📌جایگاه علمی ایران در جهان ۱۵ هست با این حجم از پروپاگاندا بین دانشجوهامون بعید میدونم ۱۰ درصد از جمعیت کل این خبر رو شنیده باشند اما به جاش خبرهای راست و دروغ مهاجرت هر روز برای این قشر تکرار میشه ❗️
✍حمید خراسانی
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
#متن_شبهه
گفته شده که «عسکری» لقبی برای افراد نازاست، همانگونه که انگور عسکری به معنای انگور بیهسته است! آیا این نشانگر آن نیست که امام یازدهم فرزندی نداشته است؟!
#پاسخ_شبهه
شاید پرداختن به چنین شبههای ضروری نباشد زیرا نادرستی استدلال موجود در آن کاملاً واضح است، اما با این وجود، چند نکته را در این زمینه متذکر میشویم:
👈 یقینا عسکر با کاف است و جدیدا وهابی های احمق با لفظ عسگر می خواهند ادعا کنند که عسگر همان انگور بی دانه است ، پس امام حسن عسکری هم فرزندی نداشته 😂 اما بیچاره ها یادشان رفته که عسکری اول امام علی نقی است و نکند او هم فرزندی نداشته 🤔 و ثانیا عرب بودن خودشان را هم فراموش کرده اند که عرب گاف چ ژ پ ندارد☺️
و اما 👇👇👇
1. امام دهم یا امام هادی(ع) و فرزند ایشان امام حسن(ع) به عسکریین مشهورند و علت این نامگذاری آن است که این دو امام بزرگوار به اجبار و به دستور حاکمان عباسی مدت زیادی از عمرشان را در سامراء محصور بودند که در آن زمان، لشکرگاه و پادگانی نظامی به شمار میآمد و زندگی آن حضرات به دلیل شدت نظارت، نظامی شده بود. علاوه بر اینکه برای لقب و نامگذاری، کمترین مناسبت کافی است مثل اینکه به خرمافروش میگفتند تمار(خرمایی)؛ نمیتوان از این نامگذاری چنین استنباط نمود که شکل و قیافه او خرمایی است یا خصوصیات خرما در این شخص وجود دارد. خلاصه در نامگذاری به عسکری لازم نیست شخص حقیقتاً از لشکریان باشد، بلکه کمترین مناسبت کافی است.
2. «عسکر» معرب «لشکر» است؛ یعنی لفظ لشکر وقتی وارد فرهنگ و زبان عربی شد آنرا تبدیل به عسکر کردند و تمام معانی که در زبان عربی برای آن بیان کردند؛ مانند انبوه جمعیت، اجتماع افراد، محل اجتماع و زیادی از هر چیز در حقیقت بر گرفته از همین ریشه فارسی است.[1] چنانکه در زبان فارسی نیز برای لشکر یا عسکر غیر از معنای سپاه و نیروی منظم و معین از نظامیان معنای دیگری نقل نکردهاند.
البته در برخی منابع از شهری در خوزستان به نام لشکر و یا عسکر مکرم نیز نام میبرند.[2] بنابراین نه در زبان عربی عسکر به معنای عقیم و نازا آمده و نه در زبان فارسی!
3. لقب عسکری هم برای امام یازدهم و هم برای امام دهم(ع) به کار رفته و به آن دو جناب عسکریین میگفتند؛ پس اگر لقب عسکری برای افراد نازا باشد، باید امام هادی را نیز عقیم بدانیم، در حالیکه با اعتراف به وجود امام حسن عسکری(ع) عقیم بودن امام هادی معنا ندارد و تردیدی نیست که امام دهم صاحب چند فرزند بود. بر این اساس، این استدلال از اساس باطل است.
4. معلوم نیست همهی انواع انگور عسکری بیهسته باشند و اگر نوعی از انگور عسکری بیهسته است، دلیل نیست که علت نامگذاریاش به این نام تنها به دلیل نداشتن هسته باشد، شاید به دلیل اینکه اولین فردی که آنرا کاشت و ترویج کرد نامش عسکری بود، و یا ابتدا از منطقه، روستا و شهری که عسکری نامیده میشد رواج یافت.
[1]. ر. ک: فیومی، مصباح المنیر، واژه «عسکر»؛ ابن منظور، لسان العرب، واژه «عسکر»؛ صاحب بن عباد، المحیط فی اللغه، واژه «عسکر»؛ جوهری، اسماعیل بن حماد، الصحاح، واژه «عسکر».
[2]. ر. ک: دهخدا، علی اکبر، فرهنگ دهخدا، واژه «عسکر»؛ معین، محمد، فرهنگ فارسی، واژه «عسکر».
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 چرا دین شما (اسلام) اینقدر به کشتن تمایل داره؟!
عالی جوابشو داد 👌
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تویی که فقط هیکل گنده کردی و نه شعور داری نه اخلاق
ولی اینو بدون همون عکس شهدایی که با لگد زدی انداختی اگه نبودن
تو الان اون بالا نمیتونستی عرض اندام کنی
فهمیدی که به هیکل نیست به جیگره،چیزی که توی تو عمرا پیدا نمیشه
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
#امام_زمانهای_دروغین
#شهادت_امام_حسن_عسکری
💢اولین روز پس از شهادت امام حسن عسکری، تحریف و ادعای مهدویت آغاز شد
اولین نفری که ادعای امام زمان بودن داشت کیست؟
#بخوانید
✅از همان روز اول دنبال #تحریف و #تفسیر_نادرست دین بوده اند
اینکه امروز در فضای #مجازی با منابع ساختگی به اسلام حمله میشود، اصلا جای تعجب ندارد...
✅✅جعفر کذاب و امام زمان تقلبی
جعفر بن علی معروف به جعفر کذاب، پسر حضرت امام علی نقی (علیه السلام ) بود و در سال 226 ه ق به دنیا آمد.
او مردی عیاش و نااهل و شرابخوار بود. حضرت امام علی نقی (علیه السلام )درباره او فرمود: « از فرزندم جعفر دوری کنید، نسبت او به من همچون نسبت کنعان به نوح (ع)است».
جعفر پس از شهادت پدرش ادعای امامت کرد اما حضرت امام حسن عسکری (علیه السّلام ) اجازه هیچگونه خودنمایی را به او نداد. تا این که پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز غیبت صغرای امام مهدی، او بار دیگر فرصت یافت تا ادعای امامت کند و با دروغ، جمعی را به گمراهی بکشاند و از این رو به جعفر کذاب شهرت یافت.
مورخین درباره عاقبت کار جعفر بن علی دو نظر دارند. عدهای بر این باورند که وی تا پایان زندگی بر دعوی دروغین خود پای فشرد و همچنان خود را امام میدانست، اما برخی دیگر میگویند که وی از دعوی خود دست کشید و توبه کرد، و شیعیان نیز نامش را از جعفر کذاب به جعفر تائب برگرداندند.
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
4_6005689247154045928.mp3
3.6M
🔹نواى ماندگار📻
🔹حاج منصور ارضى🎙
🔹شهادت آقا امام حسن عسکری (علیه السلام )🏴
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در #شیعه روایتی وجود دارد که امام حسن عسکری علیه السلام فرزندی نداشتند؟!😳
#منتشر_کنید
@anti_shobhe110
🌹خشکسالی در سامرا و طلب باران 🌹
در سامرا قحطي سختي پيش آمد، معتمد خليفه وقت فرمان داد مردم به نماز استسقاء (طلب باران) بروند، مردم سه روز پي در پي براي نماز به مصلي رفتند و دست به دعا برداشتند ولي باران نيامد،
روز چهارم جاثليق (پيشواي اسقفان مسيحي) همراه مسيحيان و راهبان به صحرا رفت،
يکي از راهبان هر وقت دست به سوي آسمان بلند ميکرد باراني درشت فرو ميباريد. روز بعد جاثليق همان کار را کرد و آن قدر باران آمد که مردم ديگر تقاضاي باران نداشتند؛
همين موجب شگفتي و نيز شک و ترديد و تمايل به مسيحيت در ميان بسياري از مسلمانان شد و جامعه ي اسلامي در آستانه ي يک بحران سرنوشتساز و خطرناک قرار گرفت.
اين وضع بر خليفه ناگوار بود، پس به دنبال امام عسکري عليه السلام فرستاد و آن گرامي را از زندان آوردند. خليفه به امام عرض کرد: امت جدت را درياب که گمراه شده اند!
امام فرمود: از جاثليق بخواه که فردا سه شنبه به صحرا بروند. خليفه گفت: مردم باران نميخواهند بنابراين به صحرا رفتن چه فايده اي دارد؟
امام فرمود: براي آنکه انشاءالله شک و شبهه را برطرف سازم. خليفه فرمان داد و پيشواي اسقفان همراه راهبان سهشنبه به صحرا رفتند. امام عليه السلام نيز در ميان جمعيت عظيمي از مردم به صحرا آمدند.
آنگاه مسيحيان و راهبان براي طلب باران دست به سوي آسمان برداشتند، آسمان ابري شد و باران آمد.
امام فرمان داد دست راهب معيني را بگيرند و آنچه در ميان انگشتان اوست بيرون آورند. در ميان انگشتان او استخوان سياه فامي از استخوانهاي آدمي يافتند، امام استخوان را گرفت و در پارچه اي پيچيد و به راهب فرمود: اينک طلب باران کن.
راهب اين بار هم دست به آسمان برداشت اما ابر کنار رفت و خورشيد نمودار شد.
مردم شگفت زده شدند.
خليفه از امام پرسيد: اين استخوان چيست؟
امام عليه السلام فرمود: اين استخوان پيامبري از پيامبران الهي است که از قبور برخي از پيامبران برداشتهاند و استخوان پيامبري ظاهر نميشود جز آنکه باران مي آيد. امام را تحسين کردند و استخوان را آزمودند
ديدند همانطور است که امام ميفرمايد. [1] .
(1) جوهر الکلام،ص154 و اخبار الدول،ص117،
منابع:
امام حسن عسکری از ولادت تا شهادت علامه سیدمحمد کاظم قزوینی ترجمه و تحقیق محمد صفری
سیری در سیره فردی و اجتماعی امام حسن عسکری علیه السلام،نویسنده :عبدالکریم ملایی تبریزی
پیشوای یازدهم،ص22، به نقل از احقاق الحق(ج12)،ص464.
زندگانی امام حسن عسگری،باقر شریف قریشی،انتشارات اسلامی،1383،صص233-234.
🌹مرکز پاسخگویی به شبهات دینی اعتقادی
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️📌 اوضاع سیاسی دوران امام حسن عسکری علیه السلام -
مبارزه امام حسن عسکری ( علیه السلام ) با فعالیت های سیاسی و فرهنگی عباسیان و فرقه های منحرف
#مهدویت
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ #مهدویت
📽پاسخ به #تحدی مجری #شبکه_وهابی_کلمه در مورد اینکه #امام_مهدی عجل الله فرزند #امام_حسن_عسکری علیهما السلام است!
🎙 #استاد_روستایی
@anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی کوتاه
🔴 موضوع: تعجب برخی اصحاب امام عسکری(علیه السلام) از تسلط حضرت به همه زبان ها.
✅ مبنای قرآنی و حدیثی علم گسترده ائمه معصومین(علیهم السلام).
📻 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا هاشمی
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
4_5996865975578790724.mp3
4.07M
🏴 #شهادت_امام_حسن_عسکری
♨️ قصه ای عجیب از دوران کودکی امام حسن عسکری(ع)
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎙حجت الاسلام #عبدالرضا_نظری
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
مرحوم علامه آيت الله آقا سيد محمد کاظم #قزويني از منبريها و نويسندگان مهم حوزه علميه کربلاي بود
ايشان فرزند مرحوم آيتالله آقا سيد ابراهيم قزويني هستند که در سن کودکي پدرشان را از دست داده و يتيم شده و در دامان مرحوم عمويشان آيت الله سيد صادق قزويني ـ پدر آيت آلله سيد مرتضي قزويني که هم اکنون امام جماعت حرم امام حسين (علیه السلام) هستند ـ پرورش يافتند.
آن مرحوم در کنار خدمت به منبر اهل بيت (علیهم السلام)، کتابهاي متعددي تاليف کردهاند که از جمله آن " الامام علي من المهد الي اللحد "، "فاطمه الزهرا من المهد الي اللحد "، "الامام جواد من المهد الي اللحد "، "الامام الهادي من المهد الي اللحد "، "الامام العسکري من المهد الي اللحد "و همچنين "الامام المهدي من المهد الي الظهور " است
👈جالب است بدانید که ایشان امام رضا را در عالم مکاشفه می بینند و حضرت به ایشان دستور می دهد که درباره امام محمد جواد، امام علی نقی، امام حسن عسکری و امام مهدی موعود کتاب بنویسد 😳😍
اين عالم رباني با توجه به سالها دست و پنجه نرم کردن با بيماري سرطان حنجره سرانجام در شهر مقدس قم دار فاني را وداع گفتند و بعد از تشييع عظيم و پرشور، پيکر پاک و مطهر آيت الله سيد محمدکاظم قزويني در حسينيه کربلاييهاي مقيم قم در محراب حسينيه دقيقاً زير منبري که سالهاي سال عرض ارادت به اهل بيت ميکردند به خاک سپرده شد
و روي سينه آن مرحوم کتاب «فاطمه الزهرا من المهد الي اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت»را قرار دادند
اين کتاب به زبانهاي مختلفي از جمله زبان فارسي ترجمه شده است
اما پس از 17 سال در پي توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) از خانواده ايشان ميخواهند که حسينيه مذکور با توجه به همجواري با حرم مطهر تخريب شود، قبر ايشان نبش شد و مشاهده شد بدنشان تازه، کفن دست نخورده و سالم و کتاب فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از ولادت تا شهادت کماکان بر روي سينه مبارک شان قرار دارد.
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیكر آیت الله سید محمد کاظم قزوینی که پس از ١٧ سال سالم از قبر خارج شد!!
@anti_shobhe110
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
پیكر آیت الله سید محمد کاظم قزوینی که پس از ١٧ سال سالم از قبر خارج شد!! @anti_shobhe110
اینها هم کتاب هایی است که به دستور امام رضا علیه السلام نوشته اند 👇👇
ابولولو قاتل خلیفه دوم 👇👇
بسیاری از مردم ابولولو قاتل خلیفه دوم را از محبین خاص و دوستداران امیرالمومنین علیه السلام می دانند.
در حالی که ابولؤلؤ، قاتل خلیفه دوّم، نه از شیعیان امام علی علیه السلام بوده و نه ارتباطی با ایشان داشته است.1 حتی معجزه و داستان انتقال وی به کاشان توسط حضرت نیز، یک داستان عوامانه و ساختگی بیش نیست و طبق مستندات تاریخی، سختگیری و دریافت مالیات زیاد از وی، عامل اصلی این قتل بوده است، طبق بعضی گزارشها نیز حس انتقام از اسارت و احساس شكست ایرانیان در وی باعث وقوع چنین عملی گشته.2
حتی جالب است بدانید محلى كه امروزه در جادۀ فین كاشان به عنوان «آرامگاه ابولؤلؤ» معروف است، ارتباطى به او ندارد و به نظر مىرسد این محل از قرن هشتم هجرى به بعد و با عنایت به سابقۀ تشیع مردم كاشان ایجاد شده و به قاتل خلیفه دوم نسبت داده شده است.3
1. تاریخ طبری ج3 ص263
2. اگر به اسناد دقیق تری نیاز دارید به کتاب نهم ربیع جهالت ها و خسارت ها ص 41_57 مراجعه فرمایید.
3. کتاب کاشان در مسیر تشیع، مصطفی صادقی ص76-80
@anti_shobhe110
آنتی شبهه 🇮🇷🇵🇸🇾🇪🇱🇧
ابولولو قاتل خلیفه دوم 👇👇 بسیاری از مردم ابولولو قاتل خلیفه دوم را از محبین خاص و دوستداران امیرالم
اطلاعات کامل تر 👇👇👇
🔸آیا قبر ابولؤلؤ در کاشان است؟
در منابع تاریخی آمده است که ابولؤلؤ پس از قتل خیلفه دوم اقدام به خودکشی نمود و آنچه درباره معجرة امام علی- علیهالسلام- و انتقال و فرار ابولؤلؤ به کاشان گفته میشود داستان عوامانهای بیش نیست و استناد و روایتی نیز برای آن وجود ندارد.
از این رو مرحوم مجلسى در بحار الانوار، ج31 ص13 به نقل از العدد القویة و الاستیعاب، داستان خودكشى فیروز ابولؤلؤ را بدون هیچگونه اظهار نظرى آورده است، عدماظهارنظر مجلسى را مىتوان نشانۀ پذیرش قول آنان دانست؛ چه اینكه در بخش تاریخ قتل خلیفه دوم، پس از نقل قول مشهور، سرسختانه مقابل آن ایستاده و صفحاتى از كتابش را به اثبات مدعاى خویش اختصاص داده است، افزون بر این محتوای تخیلی داستان انتقال ابولؤلؤ به کاشان آنقدر زیاد است که انتساب آن به علما موجب وهن چهره علمی آنها خواهد شد.
☄در کتاب «کاشان در مسیر تشیع، مصطفی صادقی، شیعه شناسی قم،. ص76-80» توضیحی درباره آرامگاه ابولؤلؤ آمده که آن را با حذف ارجاعات ذکر شده، تقدیم شما میکنیم:
محلى كه امروزه در جادۀ فین كاشان بهعنوان «آرامگاه ابولؤلؤ» معروف است، ارتباطى به او ندارد و به نظر مىرسد این محل از قرن هشتم هجرى به بعد و با عنایت به سابقۀ تشیع مردم كاشان ایجاد شده و به قاتل عمر نسبت داده شده است. براى این گفته، مىتوان دلایل و شواهد ذیل را اقامه نمود:
1. از پیشینه و تاریخ بناى اولیۀ این بقعه اطلاعى در دست نیست؛ تنها «ادارۀ میراث فرهنگى» كاشان با نصب تابلویى بر سردر بقعه، آن را مربوط به دورۀ ایلخانى- صفوى دانسته و غیراز آن هیچ اطلاعات دیگرى نه در این اداره و نه در ادارات دیگر-كه به نحوى با بقعه مربوط شود- موجود نیست.
2. كتیبۀ روى قبر نامى از ابو لؤلؤ یا فیروز یا قاتل عمر نیاورده و تاریخ آن را قرن هشتم ثبت نموده است. این كتیبه امروزه در بقعه موجود نیست. اما كتابهایى كه دربارۀ بقاع كاشان مطالبى آوردهاند، اینگونه نوشتهاند: تاریخ بناى گنبد و بارگاه معلوم نیست، ولى بر كاشىهاى روى قبر، پس از فاتحه و توحید نوشته است:
«هذا قبر عبد من عباد اللّه الصالحین حشره اللّه مع من كان یتولاّه به تاریخ 777.»
باتوجه به این كلمات، مىتوان احتمال داد كه این مكان آرامگاه یكى از شیعیان بوده و به مناسبتى، مردم آن را مزار ابولؤلؤ خواندهاند. در افواه عمومى و سینه به سینه نقل شده است كه شخص مدفون در بقعه كسى است كه در مراسم نهم ربیع و عید «بقر» محور بوده و احتمالا در نقش فیروز، داستان او را نمایش مىداده است. احتمال دیگر آن است كه آنجا مزار یكى از صوفیان باشد؛ زیرا «بابا» لقب شخصیتهاى این فرقه است.
3. در كتاب النقض، كه بارها از كاشان و تشیع مردم آن و مراكز مذهبى و بارگاههاى آن یاد شده و از سوى دیگر، نام ابولؤلؤ بارها در این كتاب تكرار گردیده است. سخنى از فرار فیروز به این شهر یا درگذشت یا قبر او در آنجا وجود ندارد. این در حالى است كه میرمخدوم شریفى در قرن دهم، توجه مردم كاشان را به آرامگاه منسوب به ابو لؤلؤ از نشانههاى تشیع آنان دانسته است.
4. گفته شده در شهرستان تربت حیدریه هم قبرى منسوب به ابو لؤلؤ وجود داشته است. اعتصام الملك، كه در سال 1255 ش از این شهر دیدن كرده است، در سفرنامۀ خود مىنویسد:
«از آنجا (بقعۀ قطب الدین حیدر) رفتم به یك بقعۀ كوچكى كه قبرى از گچ در میان آن بود، گفتند: قبر ابا لؤلؤ است؛ فاتحه خواندم.»
این موضوع مؤید خوبى است بر اینكه در مناطق گوناگون، براى بزرگداشت برخى اشخاص، بناى یادبودى مىساختند و آن را زیارت مىكردند، بخصوص كه در برخى دورهها، جشن عید «بقر» در برخى شهرها از اهمیت خاصى برخوردار بوده و احتمالا این بناهاى یادبود مركز مناسبى براى این تجمّع و پایكوبى بوده است. باتوجه به پیشینۀ قوى تشیع در كاشان و به دلیل آنكه فیروز در یك گزارش تاریخى نادر، اهل فین دانسته شده، بناى یادبود فیروز در این شهر، جایگاه ویژهاى پیدا كرده است.
🌹#آنتی_شبهه
مرکز پاسخگویی به شبهات دینی اعتقادی
@anti_shobhe110
#سوال_تاریخی
📗برگرفته از کتاب رهنمای طریق اثر استاد جاودان حفظه الله
💢ابولؤلؤ که خلیفه دوم را به قتل رسانید کیست؟ آیا مسلمان بود؟!
✅جواب: فیروز ایرانی که نزد ما به ابولؤلؤ مشهور است طبق نظر مورخان مشهور، مسیحی یا یهودی یا مجوسی بوده است وظاهرا به خاطر غضب شکست و اسارت ایرانیان خلیفه دوم را به قتل رساند و بعدا با همان خنجر که عمر را مضروب ساخته بود خودکشی کرد بنابراین قبر منسوب به او در کاشان مشکوک است.از طرفی روز نهم ربیع نیز روز قتل عمر بن سعد (از قاتلان اهل بیت در کربلا) است و عمر بن خطاب در بیست و ششم ماه ذی الحجة مضروب شده و در بیست هشتم همان ماه از دنیا رفته است.
@anti_shobhe110
#عمرکشون
#عید_الزهرا
💢می گویند نهم ربیع الاول(ماه جاری) مصادف با #مرگ خلیفه دوم است.
در حالی که منابع تاریخی_روایی شیعه و سنی تاریخ مرگ خلیفه را ذی الحجه می دانند.
#اسناد👇👇
"در کتاب استیعاب (ابن عبد البر) نقل شده است که عمر بن خطاب در روز چهارشنبه، چهار روز مانده به آخر ذی الحجه سال 23 هجری از دنیا رفته، اما واقدی آن را سه روز مانده به آخر ذی الحجه دانسته است.
✅ ربيع يا 26 ذي الحجه؟
بسياري از بزرگان شيعه براين اتفاق نظر دارند كه تاريخ قتل خليفه دوم 26 يا 29 ذي الحجة سال 23 هـ .ق است.
شيخ مفيد در كتاب « مسار الشيعه » آورده است:
✅« در روز بيست و ششم ذي الحجة سال 23 هجري عمر بن خطاب مجروح گرديد و در بيست ونهم ماه درگذشت . »
هم چنين ابن ادريس حلي در كتاب معروفي به نام سرائر آورده است:
« بايد دانست كه قتل خليفه دوم در 26 ذي الحجة سال 23 هـ .ق واقع شده است و اين مطلبي است كه صاحبان كتاب هاي « قره »، « معجم »، « طبقات »، « مسار الشيعه »، و سيد بن طاووس بر آن تصريح نموده اند بلكه اجماع شيعه و اهل تسنن نيز براين است. »
#محمد_صفری
✅ #آنتی_شبهه
https://eitaa.com/anti_shobhe110
@anti_shobhe110