#گزارش_تصویری نشست علمی بازی دوگانه #بیبیسی در #غزه، مطالعه تماتیک رویکرد خبری بیبیسی در واقعه بیمارستان المعمدانی
▫️انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اعتراف کارشناس تلویزیون وزارت خارجه ایالات متحده: در عصر اطلاعات و پس از نبرد طوفانالاقصی، هژمونی رسانهای اسرائیلیها شکسته شد!
🔸تاکنون هژمونی و امپراطوری رسانهای دنیا دست اسرائیل بود و آنها هر روایت جانبدارانه با استاندارد دوگانه را به خورد مخاطب میدادند اما اکنون شرایط تغییر کرده و هژمونی رسانهای اسرائیل نزد افکار عمومی شکسته شد.
#جنگ_رسانه
#طوفان_الاقصی
▫️انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
14.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀۲۰۰۰ داوطلب اسرائیلی برای ترجمه محتواهای تولیدی به ۴۶ زبان دنیا
🔸بخشی از فعالیتهای تبلیغاتی اسرائیل که در شبکه ۱۴ اسرائیل فاش شد. این ۲۰۰۰ نفر علاوه بر ۷۰۰۰ نفر دیگری است که در بخش تولیدات رسانهای شبکههای اجتماعی فعالیت دارند. وزارت Diaspora دهها میلیون دلار خرج کرده و خواهد کرد تا محتواها تولید و توسط افراد معروف منتشر شود؛ این پاسخ اسرائیل به جنبش BDS است.
#جنگ_رسانه
#روایت
▫️انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
🌀چین و جنگ رسانهای
🔹به نظر میرسد تیک تاک چینی توانسته انحصار رسانهای را در جریان رویدادهای غزه بشکند و در اطلاعرسانی و آگاهسازی جهانی نقش موثری ایفا کند
@rasadin
🔸تحقیقات موسسه افکار سنجی Pew نشان میدهد روز به روز بر تعداد آمریکاییهایی که اخبارشان را از تیکتاک دریافت میکنند، افزوده میشود.
حدودا یک سوم جوانان 18 تا 29 سال آمریکایی به طور مستمر اخبار خود را از طریق این پلتفرم میگیرند.
در خصوص بزرگسالان هم در مقایسه با سال 2020 که تنها سه درصد بزرگسالان آمریکایی اخبار را از تیکتاک دریافت میکردند، اکنون این رقم به 14 درصد رسیده است. تیک تاک منبع خبر جدید برای آمریکاییها.
#جنگ_رسانه
#پلتفرم
▫️انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
🔸افغانی یا افغانستانی کدام یک صحیح است؟
🔹افغان نام پشتون (طالبان از همین قوم است) که به زبان عامیانه، اوغان و اوغو نیز میگویند.
🔹از آنجاکه کشور افغانستان از اقوام متعدد شکل گرفته، فرهنگهایش نیز متعدد است و هر قوم فرهنگ خاص خود را دارد. چهار قوم بزرگ آن مانند، قوم تاجیک (احمدشاه مسعود رهبر و چهره شاخص آن) قوم هزاره (شیعیان، شهید عبدالعلی مزاری، رهبر و چهره شاخص) قوم ازبک (ژنرال دوستم، رهبر ترکتباران افغانستان) قوم افغان یا پشتون (حامد کرزی، اشرف غنی و طالبان چهرههای شاخص) اقوام کوچک آن مانند پشهای، قزلباش، ترکمن، هند و سیک، بیات و غیره.
🔹قوم افغان یا پشتونها بدلیل قدرت طلبی، تمامیت خواهی و برتر دانستن خویش، با زور نظامی نام کشور را به نام خود یعنی افغانستان نامگذاری کردند؛ با وجود جامعه چند قومی، چند فرهنگی و چند زبانه افغانستان که محل جدالها و خون ریزیها شده باعث شد بقیه اقوام نام افغانستان را قبول نکند و از طرفی واحد پول را نیز از روپیه یا پیسه بنام افغانی تغییر دادند یعنی تمام امور را میخواستند در انقیاد و سلطه خویش نگهدارند.
🔹نتیجه اینکه واژه افغانی، اولا واحد پولی است دوما مختص به یک قوم میشود و چون سرنوشت پشتونها یا قوم افغان، با جنگ، انفجار و انتحار، تندروی مذهبی، و غیره گره خورده است و بقیه اقوام دوست ندارند بنام افغان خطاب شوند لذا واژه افغانستانی به لحاظ گستردگی برای مهاجران کشور افغانستان صحیح است.
✍یادداشتی از محمدجواد احمدی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه
▫️انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
🔹کتاب «صنعت اینفلوئنسری» منتشر شد
🔸صنعت اینفلوئنسری شرحی است از اینکه چگونه نخستین سازندگان دیجیتالی کوشیدهاند تا در بحبوحۀ رکود بزرگ، این صنعت چند میلیارد دلاری را بسازند و شالودۀ فرهنگ و جریان اطلاعات و شیوۀ ارتباط ما با خودمان و دیگران را بازطراحی کنند.
امیلی هاند با تکیه بر دهها مصاحبۀ جامع با اینفلوئنسران مشهور رسانههای اجتماعی، مدیران برندها، بازاریابان، مدیران استعدادیابی، پیشبینیکنندگان روند و سایر افراد فعال در این حوزه نشان میدهد چگونه تازهواردان این صنعت به هنگام بحران نوسانات اقتصادی توانستهاند با توجه به برندهای شخصی دیجیتال از آن بهعنوان ابزاری استفاده کنند تا سرنوشت حرفهایشان را در دست بگیرند.
🔸تهیه کتاب از اینجا.
#معرفی_کتاب
▫️ انجمن علمی دانشجویی علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
🌐 #نشست_علمی چالش بیبیسی فارسی و اقناع افکار عمومی در جنایت بیمارستان المعمدانی غزه
🔹سخنران: دکتر سید مرتضی #اسماعیلی_طبا
عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان
🇵🇸 با حضور دو اندیشمند اسلام:
شیخ عبدالله السالم
(عضو جمعیة علماء العودة إلى فلسطين و فعال در موکب نداء الأقصى در اربعين حسينى)
شیخ دكتر علاءالدين زعترى
(مفتى اعظم سابق سوريه و عضو موكب نداء الأقصى در اربعین حسينى)
🔹با حضور دکتر عباس خامه یار
معاون فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب
🔹 زمان: پنجشنبه ۲ آذر، ساعت ۱۲
🔹 مکان: قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب، سالن همایشها (شیخ کلینی)
🔸 حضور برای علاقمندان، دانشجویان و اهالی رسانه و ارتباطات آزاد است.
#فلسطین
#رسانه
▫️انجمن علمی علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
🌐قدرت و اثرگذاری رسانهها
هاآرتص: نتانیاهو به دلیل فشار افکار عمومی مجبور شد همان توافقی را که رد کرده بود بپذیرد!
#جنگ_رسانه
▫️انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD
19395.pdf
4.45M
🌀برنامه هفتم توسعه و هوش مصنوعی
🔹توسعه شتابان هوش مصنوعی علاوه بر ایجاد ظرفیتهای متعدد، به یکی از مهمترین چالشهای اجتماعی- فرهنگی عصر کنونی در سراسر دنیا بدل شده و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست.
🔹در این گزارش که توسط مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تهیه شده، پس از مروری بر وضعیت این فناوری در دنیا، شرایط کشور از منظر ظرفیتهای قانونی و انسانی، از جمله قوانین مرتبط با داده، شرکتهای دانش بنیان، نظام دانشگاهی و نیروی انسانی، بررسی شده است. در ادامه پس از بیان کارکردهای بالقوه هوش مصنوعی در بخش عمومی و خصوصی به الزامات و چالشهای پیش روی این فناوری پرداخته شده است.
#هوش_مصنوعی
▫️انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب
🆔 @ANJOMAN_URD