eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.4هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
268 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴مطالعات یوگای مدرن 🔸از اواخر قرن نوزدهم به تدریج تغییرات گسترده‌ای در یوگا پیدا شد. در این دوره یوگا به صورتی جسمانی و ‌‌کاملاً دنیوی درآمد و فلسفۀ معنوی آن در زیر ابعاد مادی گنجانده شد. چیستی، چرایی و چگونگی رخداد تغییرات یوگای مدرن، موضوع تحقیقات متعددی بوده است که ایده‌ها و نظریه‌های جالبی را دربارۀ یوگای مدرن شکل داده‌اند. تعبیر یوگای مدرن اولین بار از سوی ارنست وود در سال ۱۹۴۸ به کار رفت؛ اما در آغاز قرن بیست‌ویکم بود که محققان متعددی از جمله الیزابت دی میشلیس، مارک سینگلتون، آندریا جین، الیوت گلدبرگ به تحقیق دربارۀ یوگای مدرن پرداختند و داستان های جالبی را از تحولات یوگا مدرن روایت کردند. 🔹به‌طورکلی چهار ویژگی را می‌توانیم برای یوگای مدرن ذکر کنیم؛ یکم، لایۀ بدنی یوگا بر لایۀ معنوی آن غالب شد. دوم، یوگا در این دوره دیگر به هندوستان اختصاص ندارد و به‌نوعی فرایند جهانی‌سازی یوگای پیشرفته است. سوم، یوگا و به‌طورکلی هندوئیسم در این دوره تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار گرفته و با ارزش‌های غربی هماهنگ‌سازی شده است؛ که در یک عبارت می‌توانیم بگوییم یوگا دنیوی، بازاری و تجملی شده و ارزش سرگرمی پیدا کرده است. چهارم، نماد یوگا تا پیش از این دوره مردان ژولیده با پوست‌های خشن و تیره بودند، اما امروز زنان سفید و خوش‌اندام نماد یوگا هستند. این تغییرات با سبک‌ها و جریان‌های اجتماعی گوناگونی ایجاد شده، که گوروها یا چهره‌های برجسته‌ای مسبب آن بوده‌اند. ✅برگرفته از ⬅️توضیحات و مطالب بیشتر: 🌐http://yoga-truth.ir @antihalghe @antihalghe
مجمع فرق،ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) برگزار می‌کند: 👈 ثبت نام دوره نقد فرق و مدعیان دروغین مهدویت 🔸شروع دوره: 📅 از روز سه‌شنبه ۱۸ دی ماه به مدت ۱۰ جلسه 🕰 از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ 🔸 سرفصل‌های دوره‌: 🔹آشنایی با فرق معاصر 🔹علل و عوامل گرایش به فرق انحرافی 🔹روش مواجهه و راهکار مقابله و ... 👈توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان 🏢 قم. خیابان شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، سالن جلسات جهت ثبتنام به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://B2n.ir/z25737 🔺جهت کسب اطلاعات بیش تر از طریق آی دی مجمع در پیام رسان ایتا به آدرس @Mafam_admin مراجعه و یا با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۷۰ تماس حاصل نمایید. 📎@mafam1392
🔹 اطلاعیه جامعه الزهرا (س) پیرو سخنان رهبر انقلاب درباره اجتهاد فقهی بانوان در این اطلاعیه آمده است: رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی: آن وقت‌ها که در حوزه علمیّه بودیم، یادم نمی‌آید که زنی به مرتبه اجتهاد فقهی رسیده باشد، [امّا] امروز خوشبختانه زن‌هایی که مجتهدند، به اجتهاد فقهی رسیده‌اند کم نیستند. بنده حتّی معتقدم بسیاری از مسائل زنانه که موضوعش زنان هستند و مردها درست موضوع را تشخیص نمی‌دهند، باید خانم‌ها از مجتهد زن تقلید کنند (بیانات در تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۳). در طول چهل سال از تأسیس جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، بانوانی مهذب، عالمه و وارسته تربیت شدند که در عرصه‌های مختلف علمی می‌درخشند. با توجه به درخواست‌های مکرر افراد و رسانه‌ها، از آنجا که بانوان عالمه همواره در مسیر تهذیب نفس و به دنبال گمنامی بودند و تمایلی به رسانه‌ای شدن نداشته‌اند، لذا جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها پس از کسب اجازه از این بانوان عالمه فاضله، اسامی بانوان مجتهده مطلق و متجزی را اعلام می‌دارد. @antihalghe @antihalghe
📣 ضرورت مقابله با مجتهدین خانم جعلی ! اجتهاد با نمایش ادعا سازگار نیست. خانم معینی که استاد فلسفه بودند و ادعای اجتهاد و مرجعیت داشتند و کانالشون صد نفر عضو داشت! فایلهای درسی بارگزاری شده بود. با پیگیری دکان این خانم بسته شد. @antihalghe
🕋 بانوان مجتهده مورد تایید بسیارند اما در گمنامی به تربیت دختران و زنان این سرزمین مشغولند. @antihalghe
37.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 راز جذابیت کی‌پاپ برای نوجوانان ایرانی 🔸بررسی عوامل جذابیت موسیقی پاپ کره‌جنوبی برای جوان‌ها؟ 🔸شما اطرافتون نوجوان‌هایی دارین که عاشق این سبک موسیقی باشن؟ کانال نقد موسیقی کره ای ایتا: https://eitaa.com/kpap_kdrama_naghd کانال نقد موسیقی کره ای تلگرام: https://t.me/f_mirzaeeyan_moje_corea @antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 معنویت‌های اینستاگرامی چیست؟ موضوع بلاگرهای مذهبی و معنوی که این روزها در فضای مجازی با آن مواجه هستیم، از پدیده ها و موضوعات پرچالشی است که چه بسا با سوءاستفاده‌های بسیاری نیز مواجه هستیم و بر آن شدیم تا با یکی از کارشناسان حوزه اخلاق و معنویت، گفت و گویی را پیرامون این مسئله داشته باشیم. این ویدئو برشی از مصاحبه رسانه رسمی حوزه با حجت‌الاسلام رسول حسن‌زاده، از پژوهشگران جنبش‌های معنوی نوین و عرفان های نوظهور است که تقدیم نگاه شما مخاطبان فرهیخته خواهد شد./خبرگزاری حوزه 🎬 فیلم کامل گفت‌وگو @antihalghe @antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آتش‌زدن درخت کریسمس در شهر حماه سوریه پس از تسلط تحریر‌الشام 🔺وعده تو خالی جولانی برای آزادی ادیان و مذاهب در سوریه خیلی زود دروغ از آب درآمد... (ویران کننده شام) @antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥷 آیا گروهک تحریر الشام همان سفیانی است⁉️ 🌊 و باز هم موج سواری دیگری از فرقه مدعی یمانی 🛎 بهوش باشید‼️با فرقه‌ای کاملا شیاد و حرفه‌ای روبرو هستیم... @antihalghe
📜خلاصه بولتنی و کوتاه از آنچه که درباره قانون حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف میخواهید بدانید.سنگین ترین مجازات در قانون حجاب https://eitaa.com/hejab_mohtava/45 📘راه حل رفع اشکالات قانون https://eitaa.com/hejab_mohtava/45 🕋آیا در قانون از حدود شرعی عقب نشینی شده؟ https://eitaa.com/hejab_mohtava/39 🤵‍♂مجازات دستگاه ها در صورت کوتاهی در اقدامات فرهنگ ساز و ایجابی + قانون و موضوع پوشش کارمندان از جذب تا بکارگیری و تا تخلف کارمندان دولتی و خصوصی https://eitaa.com/hejab_mohtava/37 🎶وظایف وزارت ارشاد، از فرهنگ سازی تا تولیدات هنری، تا حمایت از تولید اسباب بازی و عروسک، ممنوعیت واردات ضدححاب و معافیت برای محصولات هنری حجاب https://eitaa.com/hejab_mohtava/36 💰قانون حجاب و موارد اقتصادی (کالای فرهنگی شدن، معافیت مالیاتی، حمایت از تولید و توزیع، حمایت از بانوان کار خانگی) https://eitaa.com/hejab_mohtava/34 🖥وظایف صداوسیما و فرهنگ سازی https://eitaa.com/hejab_mohtava/33 💼وظایف آموزش و پرورش در حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف https://eitaa.com/hejab_mohtava/31 🔍وظایف وزارت کشور و تشکیل ستاد راهبری قانون و نظارت بر دستگاه ها https://eitaa.com/hejab_mohtava/30 👮‍♀وظایف پلیس در قانون https://eitaa.com/hejab_mohtava/40 🧕بکارگیری نیروهای مردمی و حمایت از آمرین به معروف https://eitaa.com/hejab_mohtava/40 🚨اگر سامانه پلیس ایراد پیدا کند https://eitaa.com/hejab_mohtava/42 🚓آیا گشت ارشاد در این قانون حذف میشود؟ https://eitaa.com/hejab_mohtava/50 🧍‍♀دسته بندی انواع بی حجاب ها در قانون حجاب، نوع جرم و جریمه هرکدام. تفاوت قانون حجاب با ماده ۶۳۸ مجازات اسلامی https://eitaa.com/hejab_mohtava/39 🖇ستاد هماهنگی قانون حجاب و وظایف حوزه علمیه https://eitaa.com/hejab_mohtava/43 📌آیا در قانون برای مهاجرین و اتباع برای تذکر به دختران ایرانی، نقش تعیین شده؟ https://eitaa.com/hejab_mohtava/38 😵‍💫ممنوعیت و مجازات مردان در صورت ورود به محیط های اختصاصی زنان در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی https://eitaa.com/hejab_mohtava/21 👱‍♀میزان و مراحل جریمه کشف حجاب https://eitaa.com/hejab_mohtava/51 🚕معاون حقوقی رییس جمهور https://eitaa.com/hejab_mohtava/12 🍟آنچه که رییس جمهور در تلویزیون درباره گفت https://eitaa.com/hejab_mohtava/9 📱متن موبایلی قانون https://eitaa.com/hejab_mohtava/11 📊خلاصه نموداری https://eitaa.com/hejab_mohtava/10 📉موشن گرافی https://eitaa.com/hejab_mohtava/47 🍔 @antihalghe
46.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت 4 (بررسی انحرافات و توهمات ) ✅توجه: انتشار این مطالب تولیدی که تماما در دفاع از ساحت مقدس و با بهره گیری از اساتید حاذق حوزه علمیه ساخته و تقدیم نگاه شما می شود، با شما عزیزان و بزرگواران @antihalghe @antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 : میاد حکومت کنه میشه حرام ولی شاه حکومت کنه اشکالی نداره! با شاه می‌کردن اینا،با خمینی تقیه نکردند؛ شاه را یکبار نکردن همین تیپ‌ها،می‌گفتند زمان تقیه است . 👌👌👌 @antihalghe @EnherafatHojatiye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ پیامبران معاصر در معنویت های نوپدید دیگر سخنی از عصمت یا خاتمیت نیست ! حتی سخن از کتاب و وحی هم نیست . 🔹این جریان معنوی هیچ إبائی از به کار بردن لفظ پیامبر برای کسی که است ندارد . 🔸در معنویت سرمایه داری اساسا دنیا و ثروت برابر با معنویت است و دنیاگرایی تقدیس میشود و هر کسی که ثروتمند تر باشد معنوی تر است . 🔺معنویت و سکولار با خوانشی مادی گرایانه به ستیز با معنویت اصیل توحیدی آمده است و اساسا در پی پایه ریزی برای از بین بردن باورهای توحیدی و ارزش های معنوی حقیقی است . معنویت به مثابه کالا در بازار خودخوانده ی اینستاگرامی به وفور یافت میشود و معجزه‌شان نیز است . ❌نسخه های بدلی معنویت های نوظهور در فضای رسانه ای کشور به شدت در حال گسترش است . 🔺دستگاه های فرهنگی و نظارتی کشور کمی به هوش باشید این داستان سر دراز دارد ... ✍مهدی نعمتی پژوهشگر معنویت های نوپدید @antihalghe @antihalghe
🔺« نمادها » ابزاری قوی و نافذ برای جذب مخاطب ♦️ جریانات معنویت‌گرا همگی دارای نماد هستند. اگر چه استفاده از اشکال نمادین در همه جنبش‌ها یکسان نیست و بعضی به صورت گسترده و بعضی تعداد محدودتری را به خدمت گرفته‌اند، کارکرد نماد و تأثیر و سهم آن در فرآیند ترویج مکاتب قابل تأمل است 🔷 از نماد به عنوان خواهر هم‌زاد عقل، الهام‌بخش و کاشف یاد شده است [1] از این‌رو توجه به نکات زیر جهت آشنایی با تعریف و نقش نماد لازم است 🔶 نماد حتما یک شکل نیست بلکه نماد ممکن است مفهوم رنگ، مراسم، روزی مهم، مکانی تاریخی، ورد، عدد، رمز، پرچم و یا شعار باشد [2] 🔷 امروزه بیشتر به تصاویر و اشکال معنادار نماد گفته می‌شود و این استعمال به خاطر کاربرد زیاد تصاویر و شکل‌ها در نمادسازی است 🔶 « چفیه » اگر چه تکه‌ای پارچه است که فرآیند تولید آن در صنعت نساجی تفاوتی با رنگ‌های دیگر همین پارچه ندارد، اما به خاطر کاربرد آن در دفاع مقدس تبدیل به نماد مبارزه، مقاومت و جهاد شده است 🔷 رنگ نارنجی در هند نشان معنویت و عرفان است و رنگ مشکی در میان شیطان‌گرایان علامت توجه به جایگاه شیطان در عالم هستی است 🔶 پرچم نشان ملی یک کشور و بیان‌گر ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته شده آن مرز و بوم است. شعار «الله اکبر» نماد تفکر توحیدی است 🔷 ستارۀ پنج‌پر علامت بینش اومانیستی و شکل وارونۀ آن نشانۀ شیطان‌پرستی مدرن است ♦️ اذکار و اوراد هم نماد مکاتب و نحله‌های دینی محسوب می‌شوند
♦️ ذکر « اُم ناما شیوایا » نشان ارادت به شیوا ( یکی‌از خدایان مکاتب هندویی ) است. 🔷 روز غدیر نشان جایگاه مفهوم امامت در مکتب شیعه است. 🔶 رود گنگ در نزد هندوها نشان طهارت روحی و زدودن ناپاکی‌هاست. 🔷 عدد 11 از اعداد مقدس در کابالاست . 🔶 « کندالینی » و « چاکرا » نماد انرژی حیات در یوگا و بعضی از مکاتب شرقی است. 🔷 خلاصه، به هر چه که با زبان اشاره و به گونه مجمل به انعکاس باور و یا بینشی بپردازد نماد اطلاق می‌شود. 🔶 نماد بر خلاف آن‌چه تصور می‌شود در قدم اول نه با قوۀ اندیشه و دراکه انسان، که با احساس و عواطف آدمی ارتباط می‌گیرد. اگر چه قوۀ فکری انسان نیز از تیر رس نماد در امان نیست و شعاع تأثیر نماد به ساحت قوۀ عاقله هم می‌رسد، اما آن‌چه نماد در مواجهه اول، آن را نشانه می‌گیرد قوای حسی و هیجانات درونی است. 🔷 نماد برای تسخیر روح و قلب انسان‌ها ساخته شده نه برای اقناع عقل آدمی. علت این‌است که نماد از جنس هنر است ( غالب نمادها دیداری یا شنیداری‌اند ) و از راه حس به ساحت وجود آدمی وارد می‌شود . 🔶 هر چه از راه ابزارهای حسی وارد شود، ابتدا قوای عاطفی را بر می‌انگیزاند و آن‌گاه اندیشه انسان را جهت داده و به باورها و اعتقادات سمت و سو می‌بخشد. 🔷 مکاتبی در تبلیغ خود موفق‌ترند که تبلیغ خود را با نماد آغاز کنند؛ یعنی اگر از ابتدا به واسطۀ این ابزار با مخاطب ارتباط گیرند شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهند داشت. 🔶 البته این کلام به این معنا نیست که نماد به تنهایی برای بقای یک آیین کافی است، بلکه به این معناست که اگر دیگر شرایط و بسترهای لازم فراهم باشد، انتخاب چنین سبکی برای تبلیغ، دسترسی به نتیجه را تسهیل خواهد کرد. 🔷 نمادها در بردارندۀ ارزش‌ها و مفاهیم مقدس‌اند، اما نه به صورت تفصیلی و بسط یافته؛ بلکه به شکل منجمد و دربسته. 🔶 به عبارت دیگر مفاهیم گوناگون و باورهای متکثر در یک آیین، اگر قرار باشد جمع‌بندی و تلخیص گردد، تبدیل به نماد می‌شود؛ چرا که نماد سمبل ایدئولوژی است. 🔷 بنابراین نماد، اندیشۀ سربسته است و کارکرد نماد، انتقال اجمالی مفاهیم است. زبان نماد زبان رمز، ایماء و استعاره است. 🔶 از این رو طبیعی است که نمادها، زبان مخصوص داشته و نیاز به ترجمان و تفسیر پیدا کنند و انتظار می‌رود که عقبۀ فکری هر مکتب این نقش را عهده‌دار شده و کار توضیح نماد را به انجام رساند. 🔷 نماد، ابزاری قوی و نافذ است و برخورداری از نمادهای گویا و متنوع، قدرتی بی‌بدیل محسوب می‌شود. 🔶 به همین جهت، هرچه مفاهیم پیچیدۀ دینی و فلسفی بیشتر تبدیل به نماد گردند و به تکثر در نمادها منجر شوند، امکان انتقال ارزش‌های آن مکتب به مخاطب و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. [3] 🔷 باز از همین‌روست که گاهی پاره‌ای از جریان‌ها به سود خود دست به استخدام نمادهای دیگر مکاتب می‌زنند و به نام خود آن را تبلیغ می‌کنند. 🔶 مثلا جریان شیطان‌پرستی، بسیاری از نمادهایی را که در دیگر آیین‌ها و مسلک‌ها ریشه دارد، امروزه به سود خویش و در خدمت خود به کار گرفته است. 🔷 بسیاری از نمادهایی که امروزه به نام شیطان‌پرستی مشهور شده، متعلق به جریان شیطانی نیست و آن‌ها این نمادها را تصاحب کرده‌اند. 🔶 از جمله بعضی از این نمادها متعلق به شرق است؛ چنان که « آنتوان لاوی » در کتابش « کالی » و « شیوا » را که در میان هندوها و یوگی‌ها جایگاه خاصی دارند و از خدایان هندو به حساب می‌آیند، همان شیطان معرفی می‌کند. ♦️ بعضی از نمادهای ماسون‌ها یا کابالا نیز اکنون در خدمت این آیین قرار گرفته است. بنابراین امروزه عمل « سرقت نماد » کاری است که در پاره‌ای از مکاتب نوپدید رواج پیدا کرده است.{4} 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص18. [2]. فرهنگ و نمادها، سرلو، ص 11 – 34. [3]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص 34. [4]. عرفان‌های کاذب، راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص 95 – 99. @antihalghe @antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇰🇷 6⃣ ماسونی و شیطانی بودن موج کره ای همانطـوری که در فراماســونری نیز پنج اصل بنیادی وجود دارد که یکی از آنها احترام به ادیان است در بی تی اس و کیپاپ و کی درام هم ادیان را قبول ندارند و با ادیان دشمنند اما با ظاهر احتـرام به ادیـان تلاش میکنند بتوانند مخاطبان ساده ادیان مختلف را به سمت خود دعوت کنند و جذب نمایند 🎦 قسمتی از ویدیو Blood Sweat Tears خون ، عرق ، اشک از گروه bts به تشابهات دقت کنید. کانال نقد موج کره ای ایتا: https://eitaa.com/kpap_kdrama_naghd کانال نقد موج کره ای تلگرام: https://t.me/f_mirzaeeyan_moje_corea @antihalghe