#رفع_نحوست_روزها
دعایی که بعد از هر نماز خوانده میشود تا اگر در یکی از روزهایی که به دنبال حاجتها رفتن، خوب نبود و مجبور شدی که به دنبال آن بروی، این دعا را بخوان.
«لاحول و لا قوة الا بالله» به یاری خدا تمام ناراحتیها را برطرف میکنم،
«لاحول و لا قوة الا بالله» به یاری خدا گره مشکلات را باز میکنم،
«لاحول و لا قوة الا بالله» به یاری خدا تاریکیها را روشن میکنم،
«لاحول و لا قوة الا بالله» به یاری خدا تمام دربها را باز میکنم،
سپس به دنبال کار خود برو که ان شالله سرانجام خیر یابد
https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
.
راهکارهای مناسب برای كاهش اضطراب
▪️تنفس آرام، طولانی و عمیق
▪️اضطراب راهی برای بدن شماست که اطلاع دهد احتمالا در خطر هستید. از بدن خود تشکر کنید و به آن بگویید که تو فوق العاده ای
▪️اضطراب عکس العمل شما در کودکی بوده، زمانی که شما ضعیف بوده اید. به خود یادآوری کنید که اکنون مهارتهای بیشتری دارید
▪️وقتی افکار منفی به سراغتان آمدند با صدای بلند جملات مثبت بگویید. مثلا من می تونم انجامش بدم
▪️اگر با اضطرابتان مانند دشمن برخورد کنید او مقاومت می کند. اضطراب خود را باور کنید و بپذیرید و ببینید که چقدر قدرتمند هستید.
✨✨✨✨✨✨
https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ درس اخلاق در بازار تبریز
🔺 روایتی از زندگی پیرمرد ۸۰ ساله که در بازار تبریز چای میفروشد
🔺 او حتی مراقب است پاکت چند گرمی را به قیمت چای حساب نکند و هیچ وقت از وضعیت بازار شکایت ندارد
🔹 شاید ساده ببینیم، ولی در این وضعیت اقتصادی که همه به فکر خودشون هستن، سه خصلت انصاف، عدل و شکرگزاری چقدر میتونه آرامش روانی رو به خودمون و جامعه برگردونه؟
این نیز بگذرد ...
https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی در عرفان کاذب اوشو 👹🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ اوشو علاوه بر ذکر کردن مسیر و طریقهای رسیدن به کمال، از موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی سخن به میان میآورد. مهمترین موانعی که او مطرح میکند عبارتاند از:
الف🔻 سرکوب کردن غریزه جنسی:
🔷 سرکوب کردن، یعنی بهطور دائم، پایینترین مرکز ( جنسیت) را کنترل و حفظ کردن، که اگر انرژی متراکم شود؛ خود به فساد و تباهی میانجامد و با محکوم کردن آن، میل جنسی شدت گرفته و زمینه فساد و انحراف انسان را رقم میزند. از طرفی علاقه به سکس، روزبهروز در انسان افزونتر شده و سبب آزار و اذیت او را فراهم میسازد.
🔶 به نظر اوشو «سرکوب یعنی، شما بهطور مداوم پایینترین مرکز را کنترل میکنید. اگر انرژی، در پایینترین مرکز، متراکم شود، موجب انحراف جنسی میشود.
🔷 اگر نگذارید این انرژی متراکم، به نحو طبیعی، جریان پیدا کند، میتواند منحرف شود و منحرف نیز میشود و علائم و عوارض غیرطبیعی در فرد، ایجاد میکند.»[1] پس «با محکوم کردن سکس، میل جنسی، در شما شدت مییابد»[2] و «میل جنسی سرکوبشده، انسان را آزار میدهد.»[3]
🔶 اولاً درست است که سرکوبی و ایجاد محدودیتهای شدیدی که موجب عدم بهرهوری کافی از غریزه جنسی شود میتواند موجب بروز برخی آشفتگیها و امراض روحی و روانی شود اما، اینکه اکثر بیمارهای روحی و روانی ناشی از این امراست، دلیلی روشنی ندارد
🔷 بلکه در مقابل آن، وجود آشفتگیها و بیماریهای جسمانی و روانی بسیاری در افرادی که در ارضای غریزه جنسی خود محدودیتی ندارند دلیل بر بطلان این نظریه است.
♦️ از طرف دیگر، اسلام بههیچوجه با سرکوبی غریزه جنسی موافق نیست بلکه آن را ضد ارزش میداند.
🔷 ثانیاً انسان به دلیل فطرت کمالجویی مطلق خود ظرفیت تنوعطلبی و سیریناپذیری دارد که لذتجویی انسان یکی از مصادیق آن است اگر این میل درونی انسان بهسوی غرایز مختلف ازجمله غریزه جنسی بیحد و حصر هدایت شود؛ انسان هرگز از برخورداری و بهرهوری جنسی احساس سیری و بینیازی نخواهد کرد و این امر عواقب بسیار آسیبزا و خطرناکی ازجمله انحراف مختلف جنسی، تجاوز و قتل و جنایت را در پی دارد.
🔶 به همین خاطر، با آموزش و تبیین منطقی محدودیتهای لازم درزمینهٔ غریزه جنسی باید این حساسیتها و حرص و ولع انسان در این زمینه را از بین برد.
🔷 به هر حال، اسلام نه با رهبانیت و سرکوب مطلق غریزه جنسی موافق است و نه با آزادی گسترده و بهرهوری لجامگسیخته و لیبرالیسم جنسی موافق است.
🔶 سیاست راهبردی اسلام نسبت به غریزه جنسی، بهرهوری هدایت یافته و مهارشده است بنابراین، اسلام در این مورد همانند بسیاری از موارد، آدمی را بهاعتدال و میانهروی در استفاده از غریزه جنسی فرامیخواند و افراط و تفریط در بهرهوری از غریزه جنسی را نشانه جهالت و نادانی انسان میداند.
ب🔻 ترس از مرگ:
🔷 مرگ، بخشی از زندگی انسان است؛ باید آن را پذیرفت و از آن، لذت برد. هر چه انسان از مرگ، بیشتر بترسد، به همان اندازه از زندگی، بینصیب میماند و هراس از مرگ، توقفی برای عشق است. اگر مزه زندگی، خاص است، مزه مرگ، شیرینتر و خاصتر است؛ زیرا در انتهای زندگی فرامیرسد.
🔶 ازنظر اوشو «حالا که مرگ، بخش مسلَّمی از زندگی است، چرا آن را بهطور طبیعی و ساده نپذیریم؟ چرا لذت را در مرگ نمیبینید؟ چرا از آن میگریزید؟ به این گریز، پایان بدهید... همانقدر از زندگی، محروم و بینصیب میمانید که از مرگ میهراسید؟»[4]
🔻🔻
https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
ادامه دارد....🔻🔻
چون اگر مرگ امری عدمی بود مخلوق و آفریده به شمار نمیآمد از مخلوقات هیچگاه جز به «امور وجودی» تعلق نمیگیرد.
🔶 مرگ از مخلوقات و امر وجودی و دریچهای است بهسوی زندگی دیگر، در سطحی بسیار وسیعتر و آمیخته با ابدیت؛ خداوند میفرماید: «وَلَئِن مُتُّم اَو قَتَلتُم لَاِلی اللهِ تُحشَرون [آلعمران/ 158]؛ اگر بمیرید و یا کشته (شهید) شوید بهسوی خدا بازمیگردید.»
♦️ در حقیقت باید گفت: از نظر اسلام، مرگ پایان راه و زندگی نیست بلکه آغاز راهی است که به طریق آن به جهانی دیگر منتقل میشوید؛ و این جهان با همه عظمتش تنها مقدمهای برای جهانهای گستردهتر و فراختر، جاودانی و اَبدی است.
🔷 و به سخنی دیگر مرگ نهتنها موجب نمیشود تا زندگی، پوچ و بیهوده جلوه کند بلکه به زندگی این جهانی معنا و مفهوم میبخشد و از کارکردهای مرگ میتوان معنا بخشی به زندگی دنیایی دانست؛ چون مرگ است که آفرینش هستی را از بیهودگی خارج میسازد و بدان جهت، معنا و مفهوم میبخشد.
https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha
@dars_akhlaq.mp3
12.57M
🔊 #كليپ صوتی
🎙🌸آيت الله #مجتهدی تهرانی (ره)
موضوع : قناعت (گرانی)
⚛ #درس_اخلاق ⚛ #قناعت
❌ علاقه به پول نداشته باشیم❌
✅ بسیار عالی حتما گوش کنید و ارسال به دیگران فراموش نشود🙏😍👌
👇👇🇯🇴🇮🇳 👇👇
https://eitaa.com/amoozeshe_farmandeha