تبدیل عکس به متن فارسی_.apk
1.39M
🔷 نرمافزار اندروید 🔷
💠تبدیل متن درون تصویر به نوشته💠
⛔️ پُرکاربرد و کاملا رایگان ⛔️
⚠️بعد اینکه عکس را انتخاب کردید یا گرفتید، حاشیه زرد رنگ را بر روی قسمتی که میخواهید متنش را بگیرید، تتظیم کنید.🌿
🔸هم فارسی🍃
🔸هم انگلیسی🍃
🕰 هر ۲۰ ثانیه یک عملیات تبدیل💫
🚫 تجربه کردیم و عالی است 🚫
#معرفی_نرم_افزار
✳️@elmi_shiraz
🌑 وفات حضرت زینب سلام الله علیها را تسلیت عرض میکنیم
@anjoman_oqm
سوالات متداول آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش (۲)
🔳هنوز مدرک تحصیلی رو نگرفتیم میتونیم ثبت نام کنیم؟
ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه میباشد و بایستی حداکثر سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر باشد.
🔳آیا دانشجویان ترم آخر میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند؟
ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه میباشد و بایستی حداکثر سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر باشد.
🔳در مورد مقطع تحصیلی توضیح دهید؟
دارندگان مدارک تحصیلی پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در این دفترچه و همچنین دارندگان مدارک تحصیلی معادل، حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.
افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در این دفترچه را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام میباشد.
🔳نحوه بررسی مدارک مشاغل کد هنرآموز (استادکار) به چه صورت هست؟
متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز (استادکار)، میبایست دارای مدرک فوقدیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک فوقدیپلم ناپیوسته، باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کانال_فرهنگیان
🌹با ما بروز باشید.👇
@newsfarhangian
﷽
⛔️شبهه 👇
ماجرای کشتار بنی قریظه، و گردن زدن ۷۰۰ نفر توسط امیرالمومنین امام علی علیه السلام چیست؟
✅ پاسخ شبهه👇🏻👇🏻
⭕️یهودیان بنی قریظه در قلعه ای در مدینه زندگی می کردند و با پیامبر پیمان بسته بودند که بر ضد پیامبر و یاران او قدمی بر ندارند و با دست و زبان ضرری به او نرسانند. اسلحه و مرکب در اختیار دشمنانش قرار ندهند
📔 (بحار الانوار، ج ۱۹، ص ۱۱۰ ـ ۱۱۱)
✖️اما....پیمان شکنی بنی قریظه!
هنگامی که مشرکان و یهودیان و انواع مخالفان مسلمانان، با اتحاد خود، مدینه را به محاصره در آوردند، در این چنین موقعیتی،یهودیان بنی قریظه پیمان شکنی کردند و بنا شد با محاصره کنندگان همراهی کنند.
(مغازی واقدی، ج ۲، ص ۴۵۵ ـ ۴۵۶)
حتی پیمان نامه ای را که به امضای رئیسشان و پیامبر رسیده بود پاره کردند.
📔(بحار، ج ۲۹، ص ۲۲۳)
▫️خبر پیمان شکنی به رسول خدا(ص) رسید و در این وضعیت خطرناک، او را بسیار غمگین ساخت. او سعد را بعنوان نماینده ی خود نزد بنی قریظه فرستاد تا از واقعیت خبر دهد.✖️یهودیان بنی قریظه، پیامبر و سعد را به فحش کشیدند و به این صورت معلوم شد که خبر درست بوده است. (مغازی واقدی، ج ۲، ص ۴۵۸ ـ ۴۵۹)
💥 نقشه ی بنی قریظه
نقشه ی ابتدایی آنان این بود که در زمان محاصره ی مدینه، آنها نیز از درون شهر، به غارت بپردازند و در شهر ایجادوحشت کنند. حتی از قریش و غطفان دو هزار سرباز درخواست کرده بودند.
🌸پیامبر از ماجرا باخبر شد و پانصد نفر را مامور کرد تا نقشه ی آنها را خنثی کنند.
(سیره حلبی، ج ۲، ص ۳۱۵)
👌نکته ای که مخفی نباید بماند؛ برنامه این جنگ را یهودیان ریختند.
🔰 تحلیل،ماجرا؛
1⃣تعداد زیاد کشته های یهودیان دلیل بر ناحق بودن کشتنشان نیست. پیش از توجه به آمار کشته ها باید دلیل کشته شدن را بررسی کرد.👌اگر حقشان بوده که کشته شوند، تعداد آنها اهمیت ندارد.
2⃣گاهی برای نادرست نشان دادن کشتار یهودیان، سر بریدن آنها را مطرح می کنند. سرهای آنها را با شمشیر زدند و آن زمان کشتن مجرمان به همین صورت بود. مگر کورش و داریوش چگونه مجرمان را می کشتند؟
3⃣همچنین باید دانست که روش پیغمبر اسلام بر کشتار زنان و کودکان و غیر جنگجویان⚡️نبود حتی در بیشتر جنگها جنگجویان را نیز می بخشید و آن را می توان در فتح مکه و حنین و طایف به وضوح دید،همچنین پیش از بنیقریظه،
🌸پیامبر(ص) یهودیان بنیقینقاع و بنیالنضیر را بخشید.
4⃣به روایت تاریخ مجازات یهودیان بنیقریظه، بر اساس حکم تورات انجام شد.
5⃣ گزارشها درباره تعداد کسانی که کشته شدند، بسیار متفاوت است. برخی تعداد آنان را چهل تن ذکر کرده و برخی بیش تر. ناهمگونی آمار، درستی گزارشها را زیر سؤال میبرد.
📔مصطفی صادقی، پیامبر(ص) و یهود حجاز، ص ۱۸۴-۱۹۲ ،قم ،بوستان کتاب.
✔️اما موضوع اصلی؛
❎ادعا مطرح شده[گردن زدن۷۰۰نفر
توسط امیر مهربانی حامی مظلومان
🌸علی ابن ابیطالب علیه السلام ]🌸
✖️به سه دلیل رد میشود؛
🔵 دلیل عقلی:
بر فرض که تعداد اعدامیان ۷۰۰ تن بوده باشد! برای کشتن و اعدام ۷۰۰ نفر اگر فرض را بر این بنهیم که مدت هر اعدام و آوردن افراد به مکان اعدام چیزی در حدود ۶ دقیقه زمان ببرد!
کشتن ۷۰۰ نفر به دست یک تن چیزی در حدود ۳ شبانه روز طول خواهد کشید!
⬅️توجه شود سه شب و سه روز به صورت مداوم و بی وقفه! در این صورت این امر (اعدام ۷۰۰ تن به دست یک تن)محال است و ابدا ممکن نیست!!
🔵دلیل قرآنی:
آیه بیست و ششم از سوره ی مبارکه ی احزاب که توسط مفسرین مربوط به فرجام بنی قریظه دانسته شده است ؛
«گروهى از اهل کتاب را که از آنها حمایت کردند از قلعه هاى محکمشان پایین کشید و در دلشان وحشت انداخت و شما گروهى از آنها را به قتل رساندید و گروهى را اسیر کردید.» (الاحزاب/۲۶)
⬅️فعل «تَقْتُلُونَ»در اینجا اعدام توسط یک تن را نمیرساند! بلکه کشتن و اعدام تعدادی از قرظیان٬ توسط یک جمع و یک گروه را میرساند و نشان میدهد !
🔵 گزاره ی تاریخی:
در کتاب مغازی واقدی و سیره ابن هشام امده است که اوس و خزرج (گروه انصار) در کشتن بنی قریظه شرکت داشتند.
▫️حتی نام افراد قبیله ی اوس که در گروه های دونفره اقدام به اعدام تعدادی از مجرمین قرظی می کردند در کتاب مغازی نیز ذکر شده است که اسامی آنها چنین است: اسید بن حضیر و ابو نائله + ابو برده بن نیار و محیّصه + ابو عبس بن جبر و ظهیر بن رافع + قتاده بن نعمان و نضر بن حارث + جبر بن عتیک و نعمان بن عصر + عقبه بن زید و برادرش وهب بن زید + عویم بن ساعده و سالم بن عمیر .
(ر.ک: مغازى، ص:۳۹۰ و سیره ابن هشام، ج۲، ص: ۸۴)
▫️یهودیان، در طول تاریخ سعی کردهاند که مظلوم نمایی کنند!
@anjoman_oqm
دفترچه راهنمای ثبت نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز سال 1400 -21-11-1400.pdf
13.75M
📓دفترچه راهنمای نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور
📝مهلت ثبتنام از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ الی دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ از طریق درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org
⚠️ضمناً آزمون رشتههای شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ و رشتههای شغلی سایر دستگاهها در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ برگزار خواهد شد.
https://eitaa.com/joinchat/3115974693C125a7ec19c
📚معرفی منابع تخصصی آزمون رشته دبیری معارف اسلامی
۱.اندیشه اسلامی: ایت الله سبحانی جلد 1 و2 (با تاکید بر جلد 1)
2. آیین زندگی (اخلاق کاربردی): احمد حسین شریفی
3. شناخت منابع و متون فقه: کتاب درسی دورهء کاردانی تربیت معلم با همین عنوان
4. علوم قرانی و تفسیر: علوم قرانی آیت الله معرفت 2 جلد، انتشارات سمت(350 صفحه) و انتشارات تمهید (حدودا 400 صفحه)
5. تفسیر و احکام:
الف: بنابر آزمونهای قبل از 98 (تفسیر موضوعی ایت الله مکارم و تفسیر موضوعی اقای قرائتی، احکام: رسالهء امام یا آموزش فقه فلاح زاده)
ب: بنابر آزمون سال 98 آیات الاحکام کاظم مدیرشانه چی
💠کتاب های اندیشه 1 و 2 به وفور داخل کتابخانه ها هست و راحت میتونید تهیه کنید.
@uniquranikhoy
📢 معرفی منابع دروس #تخصصی مربی امورتربیتی
🌸همانطور ک گفتم منابع #امور_تربیتی هرسال تغییر میکنه و کسی اطلاع دقیق از منابع نداره
ولی طی سال های گذشته شاهد بودیم ک 3 تا از منابع ثابت بودند. 🌸
🔴1. برای درس #فلسفه و مبانی تعلیم و تربیت در اسناد تحول:
جزوه 450 ص مبانی بنیادین سند تحول. بخش اول و دوم بیشتر مهم بود. همه سوالات از این بود امسال
🔴2. برای درس #روانشناسی :
نصف سوالات از روانشناسی عمومی میاد و نصف دیگه روانشناسی رشد
برا این درس روانشناسی عمومی حمزه گنجی + روانشناسی رشد پوران پژوهش و یا مدرسان خوانده شود.
🔴3. برای درس #علوم قرآنی :
علوم قرآنی آیت الله هادی معرفت هم انتشارات سمت و هم انتشارات تمهید الزامی است.
📓💠 معرفی منابع متغیر
برای درس #مباحث_فرهنگی روز:
✅ سال 99 برای اولین دوره از کتاب تحلیل فرهنگی پایه دوازدهم انسانی سوالا طرح شد و تماما از این کتاب بود. 👩💻👨💻👌👌
🔹 سال های گذشته برای این درس از موضوعات مختلف سوال طرح میشد ک باید به این موضوعات آشنایی کلی داشته باشید:
♦️ سواد رسانه ای
♦️تعریف فرهنگ
♦️تهاجم فرهنگی
♦️هنجار و...
♦️ خرده فرهنگ, ارزش, اشاعه فرهنگی
♦️دغدغه های فرهنگی روز
♦️گام دوم انقلاب
♦️کتاب تفکر و سواد رسانه ای دبیرستان
♦️بیانات رهبری راجع ب فرهنگ و دغدغه فرهنگی
💠معرفی دومین منبع متغیر:
برا درس #تعلیم و تربیت اسلامی
📙کتاب درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی1/ فلسفه تعلیم و تربیت ج 1 و 2
📗 انتشارات سمت / پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. جلد تصویر مداد بزرگ
✏1. نگاهی دوباره ب تعلیم و تربیت اسلامی دوجلد خسرو باقری
✏2.تعلیم و تربیت مطهری
✏3. تعلیم و تربیت شریعتمداری
✏4. تعلیم و تربیت مدرسان شریف
💠 معرفی سومین منبع متغیر تخصصی:
♦️درس #سبک زندگی اسلامی.
ایرانی
♦️ 1. همیشه بهار احمد شریفی
♦️2. ایین زندگی احمد شریفی
♦️3. اخلاق زهرا ایت اللهی
♦️4. سیره نبوی ک در دوره تربیت معلم تدریس میشه
💠 معرفی چهارمین منبع متغیر تخصصی👇👇:
♦️ ️درس #روابط انسانی در مدرسه
♦️ روابط انسانی میرکمالی
♦️ روابط انسانی در سازمانهای آموزشی
مولف : حمیدرضا حاتمی و محمدرضا سرمدی
♦️ روابط انسانی در مدرسه بلال خالقیان
#کتاب_آقای_قراملکی (اخلاق حرفه ای در مدرسه)
و حالا منابع مطالعاتی #آزمون_مربی_امورتربیتی سال 99
🔸 برای #تعلیم و تربیت:
درامدی بر تعلیم و تربیت اسلامی. فلسفه تعلیم و تربیت ج 1 و 2، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انتشارات سمت. نارنجی رنگ. تصویر مداد بزرگ روی جلد. تایید میگردد.
🔸 برای #فلسفه سند تحول :
کتاب 450 ص مبانی بنیادین سند تحول.
🔸#روانشناسی:
عمومی گنجی, رشد پوران پژوهش
🔸 #علوم قرانی سمت و تمهید
تحلیل فرهنگی پایه دوازدهم انسانی.
@uniquranikhoy
✅✅قابل توجه دانشجویان گرامی؛
علی الخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ودانشجویان در شرف فارغالتحصیلی
🔹باعنایت به آغاز ثبت نام نهمین آزمون مشترک استخدامی دستگاههای اجرایی کشور و وزرات آموزش وپرورش و پذیرش فارغالتحصیلان دانشکده های علوم قرآنی دررشته های شغلی #دبیری معارف اسلامی و#مربی امورتربیتی
📚منابع تخصصی رشته های فوق جهت مطالعه سروران گرامی درپست های بعدی درج میگردد.
❗️منابع درج شده توسط فارغ التحصیلانی که سال های گذشته در آزمون آموزش و پرورش قبول شده اند تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار داده خواهد شد.
⚠️منابع درج شده بعنوان منابع اصلی نبوده و براساس تجارب فارغ التحصیلان طی سال های گذشته جهت #راهنمایی می باشد.
💯علاقمندان جهت اطلاع ازسایر منابع و سوالات واطلاعات تکمیلی به آیدی زیر در کانال تلگرامی مراجعه نمایند.
@dabir_maaref99
✔️در صورت امکان منابع درج شده رو نشر فرمایید.
🌹موفقیت شمابزرگواران آرزوی قلبی ماست🌹
#روابط_عمومی دانشکده علوم قرآنی خوی
@uniquranikhoy
هدایت شده از انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد و انجمن علمی دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه میبد برگزار می کند:
🔅نشست علمی با موضوع :آشنایی با نهج البلاغه
سخنران : دکتر محمد رضا اقبال ( دکتری علوم و معارف نهج البلاغه )
🔸زمان: شنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۹
🔅همراه با اعطای گواهی معتبر به شرکت کنندگان
لطفا هنگام ورود به نشست نام و نام خانوادگی نوشته شود.
برای دریافت گواهی بلافاصله پس از نشست نام و نام خانوادگی (با ذکر نام نشست) به آیدی
@srp31300
ارسال نمایید.
🔸لینک ورود به نشست:
https://meet.quran.ac.ir:443/rhxht6w28yoi/
برنامه ادوبی کانکت نصب و با گزینه میهمان (Guest) وارد شوید.
@anjoman_oqm
http://splus.ir/olumquranvahadith
⭕ خوف و اختفای امام زمان از دشمنان؛ نقص و عیب یا سنت الهی؟
♦بر اساس روایات، یکی از علت های غیبت امام زمان (عج) ترس از کشته شدن است؛ اما این ترس، نقص و عیب محسوب می شود یا یکی از سنت های انبیاء است؟
🔹تجربه تاریخی این را نشان داده است که دشمنان اهل بیت علیهم السلام همیشه به دنبال کشتن اهل بیت علیهم السلام بودهاند و در این راستا پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت زهرا سلام الله علیها و 11 خلیفه و جانشین بر حق ایشان را به شهادت رساندند.
🔹از آنجا که امام زمان وظایف سنگینی را به عهده داشته است؛ مثل این که باید ایشان زمین را پر از عدل و داد کند و حکومت عدل الهی را در سراسر جهان برقرار کند؛ لذا اگر ایشان حضور میداشتند و غیبت نمیکردند، تا فراهم شدن شرایط تشکیل حکومت، بارها مورد سوء قصد قرار میگرفتند و یا حتی به شهادت میرسیدند و این وظیفه انجام نمیشد؛ لذا خداوند برای تحقق این وعده خود که زمین پر از عدل و داد خواهد شد، حجت خود را در زمین به وسیله غیبت از شر دشمنانش حفظ کرد تا در شرایط مقتضی ظهور کند و این مسؤلیت را به نحو احسن انجام دهد. در روایات هم خوف قتل را به عنوان یکی از حکمتهای غیبت شمردهاند.
🔻شیخ صدوق در علل الشرایع نقل میکند:
🔸عن أبي عبد الله عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه وآله لابد للغلام من غيبة فقيل له ولم يا رسول الله قال يخاف القتل.
🔹از امام صادق علیه السلام نقل شده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: گریزی از غیبت برای غلام (اشاره به امام زمان صلوات الله علیه) نیست، عرض کردند: یا رسول الله برای چه غیبت میکند؟ حضرت فرمود: میترسد او را بکشند.
📚 علل الشرائع - الشيخ الصدوق - ج 1 ص 243
♦آن حضرت به خاطر ترس از جانش در غیبت است. از اینکه بخواهد آشکار بشود ضرری متوجه او بشود؛ چون بنا نیست همه چیز با معجزه انجام بگیرد، اگر بنا باشد همه کار با معجره انجام شود:
(وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا)
و اگر پروردگار تو می خواست، تمام کسانی که روی زمين هستند، همگی (به اجبار) ايمان می آوردند.
سوره يونس آیه 99
❓اما آیا این ترس، نقص و عیب محسوی می شود؟
👈 قرطبی مفسّر بزرگ و معروف اهل سنت پاسخ می دهد...
🔹{قرطبی می گوید} و این آیه [46 سوره طه] به کسانی که می گویند او (پیامبران الهی و از جمله حضرت موسی) نمی ترسد پاسخ می دهد و ترسیدن از دشمنان، سنت خداوند در انبیاء و اولیائش می باشد با وجود این که آنان خداوند را می شناسند و به او اعتماد دارند.
📚 الجامع لاحکام القرآن ،ج11،ص202 ط دار الکتب المصریة
@anjoman_oqm
هدایت شده از انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد و انجمن علمی دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه میبد برگزار می کند:
🔅نشست علمی با موضوع :آشنایی با نهج البلاغه
سخنران : دکتر محمد رضا اقبال ( دکتری علوم و معارف نهج البلاغه )
🔸زمان: شنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۹
🔅همراه با اعطای گواهی معتبر به شرکت کنندگان
لطفا هنگام ورود به نشست نام و نام خانوادگی نوشته شود.
برای دریافت گواهی بلافاصله پس از نشست نام و نام خانوادگی (با ذکر نام نشست) به آیدی
@srp31300
ارسال نمایید.
🔸لینک ورود به نشست:
https://meet.quran.ac.ir:443/rhxht6w28yoi/
برنامه ادوبی کانکت نصب و با گزینه میهمان (Guest) وارد شوید.
@anjoman_oqm
http://splus.ir/olumquranvahadith
با سلام
لطفا بزرگوارانی که درخواست گواهی دارند بعد از نشست صفحه چت با ایدی مربوطه را تا زمان دریافت گواهی پاک نفرمایید.
@anjoman_oqm
هدایت شده از مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
برخی از روایات موجود در میراث حدیثی عامّه و زیدیه از اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام.pdf
239.3K
💠 مطالعه تطبیقی با موضوع «برخی از روایات اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در حوزه سلامت و بهداشت در میراث حدیثی عامّه و زیدیه»
📜 24 روایت در کتب ابن حجر عسقلانی، ابن ماجه، ابوطاهر سلفی، ابن بشکوال، ابونعیم اصفهانی و ... از اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام
📚 روایاتی که شیخ کلینی، شیخ صدوق، شیخ طبرسی، ابنابسطام و ... دقیقا همانند آنها را با اسنادی دیگر در الکافی، الخصال، مکارم الاخلاق، طب الائمه علیهم السلام و ... آوردهاند.
@mTatbiqy
برگزاری نشست علمی با موضوع آشنایی با نهج البلاغه در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹
سخنران :دکتر محمد رضا اقبال (دکتری علوم و معارف نهج البلاغه)
@anjoman_oqm
http://splus.ir/olumquranvahadith
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارش کار نشست علمی با موضوع : آشنایی با نهج البلاغه
سخنران : دکتر محمد رضا اقبال(دکتری علوم و معارف نهج البلاغه )
تاریخ برگزاری: شنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۹
در این نشست در خصوص سه مقدمه مورد نیاز برای ورود به بحث نهج البلاغه پرداخته شد:
مقدمه اول: آشنایی با شخصیت امام علی (ع) (امام شناسی )
مقدمه دوم :آشنایی با شخصیت سید رضی (کسی که نهج البلاغه را گرداوری و نام گذاری کرد)
مقدمه سوم : شرح شناسی نهج البلاغه
از جمله کتاب معرفی شده ،کتاب فروغ ولایت از آیت الله جعفرسبحانی که ایشان در کتابشان زندگی امام علی (ع) را به ۵ دوره تقسیم کرده اند :
۱-از ولادت تا بعثت پیامبر (ص)
۲-از بعثت پیامبر (ص) تا هجرت پیامبر(ص)
۳-از هجرت تا رحلت پیامبر (ص)
۴-از رحلت پیامبر (ص) تا شروع حکومت رسمی امام
۵-از شروع امامت و حکومت رسمی امام تا شهادت(۴ سال و ۹ ماه)
مرحله ۳ و ۵ حساستر و پرحادثه تر بوده است که مورخان نیز بیشتر به این دو مرحله پرداخته اند.
سید رضی متولد سال ۳۵۹ ه.ق و متوفی سال ۴۰۶ ه.ق می باشند که مشهورترین استاد ایشان شیخ مفید و مشهورترین شاگردشان شیخ طوسی است.
مهم ترین درسی که می شود از نهج البلاغه گرفت تقواست .
منابع فقهی اهل سنت صحاح سته است و منابع فقهی شیعه کتب اربعه به نام های :۱-اصول کافی
۲-من لا یحضر شیخ صدوق ۳و ۴-دو کتاب از شیخ طوسی (تهذیب و استبصار )
سوال؟ چه عاملی سبب شد تا سید رضی نهج البلاغه را جمع آوری کند ؟ ایشان یک کتاب در بغداد نوشتند به نام خصائص الائمه که این کتاب مورد استقبال شیعه و سنی به صورت عام و خاص قرار گرفت و به سید رضی پیشنهاد شد که سخنان امام علی (ع)را جمع آوری کنند .
سید رضی همه سخنان امام را جمع آوری نکرد بلکه با ذوق و سلیقه ادبی که داشت انتخاب و جمع کرد. پس در نتیجه پاسخ سوال تشویق مردم می باشد.
نهج البلاغه یعنی روش رساندن پیام .
منابع دیگری که سخنان امام را جمع آوری کرده باشد؟
کتاب غررالحکم و دررالکلم از عبد الواحد آمدی تمیمی از علمای شیعه و کتاب تمام از روحانی ایرانی به نام سید صادق شیرازی موسوی مقیم لبنان .
از جمله شروحی که بر نهج البلاغه نوشته شد:۱- منهاج البراعه از قطب راوندی ۲-منهاج البراعه به قلم آیت الله میرزا حبیب الله خویی (معاصر) ۳-شرح ابن ابی الحدید که مشهورترین شرح تا به امروز می باشد .۴-شرح علامه محمد تقی جعفری(معاصر) ۵-پیام امام اثر آیت الله مکارم شیرازی در ۱۵ جلد .
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد و انجمن علمی دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه میبد
زمستان سال ۱۴۰۰
@anjoman_oqm
http://splus.ir/olumquranvahadith
پرســـ❓ــش
⁉️ آیا کرونا همان مرگ سفید در روایات به عنوان نشانههای ظهور بیان شده است؟
پاســـ🖊ــــخ:
🛑 مقدمه
برای رسیدن به پاسخ، برخی روایاتی که اشاره به مرگ سفید دارد را بیان میکنیم.
1⃣ ابنسیرین روایتی نقل میکند: «لا يخرجالمهدي حتى يقتل من كلّ تسعة سبعة»؛ «مهدی خروج نمی کند مگر اینکه از هر نه نفر، هفت نفر کشته شوند»
📚 کتاب الفتن، ج1،ص333
❌این روایت در منابع اهل سنت ذکر شده و کلام معصوم نیست پس اعتباری ندارد.
2⃣ برخی از این روایت چنین برداشت کردهاند که حتما در آستانهی ظهور مرگ فراوانی جهان را فرامیگیرد، امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند:« لَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى يَذْهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَقِيلَ لَهُ إِذَا ذَهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَمَا يَبْقَى فَقَالَ ع أَ مَا تَرْضَوْنَ أَنْ تَكُونُوا الثُّلُثَ الْبَاقِيَ»؛ «امر ظهور اتفاق نمی افتد مگر اینکه یک سوم مردم از بین بروند. به حضرت گفتند: پس با این حال دیگر چه چیزی باقی می ماند؟ فرمود: آیا دوست ندارید جزء یک سوم باقی باقی باشید؟»
📚(كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص: 656)
❌ در این روایت شریفه، صحبتی از «مرگ» نبوده و تعبیر «حتی یذهب» به کار رفته است.
✅ وقتی روایات دیگر این باب را کنار هم قرار میدهیم به این نتیجه میرسیم که: منظور از «یذهب»، خروج از دین و غربال شدن خوبان از بدان مییباشد و نه «مرگ و این روایت هیچ اشارهای به مرگ ندارد»
3⃣ در منابع شیعی و سنی؛ صحبت از «مرگ سفید» به میان آمده و گفته شده است: «مهدی ظهور نمی کند مگر اینکه تعداد زیادی به مرگ سفید از دنیا بروند.
از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است « بَيْنَ يَدَيِ الْقَائِمِ مَوْتٌ أَحْمَرُ وَ مَوْتٌ أَبْيَضُ وَ جَرَادٌ فِي حِينِهِ وَ جَرَادٌ فِي غَيْرِ حِينِهِ كَأَلْوَانِ الدَّمِ فَأَمَّا الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ فَالسَّيْفُ وَ أَمَّا الْمَوْتُ الْأَبْيَضُ فَالطَّاعُون»؛ «هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مرگ سرخ و مرگ سفیدی پیش می آید که مرگ سرخ، شمشیر منظور است و مرگ سفید، طاعون»
📚الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص372
در رابطه با این روایت چند نکته عرض کنم
❌سند این روایت ضعیف است
❌روایت میفرماید، مرگ سرخ و سفید را مربوط به «بین یدی القائم» یعنی هنگام ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رخ میدهد نه قبل از ظهور.
❌روایت علاوه بر اینکه ضعف سند دارد هیچ دلالتی بر این مطلب ندارد که این مرگ در آستانهی ظهور اتفاق افتد.
❌پس با توجه به مطالبی که بیان شد، روشن می شود: روایات، هیچ گونه دلالتی بر اینکه در آستانهی ظهور، مرگ سفیدی شیوع پیدا میکند، وجود ندارد و علاوه بر ضعف سندی، بر شیوع مرگ سفید «حین ظهور» دلالت دارد و نه «قبل ظهور»
✅ بعد از بحث از سند و دلالت روایات باید عرض کنم : مرگ سفید در روایت، طاعون معرفی شده است و نه چیز دیگری. پس هیچ ارتباطی با کرونا و ویروس دیگری ندارد.
♻️نتیجه اینکه
از جامعهی مهدوی و علوی انتظار میرود
همانگونه که با تبعیت از پزشکان، از ورود ویروس به جسم چشمپوشی میکنند، با تبعیت از مراجع معظم تقلید و علمای ربانی نیز اجازهی نفوذ ویروسهای مخرب اعتقادی را به ذهن خویش ندهند.
@anjoman_oqm
هدایت شده از انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد
انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه تهران و انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار میکند:
🧑🏻🏫 آینده شغلی من 🧑🏻🏫
💎ویژه دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث
وَ معرفی تمامی مشاغل مرتبط با رشته علوم قرآنی.
🔰باحضور:
دکتر محمدعلی رضایی کرمانی
عضو هیئت علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد.
📆زمان: دوشنبه 2 اسفندماه
⏰در ساعت: 19:00
📍مکان: وبینار دانشگاه فردوسی
http://vroom.um.ac.ir/safms
#انجمن_علمی_علوم_قرآنوحدیث
@quran_hadith_fum 🌼🌿
@SCSQH
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن💎
🆔@anjomanelmiquran110
پخش زنده جلسه آشنایی نهج البلاغه: https://www.aparat.com/Majieclami/live
آدرس فوق مربوط به جلسات آشنایی با نهج البلاغه، یک شنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء
@anjoman_oqm
نمونه_سوالات_استخدامی_آموزش_پرورش.pdf
26.32M
🌍 سوالات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش کلیه رشته ها
⭕ معارف اسلامی
⭕ ادبیات
⭕ روش و فنون تدریس
⭕ سنجش و اندازه گیری
⭕زبان انگلیسی
⭕ علوم سیاسی
⭕ ریاضیات و هوش
⭕ سوالات عمومی
ـــــــــــــــــــــــــ
#کانال_فرهنگیان
🌹با ما بروز باشید.👇
@newsfarhangian
base.apk
42.51M
🔸نرم افزار جامع قرآنی نور👆
جامع تفاسیر و ترجمهها و احادیث و تلاوتها
📌 نسخه 0.1
🔻بهروزرسانی ٢٢ دی ١۴٠٠
🔰تولید مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
📱نسخه اندرویدی آنلاین
(دیتا از سایت quran.inoor.ir آنلاین دریافت میشود)
🔻رسم الخط عثمان طه و نیریزی
🔻صوت از 23 قاری مشهور
🔻سوره نامه (شناسنامه سوره ها از منابع تفسیری و علوم قرآنی)
🔻شامل 122 ترجمه از 33 زبان: فارسی ۶٢ تا، انگلیسی ١١، آلمانی ۶، اردو ۵، روسی ۴، فرانسوی ۵، ترکی ٢، ازبکی، چینی، اسپانیایی، ایتالیایی، و...
🔻شامل 260 تفسیر (در 1,605 جلد): در سه زبان فارسی(٣۴ تا) عربی(١۶٠ تا) و انگلیسی(۴ تا)، منابع تفسیری شیعی(۸۹ تا) و سنی(۱۰۹ تا)
🔻بخش «حدیث» ذیل هر آیه
🔻بخش «آیات مرتبط» ذیل هر آیه، با لحاظ سه نوع ارتباط لفظی، ارتباط موضوعی و ارتباط همنشینی آیات
🔻فهرست موضوعی قرآن (شامل 249,102 موضوع) در دو بخش عربی و فارسی همراه با گروه بندی.
🔻اعلام و اسماء قرآنی (1,772 تا)، و اسباب نزول اعم از صریح و غیر صریح به صورت گروه بندی شده
🔻اعراب قرآن: ترکیب نحوی نموداری، تحلیل صرفی رنگی، و تحلیل بلاغی آیات
🔻جستجو در محتوا (آیات، ترجمه، تفسیر، فهرست موضوعی، اعلام قرآن)
🔻نشانه گذاری (در علاقهمندیها) و اشتراک گذاری بصورت متن و تصویر
🔻حالت آفلاین: متن قرآن، ترجمههای دانلود شده و دو تفسیر و صوت دانلود شده
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از پژوهش دانشکده علوم قرآنی قم
#اطلاع_رسانی
#نشست_علمی
💠 کرسی علمی - ترویجی
🔸 موضوع: تأملی معناشناسانه در آیه 34 سوره مبارکه لقمان
🔻 ارائه دهنده: دکتر علیباقر طاهرنیا
🔻ناقد اول: دکتر مجید معارف
🔻 ناقد دوم: دکتر مسعود فکری
📆 تاریخ برگزاری: پنجشنبه 5 اسفندماه 1400 - ساعت 18:30 الی 20
🌐 لینک ورود به جلسه:
vroom.ut.ac.ir/literature2
@ulomequrani
هدایت شده از رسانه و خانواده
🎥 مسابقه بزرگ ساخت تیزر و موشن گرافیک
🎁 همراه با جوایز نقدی و غیر نقدی
🛍 یک تبلت ویژه اثر برگزیده
🛍 10 اثر برتر هرکدام 10,000,000 ريال
🛍 3 هدیه ارزنده ویژه 3 اثر شایسته تقدیر
⏰ مهلت ارسال آثار: تا 20 فروردین ماه 1401
📝موضوعات، اختتامیه و اطلاعات بیشتر: falaghsoft.ir/mres
💠 موسسه فرهنگی فلق رایانه اصفهان
@omid_aramesh114
هدایت شده از جریان
🔰 اینترنت چگونه به ایران وارد شد؟
محمد پورغلامی نوشت:
🔻سال ۹۳ که رهبر انقلاب نامهای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشته بودند، برای مصاحبهای دربارهی آن، سراغ محمدجواد لاریجانی رفته بودیم. لاریجانی که یکی از سه نفری بود که از طرف امام مأمور شده بود تا پیام ایشان دربارهی آیندهی شوروی و کمونیسم را به دست گورباچف برساند، تطبیق و مقایسهی خوبی میان این دو نامه کرد.
🔸در بین گفتگوها، به این نکته اشاره کرد که در این سالها با توجه به رشد چشمگیر تکنولوژیهای اینترنتی و #شبکههای_اجتماعی، اتفاقا زمینه برای انتقال هرچه بهتر و بیشتر پیام رهبر انقلاب نسبت به پیام امام خمینی وجود دارد. او بعد خاطرهی جالبی گفت که این روزها که بحث طرح صیانت، مجدد بر سر زبانها و خروجی رسانههای اینور آبی و آنور آّبی افتاده، شنیدنش خالی از لطف نیست.
🔸میگفت: در دههی هفتاد شمسی که تازه بحث پدیدهای به نام #اینترنت در جهان در حال مطرح شدن بود، ما در پژوهشگاه دانشهای بنیادی، متوجه آن شدیم. بلافاصله به وزیر پست، تلگراف و تلفن وقت نامهای نوشتیم و ماجرا را توضیح دادیم. بعد از چند وقت اما نامهای از طرف وزیر آمد که این اینترنت، همان #فکس است و چیز چندان مهمی نیست. ما که دیدیم آقای وزیر متوجه اهمیت ماجرا نشده، مجدد نامهای را تنظیم کرده و اینبار به دفتر #رهبر_انقلاب ارسال کردیم.
🔸لاریجانی میگفت چند روز بیشتر نگذشت که نامهای از دفتر آقا برای ما ارسال شد که حاوی هامش ایشان بر نامهی ما بود. در آن نامه، آقا برخلاف دیگر مسئولان، به شدت از این موضوع استقبال کردند و سه نکتهی مهم و کلیدی را مطرح کردند:
🔸اول اینکه چنین فناوریای بسیار مهم است و از همین حالا روی آن #سرمایهگذاری کنید.
دوم اینکه چنین فناوریای قطعاً برای #جوانان بسیار جالب است، بنابراین اجازه دهید در آن میداندار شوند.
و سوم هم اینکه به فکر آلودگیهای احتمالی آن هم باشید و مراقبت کنید به #مردم و #جامعه آسیب وارد نکند.
🔸لاریجانی میگفت اگر #حمایت آقا به این محکمی نبود، شاید ما هیچگاه نمیتوانستیم به این زودی، همزمان با تحولات روز جهانی، شاهد ورود اینترنت به #ایران باشیم.
https://eitaa.com/joinchat/3115974693C125a7ec19c
#نشست_علمی
💠انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم برگزار می کند؛
[ظرفیت های روانشناختی حدیث]
🔻با حضور استاد دانشگاه قرآن و حدیث؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس پسندیده
🗓 شنبه ۷ اسفند ماه
🕞 ساعت ۱۶
✅ ورود از طریق مهمان یا guest؛
https://online.qom.ac.ir/quran_hadith_asso
انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
🆔@qom_quranhadith