزار و اذیت را از او برگرداند و روز قیامت او را از خشم خود و آتش جهنم ایمن سازد. (کاملالزیارات/201)
4. علیبن ابیحمزه نقل میکند که امام صادق علیهالسلام فرمودند: گریه و بیتابی برای انسان مکروه است، جز برای حسینبن علی علیهالسلام که موجب اجر و پاداش است. (کاملالزیارات/207)
5. ابوهارون مکفوف روایت میکند که امام صادق علیهالسلام فرمودند: هرکس که نزد او از حسین یاد شود و به اندازه بال مگسی از چشمانش اشک جاری شود، ثواب او بر عهده خدای عزوجل است و خدای متعالی به کمتر از بهشت برای او راضی نمیشود. (همان/207ح 11)
6. امام محمدباقر علیهالسلام میفرمایند: هر مؤمنی که برای کشتهشدن حسین علیهالسلام اشک بریزد تا بر گونهاش جاری شود، خداوند او را در غرفههای بهشتی جای میدهد که مدتی طولانی در آنها ساکن باشد. (همان/207ح 11)
7. مِسمَعبن عبدالملک بصری روایت میکند که امام صادق علیهالسلام فرمودند: (ای مسمع) آیا مصائب حسین علیهالسلام را یاد میکنی؟ عرض کردم: آری. فرمودند: آیا بیتابی (و گریه) میکنی؟ عرض کردم: بلی به خدا قسم طوری گریه میکنم که اهل و عیالم اثر آن را در [سیمای] من مشاهده میکنند، و از خوراک امتناع میکنم؛ چندانکه اثر گرسنگی در صورتم مشاهده میشود. حضرت فرمودند: رحمت خداوند بر اشکهای تو؛ آگاه باش که تو از گریهکنندگان بر ما محسوب میشوی و از کسانی هستی که در شادی ما شاد، و در حزن ما محزون و در هنگام ترس ما ترسان، و در زمان ایمنی ما، ایمن هستند. هنگام مرگ خواهی دید که پدران من نزد تو حاضر شده، سفارش تو را به ملکالموت میکنند و [از این بالاتر آنکه] تو را [به بهشت] بشارت میدهند و ملکالموت از هر مادر مهربان بیشتر به تو مهربانی کند. [تا آنکه فرمودند:] هیچکس بهخاطر دلسوزی به ما و به سبب مصایبی که بر ما وارد شده، گریه نمیکند، مگر آنکه قبل از آمدن اشک از چشمش، خدا او را رحمت میکند. پس وقتی اشکها بر گونهاش جاری شد، اگر قطرهای از آن در جهنم بیفتد، گرمای جهنم را از بین میبرد تا آنجا که دیگر برای آن حرارتی باقی نمیماند... . هیچ چشمی برای ما گریه نمیکند، مگر آنکه از نعمت نظرکردن به [حوض] کوثر بهرهمند میشود و با کسانیکه ما را دوست دارند، از آن سیراب میشود. (وسایل الشیعه/ ج 10/297)
8. امام صادق علیهالسلام در حدیثی طولانی فرمودند: بهراستی حسین علیهالسلام کسی را که برای او گریه میکند، میبیند و از روی رحمت و دلسوزی برایش طلب آمرزش میکند. (بحار، 25/376)
9. امام صادق علیهالسلام فرمودند: هرکس که نزد او یادی از ما شود و اشک چشمانش جاری گردد، خدا آتش جهنم را بر صورتش حرام میکند. (بحار، ج 44/285)
شیطانپرستی (به انگلیسی: Satanism) گروهی از باورهای ایدئولوژیک یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و قبل از عالم هستی میپندارند. آنها شیطان را موجودی زنده و با چند وجه از طبیعت انسان مشترک میدانند. شیطانپرستی را در گروه «راه چپ» مخالف با «راه راست» طبقهبندی میکنند.[۱] دست چپیها به غنی سازی روحی خود در جریان کارهای خودشان معتقدند و بر این باورند که در نهایت باید تنها به خود جواب پس دهند. در حالی که دست راستیها غنی سازی روحی خود را از طریق وقف کردن و بندگی خود در مقابل قدرتی بزرگتر بدست میآورند و باورشان این است که باید در مقابل آن قدرت بزرگتر جوابگو باشند.
پیروان شیطانگرایی لاویی در واقع خدایی از جنس شیطان یا خدایی دیگر را برای خود قائل نیستند. آنها حتی خود را پیرو تعالیم شیطان نیز نمی دانند. اما این جنبه اعتقادی آنها بهطور مکرر به اشتباه نادیده گرفته میشود و عموماً آنها را افرادی میشناسند که شیطان را به عنوان خدا پرستش میکنند.[۲]

پندارهای از شیطان، اثر گوستاو دوره در کتاب بهشت گمشده، نوشته جان میلتون
شیطانپرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین فرستاده شده، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با کمک الگوها و قوانین طبیعی تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایشهای ادیان گذشته اجتناب میکنند و بیشتر گرایشهای خودپرستانه دارند[۳][۴] به گونهای که خود را در مرکز هستی و قوانین طبیعی میبینند و بیشتر شبیه به مکاتبی چون مادهگرایی یا خودمحوری و جادومحوری هستند. به هر حال بعضی شیطان پرستان بهطور داوطلبانه بعضی از قوانین اخلاقی را انتخاب میکنند.
شیوه عملکرد آنها گاهی شبیه به یک جریان وارونه سازی است که در آن برخی از کدهای اخلاقی رایج در جامعه، به شکل عمد دستخوش تغییر واقع میشوند. شیطان پرستان این شیوه را «شوک فرهنگی» مینامند و این عملکرد را بر اساس «نسبی گرایی اخلاقی» تفسیر میکنند[۵]
شیطان پرستان به دو گروه اصلی شیطان پرستان فلسفی و شیطان پرستان نظری تقسیمبندی میشوند.[۶][۷]

صلیب وارونه که به عنوان نماد شیطانپرستی یاد میشود.
تاریخچه
مفهوم شیطان در طول قرنها مورد مکاشفه قرار گرفتهاست. شاید بتوان تاریخچه شیطانپرستی را به قرون اولیه پیدایش آدمی نسبت داد.[۲]
موضوعی که امروزه دربارهٔ شیطانپرستی قدیمی وجود دارد و در برخی کتابها دیده میشود به این مطلب برمیگردد که اصولاً شیطان را کلیسا به وجود آورد تا تمام بدیها و پلیدیها را به آن نسبت دهد تا هم به نوعی خدمتی به بشریت کرده باشد که گناهانشان را از خود دور کنند و هم جادوگران را نیز که در قرون وسطا تحت عنوان جادوگران سیاه از قدرت زیادی برخوردار بودند، به عنوان پیروان شیطان معرفی کند. یعنی که هم گناهان را دفع کند و هم قدرت جادوگران را کم کند.[۲]
انواع و رویکردهای شیطانپرستی
شیطانپرستی فلسفی
این نوع گرایش عبارت است از اینکه انسان محور و مرکز عالم است. این شاخه از شیطانپرستی به انتان لاوی پایه گذار این فرقه نسبت داده میشود. او کسی بود که کلیسای شیطان را تأسیس کرد (اولین سازمانی که از لغت شیطانپرستی فلسفی استفاده نمود).
در نظر شیطان پرستان فلسفی، محور و مرکزیت عالم هستی، خود انسان است و بزرگترین آرزو و شرط رستگاری این نوع از شیطان پرستان، برتری و ترفیع ایشان نسبت به دیگران است. شیطان پرستان فلسفی عموماً خدایی برای پرستش قائل نیستند و به زندگی غیر مادی بعد از مرگ نیز عقیده ای ندارند.
در نظر شیطان پرستان فلسفی، هر شخص خدای خودش است. آنها با تکیه بر عقاید انسانی وابسته به دنیا، مطالب مربوط به فلسفه معاد را عبث میشمارند و به آنها به دید ترس از مسائل ماوراءالطبیعی مینگرند و تنها به وسیله مبانی درج شده در شیطان پرستی فلسفی، یک زندگی عقیم و صرفا بر مبنای «جهان واقعی» را تشکیل میدهند. شاید بتوان گفت که آموزههای شیطان پرستان فلسفی قدمتی بیشتر از کلیسای لاوی دارد.
دیدگاهی که شیطانپرستان فلسفی نسبت به شیطان دارند، با موقعیت تاریخی «شیطان» در تقابل است چرا که تعالیم نشئات گرفته از آموزههای یهودی-مسیحی در طی تاریخ همواره او را به دلیل خصوصیاتش پلید انگاشتهاست[۶]
شیطانپرستی لاویی
نوشتار اصلی: شیطانگرایی لاویی
این نوع از شیطانپرستی بر مبنای فلسفهٔ انتان لاوی است که در کتاب انجیل شیطان تعریف شدهاست. لاوی مؤسس کلیسای شیطان بود و تحت تأثیر نوشتههای نیچه، آلیستر کراولی، این رند، مارکی دو ساد، ویندهام لوئیس، چارلز داروین، آمبروس بیرس، مارک توین و برخی دیگر بوده است.
شیطانپرستی لاویی درواقع همان شیطانپرستی فلسفی است که انتان لاوی مبدع آن بود. شیطان در نظر لاوی موجودی مثبت بوده در حالی که تعالیم خداجویانه کلیساها را مورد تمسخر قرار داده و به جهان پس از مرگ نیز باوری ندارد.
یک شیطانپرست لاویی
زیارت آنلاین حرم مطهر رضوی
زیارت آنلاین حرم مطهر رضوی
زیارت آنلاین حرم مطهر رضوی
دقت کنید فیلترشکن تون روشن نباشه🌹
👑حضرت سلطان طوس👑
پر کن از باده ی چشمت، قدح صبحِ مرا☀️
خود بگو من ز تو سرمست شوم،
یا خورشيد؟☀️☀️
💫السلام علیک یا شمس الشموس💫
🕯آن دمی که خیمه ها آتش گرفت و آب شد
🍂تازیانه بر یتمیمان حرم هم باب شد .
🕯دست در دست رقیه گوشه ی دشت بلا
🍂باقر آل عبا گریان بر ارباب شد
.
#شهادت_امام_محمد_باقر(ع)🥀
#تسلیت_باد🏴
من که جا مانده ی آن خار و خسم میدانم
من که از دود گرفته نفسم میدانم
که چه دردیست به صحرا غم بی بابایی
غم گهواره ی خالی و غم لالایی
#شهادت_امام_محمد_باقر(ع)🥀
#تسلیت_باد🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️نماهنگ | باقرالعلوم علیهالسلام
🏴 سالروز شهادت امام باقر علیهالسلام را تسلیت می گوییم.
نامه انصارالله یمن به جنبش مقاومت اسلامی حماس:
🔹با نظر به ارزشها، دوراندیشی و ایمان مردم یمن، ملت این کشور در آزادسازی خاک فلسطین نقش عظیمی خواهند داشت.
🔹تا زمانی که مردم دغدغه فلسطین را دارند، این رژیمها بر آرمان فلسطین اثری نخواهند داشت.
🔹این رژیمهای دستنشانده هر چند به دشمن اسرائیلی خدمت کنند، باز هم از طرحها و توطئههای این دشمن به دور نخواهند بود.
⭕️ #دانستنیهای_مهدویت
❓ #اصهب و #ابقع کیستند؟
⚫️ اصهب :
🐪اصهب در لغت به معنای شتر سرخ موست و به رومیان نیز به دلیل رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته می شود (1) و به معنای خاص نام یکی ازدو مدّعی قدرت و رقیب #سفیانی است.
📖 براساس روایات اصهب و ابقع دو رهبر مخالف سفیانی اند که سفیانی در منطقه «شام»با آنها به نزاع برمی خیزد و برآنان چیره می شود.(ابقع در لغت به ابلق یعنی هر شیء سیاه و سفید و به خصوص به کلاغ سیاهی که با سفیدی آمیخته باشد و به هر شخص پلید و به ابرص و شوره زار و کسی که لباس وصله دار و رنگارنگ می پوشد، تعبیر شده است.) روایات درباره او و اصهب به اجمال سخن گفته اند.
👈🏼 از روایاتی که ابقع و اصهب را نکوهش کرده اند، چنین برمی آید که مواضع سیاسی آنان مخالف اسلام و طرفدار دشمنان دین و کافرند.
بنابراین معنی اختلاف و درگیری دو گروه نظامی در سرزمین«شام» که در روایات آمده،همان اختلاف دو زمامدار برسر زمامداری منطقه است. به نظرمی رسدکه مرکزفرماندهی ابقع،درپایتخت قرار دارد. چون روایات دلالت دارند که قیام اصهب از خارج پایتخت یا مرکز آغاز می شود.
هیچ یک از این دو فرمانده نمی توانند بر دیگری پیروزی قاطعی به دست آورند. سفیانی از این فرصت استفاده کرده، از خارج پایتخت دست به یورش می زند و هردو نفررا تار و مار می کند.(2)♨️
✅امام علی (ع) فرمودند:
«از شام سه پرچم برافراشته می شود: پرچم اصهب، ابقع و سفیانی.» (3)
☝🏼سفیانی ابتدا به جنگ با ابقع می پردازد و پس ازآن اصهب را سرکوب می کند و بر شام استیلا می یابد؛
👈🏼 درروایتی دیگر آمده است:
«هنگامی که کافردرشام به هلاکت برسد،
اصهب کافرقیام می کند و تسخیر مرکز (شام) بر او سخت می شود و طولی نمی کشد که او نیز کشته می شود و حکومت به اتراک می رسد و در شام گرانی پدید آید و رویدادها پشت سر هم روی می دهد و در هر قدمی جنگ برپا می شود.» (4)⚔️
🌷امام صادق (ع) می فرمایند:
«در آن هنگام، سه پرچم درشام به اهتزاز درمی آیدکه پرچم های سفیانی، اصهب و ابقع است و مردم شام زیر این سه پرچم نبرد می کنند.»
👈🏼این حدیث دلالت می کند که خروج اصهب و ابقع با خروج سفیانی هم زمان و با ظهورحضرت بقیه الله(ع)مقارن است و ازنشانه های نزدیک بودن ظهورخواهد بود. بدون تردیدشورش
سفیانی ازروزی که خروج کرده تاروزی که
نام و نشانی ازاو باقی نباشد،از 14 ماه
تجاوز نمی کند.(5 )
👤علامه شهیدسیدمحمدصادق صدرمیفرمایند:
دمشق (شام) در آن زمان میدان جنگ های داخلی و تنازعات مسلحانه میان گروه های سه گانه (تحت فرمان ابقع، اصهب و سفیانی که مانند مرکز ثقل نیروهای سیاسی و نظامی می شود) خواهد شد. هرسه از صراط مستقیم حق منحرف گشته اند وهرکدام تاج و تخت وحکومت رابرای خودمی طلبند.
ابقع و سپاهیانش با سفیانی می جنگندکه منجربه پیروزی سفیانی و کشته شدن ابقع و یارانش می شود. در جنگ سفیانی بااصهب هم، چنین اتفاقی تکرارمیشود و فاتح نهایی جنگ ها سفیانی است.
🔹 باید گفت درگیری ابقع،اصهب و سفیانی و چیره شدن سفیانی برآن دو از حوادث پیش از ظهور است که براساس روایات گفته شده، به وقوع می پیوندد.
🔴 ابقع:
📜ازرسول اکرم (ص)و ائمه اهل بیت (ع) روایت شده است که خروج ابقع در«مصر» و
به دنبال دیده شدن ستاره دنباله داروکسوف خورشیدو خسوف ماه خواهد بودکه همه اینها درنزدیکی ظهور رخ می دهند.(6)
👤جابرجعفی ازامام باقر (ع)نقل کرده است، چنین می خوانیم:«پیوسته بر جای خود باش و بی حرکت بمان تا علامت هایی که بر تو بیان می کنم، مشاهده کنی، اختلاف بین خاندان فلانی وندای آسمانی و صدایی که از ناحیه «دمشق» بیاید که مژده بخش ظهور است و فرو رفتن آبادی ای از شام که آن را «جابیّه» می نامند و روی آوردن هواداران ترک ها برای
ماندن در«جزیره موصل»ومستقرشدن سرکشان رومی در رمله. درآن سال در تمام سرزمین های اسلامی که درناحیه غرب واقع شده اند، اختلاف بسیار شود.♨️
📖در روایت دیگری چنین آمده:
☝🏼«نخستین سرزمینی که در آن کشتار و شورش می شود، شام است که سه لشکر در آن با یکدیگر نبرد می کنند: 1. اصهب، 2. ابقع و 3. سفیانی. این سه لشکر با یکدیگرمی جنگند تا سفیانی با ابقع درگیرمی شود و او رابا
سپاهیانش می کشد و سپس اصهب را نیز
از پای درمی آورد.» (7)
🔸ازاین روایات برمی آیدکه پیروز نهاییِ جنگ شام، سفیانی است.
📚منابع
1. فرهنگ الفبایی مهدویّت، ص 107.
2. بحارالانوار، ج 52، ص 212؛
عصر ظهور، ص 106.
3. معجم الاحادیث الامام المهدی(ع)، ج3،
ص 81؛ سفیانی از ظهور تا افول، ص 58.
4. الزام النّاصب، ص 204؛ روزگاررهایی،
ج 2، صص 991-992.
5،6و7 روزگار رهایی، ج 2، ص 992تا 995
📝اسماعیل شفیعی سروستانی
🏴 #السلام_علی_سفیر_الحسین✋
کوفیان در دلشان کینه زهراست، نیا
مسلمت را بنگر بی کس و تنهاست، نیا
کار این بی صفتـان سَب عمویم علی ست
بِین شان بُغض علی واضح و پیداست، نیا
#شهادت_حضرت_مسلم(ع)🥀
#تسلیٺ_باد💔🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓امروز روزی که توبه حضرت آدم (علیهم السلام) پذیرفته شد و حضرت ابراهیم خلیل الله (علیهم السلام) مناسک حج را از جبرئیل امین (علیهم السلام) آموختند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز عرفه، روز معرفت،
روز زدودن قلب از غبار عصیان و
روز خدا و خدایی شدن است.
روز عرفه، روز رویش گلستان رحمت،
روز نگین انگشتری ذی الحجه
و روز دعا و استجابت دعا است🌹🙏🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشا آنان که با حق آشنایند
مطیع محض فرمان خدایند
چو ابراهیم اسماعیل خود را
فدای امر الله می نمایند
عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک باد.
گوشه ای از دلایل مضرات گوشت خوک از دیدگاه علمی👇
به گزارش مشرق، در جامعه امروزی که بشر خود را از تعالیم ناب آسمانی محروم کرده و مکاتب بشری عهدهدار قانونگذاری جوامع شدهاند، تحلیل و ارائه دستورات قرآن کریم و شرع مقدس اسلام به همه بشریت، بیش از هر چیز ضروری مینماید.
ب) بیماریهای باکتریایی
1. تب مالت: تب مالت در اثر سه نوع باکتری ممکن است پدید آید که خطرناکترین آنها نوعی است که از خوک به انسان منتقل میشود؛ چرا که این باکتری در انسان موجب بیماریهای خطرناکی مانند مننژیت، التهاب عضلة قلب، التهاب مفاصل، تورم طحال و بیماریهای دیگر میشود (همان).
2. باکتری سالمونلا (Salmonellosis): این باکتری نیز عامل بیماریهای متعددی است و برای اولین بار در روده خوک کشف شده است. در سال 1990م در انگلستان نوع جدیدی از این باکتری شیوع یافت. پس از مدتی تحقیقات نشان داد اکثر مبتلایان به این بیماری آغلداران، قصابان یا معامله کنندگان خوک، گاو و مرغ بودهاند. [7]
3. باکتری لیستریا (Listeria): این باکتری در بدن انسان موجب مننژیت و سقط جنین میشود. تا سال 1968م این باکتری ناشناخته بود. در آن سال در کشورهای هلند و دانمارک برخی افراد مبتلا به این بیماری قبل از مرگ حالات پیچیده و عجیبی پیدا میکردند و برخی از آنان که از مرگ نجات پیدا میکردند، تعادل خود را از دست میدادند یا مادامالعمر گنگ میشدند. منابع رسمی ایالات متحده اعلام کردند که سالانه 1600 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا میشوند که از این تعداد 415 نفر جان خود را از دست میدهند. همچنین در سال 1984م وبای لیستریا جان هزاران نفر را در کشور هند گرفت.
گفتنی است خوک، بزرگترین منتقل کنندة باکتری لیستریا به انسان است (مصطفی محمود، الاعجاز التشریعی فی تحریم الخنزیر، ص11).
4. باکتری التهاب پوست: در اثر این باکتری پوست انسان ملتهب شده، لکهای قرمز رنگ و دلخراش در پوست ایجاد میشود. خوک، اسب و خروس رومی منتقل کنندة این بیماری به انسان هستند.
5. باکتری سل ریوی: سل ریوی از خطرناکترین بیماریهاست که سالانه بیش از سه میلیون نفر را به کام مرگ میفرستد. البته بیشتر این تعداد ساکنان مناطق محروم و کشورهای فقیر هستند. این باکتری به دستگاه تنفسی حملهور شده، باعث انهدام کیسههای هوا و در نتیجه مرگ بیمار میشود. عامل سل ریوی سه نوع باکتری میتواند باشد که خوک ناقل هر سه نوع آنهاست. هر چند گاو و پرندگان نیز میتوانند ناقل برخی از اقسام آن باشند.
6. باکتری گرفتگی خون: این بیماری که در جنوب شرق آسیا، شمال استرالیا، آفریقا و آمریکای جنوبی شایع است، از طریق خوک به انسان منتقل میشود. البته ورود باکتری به بدن عمدتاً از راه زخم است و بلافاصله پس از ورود به بدن وارد خون شده و بر قلب، مغز، کبد و چشمها اثر میگذارد. گفتنی است 65% از مبتلایان به این بیماری جان سالم به در نمیبرند و 48 ساعت پس از ورود باکتری به بدن، جان خود را از دست میدهند (همان، 12).
7. باکتری پاسترول: این باکتری در اثر ارتباط با خوک، سگ، پرندگان و... به انسان منتقل شده، موجب التهاب ریه، مفاصل و کلیهها میشود.
8. ذات الریه خوکی: این بیماری مشترک میان انسان و خوک است و اگر خوکی حامل باکتری آن باشد، در اثر ارتباط با انسان ممکن است آن را منتقل کند.
9. اسهال خونی: عامل این بیماری منحصراً خوکها و شامپانزهها هستند و از آنجا که ارتباط انسان با شامپانزهها بسیار کم است تنها ناقل آن به انسان خوک به حساب میآید. در امعای خوک انگلهایی به نام بالانتی دیوم (Coli Balantidum) زندگی میکنند که از أهم منابع انتشار این بیماری در سرتاسر جهان است.
این بیماری که در برخی موارد منجر به فوت نیز میشود غالباً در بین پرورش دهندگان (و تاجران) خوک مشاهده میشود (همان، 12 به بعد).
ج) کرمها
1. تریشین (Trichinella spiralis): تریشین (یا تریکین) کرمهای ریزی به طول 2-4 میلیمتر هستند که در خوک و انسان ایجاد بیماری تریشینوز میکنند.
اولین بار در سال 1835م دانشمندی انگلیسی به نام «سِر جیمز پاژت» آن را کشف کرد.
اگر کسی گوشت خوک مبتلا به تریشین را به صورت خام یا نیمپز بخورد، مقدار زیادی از جنین آن طی 48 ساعت تبدیل به کرمهای بالغ شده و جدار رودهها را نیش میزنند و نوعی زهر ترشح مینمایند و گاهی از جای نیش خونریزی صورت میگیرد که غالباً بیمار بعد از 48 ساعت میمیرد.
هنگامی که «تریشین» وارد معده شد، جدار آهکی خود را در اثر دخالت شیرهها و اسیدهای معدی از دست میدهد و به سرعت تولید مثل مینماید. سپس موجب خراشیدن و التهاب جدارة امعاء میشود (امیری، قرآن و علم، 140).
این بیماری در ابتدا خود را با عوارضی مانند سرگیجه، دردهای شکمی، تهوع، استفراغ، اسهال، تورم صورت به ویژه پلکها، تب شدید، هذیانگویی و... خود را نشان میدهد (پاکدامن، بهداشت تغذیه در قرآن کریم، 12
3).
در یک کیلو گوشت خوک ممکن است 400 میلیون نوزاد کرم تریشین باشد. این کرم قادر است در یک ماه 15 هزار تخمریزى کند (مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، 1/587). از وقتی وارد معده میشود، هیچ دوای کرمکشی قادر به دفع آن نیست. حتی پختن گوشت نیز این کرمها را نابود نمیسازد؛ زیرا وقتی گوشت را حرارت میدهند، مواد سفیدی در گوشت منقعد میشود و کرم در وسط این اجرام منعقده از آسیب حرارت مصون میماند. این قسمتهای منعقده که کرمها را در وسط خود حفظ میکنند، در معده حل نمیشوند و به رودهها میروند. این بیماری در تمام دنیا به ویژه آمریکا، کانادا و اروپا شیوع دارد، ولی در کشورهای اسلامی به دلیل حرام بودن مصرف گوشت خوک بسیار نادر است (شیرازی، اسلام پزشک بیدارو، 52-53).
2. کرم کدوی خوک (Taena Solium): طول این کرم 2-3 سانتیمتر بوده و دارای آلت مکیدن و قلاب است. انسان با خوردن گوشت و یا مغز خام خوک به آن مبتلا میشود و دچار نارساییهایی مانند کماشتهایی، احساس درد، اسهال و یا یبوست در دستگاه گوارش میگردد. این بیماری که به صورت گستردهای در جهان منتشر شده، در کشورهای اسلامی که گوشت خوک مصرف نمیکنند، به ندرت دیده میشود (رضایی اصفهانی، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، 2/322).
همچنین یکی از بیماریهایی که توسط کرم کدو به وسیله گوشت خوک به انسان منتقل میشود، مرض لادرری (Ladrerie) است. این بیماری در شهرهای مسیحینشین فراوان یافت میشود. اما در بین مسلمین و یهود که از خوردن گوشت خوک احتراز میکنند، به کلی پیدا نمیشود (اهتمام، فلسفه احکام، 1/89).
3. کرم آسکاریس: این کرم به اندازهای بزرگ میشود که آن را ثعبان البطن نامیدهاند. این بیماری از شایعترین بیماریها در جهان است تا آنجا که تعداد مبتلایان به آن را تا یک میلیارد و 25 میلیون نفر در سراسر جهان گزارش کردهاند.
آسکاریسِ ماده به دیوارة معده چسبیده و در شکم حیوان لانه میکند و قادر است روزانه 20 هزار تخم بگذارد. بسیاری از این تخمها از بدن حیوان دفع میشوند و خطر انتقال بیماری به انسان از همینجا آغاز میشود؛ چرا که این بیماری در اثر آلوده شدن دستها به فضولات خوک یا خوردن سبزیجات مزارعی که فضولات خوک در آن ریخته باشند، به انسان منتقل میشود. هنگامی که تخمها وارد بدن شده و نوزادهای کرم بیرون آمدند، وارد خون شده و در کل بدن منتشر میشوند به نحوی که کمتر عضوی از آلودگی به آنها در امان میماند. از این مرحله به بعد معلوم نیست کدام عضو قربانی آسکاریس شود. این کرم اگر در معده یا ریهها رشد کند و بمیرد، موجب انسداد و در نتیجه مرگ بیمار میشود. در موارد خفیفتر نیز موجب گرفتگی عروق، التهاب یا خونریزی داخلی میشود (مصطفی محمود، الاعجاز التشریعی فی تحریم الخنزیر، 14).
د) سرطانها
تحقیقات حاکی از رابطة قوی و شدیدی بین مصرف گوشت خوک و سرطان معده، پروستات، سینه، رحم، کبد، کیسه صفرا، و انواع سرطانهای دیگر است (ر.ک: همان، 19)
هـ) سایر بیماریها
گوشت خوک گذشته از بیماریهای فراوانی که به انسان منتقل میکند، بسیار دیر هضم است و معده را به زحمت میاندازد (امیری، قرآن و علم، 140).
50 درصد گوشت خوک چربی است که این نسبت در گوسفند 17% و در گوساله 5% است. خطرناکترین نوع چربی حیوانی برای انسان، چربی طبقهای است که بین پوست و گوشت قرار گرفته و این چربی در خوک بسیار زیاد است (پاکدامن، بهداشت تغذیه در قرآن کریم، 126).
میزان چربی و اسید اوریک موجود در گوشت خوک خیلی زیاد است و به همین دلیل در ابتلاء به بیماریهای بسیاری نقش دارد که از جمله آنها میتوان به بیماری تصلب شرایین، دردهای مفصلی و مسمومیتها اشاره کرد (رضایی اصفهانی، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، 3/322).
نتیجه
در پایان پاسخ به این سؤال ضروری به نظر میرسد که هر چند اکثر مضرات پیشگفته برای گوشت خوک به طور قطعی به اثبات رسیده و بشر از پیامدهای ناگوار مصرف آن آگاهی کامل دارد، چرا همواره گوشت خوک یکی از پررونقترین کالاهای جهان، و تولید و مصرف آن امری رایج است؟ آیا تمامی امراض پیشگفته در مجامع غربی که گوشت خوک را در سبد کالای خود قرار دادهاند، شیوع دارد؟
اولاً بیماریهای ذکر شده غالبی هستند و در اکثر موارد گوشت خوک منشأ بیماریهای مذکور گزارش شده است. اما چنین نیست که در هر شهری که گوشت خوک توزیع و مصرف میشود، همه بیماریها به طور همزمان شیوع پیدا کند.
ثانیاً ممکن است با استفاده از نوعی واکسن و دارو بتوان برخی بیماریهای پیشگفته را کنترل کرد.
ثالثاً گوشت خوک، یک کالای تجاری به شمار میرود و سود اقتصادی سرشاری عاید سرمایهگذاران این عرصه میکند. همین انگیزه کافیست تا بدون توجه به سلامت مصرفکنندگان به تولید و توزیع آن بپردازند. عموم مردم نیز اطلاع چندانی از عواقب مصرف آن ندارند و فریفته طعم آن میشوند. در عین حال، بسیاری از اندیشمندان و پزشکان جوامع غربی
ضررهای آن را متذکر میشوند و مردم را به پرهیز از آن توصیه میکنند.
ارنست رنان، مورخ فرانسوی، مینویسد: «دین اسلام پیروان خویش را از بلاهای چندی از جمله شراب، خوک و لعاب دهان سگ نجات داده است» (شیرازی، اسلام پزشک بیدارو، 46).
بیشک، انگیزة مسلمانان از عمل به دستورات انسانساز و نورانی اسلام، تعبّد و اطاعت محض از خالق یکتاست، اما در سایة این تعبّد، از منافع بیشمار دنیوی و اخروی آن نیز بهرهمند میشوند.