eitaa logo
ثقلیــــــن(قرآن‌واهلبیت‌معصوم)
15 دنبال‌کننده
24 عکس
31 ویدیو
3 فایل
بـــسم‌الله‌الـــرحمن‌الــرحیم خوانش و بررسی ۱.آیات‌قــــرآن ۲.روایات و سنت اهلــبیت زیرنــظر شیـــخ‌مهدی‌قاســـمی‌ شهرســــتان‌دلیجان‌وکاشان ارتباط با خادمین: @Saqlain_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
٠ بـــــسم‌الله‌الـــــــرحمـن‌الـــــرحیــم موضـــوع: اهمیت وجود امام در تمام لحظات (بصورت دائمی) قال الصادق علیه السلام: إِنَّ اَلْأَرْضَ لاَ تَخْلُو إِلاَّ وَ فِيهَا إِمَامٌ كَيْمَا إِنْ زَادَ اَلْمُؤْمِنُونَ شَيْئاً رَدَّهُمْ وَ إِنْ نَقَصُوا شَيْئاً أَتَمَّهُ لَهُمْ . امام صادق ميفرمود: همانا زمين در هيچ حالي از امام خالي نگردد براي آنكه اگر مومنين چيزي(در اصول يا فروع دين)افزودند آنها را برگرداند و اگر چيزي كم كردند براي آنها تكميل كند. كافي، ج۱ ،باب أن ألارض لاتخلو من حجة، ح۲ ،ص۱۷۸ ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain https://eitaa.com/joinchat/166134493Ce05cda84fd
بـــــسم‌الله‌الـــــــرحمـن‌الـــــرحیــم موضـــوع: معنای زهد ✅قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : لَيْسَ اَلزُّهْدُ فِي اَلدُّنْيَا بِإِضَاعَةِ اَلْمَالِ وَ لاَ تَحْرِيمِ اَلْحَلاَلِ بَلِ اَلزُّهْدُ فِي اَلدُّنْيَا أَنْ لاَ تَكُونَ بِمَا فِي يَدِكَ أَوْثَقَ مِنْكَ بِمَا عِنْدَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. امام صادق علیه‌السلام: زهد در دنيا بدين معنا نيست كه مال و ثروت را از بين ببری‌، يا چيزی‌ را كه حلال است بر خود حرام كنی‌؛ بلكه بدين معناست كه به آن‌چه در دست داری‌ بيش از آن‌چه نزد خداست اعتماد و اطمينان نداشته باشی‌. 📚 الکافی، جلد ۵، صفحه ۷۰ ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain https://eitaa.com/joinchat/166134493Ce05cda84fd
بـــــسم‌الله‌الـــــــرحمـن‌الـــــرحیــم موضـــوع: منفورترین انسان نزد خدا قالَ زین العابدین علیه‏ السلام: ألا و إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّه‏ِ مَن یَقتَدی بِسُنَّةِ إمامٍ و لا یَقتَدِی بِأعمالِهِ. هشدار که منفورترین افراد در پیشگاه الهی، کسانی هستند که خود را پیرو امامی بدانند، اما در عمل و رفتار، از او پیروی نکنند. الکافى، ج ۸، ص ۲۳۴ ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain https://eitaa.com/joinchat/166134493Ce05cda84fd
ثقلیــــــن(قرآن‌واهلبیت‌معصوم)
#حدیث‌شماره۳۲ بـــــسم‌الله‌الـــــــرحمـن‌الـــــرحیــم موضـــوع: منفورترین انسان نزد خدا #متن_
🏴 سالـــــروز شــــهادت امام ســــجاد (علیه ‌الســلام) را خــدمت شما شیـــعیان تسلیـــت عرض میکنیــــم. ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️زیارتنامه امام سجاد علیه السلام: بسم الله الرحمن الرحیم السَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْعابِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْمُتَهَجّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْمُتَّقِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِیَّ الْمُسْلِمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قُرَّهَ عَیْنِ النّاظِرِینَ الْعارِفِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَصِیَّ الْوَصِیّـِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خازِنَ وَصایَا الْمُرْسَلِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ضَوْءَ الْمُسْتَوْحِشِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ الْمُجْتَهِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سِراجَ الْمُرْتاضِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا ذَخِیرَهَ الْمُتَعَبّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِصْباحَ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْعِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَکِینَهَ الْحِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِیزانَ الْقِصاصِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْخَلاصِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَحْرَ النَّدى، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَدْرَالدُّجى،اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الاَوّاهُ الْحَلِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصّابِرُ الْحَکِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا رَئِیسَ الْبَکّائِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یامِصْباحَ الْمُؤْمِنِینَ.... ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain https://eitaa.com/joinchat/166134493Ce05cda84fd
بـــــسم‌الله‌الـــــــرحمـن‌الـــــرحیــم موضـــوع: برداشتن و حرکت دادن عرش توسط ملائکه قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : إِنَّ اَللَّهَ لَمَّا خَلَقَ اَلْعَرْشَ خَلَقَ لَهُ ثَلاَثَمِائَةٍ وَ سِتِّينَ أَلْفَ رُكْنٍ وَ خَلَقَ عِنْدَ كُلِّ رُكْنٍ ثَلاَثَمِائَةِ أَلْفٍ وَ سِتِّينَ أَلْفَ مَلَكٍ لَوْ أَذِنَ اَللَّهُ تَعَالَی‌ لِأَصْغَرِهِمْ فَالْتَقَمَ اَلسَّمَاوَاتِ اَلسَّبْعَ وَ اَلْأَرَضِينَ اَلسَّبْعَ مَا كَانَ ذَلِكَ بَيْنَ لَهَوَاتِهِ إِلاَّ كَالرَّمْلَةِ فِي اَلْمَفَازَةِ اَلْفَضْفَاضَةِ فَقَالَ لَهُمُ اَللَّهُ يَا عِبَادِي اِحْتَمِلُوا عَرْشِي هَذَا فَتَعَاطَوْهُ فَلَمْ يُطِيقُوا حَمْلَهُ وَ لاَ تَحْرِيكَهُ فَخَلَقَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَ كُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ وَاحِداً فَلَمْ يَقْدِرُوا أَنْ يُزَعْزِعُوهُ فَخَلَقَ اَللَّهُ مَعَ كُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ عَشَرَةً فَلَمْ يَقْدِرُوا أَنْ يُحَرِّكُوهُ فَخَلَقَ اَللَّهُ بِعَدَدِ كُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ مِثْلَ جَمَاعَتِهِمْ فَلَمْ يَقْدِرُوا أَنْ يُحَرِّكُوهُ فَقَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِجَمِيعِهِمْ خَلُّوهُ عَلَيَّ أُمْسِكْهُ بِقُدْرَتِي فَخَلَّوْهُ فَأَمْسَكَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِقُدْرَتِهِ ثُمَّ قَالَ لِثَمَانِيَةٍ مِنْهُمْ اِحْمِلُوهُ أَنْتُمْ فَقَالُوا يَا رَبَّنَا لَمْ نُطِقْهُ نَحْنُ وَ هَذَا اَلْخَلْقُ اَلْكَثِيرُ وَ اَلْجَمُّ اَلْغَفِيرُ فَكَيْفَ نُطِيقُهُ اَلْآنَ دُونَهُمْ فَقَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِأَنِّي أَنَا اَللَّهُ اَلْمُقَرِّبُ لِلْبَعِيدِ وَ اَلْمُذَلِّلُ لِلْعَبِيدِ وَ اَلْمُخَفِّفُ لِلشَّدِيدِ وَ اَلْمُسَهِّلُ لِلْعَسِيرِ أَفْعَلُ مَا أَشَاءُ وَ أَحْكُمُ مَا أُرِيدُ أُعَلِّمُكُمْ كَلِمَاتٍ تَقُولُونَهَا يَخِفُّ بِهَا عَلَيْكُمْ ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain قَالُوا وَ مَا هِيَ يَا رَبَّنَا قَالَ تَقُولُونَ بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ وَ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَی‌ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَلطَّيِّبِينَ فَقَالُوهَا فَحَمَلُوهُ وَ خَفَّ عَلَی‌ كَوَاهِلِهِمْ كَشَعْرَةٍ نَابِتَةٍ عَلَی‌ كَاهِلِ رَجُلٍ جَلْدٍ قَوِيٍّ فَقَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِسَائِرِ تِلْكَ اَلْأَمْلاَكِ خَلُّوا عَلَی‌ هَؤُلاَءِ اَلثَّمَانِيَةِ عَرْشِي لِيَحْمِلُوهُ وَ طُوفُوا أَنْتُمْ حَوْلَهُ وَ سَبِّحُونِي وَ مَجِّدُونِي وَ قَدِّسُونِي فَإِنِّي أَنَا اَللَّهُ اَلْقَادِرُ عَلَی‌ مَا رَأَيْتُمْ وَ عَلَی‌ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ فَقَالَ أَصْحَابُ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَا أَعْجَبَ أَمْرَ هَؤُلاَءِ اَلْمَلاَئِكَةِ حَمَلَةِ اَلْعَرْشِ فِي كَثْرَتِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ عِظَمِ خَلْقِهِمْ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ هَؤُلاَءِ مَعَ قُوَّتِهِمْ لاَ يُطِيقُونَ حَمْلَ صَحَائِفَ يُكْتَبُ فِيهَا حَسَنَاتُ رَجُلٍ مِنْ أُمَّتِي قَالُوا وَ مَنْ هُوَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ لِنُحِبَّهُ وَ نُعَظِّمَهُ وَ نَتَقَرَّبَ إِلَی‌ اَللَّهِ بِمُوَالاَتِهِ قَالَ ذَلِكَ اَلرَّجُلُ رَجُلٌ كَانَ قَاعِداً مَعَ أَصْحَابٍ لَهُ فَمَرَّ بِهِ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي مُغَطَّی‌ اَلرَّأْسِ لَمْ يَعْرِفْهُ فَلَمَّا جَاوَزَهُ اِلْتَفَتَ خَلْفَهُ فَعَرَفَهُ فَوَثَبَ إِلَيْهِ قَائِماً حَافِياً حَاسِراً وَ أَخَذَ بِيَدِهِ فَقَبَّلَهَا وَ قَبَّلَ رَأْسَهُ وَ صَدْرَهُ وَ مَا بَيْنَ عَيْنَيْهِ وَ قَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا شَقِيقَ رَسُولِ اَللَّهِ لَحْمُكَ لَحْمُهُ وَ دَمُكَ دَمُهُ وَ عِلْمُكَ مِنْ عِلْمِهِ وَ حِلْمُكَ مِنْ حِلْمِهِ وَ عَقْلُكَ مِنْ عَقْلِهِ أَسْأَلُ اَللَّهَ أَنْ يُسْعِدَنِي بِمَحَبَّتِكُمْ أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَأَوْجَبَ اَللَّهُ لَهُ بِهَذَا اَلْفِعْلِ وَ هَذَا اَلْقَوْلِ مِنَ اَلثَّوَابِ مَا لَوْ كُتِبَ تَفْصِيلُهُ فِي صَحَائِفِهِ لَمْ يُطِقْ حَمْلَهَا جَمِيعُ هَؤُلاَءِ اَلْمَلاَئِكَةِ اَلطَّائِفُونَ بِالْعَرْشِ وَ اَلْأَمْلاَكُ اَلْحَامِلُونَ لَهُ فَقَالَ أَصْحَابُهُ لَمَّا رَجَعَ إِلَيْهِمْ أَنْتَ فِي جَلاَلَتِكَ وَ مَوْضِعِكَ مِنَ اَلْإِسْلاَمِ وَ مَحَلِّكَ عِنْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ تَفْعَلُ بِهَذَا مَا نَرَی‌ ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain
ثقلیــــــن(قرآن‌واهلبیت‌معصوم)
#حدیث‌شماره۳۳ بـــــسم‌الله‌الـــــــرحمـن‌الـــــرحیــم موضـــوع: برداشتن و حرکت دادن عرش توسط مل
ادامه حدیث ۳۳ فَقَالَ لَهُمْ يَا أَيُّهَا اَلْجَاهِلُونَ وَ هَلْ يُثَابُ فِي اَلْإِسْلاَمِ إِلاَّ بِحُبِّ مُحَمَّدٍ وَ حُبِّ هَذَا فَأَوْجَبَ اَللَّهُ لَهُ بِهَذَا اَلْقَوْلِ بِمِثْلِ مَا كَانَ أَوْجَبَ لَهُ بِذَلِكَ اَلْفِعْلِ وَ اَلْقَوْلِ أَيْضاً فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ لَقَدْ صَدَقَ فِي مَقَالَتِهِ لِأَنَّ رَجُلاً لَوْ عَمَّرَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain مِثْلَ عُمُرِ اَلدُّنْيَا مِائَةَ أَلْفِ مَرَّةٍ وَ رَزَقَهُ مِثْلَ أَمْوَالِهَا مِائَةَ أَلْفِ مَرَّةٍ فَأَنْفَقَ أَمْوَالَهُ كُلَّهَا فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ أَفْنَی‌ عُمُرَهُ فِي صِيَامِ نَهَارِهِ وَ قِيَامِ لَيْلِهِ لاَ يُفْطِرُ شَيْئاً مِنْهُ وَ لاَ يَسْأَمُ ثُمَّ لَقِيَ اَللَّهَ تَعَالَی‌ مُنْطَوِياً عَلَی‌ بُغْضِ مُحَمَّدٍ أَوْ بُغْضِ ذَلِكَ اَلرَّجُلِ اَلَّذِي قَامَ إِلَيْهِ هَذَا اَلرَّجُلُ مُكْرِماً إِلاَّ أَكَبَّهُ اَللَّهُ عَلَی‌ مَنْخِرِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَ لَرَدَّ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَعْمَالَهُ عَلَيْهِ وَ أَحْبَطَهَا قَالَ فَقَالُوا وَ مَنْ هَذَانِ اَلرَّجُلاَنِ يَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَمَّا اَلْفَاعِلُ مَا فَعَلَ فَذَلِكَ اَلْمُقْبِلُ اَلْمُغَطِّي رَأْسَهُ فَهُوَ هَذَا فَبَادَرُوا إِلَيْهِ يَنْظُرُونَ فَإِذَا هُوَ سَعْدُ بْنُ مُعَاذٍ اَلْأَوْسِيُّ اَلْأَنْصَارِيُّ وَ أَمَّا اَلْمَقُولُ لَهُ هَذَا اَلْقَوْلُ فَهَذَا اَلْآخَرُ اَلْمُقْبِلُ اَلْمُغَطِّي رَأْسَهُ فَنَظَرُوا فَإِذَا هُوَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ثُمَّ قَالَ مَا أَكْثَرَ مَنْ يَسْعَدُ بِحُبِّ هَذَيْنِ وَ مَا كَثُرَ مَنْ يَشْقَی‌ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ حُبَّ أَحَدِهِمَا وَ بُغْضَ اَلْآخَرِ إِنَّهُمَا جَمِيعاً يَكُونَانِ خَصْماً لَهُ وَ مَنْ كَانَا لَهُ خَصْماً كَانَ مُحَمَّدٌ لَهُ خَصْماً وَ مَنْ كَانَ مُحَمَّدٌ لَهُ خَصْماً كَانَ اَللَّهُ لَهُ خَصْماً وَ فُلِجَ عَلَيْهِ وَ أُوْجِبَ عَلَيْهِ عَذَابُهُ ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَا عِبَادَ اَللَّهِ إِنَّمَا يَعْرِفُ اَلْفَضْلَ لِأَهْلِ اَلْفَضْلِ أَهْلُ اَلْفَضْلِ ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِسَعْدٍ أَبْشِرْ فَإِنَّ اَللَّهَ يَخْتِمُ لَكَ بِالشَّهَادَةِ وَ يُهْلِكُ بِكَ أُمَّةً مِنَ اَلْكَفَرَةِ وَ يَهْتَزُّ عَرْشُ اَلرَّحْمَنِ لِمَوْتِكَ وَ يَدْخُلُ بِشَفَاعَتِكَ اَلْجَنَّةَ مِثْلُ عَدَدِ شُعُورِ حَيَوَانَاتِ بَنِي كَلْبٍ قَالَ فَذَلِكَ قَوْلُهُ تَعَالَی‌: جَعَلَ لَكُمُ اَلْأَرْضَ فِرٰاشاً تَفْتَرِشُونَهَا لِمَنَامِكُمْ وَ مَقِيلِكُمْ وَ اَلسَّمٰاءَ بِنٰاءً سَقْفاً مَحْفُوظاً أَنْ تَقَعَ عَلَی‌ اَلْأَرْضِ بِقُدْرَتِهِ يَجْرِي فِيهَا شَمْسُهَا وَ قَمَرُهَا وَ كَوَاكِبُهَا مُسَخَّرَةً لِمَنَافِعِ عِبَادِ اَللَّهِ وَ إِمَائِهِ ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لاَ تَعْجَبُوا لِحِفْظِهِ اَلسَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَی‌ اَلْأَرْضِ فَإِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَحْفَظُ مَا هُوَ أَعْظَمُ مِنْ ذَلِكَ قَالُوا وَ مَا هُوَ أَعْظَمُ مِنْ ذَلِكَ قَالَ ثَوَابُ طَاعَاتِ اَلْمُحِبِّينَ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ثُمَّ قَالَ: وَ أَنْزَلَ مِنَ اَلسَّمٰاءِ مٰاءً يَعْنِي اَلْمَطَرَ يَنْزِلُ مَعَ كُلِّ قَطْرَةٍ مَلَكٌ يَضَعُهَا فِي مَوْضِعِهَا اَلَّذِي يَأْمُرُهُ بِهِ رَبُّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَعَجِبُوا مِنْ ذَلِكَ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَ وَ تَسْتَكْثِرُونَ عَدَدَ هَؤُلاَءِ إِنَّ عَدَدَ اَلْمَلاَئِكَةِ اَلْمُسْتَغْفِرِينَ لِمُحِبِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ هَؤُلاَءِ وَ إِنَّ عَدَدَ اَلْمَلاَئِكَةِ اَللاَّعِنِينَ لِمُبْغِضِيهِ أَكْثَرُ مِنْ عَدَدِ هَؤُلاَءِ ثُمَّ قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ اَلثَّمَرٰاتِ رِزْقاً لَكُمْ أَ لاَ تَرَوْنَ كَثْرَةَ عَدَدِ هَذِهِ اَلْأَوْرَاقِ وَ اَلْحُبُوبِ وَ اَلْحَشَائِشِ قَالُوا بَلَی‌ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَا أَكْثَرَ عَدَدَهَا ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain
ثقلیــــــن(قرآن‌واهلبیت‌معصوم)
ادامه حدیث ۳۳ فَقَالَ لَهُمْ يَا أَيُّهَا اَلْجَاهِلُونَ وَ هَلْ يُثَابُ فِي اَلْإِسْلاَمِ إِلاَّ
ادامه حدیث ۳۳ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَكْثَرُ مِنْهَا عَدَداً مَلاَئِكَةٌ يَبْتَذِلُونَ لِآلِ مُحَمَّدٍ فِي خِدْمَتِهِمْ أَ تَدْرُونَ فِيمَا يَبْتَذِلُونَ لَهُمْ يَبْتَذِلُونَ فِي حَمْلِ أَطْبَاقِ اَلنُّورِ عَلَيْهَا اَلتُّحَفُ مِنْ عِنْدِ رَبِّهِمْ فَوْقَهَا مَنَادِيلُ اَلنُّورِ وَ يَخْدُمُونَهُمْ فِي حَمْلِ مَا يَحْمِلُ آلُ مُحَمَّدٍ مِنْهَا إِلَی‌ شِيعَتِهِمْ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ إِنَّ طَبَقاً مِنْ ذَلِكَ اَلْأَطْبَاقِ يَشْتَمِلُ مِنَ اَلْخَيْرَاتِ عَلَی‌ مَا لاَ يَفِي بِأَقَلِّ جُزْءٍ مِنْهُ جَمِيعُ أَمْوَالِ اَلدُّنْيَا . تفسير امام: پيامبر اكرم صلّی‌ اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود: وقتی‌ خداوند عرش را آفريد برای‌ آن سيصد و شصت هزار ركن قرار داد و در جلو هر ركنی‌ سيصد و شصت هزار فرشته قرار داد اگر خداوند بيكی‌ از آنها دستور دهد تمام آسمانهای‌ هفتگانه و زمين‌های‌ هفتگانه را می‌‌بلعد و تمام آن ميان دهانش چون ريگی‌ است در بيابان وسيعی‌ خداوند بآنها فرمود بندگانم! عرش مرا برداريد با يك ديگر كمك كردند قدرت حمل آن را نداشتند و نه قدرت حركت دادنش را. خداوند با هر ملكی‌ ملك ديگری‌ آفريد باز قدرت تكان دادنش را نداشتند با هر كدام خدا ده ملك آفريد باز قدرت حركت دادن آن را نداشتند در مقابل هر كدام بتعداد تمام آنها آفريد باز قدرت حركت آن را نداشتند خداوند بهمه آنها فرمود رهايش كنيد تا خودم بقدرت خويش آن را نگه دارم. رها كردند خداوند بقدرت خويش آن را نگه داشت. سپس بهشت ملك از آنها فرمود شما برداريد. گفتند ما با اين همه ملك قدرت حمل آن را نداشتيم چگونه تنها حمل كنيم بدون آنها؟ فرمود چون من خدائی‌ هستم كه دور را نزديك و مشكل را آسان و آسان را مشكل و ساده را سخت ميكنم هر چه بخواهم انجام ميدهم و هر چه بخواهم حكم ميكنم بشما كلماتی‌ می‌‌آموزم وقتی‌ آن كلمات را بگوئيد برای‌ شما سبك می‌‌شود. عرضكردند آن كلمات چيست‌؟ فرمود بگوئيد: بسم اللّٰه الرحمن الرحيم و لا حول و لا قوة الا باللّٰه العلی‌ العظيم و صلّی‌ اللّٰه علی‌ محمّد و آله الطيبين. اين كلمات را گفتند آن را حمل كردند بر شانه‌های‌ ايشان سبك آمد چون موئی‌ كه بر شانه مردی‌ چابك و قوی‌ برويد.خداوند بساير ملك‌ها فرمود كنار برويد تا عرش مرا اين هشت ملك بردارند شما اطراف عرش طواف كنيد مرا تسبيح و تمجيد و تقديس نمائيد من خدائی‌ هستم كه قادرم بر آنچه شما ديديد و بر هر چيزی‌ توانايم. اصحاب پيامبر عرضكردند چقدر شگفت انگيز است كار اين ملائكه حامل عرش از نظر زيادی‌ و قدرت و بزرگی‌ خلقت ايشان. پيامبر اكرم فرمود اينها با آن قدرتی‌ كه دارند نميتوانند بردارند نوشته‌هائی‌ را كه در آن نوشته شده باشد حسنات يك مرد از امت من عرضكردند آن شخص كيست يا رسول اللّٰه تا او را دوست داشته باشيم و احترام كنيم و تقرب جوئيم بخدا با دوستی‌ او. فرمود آن مرد همان كسی‌ است كه با دوستان خود نشسته بود. ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain
ثقلیــــــن(قرآن‌واهلبیت‌معصوم)
ادامه حدیث ۳۳ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی‌ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَكْثَرُ مِنْهَا عَدَداً
ادامه حدیث ۳۳ يكی‌ از اهل بيت من از كنار او رد شد چون سر خود را پوشيده بود او را نشناخت وقتی‌ رد شد به پشت سر توجه كرده او را شناخت از جای‌ حركت كرد سر و پای‌ برهنه و دست او را گرفته بوسيد و سر و سينه و پيشانيش را بوسه داد گفت پدرم و مادرم فدايت ای‌ محبوب پيامبر اسلام گوشت تو گوشت او خونت خون او علمت علم او و حلم تو حلم او عقل تو عقل اوست از خدا درخواست دارم، ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain كه مرا بمحبت شما اهل بيت سعادتمند كند خداوند بواسطه اين كار و اين حرف آنقدر ثواب برای‌ او نوشت كه اگر تفصيل آن را در نوشته‌هائی‌ بنويسند تمام اين ملائكه كه اطراف عرش می‌‌گردند با ملائكه‌ای‌ كه حامل عرشند نميتوانند آن را حمل نمايند وقتی‌ برگشت، دوستان آن مرد گفتند تو با اين مقام و سابقه‌ای‌ كه در اسلام داری‌ و ارزشی‌ كه در نزد پيامبر دارا ميباشی‌ نسبت باين شخص چنان كردی‌. بآنها گفت ای‌ نادانان آيا بكسی‌ ثواب ميدهند جز بوسيله حب محمّد و علاقه باين شخص‌؟ خداوند پاداش اين حرف او را آن مقدار داد كه بواسطه حرف قبل و كارش داده بود.پيامبر اكرم فرمود: حرفی‌ كه زده بود درست بود چون اگر خداوند مردی‌ را عمر دهد باندازه صد هزار برابر عمر دنيا و باو روزی‌ شود باندازه صد هزار برابر اموالش را انفاق نمايد در راه خدا و تمام عمر خود را در روزه گرفتن روزها و شب‌زنده‌داری‌ نه روزی‌ را افطار كند و نه خسته شود بعد به پيشگاه پروردگار رود با دشمنی‌ محمّد يا دشمنی‌ آن مرديكه اين شخص پيش پای‌ او حركت كرد باحترام خداوند او را بسر در آتش جهنم می‌‌اندازد تمام اعمالش را باو رد ميكند و از ميان می‌‌برد. گفت عرضكردند آن دو مرد كيانند يا رسول اللّٰه اما آن كسی‌ كه اين كار را كرد همين كس است سر را پوشيده و می‌‌آيد. مردم تمام متوجه شدند ديدند سعد بن معاذ اوسی‌ انصاری‌ است اما آن ديگری‌ كه اين شخص آن حرف را در باره‌اش زد همين كسی‌ است كه سر را پوشيده و می‌‌آيد تا متوجه شدند ديدند علی‌ بن ابی‌ طالب عليه السّلام است. سپس فرمود چقدر جمعيت زيادی‌ هستند كه سعادتمند ميشوند بواسطه محبت اين دو نفر و چقدر زيادند آنها كه شقاوت آنها را فرا می‌‌گيرد چون يكی‌ از اين دو را دوست دارند و با ديگری‌ دشمنند اين دو با هم دشمن اويند و هر كس كه اين دو با او دشمن باشند محمّد صلّی‌ اللّٰه عليه و آله و سلّم با او دشمن است و هر كس محمّد با او دشمن باشد خدا با آن‌ها دشمن است و بر او پيروز می‌‌شود و عذاب خود را بر او واجب می‌‌نمايد. ✓ثقلــــین(قــرآن‌واهلبیــــت‌معصــوم) 🌐@ansarolmahdi_saqlain