📌 دوره آموزشی #ایندیزاین
🔰 انجمن علمی زبان و ادبیات عربی و انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی با همکاری کانون رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می کنند:
🔻 #سرفصل_های_دوره:
✓ آموزش صفحه آرایی نشریات و مجلات
✓ آموزش طراحی فضای داخلی کتاب
✓ آشنایی با اصول گرافیکی و تایپوگرافی
👤 استاد راهبر : محمدرضا پاکیاری
✓ طراح گرافیست و صفحه آرا
📅 زمان: از ۲۳ بهمن تا ۱۸ اسفند
روزهای دوشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹ و جمعه ساعت ۱۰ تا ۱۲
🏛️ مکان: دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی سالن سایت
🔰 ۱۲ جلسه ۲ ساعته
⭕ ظرفیت دوره فقط ۱۲ نفر
🔺لینک ثبت نام 👇
https://kad.mazaheb.ac.ir/1419
📌 به همراه اعطای #گواهینامه_معتبر
💵 #هزینه_دوره :
برای عموم ۵۰۰ هزار تومان
🔻برای دانشجویان مذاهب اسلامی ۳۵۰ هزار تومان
از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی دکتر عباس زاده صورت گرفت؛
ترجمه شعر عربی در حمایت از فلسطین
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اثر شاعر فلسطینی را در حمایت از مردم فلسیطن، قدس و غزه به فارسی ترجمه و در روزنامه خراسان منتشر کرد.
از اینجا بخوانید: B2n.ir/g75404
#شعر
#ترجمه
#هیئت_علمی
#دانشگاه_رضوی
✅ کانال انجمن علمی عربی دانشگاه شیراز در تلگرام
🆔https://t.me/shirazarabic
هدایت شده از مرکز معرفت و مهارت دانشگاه رضوی
❇️ مرکز معرفت و مهارت دانشگاه رضوی با همکاری انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات عربی برگزار میکند:
-«(لغتشناسی کاربردی عربی)»-
✳️ برای برادران و خواهران علاقهمند
💠 مجازی/ آفلاین/ در بستر ایتا
🔹 برخی سرفصلها:
- راهکار افزایش لغات ذهنی
- آموزش نرم افزار قاموس نور
- مراحل لغتپژوهی قرآنی و روایی
- آموزش گام به گام استفاده از لغتنامه
- معرفی عملی و مقایسه بیش از 20 لغتنامه شاخص زبان عربی
🔰 شروع دوره: شنبه 1402/11/8
✅ مزایای دوره:
🍃 دریافت گواهی از مـرکز معرفت و مهارت
🍃 پاسخگویی به سؤالات و ابهامات در قالب گروه مجازی
✍️ اطلاعات تکمیلی و ثبت نام از طریق سایت مرکز معرفت و مهارت:
🌐 Maharat.Razavi.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐 لینک کانال «مرکز معرفت و مهارت» در پیام رسان ایتا جهت اطلاع از سایر دورهها و معرفی به دوستان:
https://eitaa.com/joinchat/3361538070Cd1fc66a60f
كتبت بمناسبة ولادة أمير المؤمنين علي عليه السلام في 13 من رجب المرجّب سنة 1440ق الموافق 2019م:
( ولادة النور)
شُطِرَ العَتيقُ فحُوِّلَتْ أَحْوالُ
وهَوَى إليهِ الرُّوحُ والمِيكالُ
بِولادةِ الكرَّارِ قد بزَغَ الهدى
والبأسُ والإيمانُ والإِفضالُ
الدَّهرُ بُورِكَ مَطلعًا بوليِّهِ
وبَدَتْ بسَعْدِ طُلوعِهِ الآمالُ
وَأُنيطَ بالشَّرَفِ المُنيفِ لِيومِهِ
وحَوى بِوَسمِ جَلالِهِ الإِجلالُ
ورَأى سَماءَ الحَقِّ وهَّاجًا بهِ
ولهُ سَحابٌ مُبرِقٌ هَطَّالُ
بورودِهِ سَطعَتْ ورودُ خِصالِهِ
وتَنفَّسَتْ مِنْ عِطرِها الأَطلالُ
ونَمتْ على جَنباتِها زَهرُ الوَلا
من بعدِما أَمسَى بها الإذبالُ
بِعَليٍّ المَوْلى زَهَتْ أَرجاؤُها
ومَشى على طُرُقاتِهِا الإِقبالُ
هوَ مُنعشُ الأَفكارِ عبرَ سُلافِهِ
فجرى عَليها فَيضُهُ السَّلْسالُ
مَمزوجًةً بالحُكْمِ والحِكمِ الَّتي
وَجَمتْ أمامَ قِصارِها الأَقوالُ
كالنَّوْرِ خالَطَهُ النَّدى بِصَبيحَةٍ
والنُّورِ ليلًا رَشَّهُ الإِهْلالُ
مُحيي الضَّمائرَ بالحَصافةِ والحِجَى
ولكلِّ أَسبابِ العَمى قَتَّالُ
هوَ ذلكَ العِملاقُ لمْ يَخضَعْ فَلا
يَدنو لِشامخِ عِزِّهِ الإذْلالُ
عَظُمَ الزَّمانُ بِعُظمِهِ لمَّا انْجلَتْ
منهُ عَظائِمُ في الورى وعِظامُ
أَيكونُ غيرُكَ للمَكارمِ بانيًا
ولأَنتَ خيرُ صَنیعِها المِفْضالُ
قد ضَمَّها طفلًا وأَبعدَ شَوْطَهُ
كهلًا فأَعجزَ عنْ مَداهُ البالُ
وإذا أنافَ على السِّنينَ بشَيبَةٍ
جازَ المَجَرَّةَ واستَحالَ سِجالُ
ماذا يَقولُ الشِّعرُ فيكَ بمِدحةٍ
خابَتْ مَسالِكُهُ وعزَّ مَنالُ
روحُ النَّبيِّ ورُوحُهُ امتَزَجا معًا
مزجًا بهِ لبَلاغِهِ الإكمالُ
نَصرَ الهُدى يَنْصاعُ دونَ هَزيمَةٍ
فعَلى يَدَيهِ جُدِّلَتْ أَبطالُ
أَضحَى لهُ دِرعًا لكلِّ مُلِمَّةٍ
ومُهنَّدًا ما هَدَّهُ الإِضْلالُ
أَبلَى الكُماةَ بِكرَّةٍ فيها الدُّجى
والنَّارُ والزِّلزالُ والأَنكالُ
طَربَتْ مَنايا الحربِ مِنْ لحنِ الظُّبى
وتَفَزَّعتْ مِنْ زأرِهِ الأَهوالُ
ما أَنتَ إلَّا أَنتَ في جَبروتِهِ
فلكلِّ مَنقبَةٍ لأَنتَ مِثالُ
بینَ الجَوانحِ صورةٌ لكَ فَذَّةٌ
نَشرَتْ مَحاسنَ فنِّها الأَمثالُ
وخَلدتَ في ذكرى الزَّمانِ مُمَثَّلًا
كبرًا تَصاغرُ دونهُ الآجالُ
وبقيت في قلب المفاخرِ نابضاً
وكَأَنَّما في رَبعِهِ تِمْثالُ
أَطلَقْتَ في الأَجيالِ فِكرًا صارِخًا
بِدَويِّهِ تَستَيقِظُ الأَجيالُ
فَنَزَعتَ عنْ فَوْضَى مَشاعرِها القِلى
فاخْضَوضَرَتْ بِنَقائِها الأَعمالُ
وغَرَستَ في أَحشائِها شَجَرَ الوَلا
يُروِي ظِماءَ جُذورِها المِنهالُ
كَلَّا ورَبِّي ما لِمِثلِكَ مُشْبِهٌ
أَيَضمُّ ساطِعَ نورِكَ الغَربالُ
أَفَيَرْتَقِي لسِماكِهِ مَنْ هانَهُ
صَغَرُ الهوى وكَبتْ بهِ الأَثقالُ
قلمُ الخُلودِ يَخطُّ في صَفَحاتِهِ
أنَّ الأميرَ على الأَنامِ ظِلالُ
ويَخطُّ بالقَلمِ العَريضِ بأَنَّهُ
في عالَمِ التَّكوينِ ليسَ يطالُ
#علي عبدالحليم السالمي
هدایت شده از تحولات اورآسیا
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محل شکاف دیوار کعبه برای تولد مولا امیرالمومنین علی علیهالسلام
@MOJAHEDAN_14
عرض سلام و احترام قابل توجه شرکت کنندگان محترم دوره مکالمه اموزشی لهجه عراقی دو کلاس استاد عباسیان و استاد حسینی: ازمون پایان دوره جهت اخذ گواهی پایان دوره و شرکت در دوره های بعدی مکالمه لهجه عراقی دوشنبه ۱۶ بهمن ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
https://eitaa.com/anjomanarabirazavi
Noor-Book.com في النقد والادب ج 3 3 .pdf
7.99M
في النقد و الأدب
الجزء الثالث
ايليا الحاوي
https://eitaa.com/anjomanarabirazavi
دانشگاه فرهنگیان اصفهان با همکاری مدیریت امور بینالملل برگزار می کند:
📚سلسله وبینارهای بین المللی باعنوان:
ادبیات مقاومت ۲(رویکرد داستانی)
💢مدیر نشست
🇮🇷دکتر علی بناییان اصفهانی
👤عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
💢سخنرانان:
🇱🇧پروفسور علی زیتون
👤استاد دانشگاه لبنان_برگزیده جشنواره بینالمللی فارابی
🎤رمان در ادبیات مقاومت از تاثیرگذاری فعلی تا شکل گیری فرهنگی
🇱🇧پروفسور علی حجازی
👤استاد دانشگاه لبنان
🎤شکل دهی شخصیت مقاوم؛تحولی واقعی در میدان محور مقاومت
🇮🇷 پروفسور محمدعلی آذرشب
👤پژوهشگر ایرانی زبان و ادبیات عربی،مؤلف،استاد دانشگاه تهران،عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی
🎤ادبيات مقاومت، ادبیات احیاگر
🇮🇷دکتر موسی عربی
👤دانشیار زبان و ادبیات عربی دانشگاه شیراز
🎤تصویر شناسی(دیگری صهیونیست)در رمان عربی(رمان مدینة اللّٰه به عنوان نمونه)
🇮🇶 پروفسور محمد قاسم لعیبی
👤استاد ادبیات عربی معاصر و نقد ادبی
🎤نمودهای مقاومت در برابر غرب،در مجموعه لافتات احمد مطر
🇮🇷دکتر فائزه پسندی
👤عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اصفهان
🎤تحلیل جایگاه زن در رمان معاصر عرب
زمان:
🗓روز جمعه ساعت
۱۴۰۲/۱۱/۱۳_۱۵ به وقت تهران🕒
2024/02/02_14:30 به وقت مکه🕞
لینک ورود به جلسه در اسکای روم👇
https://www.skyroom.online/ch/pbi/resistanceliterature
جهت دریافت لینکهای ثبت نام وگواهی و اطلاعیههای وبینار از طریق لینک زیر در کانال وبینار عضو شوید👇
╔═════════╗
https://eitaa.com/Resistanceliteraturewebinar02
╚═════🌿══╝
╔═════════╗
https://t.me/Resistanceliteraturewebinar02
╚═════🌿══╝
💠 انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار میکند:
🔰 نشست علمی با عنوان:
⚜ حضرت محمد (ص) از نگاه غرب
🎙ارائه دهنده:
🔷 آقای دکتر رسول ابراهیمی آبشور
🔹•دکتری ادیان و عرفان تطبیقی( وهابیت شناسی)
• نویسنده کتابهای اسلامی به زبان آلمانی
•مدرس دانشگاه و پژوهشگر
🗓 چهارشنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۹
🔗 لینک حضور:
https://meet.quran.ac.ir/mashhad
༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻༺ ✧
هدایت شده از أساس الفهم في كلام العرب
جلال الدین سیوطی گفته هرگاه کلمه(ما)پیش ازلیس ،لم،لا،الا(استثنائیة)
واقع شود،موصوله است،مانند:
(ما لیس لی بحق_ما لم یعلم_مالایعلمون
الا ما علمتنا).
و هرگاه بعد از کاف تشبیه واقع شود مصدریة است وهرگاه بعد از باء بیاید دو احتمال می رودمانند:(بما کانوا یظلمون).
و هرگاه بین دو فعل واقع می شود که فعل سابق فعل علم یا درایه یا نظر است،احتمال دارد موصوله یا استفهامیه باشد،چون:
(و ما اعلم ما تبدون و ما کنتم تکتمون_ما ادری ما یفعل بی و لا بکم_ولتنظر نفس ما قدمت لغد).
المفصل فی شرح المطول،ج۱،ص۱۲۰ به نقل از الاتقان سیوطی.
@Hich_ibn_hich
https://eitaa.com/nahvvsarfanjomanarbirazavi