❌ #شبهه :
✍...آیا صحیح است که #حضرت_زینب(سلام الله علیها) به هنگام مشاهده سر مبارک امام حسین(علیه السلام) در دارالاماره ابن زیاد سرش را به #محمل_کوبیده است؟!
✅پاسخ شبهه :
✍...این روایت به صورت مرسل نقل شده و سلسله راویان آن در جایی ذکر نشده است؛..
لذا...
🌟از حیث #سند_اعتبار ندارد.
🌟از جهت #دلالت نیز قابل قبول نیست؛..
🔍... چون اصلًا محملى وجود نداشت تا حضرت زینب(س) سرش را به آن بکوبد.
زیرا ...
🔻اوّلا: در روایات آمده که اسیران را بر شترهاى بدون جهاز سوار کردند تا ناراحتى ببیند.
🔻ثانیاً: محمل یک وسیله محترمانه است و هیچ کس آن را براى اسیر خود انتخاب نمى کند...
🔍...ضمن اینکه این عمل با توصیه های امام حسین(ع) بر صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) منافات دارد.
رسانه باشید و نشردهید📢
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
🆔➠ @Anti_Shayeat ◆
🕊افسوس که به جای افکارش
زخم های تنش را نشانمان دادند
و بزرگترین دردش را
بی آبی نامیدند.....
دکترشریعتی
این سخن مرحوم شریعتی مال دهه 50است.
به هر حال ملت ایران هوشیار شد ودر همین محرم وصفر باتاسی از نهضت عاشورا قیام کرد واما....
حالا که هزاران شهید عاشورایی تقدیم کرده ایم باید ببینم بعد از حدود 40 سال آیا بانهضت عاشورا همراه هستیم یانه؟
آیا هنوز در مرحله شوریم؟یابه مرحله شعور رسیده ایم؛
گریه برمصیبت های اباعبدالله خوب است
درآن هم شکی نیست؛
اما آیا امام حسین(ع) قیام کرد وجان خود ویارانش را فدا کرد؛
که ماگریه کنیم وثوابی ببریم، وهزاران گناه جور واجوروحق الناس را باآن بشوییم .!
وقیام با آن عظمت ،قیام گریه است. آیامفهوم چراغ هدایت وکشتی نجات در همین گریه هاست؟!
آیا هیچ عقل سلیمی میپذیرد؛
که حسین خود ویارانش را فدا کرد؛ وخانواده اش را به اسارت فرستاد که ما بر او بگرییم وگناهنمان بی هیچ زحمتی پاک شود و بدینوسیله از عذاب الهی نجات پیدا کنیم؟!
آیا پذیرفتنی است که یک امام معصوم که اراده اش اراده خداست؛ دست به همچنین عملی بزند فقط برای اشک درآوردن؟!
زهی خیال باطل!
چون حسین(ع) در نامه اش به برادرش محمد حنفیه قیام خود را چنین تعریف کرد:"من به قصد سرکشی وطغیان وخود خواهی قیام نکردم بلکه برای اصلاح در امت جدم ودر جهت امر به معروف ونهی از منکر قیام کردم..."
اول اینکه قیام اباعبدالله درجهت اصلاح کجی ها وامر به معروف ونهی از منکر بوده چیزی که تمام جوامع برای دور ماندن از انحراف به آن نیاز دارتد.
امروز امر به معروف چقدر دردستور کارماشیعیان است؟
اگرچه امام اگر کوفیان نامه هم نمی نوشتند؛اراده اش بر قیام بوداما؛
درس دادن به تاریخ واینکه اگر کسانی حتی اندک امام را دعوت به همکاری دراه خدا کنند؛امام سریعا پاسخ خواهد گفت.
رسیدن امام به کربلا واولین بر خورد او باسپاه دشمن نیز پیام های مهمی دارد؛اینکه او به تک تک سپاهیان دشمن وحتی اسبهای آنها در مواجهه اول آب داد وسعی در مهربانی ولایت مدارانه با آنها داشت نقل مهم درتاریخ است. وحقانیت اورا در مقابل دشمنی که بعدا آب را بروی امام ویاران وکودکانش بست اثبات می کند.
درشروع جنگ نیز امام با ارشادات وسخنرانی های متعدد سعی در ممانعت از بروز جنگ داشت. حتی وقتی جلو کاروانش را گرفتند؛
به دشمن پیشنهاد کرد اجازه دهند بر گردد؛ یابه راه سومی برود تا از بروز جنگ وننگ امام کشی برای دشمنش هردو جلوگیری شود!اینها درسهای تاریخی وبزرگیست.
امام بارها به همراهان خویش پیشنهاد کرد ازهمراهی خطرناک بااو برگردند وهیچکس رامجبور نکرد طوری که از دوهزار مردی که با اوراه افتاده بودند فقط هفتادودونفر باقی مانده بودند که در شب عاشورا نیز شمع ها را خاموش کرد تاهرکس مردد است برگردد چون حسین برای قیامش شعور لازم داشت!
وفقط اینکه دلها با او باشد را کافی نمی دانست؛کما اینکه در لشکریان کوفه بسیاری دلهاشان با حسین بود اما شمشیرهاشان برعلیه او!؟
حسین اول ازهمه در میان بنی هاشم علی اکبرش رافرستاد تا بگوید در راهی که انتخاب کرده اول از خودش مایه می گذارد تا دیگران وبه علی اکبر بلافاصله اذن میدان دادواین درس بسیار بزرگیست!
درباره قاسم نوجوان برادرش بسیار یتیم نوازی کرد ومعاشقه نمود وساعتی طول کشید تا اجازه میدان داد. حتی مفهوم مرگ را ازاو پرسید تا انتخاب آگاهانه باشد طوری که قاسم مرگ در راه خدا را "احلا من العسل" تعبیر کرد که در تاریخ ماند؛
واین نیز درس بزرگتریست!
نحوه تعامل بابرادرش عباس وفداکاری ها وفرمانبرداری بلا منازع حضرت عباس در ولایت وامامت امام حسین نیز ورق زرین وماندگاری برای شیعه وحتی بشریت ایجاد کرده است.
به میدان بردن طفل شش ماهه اش نیز علاوه براینکه دنائت ورذالت دشمنانش را فاش کرد بر همگان معلوم کرد که انحراف در امت جدش که برای اصلاح آن اجبارا وطبق وظیفه قیام کرده چقدر شدید بوده که پستی دشمنانش در به شهادت رساندن علی اصغر گواه آن است
ترک جنگ هنگام نماز ظهروپرداختن به نماز اول وقت نیز پیامی واضح است که اهمیت نماز را یاد آوری می کند.
برخورد باحر ریاحی نیز درسی تاریخی است.
نحوه تعامل باحبیب ابن مظاهر،زهیر ابن غین،مسلم ابن عوسجه ووو....همگی درس های بزرگیست که هرکدام صفحه ای زرین در قیام عاشوراست واینکه زهیر آن تاجر ثروتمند وقتی نسبت به قیام امام حسین شناخت پیدا کرد دنیا وهمسرش وتمام ثروتش را سه طلاقه کرد تا در رکاب امام زمانش بجنگد فرازی فوق العاده در قیام عاشورا ودرس بزرگی برای شیعه واقعی است.
نحوه تعامل با خواهرش زینب وهمسران ودخترانش وآماده سازی آنها برای تکمیل کردن قیام در حین اسارت نیز ازفرازهای مهم قیام عاشوراست.
همانطور که می بینیم عاشورا صفحه به صفحه درس است.
وماچقدر توانسته ایم درس بگیریم ودرس پس بدهیم؟! باید بنشینیم هم خودمان را ورق بزنیم وهم قیام عاشورا را...
#حسین_حمزئی
رسانه باشید و نشردهید📢
☑️کانال جامع پا
❌ #شبهه :
" آقا یه سوال؟؟؟؟
چرا ملاها و روضه خوان ها و مداح ها
تو محرم پول می گیرند .
آشپز مفتی آشپزی می کنه
آبدارچی هیئت مفتی چایی می ریزه
تکیه و حسینیه مفتی جارو کشی و نظافت میشه
سیم کش برای کارهای برقی مفتی کار کنه که برا امام حسینه
و و و ...
خوب خود اینها چرا پول می گیرند
مگه برا امام حسین نمی خونند
مگر خودشون نمی گن اجرت با امام حسین خوب خودشون هم مفتی بخونند اون دنیا اجر و اجرتشون را بگیرند.
اصلا نکنه خودشون میدونند اون ور واسه این چیزها خبری نیست؟ "
✅ پاسخ شبهه :
1⃣ فرض هایی که مبنای شبهه بر آن قرار گرفته صحیح نیست و طبعا نتیجه گیری حاصل از فرض ها هم صحت ندارد!
2⃣ تمام افراد برای امور مجالس امام حسین (ع) رایگان کار نمی کنند و از طرفی هم تمام سخنرانان و مداحان هم اجرت مطالبه نمی کنند!
3⃣ اکثریت اهل منبر و مداحان مبلغی تعیین نمی کنند، بلکه متولیان مجالس در صورت تمایل در راستای تکریم آنها در بزرگداشت شعائر مذهبی، خودشان مبلغی را تقدیم آنها می کنند!
4⃣ پرداخت هدیه یا صله به خادمان این مراسمها سیره اهل بیت(ع) و جهت تکریم آنهاست که در آن فرقی بین سخنران و آبدارچی هم نیست!
5⃣ خدمات رایگان اغلب افراد در مجالس، جزو حرفه آنان نیست! بسیاری از روحانیون و مداحان پیشقدم و داوطلب فعالیتهایی چون جاروکشی، توزیع چای، آشپزی و... در هیئات ها هستند!
6⃣ یک سخنران از مدتها قبل برای مراسم تحقیق و مطالعه دارد و زمان صرف می کند؛ غالب مداحان نیز اوقاتی را صرف مطالعه و تمرین می کنند.
7⃣ گرفتن هدیه منافاتی با پاداش اخروی ندارد! مثلا آیا یک معلم که او هم مانند اهل منبر، به تربیت و پرورش افراد مشغول است، به ثواب اخروی بسنده می کند و حقوق نمی گیرد؟!
8⃣ شاید عده کمی رفتاری در خور این مجالس نداشته باشند، اما یقینا جمع بستن تمام افراد با رفتار بخشی کوچک، مغلطه شبهه افکنان است!
رسانه باشید و نشردهید📢
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
🆔➠ @Anti_Shayeat ◆
❌ #شبهه :
در کجای دنیا #قصر را در کنار #خرابه میسازند؟!
⁉️شنیده شده که میگویند از صدای گریه #حضرت_رقیه سلام الله علیها #یزید در کاخش از خواب بیدار شد و… در کجای دنیا قصر را در کنار خرابه میسازند؟
✅ پاسخ شبهه :
1⃣ اکثرا – اعم از نویسندگان و گویندگان – گفتار خود را به کتاب کامل بهائی نسبت میدهند، درحالیکه در #کامل_بهائی این اتفاق را در خانه و کاخ یزید ترسیم میکند، اما همه میگویند در خرابه!
2⃣ نقل ماجرا از کتاب کامل بهائی: «… تا ایشان را به خانه یزید آوردند، دخترکى چهار ساله بود، شبى از خواب بیدار شد و گفت: پدر من حسین کجاست؟ این ساعت او را به خواب دیدم سخت پریشان!، زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست، یزید خفته بود، از خواب بیدار شد…» (کامل بهائی، عماد الدین طبری، ج ۲، ص ۲۳۵)
3⃣ به دو نکته در متن مذکور باید توجه نمود؛
اول: به وضوح پیداست که این اتفاق در خانه یزید رخ داده است نه در خرابه، البته باید گفت در ابتدا ورود اسرا به شام آنها را در خرابه بردند. (شاید همین مطلب بعضیها را به اشتباه انداخته و خیال کردهاند این مصیبت در خرابه رخ داده است.)
دوم: با دقت در عبارت «زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست» در مییابیم با صدای گریه و فغان اسراء، یزید (لعنة الله) از خواب بیدار شد نه تنها با گریه حضرت #رقیه سلام الله علیها
رسانه باشید و نشردهید📢
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
🆔➠ @Anti_Shayeat ◆
❌ #شایعه توقف برنامه «فرمول یک» تکذیب شد
✅فضل الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک:
خبر توقف برنامه «فرمول یک» را تکذیب می کنم/بر اساس صحبت های علی ضیا این برنامه در دهه اول محرم پخش نمی شود و از ۲۳ شهریور روی آنتن می رود.
🔹پیش از این خبری منتشر شده بود که برنامه تلویزیونی «فرمول یک» پس از انتقاد از شهردار قم و ستاد امر به معروف، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است/باشگاه خبرنگاران
رسانه باشید و نشردهید📢
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
🆔➠ @Anti_Shayeat ◆
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 #حاج_مهدی_رسولی با نوحه کوبنده
#وزیر_بهداشت_افسرده رو با خاک یکسان کرد.
Haftegi901016[02].mp3
10.59M
🎵 #صوت_شهدایی
★دل گرفته ای حسین جان
❣رنگ #خون_شهدا رو
★به #شهیدان_هویزه
❣برسون سلام ما رو😔
⁉️یادمان هست که مدیون #شهیدان هستیم😔
🎤🎤 #میثم #مطیعی
🍃🌹🍃🌹
هدایت شده از 🌼🌸 پست موقت 🌼🌸
❌گــــــــــران نخــــــــــــرید❌
🚫 حراج کارهای تابستونی🙊😃
✅ عرضه مستقیم #کیف #کفش و #صندل از درب کارخانه با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت 😍😳
#صندل 20 تومن 😃♨️
#اسپرت 50 تومن 😳
🚫 بی واسطه خرید کن 🚫
http://eitaa.com/joinchat/3794731027C3c08938efd
#ارسال_به_سراسر_ایران
http://eitaa.com/joinchat/3794731027C3c08938efd
دیدنش ضرر نداره 😘
#کفش_مدارسی رسید✅
❣ #سلام_امام_زمانم❣
من از جُستجوی زمٖین خسته ام!
کجاے آسمان #ببینمت ...
ای رازنگهدار دل زار کجائے؟
ای برق مناجات شب تارکجائے؟
صحرای #غمت پرشده ازقافله عشق
ای قافله راقافله سالارکجائے؟
❌ #شبهه :
احمد کسروی در کتاب مشروطه می نویسد:
ماه محرم بود و سربازهای روسی در تبریز چوبه دار برپا کرده بودند و مشغول دار زدن آزادی خواهان بودند ولی یک مشت آدم لات و لوت و چاقوکش و پامنبری عین خیالشون هم نبود.
برای کشتار آزادیخواهان که جلو چشمشون کشته میشدن جشن میگرفتن و برای امام حسینی که هزارسال قبل مرده بود عزا و علم و طبق راه انداخته بودن و سینه میزدن که داد از ظلم یزید......!
و این جهالت تا به امروز ادامه دارد!
✅ پاسخ شبهه:
1⃣متن حاضر👆 هیچ شباهتی به ادبیات کسروی، که مقید به کاربرد واژگان سره فارسی و پیراستن و آسان سازی آن بود، ندارد و در واقع این نوشته، تحریف و جعل بخشی از نوشته های وی در کتاب ضد شیعی وی "شیعی گری" می باشد.
کسروی در بخشی از این کتاب می نویسد:
"دولت های آزمند اروپا آن همه چیرگی به شرقیان می نمایند و سراسر کشورهای شرقی، به زیر دست آنان افتاده. شیعی را به اینها کاری نیست و پروا نیز ننماید. ولی پس از هزار و سیصد سال هنوز داستان فدک را فراموش نکرده است و هر زمان که پیش آمد به گفتگو از آن پردازد و به ابوبکر و عمر و دیگران از بدگویی نایستد. در سال 1330 (هجری) که در تبریز با سپاه روس، جنگ رفت و روسیان چیره در آمده، شادروان ثقه الاسلام را با هشت تن دیگر، به گناه دلبستگی به کشور و توده ی خودشان دستگیر کردند و روز عاشورا، در سربازخانه به دار کشیدند، در همان هنگام که آن هشت تن را بالای دار می فرستادند، پیروان جعفر بن محمد ( امام صادق علیه السلام ) در بازارها،زنجیر می زدند و فریاد می کشیدند: داد از ظلم یزید." [1]
2⃣ میرزا علیآقا ثقةالاسلام تبریزی، روحانی برجسته ی حامی مشروطه بود که ،در سال 1290 پس از اشغال شهر تبریز به وسیله ی قوای روسی، به همراه تعدادی دیگر از مردم آزادیخواه و بی گناه،اعدام شد. روس ها با بهانه های واهی و با هدف تصرف آذربایجان و مناطق شمالی ایران،وارد تبریز شده به دنبال مجوزی برای اقدامات نظامی خود از طریق ثقه الاسلام بودند، که با مخالفت شدید وی، مواجه شده و او را از سر راه برداشتند.
yon.ir/OfTL
3⃣ اشاره ی شبهه به جشن گرفتن عده ای از مردم عزادار حسینی، در هنگام اعدام چند تن از آزادیخواهان در تبریز به چند دلیل دروغ است.
الف) طبق اسناد تاریخی، مردم شهر حامی مشروطه و ثقه الاسلام بوده و در این راه مجاهدت ها کرده بودند. باید توجه داشت که سربازان روسی مانع ورود مردم به محل اعدام ها بودند و بسیاری نیز بنا به توصیه ی ثقه الاسلام شهر را ترک کرده بودند.
ب) ادعای کسروی تنها "بی تفاوتی مردم عزادار" بوده است، که در ادامه نقد خواهد شد.
ج) وی پس از شرح این ماجرا در کتاب دیگرش، "تاریخ مشروطه ی ایران"، نه از خوشحالی عزاداران بلکه از شادمانی عده ای از "مخالفان ثقه الاسلام"، سخن به میان آورده، می نویسد⬅️ "غیرتمندان به خود لرزیده و نایستاده و زود بازگشتند. ولی بدنهادانی شادمانی نیز می نمودند، کینه ی شوم "شیخی" و "متشرع" در اینجا نیز کار خود را می کرد." [2]
منظور کسروی از شیخی و متشرع، پیروان و مخالفان "شیخ احمد احسائی" است و ثقه الاسلام پیشوای شیخیه ی تبریز، شمرده می شد. اشاره ی کسروی به اظهار شادی عده ای از مخالفان فکری،ثقه الاسلام است. [3]
بنابرین این شادمانی، ربطی به مردم عزادار نداشته است.
د) کسروی در همین کتاب اعتراف می کند که دولت تا توانست "اعدام ثقه الاسلام" و مانند آنها را پنهان نگه داشت، تا جلوی شورش مردم را بگیرند. [4]
4⃣ بحث اصلی روی این ادعای کسروی است که، مردم عزادار شیعی نسبت به وقایع پیرامون خود بی تفاوت هستند، تا آنجا که از ظلم یزید در حق سیدالشهدا (ع) می نالند اما واکنشی به ظلم قوای روسی در تبریز نمی کنند.
این ادعا بیشتر به طعنه و تخریب می خورد تا واقعیت.
از کسروی و امثال ایشان باید پرسید:
« مگر عاملی جز "تاثیرپذیری از مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع)" زمینه ساز جنبش ها، قیام ها و انقلاب های اسلامی و شیعی و سرمشق مبارزات عدالتخواهانه در ایران و ممالک دیگر بوده است»؟
و «اصلا فلسفه ی سوگواری برای حسین (ع) مگر جز برای تداوم نهضت اسلامی و مقاومت در برابر زورگویان است»؟
و «آیا مردم آذربایجان که ( به اذعان کسروی ) سال ها در راه آزادی و عدالتخواهی مبارزه کردند مگر در مکتبی غیر از تشیع، درس مقاومت و پایداری خوانده بودند»؟
بطلان سخن کسروی،وقتی بیشتر آشکار میشود که ما نقش پررنگ مردم آذربایجان و تبریز را در پیشبرد نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بررسی می کنیم.
yon.ir/4ix8
yon.ir/4P0Q
ادامه پاسخ در پست بعدی کانال👇
┅❅❈❅┅┅❅❈❅┅┅❅❈❅┅
🙏ما را به دوستانتان معرفی نمائید
نجات ازپرتگاه شبهات #فضای_مجازی 👇
🆔➠ @Anti_Shayeat ◆
آنتی شایعات و شبهات فضای مجازی
❌ #شبهه : احمد کسروی در کتاب مشروطه می نویسد: ماه محرم بود و سربازهای روسی در تبریز چوبه دار برپا
ادامه پاسخ👇👇
آری از روشنفکری که معتقد باشد⬇️ "داستانی که 1300 سال پیش، رخ داده به آن پرداختن و به گریه و سوگواری برخاستن،از خرد روی گردانیدن و آن را لگدمال ساختن است...شیعیان پس از هزار و سیصد سال آن داستان را فراموش نمی کنند و آیا این دلیل روشنی به سبک مغزی و بی خردی یک مردمی شمرده نخواهد شد؟" [5]
چه انتظاری باید داشت؟
ایشان ابتدا در حق مکتب حقه ی تشیع و سپس در حق مردم شیعه ی آذربایجان،اجحاف و بی انصافی کرده است و روشن است کسی که اعتباری برای حرکت بزرگ و انقلابی سیدالشهدا (ع) قائل نیست، باید هم همینگونه سخن گفته و هموطنان خود را به بی خردی متهم سازد.
پی نوشت ها⬇️⬇️⬇️
⏪(1 و 5/ شیعی گری، فایل pdf، ص 22 و 26).
⏪(2 و 3/ تاریخ هیجده ساله ی آذربایجان «تاریخ مشروطه ی ایران»، ج 1، چ 9، ص 312 و 314).
⏪(4/ همان، ج 2، چ 9، ص 500).
#نشر_این_پیام_صدقه_جاریه_است
┅❅❈❅┅┅❅❈❅┅┅❅❈❅┅
🙏ما را به دوستانتان معرفی نمائید
نجات ازپرتگاه شبهات #فضای_مجازی 👇
🆔➠ @Anti_Shayeat ◆