eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
29.6هزار عکس
29.4هزار ویدیو
688 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
«اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ» ---------------------------------------- ---------------------------------------- 🖋️جای خالیِ تو مگر می شود از نبودنت راحت گذشت؟ مگر میشود بدون «تو» شکایت نکرد؟! 📖«اَللَّهُمَّ اِنّا نَشْكوُ اِلَيْكَ... » {فرازی از دعای افتتاح} بارالها! ما به درگاه تو شکایت می کنیم از فقدان پیغمبرت و از غیبت امام ما... 🔹درخـواسـت دولــت کــریمــه : 📖اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ... {فرازی از دعای افتتاح} خدايا به سوى تو مشتاقيم‏ براى يافتن دولت كريمه‏ اى كه اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی... ---------------------------------------- ⛅سلام بر مهدی که زمین را پر از قسط و عدل می‌نماید 📖يملأُ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا با تو صدها گره از کار بشر واگردد پرچم عدل خداوند ، هویدا گردد ---------------------------------------- تابیایے مطمئنم فصل باران مےشود ڪوچہ ها پس ڪوچہ هامان هم چراغان مےشود تابیایے هرخیابانے ڪه خلوٺ مانده اسٺ در مسیر دیدن تو راه بندان مےشود 🌼🍃 بهار_تویے آقا ---------------------------------------- صبحی دگر می آید ای شب زنده داران از قله های پر غبار روزگاران از بیکرانِ سبز اقیانوس غیبت می آید او تا ساحل چشم انتظاران آید به گوش از آسمان: اینست مهدی! خیزد خروش از تشنگان: اینست باران! ---------------------------------------- ---------------------------------------- ان شاءالله؛ ظـهـور نـزديـڪ اسـت
آیت الله حق شناس: وقتی برای بلند می شود ؛ √اما خوابش می آید و سرش به این طرف و آن طرف می رود، چانه اش پایین می افتد، درهای آسمان را باز می کند و خطاب به می فرماید: ✨« انظروا الی عبدی. یعنی به بنده من نگاه کنید ! »✨ √خداوند علی اعلی افتخار می کند که ، ✨ببینید این بنده من کاری را که بر او نکرده ام چگونه به جا می آورد. پروردگار می فرماید به او چیز مرحمت_میکنم : 1⃣⇦•اول اینکه موفق به اش می کنم. موفق به و قاطعش می کنم. 2⃣⇦•دوم اینکه را می آمرزم و 3⃣⇦•سوم اینکه وسیعی نصیبش می کنم. . 🌓 ! 🍃. خیلی سفارش شده به و وقرآئت قرآن در دل شب. ‼️.ولی اگر یک حال نماز و دعا هم نبود، کسی بیدار شد ولو نشسته و چای خورده است، همین خوب است، خود بیداری شب، اثر دارد. 🍃.بنشین، یک کم در خدا فکر کن، در خودت فکر کن که من کجا بودم؟ کجا آمدم؟ به کجا می روم؟ کی من را اینجا آورد؟ !!همین را فکر بکنی، برایت کافی است. 🍃. ببین حال تو چه می شود؟ خدا می داند. در مورد فکر کن به خدا بگو: « من را فريب داد. نمی خواستم مخالفت تو را بکنم». ✍🏻آیةاللّه ناصری حفظه لله
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔘 ضمانت بهشت... ✅ابو بصير گويد: من همسايه ای داشتم كه با دربار سلطان در ارتباط بود و از این طریق مالی به دست آورده بود، مجلسی برای زنان آوازه خوان آماده میکرد و با دوستانش مجلس عیش و نوشی ترتیب می داد و خودش هم شرب خمر می کرد. من بارها او را نصیحت و موعظه كردم، ولی او دست برنداشت، چون پافشاری زيادی كردم، به من گفت: من مردی گرفتار به گناه هستم اما تو انسان صالحی هستی اگر وضع مرا به صاحبت امام صادق(علیه السلام) مطرح کنی ، اميدوارم خدا مرا هم به وسيله تو نجات بخشد، حرف او در دلم تأثير كرد، چون خدمت امام صادق(علیه السلام) رسيدم، حال او را بيان كردم، حضرت به من فرمود: چون به كوفه باز گردی او نزد تو آيد پس به او بگو جعفر بن محمد گويد: تو این خطاهایی که مرتکب میشوی واگذار، من بهشت را از خدا برای تو ضمانت مي كنم. چون به كوفه باز گشتم، او و ديگران نزد من آمدند، من او را نزد خود نگه داشتم تا منزل خلوت شد آنگاه به او گفتم: ای مرد من وضع تو را به حضرت ابي عبداللّه، جعفر بن محمد، امام صادق(علیه السلام) عرض كردم به من فرمود: چون به كوفه باز گشتي نزد تو می آيد، به او بگو جعفربن محمد مي گويد: تو این خطاهایی که مرتکب میشوی واگذار، من بهشت را از خدا براي تو ضمانت مي كنم، او گريست و گفت: تو را به خدا امام صادق(علیه السلام) به تو چنين گفت؟ من سوگند ياد كردم كه او به من چنين گفت، پس گفت همین اندازه بس است سپس پا شد و رفت؛ بعد از چند روز نزد من فرستاد و مرا بخواست، چون رفتم ديدم پشت در خانه خود برهنه نشسته است، به من گفت: ابا بصير! هر چه در منزل داشتم که همه از حرام بود به صاحبانش برگرداندم و در راه خدا دادم حتی لباس هايم را) و اكنون چنانم كه مي بيني. ابو بصير گويد: من نزد دوستانم رفتم و لباسی برايش تهیه کردم، چند روز ديگر گذشت، دنبالم فرستاد كه من بيمارم، نزد من بيا، من نزدش رفتم و مدتی براي معالجه او رفت و آمد می کردم تا اینکه حالش بدتر می شد و بالاخره مرگش فرا رسيد لحظات آخر چشمانش را باز کرد و گفت : امام صادق(علیه السلام) به ضمانت خود وفا كرد. این را گفت و در گذشت رحمت خدا بر او باد. چون حج به جا آوردم نزد امام صادق(علیه السلام) رسيدم و اجازه خواستم، چون خدمتش رفتم، هنوز يك پايم در صحن خانه و يك پايم در راهرو بود كه از داخل اتاق بي آن كه چيزي بگويم، فرمود: اي ابا بصير ما براي رفيقت وفا كرديم. 📚کافی ج۱ ص۴۷۴ ----------------------- ✍🏼 در توبه باز است و باید قبل از بسته شدن آن شتاب کرد. 🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿
8.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان جوانی که از غیب خبر می‌داد ذره‌ای خاک در این میکده ضایع نشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسالی مخاطب: «ایشون نخست وزیر عراق هستن که بدون رعایت پروتوکل های کرونایی و بدون ماسک مورد استقبال مسئولین کشور قرار گرفتن وهمونطور که توی این فیلم میبینید به 10نفر هم با دست دادن،سلام میکنن. قابل توجه کسانی که میگن دولت عراق خودش و خودسرانه برای زائران حسینی شرط 3دز واکسن گذاشته! اصلا دولت عراق از اول کرونا هم خیلی در گیر این بیماری نشد و در مجموع این 2سال هم مجموع مرگ و میر کرونایی در این کشور به 100نفر هم نرسید.روزانه هزاران نفر از کشورهای مختلف دنیا از جمله پاکستان و یمن بدون زدن واکسن برای زیارت کربلا وارد عراق میشند. لذا از دولت انقلابی که یکی از شعارهایش تسهیل زیارت اربعین بود میخواهیم که با مردم صادق باشن و کاسه داغ تر از آش نشوند و شرط واکسیناسیون رو از زائرین حسینی بردارن» جریان نفوذی و لیبرال را کنار بگذارد سلام ما شکایت مان را از اجرا کنندگان نظم نوین جهانی یهود ، پیش تو میبریم ...😭
👌👇👆👌 بعد ازخواندن هردو رڪعت نمازشب، مےخوابید و بیدار مےشد تا دو رڪعت دیگر بخواند. از او سوال شد چرا؟ گفت: نفس را بایدرنج دادتا‌ پاڪ‌ شود🌺 🦋
🌷با سلام و احترام ✍️باتوجه به نزدیک شدن شهادت امام جواد(ع) طبق روال قبلی کانال،ان شاء الله از پست های این مناسبت ویژه در کانال قرار خواهد گرفت. با تشکر از همراهی شما🌷 👇👇👇
YEKNET.IR - zamine - shahadat imam javad - 1400.04.19 - mehdi ranaei.mp3
7.21M
🔳 (ع) 🌴یا جواد الائمه دست رد نزن به سینه‌ام 🌴نگران 🎤 👌بسیار دلنشین 🔴مرجع رسمی های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
* بي توجهي به واجبات   يكي از مهمترين نقاط آغاز، اداء فرايض و اهتمام به واجبات است به ويژه نماز، روزه، زكات، حج، جهاد، امر به معروف و نهي از منكر. مؤمن سالك بايد نماز را در وقت بخواند، نه تنها در وقت كه در اول وقت و هميشه بايد پيش از وقت خود را آماده كند تا در اول وقت به نماز برخيزد، كه امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمود: «أوَّل الْوقْتِ رِضْوانُ اللهِ و اخرُهُ عَفْوُاللهِ و الْعفْوُ لا يكونُ إلا منْ ذَنبٍ.»[1] نماز اول وقت سرشار از خشنودي خدا و در پايان وقت مشمول عفو و بخشش خداوند مي شود. بديهي است عفو و بخشش جز در مورد گناه صدق نمي كند.[2] اهتمام به فرايض، كاشف از روح انقياد و موجب تقويت اساس تقوا و ايمان و اخلاق است. رسول خدا ـ صل الله عليه و آله و سلم ـ فرمود: «إعْمل بِفَرائِض اللهِ تَكُن اَتْقَي النّاسِ.»[3] به آنچه خدا واجب كرده عمل كن تا باتقواترين مردم باشي. ابوحمزة ثمالي از امام سجّاد ـ عليه السّلام ـ نقل مي كند كه فرمود: «مَن ْعمِلَ بمَا افْتَرَضَ الله عَلَيْهِ فَهُو مِنْ خيرِ النّاس.»[4] هر كس عمل كند به آنچه خدا بر او واجب كرده از بهترينِ مردم است. و در حديث ديگر فرمود: «... فَهُو منْ أعْبَدِ النّاس.»[5] ... هر كس بجاي آورد آنچه را كه خدا واجب كرده از عابدترينِ مردم است. و در حديث قدسي از امام صادق ـ عليه السّلام ـ آمده است: «قال اللهُ تبارَكَ و تَعالي ما تَحبَّبَ إليَّ عبْدي بِأحَبَّ ممَّا افْترضْتُ عليِه.»[6] هيچ عبادتي به اندازة اداي واجبات، بنده ام را نزد من محبوب نمي كند. قطب راوندي مي گويد روايت شده است كه فرشته اي از كعبه ندا در مي دهد: هر كس فرايض و واجبات خدا را ترك كند از امان خدا بيرون آمده است.[7] حضرت علي ـ عليه السّلام ـ فرمود: «... وَ‌لا عبادةَ كَأداءِ الْفرائِض...»[8] ... هيچ عبادتي مانند اداي فرايض و واجبات نيست.... و در بعضي از كتابها، حديث قدسي را با اين عبارت آورده اند: «ما تَقَرَّبَ إليَّ عَبْدي بِشَيْ ءٍ أحبَّ إليَّ ممَّا افْترضْتُهُ عليْهِ و إنَّهً ليَتَقَرَّبُ إليَّ بِالنّافِلةِ...»[9] بندة من تقرّب نجويد به سوي من به چيزي محبوب تر و بهتر از آنچه من بر او واجب كرده ام و به وسيلة نوافل نيز به من نزديك مي شود... . سالك الي الله پيش از شروع به هر كار بايد آن را بشناسد و وظيفه و حكم شرع را دربارة آن بداند و پس از علم، رفتار و كردار خويش را با موازين شريعت منطبق سازد. اداي وظيفه و تأدّب به آداب بدون علم به وظايف و مقررات شرعي امكان پذير نيست. بنابراين، بر همه لازم است كه احكام ديني خود را به اندازة ضرورت و نياز (تقليداً يا اجتهاداً) بدانند و حدّاقل گروهي مي بايست در تفقّه در دين و يادگيري مسائل و معارف ديني پيشگام باشند تا بتوانند ديگران را نسبت به وظايف ديني آگاه سازند. خداوند متعال مي فرمايد: «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَة لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ»[10] ... چرا از هر فرقه اي گروهي بسيج نمي شوند تا اينكه معارف ديني را خوب ياد بگيرند و آنگاه كه به وطن خويش برگشتند قوم خود (: خويشاوندان و بستگان) را به وظايفشان آگاه سازند (و آنها را از بي تفاوتي در برابر مسئوليتها بر حذر دارند، باشد كه آنان متنّبه شوند و از بيراهه بازگردند)؟ در حديث آمده است: «عَنِ الصّادق عليه السلام أنَّه سُئِل عن قوْلِهِ تعالي «فَللّهِ الْحُجَّةُ الْبالغةُ» فقال: إنَّ اللهَ تعالي يقولُ لِلْعبدِ يوْم القيمَةِ عبدي أكُنْتَ عالماً؟ فانْ قال نَعَمْ قال لَهُ أفلا عَمِلْتَ‌بمتَعَلَّمْتَ حتي تَعْمَلَ؟...[11] از امام صادق ـ عليه السّلام ـ دربارة معني اين آيه كه مي فرمايد «براي خدا دليل رسا (و قاطع) است» سؤال شد، فرمود: خداوند در روز رستاخيز به بندة گنهكار خود مي گويد: بندة من! چرا تكاليف خود را خوب انجام ندادي؟ آيا مي‎دانستي و گناه كردي؟ اگر بگويد آري، مي فرمايد: چرا به آنچه مي دانستي عمل نكردي؟ و اگر بگويد نمي دانستم، مي‎گويد: چرا ياد نگرفتي تا عمل كني؟ ... نتيجه آنكه بندگي و عبادت با دو شرط متحقّق مي شود: محبّت و اطاعت، و اطاعت بدون علم و سپس عمل به خواست معبود و رضاي محبوب امكان ندارد. آنها كه از خود چيزي مي تراشند و پيش خود مطالبي را سرهم مي كنند و به عنوان عبادت و اطاعت انجام مي دهند آنها بندة خويشند نه بندة خدا. از گناهاني كه به كبيره بودنش، تصريح شده، ترك كردن چيزي از واجبات الهي است. چنان كه در صحيحه‌ي عبدالعظيم ـ عليه السّلام ـ از حضرت امام جواد، حضرت امام رضا، حضرت امام كاظم و حضرت امام صادق ـ عليهم السّلام ـ است كه مي‌فرمايند: «ترك كردن چيزي از آنچه خدا واجب فرموده گناه كبيره است.» زيرا رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ فرمود: «هر كس نماز را عمداً ترك كند پس از ذمه و امان خدا و رس
ول او بيرون است.» «او شيئاً مما فرض الله» لان رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ من ترك الصلوة متعمداً فقد بريء من ذمة الله و ذمة رسوله. حضرت امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمود: «ترك كردن چيزي را كه خداوند به آن امر فرموده، از كفر است». چنان كه خداوند فرموده: (افتؤمنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض ...[12]، آيا به بعضي از دستورات كتاب آسماني و فرمان الهي مي‌گرويد و به بعضي ديگر كافر مي‌شويد؟ چيست سزاي هر كه از شما اين كار را مي‌كند جز خواري در زندگي دنيا و در قيامت به سخت‌ترين عذاب دچار شود و خداوند از آنچه شما مي‌كنيد غافل نيست. امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: خدا آن ها را كافر دانسته به واسطه‌ي ترك آنچه خدا به آن ها فرمان داده است و نسبت ايمان بدآن ها داده ولي از آن ها نپذيرفته و ايمان‌شان را سودمند براي آن در نزد خودش ندانسته و فرموده است: نيست جزاي ايشان جز رسوايي در دنيا و عذاب سخت‌تر در آخرت نيست.[13] و خلاصه معني حديث شريف اين است كه: ترك كردن واجبي از واجبات الهي، ‌مرتبه‌اي از مراتب كفر است چنان كه در آيه‌ي مزبور مي‌فرمايد: «و به پاره‌اي از دستورهاي، كفر مي‌ورزيد». از اين حديث معلوم مي‌شود كه ترك واجب از گناهاني است كه در قرآن مجيد بر آن وعده‌ي عذاب داده شده است. چنان كه در آخر آيه مي‌فرمايد «و سزاي چنين كسي چيزي، ‌جز رسوائي در دنيا و عذاب سخت‌تر در آخرت...». و نيز آن حضرت مي‌فرمايد: «بنده‌اي كه يكي از واجبات الهي را ترك كند يا يكي از گناهان كبيره را به جا آورد،‌خداوند به نظر رحمت به او نمي‌نگرد و او را پاك نمي‌فرمايد. راوي تعجب كرده، گفت: آيا خدا به چنين كسي نظر رحمت نمي‌فرمايد؟ امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: بلي، زيرا چنين شخصي مشرك شده و براي خدا شريكي قرار داده است. باز تعجب مي‌كند و مي‌گويد: آيا مشرك شده؟ امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: آري، زيرا خداوند امر به چيزي فرموده و شيطان هم او را به چيزي امر كرده (يعني ترك آنچه خدا به او امر فرموده است)، پس آنچه را خدا امر فرموده بود، ترك كرده و به امر شيطان رو آورده (از ترك واجب و فعل حرام). پس چنين شخصي در اثر اطاعتش از شيطان در دركه‌ي هفتم دوزخ (كه جاي منافقين است) با شيطان خواهد بود».[14] از بيان امام ـ عليه السّلام ـ ظاهر مي‌شود كه مراد به شرك در اينجا، شرك در مقام اطاعت است. فتنه و عذاب دردناك: از جمله آياتي كه در آن سخت تهديد شده و وعده‌ي عذاب بر مخالفت امر وجوبي خداوند شده، در سوره‌ي نور است كه مي‌فرمايد: «بايد بترسند كساني كه از اطاعت امر خدا مخالفت مي‌وزند كه به ايشان بلايي يا عذاب دردناكي برسد.»[15] بعضي از مفسران گفته‌اند: ممكن است مراد از فتنه، بلاي دنيوي و عذاب اليم در آخرت باشد و ممكن است فتنه و عذاب هر دو اخروي باشد. در باب اهميت اداي واجبات، روايات بسيار رسيده، از آن جمله پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ مي‌فرمايد: «خداوند شب معراج به من فرمود: نزديك نمي‌شود بنده‌اي از بندگانم به من به چيزي مانند عمل كردن به آنچه بر او واجب كرده‌ام.»[16] و نيز فرمود: «به واجبات عمل كن تا با تقواترين مردم باشي»[17] و در روايت ديگر فرموده: «بهترين مردم خواهي بود». واجبات چيست؟: هر چيزي كه خداوند به آن امر فرموده، به طوري كه در به جا آوردنش ثواب و در تركش وعده‌ي عذاب داده باشد، آن را فريضه و واجب مي‌گويند. و فريضه‌هاي الهي بسيار است، ولي مهمترين آن ها كه اساس و بناي دين اسلام بر آن ها است، پنچ چيز است: نماز، ‌روزه، حج، زكات، ولايت. در پاره‌اي از روايات، از اين پنج چيز، به اركان دين و شرايع اسلام تعبير شده است. صاحب وسائل پس از نقل چندينروايت به اين مضمون مي‌فرمايد: كه امر به معروف و نهي از منكر يكي از اقسام جهاد است و جهاد هم از توابع ولايت است. چنان كه در روايت به اين مطلب اشاره شده است و چون خمس براي سادات بدل زكات است و تبري هم جزء مهم ولايت مي‌باشد. پس فروع دين و اركان آن ده تا است: نماز، روزه، حج، زكات، خمس، جهاد، امر به معروف، نهي از منكر، تولي و تبري. [1] . من لا يحضره الفقيه، ج 1 / صفحة 140. [2] . پس معلوم مي شود كه تأخير نماز به آخر وقت گناه است و حتي المقدور بايد سعي كرد كه بدون عذر، نماز از اول وقت به تأخير نيفتد. [3] . اصول كافي، ج 2 / صفحة 82. [4] . همان، صفحة 81. [5] . جامع احاديث الشيعه، ج 14 / صفحة 98. [6] . اصول كافي، ج 2 / صفحة 82. [7] . جامع احاديث الشيعه، ج 14 / صفحة 99 از كتاب مستدرك الوسائل. [8] . نهج البلاغة صبحي صالح، حكمت 113. [9] . كتاب لقاء الله مرحوم حاج ميرزا جواد ملكي رحمةالله، صفحة 29؛ جواهر السنيه، صفحة 99؛ جامع احاديث الشيعه, ج 7 / صفحة 99 با اندكي تفاوت در عبارت. [10] . توبه / 122. [11] . تفسير صافي، چاپ اسلاميه، ج 1 / صفحة 555، ذيل آية 149 انعام؛ تفسير نورالثقلين، ج 1 / صفحة 776. [12] . سوره بقره، آيه 84. [1
3] . و الوجه الرابع من الكفر ترك ما امر الله عزوجل به هو قول الله عزوجل «و اذ اخذنا ميثاقكم لاتسفكون دمائكم ولا تخرجون انفسكم من دياركم ثم اقررتم و انتم تشهدون ثم انتم هؤلاء‌ تقتلون انفسكم و تخرجون فريقاً منكم من ديارهم تظاهرون عليهم بالاثم و العدوان و ان يأتوكم اساري تفادوهم و هو محرم عليكم اخراجهم افتؤمنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض فما جزاء من يفعل ذلك منكم» فكفر هم بترك ما امر الله عز و جل به و نسبهم الي الايمان و لم يقبله منهم و لم ينفعهم عنده فقال «فما جزاء‌من يفعل ذلك منكم الاخزي في الحيوة الدنيا و يوم القيامة يردون الي اشد العذاب و ما الله بغافل عما تعملون» (اصول كافي باب وجوه الكفر، ج2، الوجه الرابع من وجوه الكفر). [14] . ولا ينظر الله الي عبده ولا يزكيه لو ترك فريضة من فرائض الله او ارتكب كبيرة من الكبائر قلت لاينظر الله اليه قال ـ عليه السّلام ـ نعم قد اشرك بالله قلت اشرك بالله قال ـ عليه السّلام ـ نعم ان الله امره بامرو امره ابليس بامر فترك ما امر الله عزوجل و به صار الي ما امر به ابليس فهذا مع ابليس في الدرك السابع من النار (وسائل الشيعه، ج1، ص25). [15] . فليحذر الذين يخالفون عن امره ان تصيبم فتنة او يصيبهم عذاب اليم. (سوره‌ي نور، آيه‌ي 63). [16] . قال ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ قال الله تعالي ليلة المعراج و ما يتقرب الي عبد من عبادي بشيء احب الي مما افترضت عليه (كافي، ج2، ص82). [17] . قال ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ اعمل بفرائض الله تكن اتقي الناس (كافي، ج2، ص83).