eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5929058255975221089.mp3
7.74M
🌺چکیده تفسیر جزء سی مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
بسم‌الله الرحمن الرحیم نقد و بررسی تشیع انگلیسی 🔹جلسه اول: مفهوم شناسی تشیع انگلیسی🔷 ❇️مفهوم ش
﷽ ✔️جریان شیرازی‌ها در یک نگاه👇 🔹 جلسه دوم _ جریان‌های مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازی‌ها🔹 💠 این جریان در ابتدا توسط سیدمحمد شیرازی فرزند سید مهدی به نیت⬅️ گسترش ابعاد سیاسی مذهبی دین اسلام پایه گذاری شد ولی در ادامه فراز و فرودهای فراوانی داشته که به بررسی اجمالی آن می‌پردازیم: ✳️فرزندان سیدمهدی حسینی شیرازی : _ سید محمد _ سید حسن _ سید صادق _ سید مجتبی ✳️بزرگترین چالش زندگی سیدمحمد شیرازی، اعلام مرجعیت او بود که توسط علمای آن زمان رد شد. علت رد مرجعیت توسط مراجع مطرح ⬅️ نداشتن شخصیت برجسته‌ی علمی. مخالفان مرجعیت او علمای زیر بودند: ⭕ آیت الله شیخ یوسف حائری خراسانی (ره): «ایشان قطعا مجتهد نیست و لذا تقلید از وی جایز نمی باشد.» ⭕ آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی (ره): «نه نزد ما درس خوانده و نه در حوزه نجف تا به علمش پی برده باشیم. اجتهاد او نزد ما به دلیل شرعی محرز نیست.» ⭕ آیت الله خویی (ره): «چون شخص مذکور تحصیلاتی در حوزه علمیه نجف اشرف نداشته و از تحقیقات علمی و حوزوی در دسترس نیست، اجتهادش برای ما ثابت نشده است. علامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ یوسف خراسانی حایری، دامت برکاته نظر به عدم اجتهاد وی داده‌اند و ایشان از اوضاع او از ما آگاه تر است.» ❌ در مقابل شیرازی ها شروع به حمله و توهین به این علماء کرده تا جایی که سیادت آیت الله خویی (ره) را زیر سوال بردند. ✳️سیدمحمد شیرازی، در زمینه‌های مختلف مذهبی_سیاسی فعال بود و رهبری دو مجموعه را بر عهده داشت. 1⃣ مجموعه‌ای با رویکرد مذهبی ⬅️ برادرش سید حسن شیرازی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت. برخی ویژگی‌های این مجموعه : _ وجود تفکرات تند و افراطی در این مجموعه _ پررنگ بودن تقابل بین شیعه و سنی _ دور بودن از مسائل سیاسی و انجام فعالیت‌های صرفا مذهبی _ مقابله با تفکرات کمونیستی 2⃣مجموعه‌ای با رویکرد سیاسی تحت عنوان "جنبش الطلائع الرسالیة (پیشروان مکتبی یا مبلغان طلایه دار)" ⬅️سید محمد تقی مدرسی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت. برخی ویژگی‌های این مجموعه : _ انجام فعالیت های حزبی (هر چند از عنوان حزب استفاده نمی‌کردند) _ قرار دادن مرجعیت سیدمحمد شیرازی در راس هرم خود _ قرابت در برخی افکار و اندیشه با اخوان المسلمین 📌 ️نکته :فعالیت این جنبش با ورود سید محمد شیرازی به ایران، در ایران ادامه پیدا کرد! ✳️الطلائع الرسالیة در کربلا تشکیل شد ولی با استقرار سیدمحمدشیرازی گسترش پیدا کرد. این جنبش دارای شورای مدیریت بود و اعضای شورا مکلف به پیشبرد اهداف جنبش در کشورهای حاشیه خلیج فارس شدند و بر همین اساس این جنبش سه سازمان زیر نظر خود تشکیل داد: ❇️1⃣الثورة الإسلامیة فی الجزیرة العربیة که با هدف شکل دادن فعالیت های انقلابی در عربستان سعودی به رهبری شیخ حسن صفار شکل گرفت. ❇️2⃣الجبهة الإسلامیة لتحریر البحرین با هدف سرکوبی حکومت آل خلیفه و برپایی حکومت اسلامی به رهبری سید هادی مدرسی شکل گرفت. ❇️3⃣ منظمة العمل الإسلامی العراقی که با رهبری شیخ جاسم الاسدی معروف به محسن الحسینی در عراق شکل گرفت. این سازمان اسلامی برای پیکار مسلحانه ارزش زیادی قائل بود. ✳️مواضع سید محمد شیرازی نسبت به حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی: نظر ایشان راجع به امام (ره) و انقلاب در ابتدا مثبت بود. در جریان تبعید امام خمینی(ره) به عراق و در سفر به کربلا سید استقبال بسیار گرمی از ایشان کرد. در ابتدای جنگ ایران و عراق نیز علیه رژیم بعث موضع گیری می‌کرد و فتوا به کفر رژیم بعث عراق داد و امت اسلام در سراسر جهان را به پیکار با رژیم بعث عراق دعوت می‌کرد. اما پس از مدتی با اوج گرفتن فعالیتهای حزب الدعوه (خط نجف) و حمایت انقلاب ایران از این حزب که به نوعی رقیب شیرازی‌ها (خط کربلا) در عراق محسوب می‌شد، به مرور روابط سیدمحمد شیرازی با انقلاب اسلامی ایران تیره و تار شد و مواضع و نظرات جدید ایشان مانند جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و تخطئه جنگ ایران و عراق در کتابها و عملکرد ایشان محوریت پیدا کرد. ❎ سر انجام بر اثر مخالفتهای نزدیکان و فرزندان ایشان بر سر جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و زیر سوال بردن ادامه جنگ با عراق، دو تن از فرزندان ایشان دستگیر شدند و فعالیتهای بیت ایشان تحت نظارت قرار گرفت و ایشان درسها و فعالیتهای عمومی خود را تعطیل کرد. ایشان در سال 1380 شمسی دچار سکته مغزی شد و درگذشت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دفن شد. مقام معظم رهبری در پیامی رحلت ایشان را تسلیت گفتند. حجة الاسلام مسلم منفرد ادامه دارد... https://eitaa.com/antihalghe
📌آسیب‌شناسی فرقه‌های نوظهور ♦️فرقه ها، مجموعه آسیب هایی را در دو سطح فردی و اجتماعی، متوجه قربانی و جامعه می سازند که در تحقیقات جامعه شناسان و محققان مورد ارزیابی و احصاء قرار گرفته اند. 🔹«مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقه های انحرافی، آسیب های فرق را به چند دسته تقسیم می‌کند: آسیب های فردی و خانوادگی. آسیب های ناشی از به کارگیری روش های مجاب سازی روانی و کنترل ذهنی پیچیده توسط فرقه ها. آسیب های اقتصادی، سیاسی و امنیتی. 🔸وی در این رابطه مینویسد: «فرقه ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت، منحرف میکنند. بسیاری افراد به فرقه ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سالهای عمرشان را فقط برای قدرت و منافع رهبر فرقه صرف نموده اند. آنها بهترین سال‌های زندگیشان را از دست دادهاند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند توانایی‌ها و استعدادهای قبلیشان را به کار گیرند.» 🔹«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود…فرقه ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما میزنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را میگیرند، خانواده ها را از هم می‌گسلند، روابط شخصی را به درگیری میکشانند و پیروان را به اعطای پس انداز، متعلقات و سایر دارایی های خود وادار می نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.» منبع: روشنا https://jamannews.ir/139903025523
🔴🔴 ترویج خرافات با شبه عرفان های بومی 🔻 در نوشته های گذشته به این موضوع اشاره کردیم که چطور مراکز پژوهشی در غرب برای به بیراهه فرستادن مردم از طریق درست و یا طریقی که دلبخواه آنان نیست برنامه ریزی می کنند. 🔻 ایجاد انحراف دینی با تشکیل گروه های مذهبی غیر سنتی و بومی با هدف ترویج خرافات دینی و دنیوی کردن دین یکی از مهمترین راهکارهای مقابله و به انحراف کشاندن موج معنویت خواهی و دین داری مردم بود که این راهکار متاسفانه در بسیاری از جوامع به نتایج مورد نظر سران کفر رسیده است. 🔻 کشور ما نیز گرچه آسیب هایی کمتری از آنچه در برخی از کشورها بوجود آمده، نداشته است اما به جهت هجمه فراوان به آن و نقطه هدف در این استراتژی امریکایی صهیونیستی در این زمینه متحمل خساراتی معنوی و فرهنگی شده است. 🔻 این مدل گروه ها که غالبا به فکر انحراف و خارج کردن افراد از مسیر اصلی هستند با هدف ترویج خرافات به اسم راه رسیدن به کمال و معنویت مدل های گوناگونی داشته است. 🔻 از مهمترین این فرقه های به ظاهر بومی که متد خود را بر اساس روش های شبه معنوی غربی و شرقی در ایران بکار برده اند می توان به عرفان حلقه، عرفان دروغین ایلیا رام الله، روش های منحرف مدعیان دروغین و فرقه های نظیر گروهک شیرازی، منصور هاشمی خراسانی و... اشاره کرد. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 یک مُدعی دروغین دیگر همچون احمدالحسن ، دکتر سایان ، منصور هاشمی خراسانی و.. هرچند در نگاه اول روش ادعای این افراد مضحک و ناپخته به نظر برسد، اما باید توجه داشت این رذل صفتان هم باعث وهن دین شده و هم باعث گمراهی عده ای که آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه دین ندارند. زیست مهدوی در آخرالزمان بسیار سخت است " - طبق روایات ما، تا قبل از ظهور حضرت ولیعصر، دجال های بسیاری ادعای مهدویت ، ادعای مشاهده و ارتباط مستقیم و مخصوص و ادعای سفارت دارند. خواهشأ دستگاه های نظارتی کشور، هوشیار و فعال باشند!.. اللهم عجل لولیک الفرج🙏 https://eitaa.com/antihalghe
🌺 علیه السلام: آگاه باشيد! امروز، روزى است كه خداوند آن را براى شما عيد قرار داده و شما را شايسته آن ساخته است. پس خدا را ياد كنيد تا شما را ياد كند و او را بخوانيد تا مستجاب كند و فطره خود را بپردازيد كه سنّت پيامبر شما و تكليفى واجب از سوى پروردگارتان است. ألا وإنَّ هذَا اليَومَ يَومٌ جَعَلَهُ اللّهُ لَكُم عيدا وجَعَلَكُم لَهُ أهلاً، فَاذكُرُوا اللّهَ يَذكُركُم وَادعوهُ يُستَجَب لَكُم، وأدّوا فِطرَتَكُم؛ فَإِنَّها سُنَّةُ نَبِيِّكُم، وفَريضَةٌ واجِبَةٌ مِن رَبِّكُم من لا يحضره الفقيه جلد۱ صفحه ۵۲۲
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
﷽ ✔️جریان شیرازی‌ها در یک نگاه👇 🔹 جلسه دوم _ جریان‌های مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازی‌ها🔹 💠 این
﷽ ادامه جریان شناسی شیرازی‌ها👇 🔹 جلسه سوم_ جریان‌های مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازی‌ها🔹 : ✳️بعد از وفات سید محمد شیرازی درسال 1380، سید صادق شیرازی توسط بیت شیرازی ها و بدون داشتن هیچ تاییدیه علمی به یک باره از سوی شبکه‌های ماهواره ای به عنوان مرجع تقلید معرفی شد. پس از آن خط فکری شیرازی ها دچار تغییرات اساسی شد. 🔻بیوگرافی سیدصادق شیرازی: 📌 متولد 1320 در کربلا ✳️اساتید اصلی سید صادق شیرازی ⬅️ 1_ پدرش آیت الله سید مهدی شیرازی 2_ برادرش سید محمد شیرازی 3_ برادرش سید حسن شیرازی ✳️سید صادق تا سن 19 سالگی نزد پدرش تعلیم دید تا اینکه پدرش به دیار باقی شتافت. در فعالیتهای مذهبی ⬅️ از بردارش سید حسن، تاثیر پذیری خاصی داشت ولی بطور کلی بیشترین تاثیرپذیری را از برادرش سیدمحمد داشته است. ✳️مردود بودن اجتهاد سید صادق شیرازی: 1⃣عدم تاییدیه از سوی علمای وقت به دلیل نداشتن شخصیت مطرح از لحاظ مقام علمی بین علما. 2⃣ اجتهاد سید محمد شیرازی که استاد سیدصادق است، توسط علمای متعدد رد شد، در نتیجه به طریق اولی اجتهاد سید صادق شیرازی مردود می‌باشد. ✳️سیدصادق شیرازی با تأسیس شبکه های ماهواره ای متعدد، سعی در تبلیغ مرجعیت خود را دارد. 💠 شیرازی‌ها در دوره جدید: شیرازی ها پس از درگذشت سیدمحمد شیرازی، علیرغم اینکه در ظاهر برای ایشان احترام خاصی قائلند ولی در نظریه پردازی و فعالیهایشان از نظریات وی عبور کردند به عنوان نمونه سیدمحمد شیرازی در کتابهایش نظریه ولایت فقیه را به اثبات میرساند و از آن دفاع میکند ولی در شیرازی ها در دوره جدید به تقابل نظری و عملی با ولایت فقیه میپردازند. ✳️ با معرفی سید صادق به عنوان مرجع، شیرازی ها از دغدغه های سیاسی و تربیتی خود فاصله گرفته ومتمرکز برفعالیت های 1⃣مذهبی با رویکرد⬅️ فرقه گرایانه و تقابل بین شیعه و سنی و افراط گرایی در مناسک مذهبی 2⃣ تقابل با جمهوری اسلامی ایران و نفی ولایت فقیه شدند. به عنوان مثال، سید در جریان اغتشاشات سال ۱۳۸۸ علنا از اغتشاشگران حمایت کرد. همچمین در جریان آشوب های سال۱۳۹۶ فرزندِ او (سید حسین) ولایت فقیه را به فرعون تشبیه کرده و شهدا و دفاع مقدس را زیر سوال برد و هنگامی که دادگاه ویژه روحانیّت او را برای پاره ای از توضیحات احضار کرد، طرفداران سیدصادق شیرازی به سفارت ایران در لندن حمله کرده و سخنگوی رسمی سیدصادق با حضور در شبکه بی بی سی، از مدافعان حرم با عنوان داعش شیعه! یاد کرد . ✳️دو رویکرد اساسی : 1⃣ تقابل مستقیم با نظام جمهوری اسلامی ایران و وسیله قرار دادن فعالیتهای مذهبی خود جهت تقابل با نظام (مانند نامگذاری روز نصرت عسکریین در مقابل روز جهانی قدس، نامگذاری هفته برائت در مقابله با هفته وحدت و...) 2⃣ ️فعالیت گسترده رسانه‌ای با محوریت تبلیغ مرجعیت سید صادق شیرازی ✳️هدف از این تبلیغات گسترده ⬅️معرفی کردن خود به عنوان جریان اصلی تشیع و تصاحب حاکمیت اصلی شیعی می‌باشد؛ به همین دلیل معمولا برای موسسات و رسانه‌های خود را با عناوین جهانی و بین المللی انتخاب می کنند. ⁉ شیرازی‌ها در برابر این پرسش که هزینه سرسام آور شبکه‌های ماهواره‌ای شبانه روزی و تشکیلات وابسته به آنها از کجا تامین میشود هیچگاه پاسخ روشنی نداده اند و تنها راه تامین این هزینه‌ها را وجوهات شرعی معرفی کرده‌اند! حجت الاسلام مسلم منفرد https://eitaa.com/antihalghe
🔴انحرافات صریح فرقه حلقه‼️ ♻️ ویژگی های قرآن و احکام اسلام در سخن مولا علی ع در نهج البلاغه شریف: کتاب پروردگار میان شماست، که بیان کننده ی حلال و حرام، واجب و مستحب، ناسخ و منسوخ، مباح و ممنوع، خاص و عام، پندها و مثل ها، مطلق و مقید، محکم و متشابه می باشد. عبارات مجمل خود را تفسیر و نکات پیچیده خود را روشن می کند، از واجباتی که پیمان شناسایی آن را گرفت و مستحباتی که آگاهی از آنها لازم نیست. قسمتی از احکام دینی در قرآن واجب شمرده شد، که ناسخ آن در سنت پیامبر ص آمده، و بعضی از آن، در سنت پیامبر واجب شده که در کتاب خدا ترک آن مجاز بوده است، بعضی از واجبات، وقت محدودی داشته که در آینده از بین رفته است. محرمات الهی از هم جدا می باشند: برخی از آن ها گناهان بزرگ است که وعده آتش دارد و بعضی کوچک که وعده بخشش داده است، و برخی از اعمال که اندکش مقبول و در انجام بیشتر آن آزادند. (خطبه اول نهج البلاغه شریف)
4_5846206575898789403.mp3
4.42M
🔸توهین به پیامبر ص و ادعای تناقض در قرآن توسط سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه https://eitaa.com/antihalghe
🔺 طاهری در این فایل مدعی است کلیاتی بر پیامبر نازل شده و پیامبر این کلیات را بنابر نظر خودشان نوشتند و واژه ها از پیامبر است نه کلام الهی: طاهری:« کلیتی آمده واژه ها دست شماست که چطور بیان کنید» در واقع طاهری با تشبیه قرآن به کتب اسمانی تحریف شده که به دست یاران پیامبران نوشته شده،مدعی می شود این تناقضات در قرآن ناشی از نوع نگارش و برداشت پیامبر از کلیت دریافت شده است و به وضوح الهی بودن واژه های قرآن را نفی میکند و ان را نوشته بشری می داند. نیرومنش می گوید:« پیامبر اینها را دیده برای خودش واضح بوده،،همین جوری گفته...»‼️ طاهری پاسخ می دهد: « بله پیامبر خودش نوشته، نفهمیده چی نوشته...!!!!»😳😡 ⬅️طاهری در این فایل می گوید: «مشکلی که هست این است که قرآن خودش با خودش مشکل داره،تناقض در خود قرآن است»😳 ظاهرا طاهری مدعی است مشکلی در قرآن پیدا کرده که کسی تاکنون برای رفع این مشکل چاره ای نیندیشیده و طاهری با بیان بحث ناظرهای متفاوت این مشکل را حل کرده است. در واقع طاهری معتقد به تناقض در قرآن است و به وضوح می گوید: «مشکلی که هست تناقض در خود قرآن به وجود می اورد نه کار ما...» و با یک توضیح مبهم از ناظر در لازمان و جهان دوقطبی سعی در توجیه تناقضات قرآن را دارد. این ادعای طاهری صریحا با سخن مولا علی ع در نهج البلاغه در تضاد است. در این بخش از سخن مولا ادعای دیگر طاهری مبنی بر عدم وجود مجازات آتش برای گناهان در جهنم نیز رد می شود. سوال👈 آیا معصومین که معلمین اصلی قرآن و به بیانی قرآن ناطق هستند به این تناقضات پی نبرده بودند و در صدد توضیح و تبیین آن نبوده اند؟ آیا اگر با بحث ناظرهای متفاوت تناقض ادعایی قرآن قابل حل بود نباید در منابع دینی توضیح داده می شد؟ بحث ناظر در کدام منبع دینی بیان شده که باید به قرآن از دید دو ناظر بالا و پایین نگریست تا به درک آن رسید و دچار تناقض نشد؟ 💢 طاهری چرا آیات متناقض در قران را بیان نکردند و به روشنی منظورشان را از تفاوت نگاه ناظر بالا و پایین به آیات توضیح ندادند؟ چرا با بیان ادعای تناقض و بحث مبهم ناظر ،سعی دارند مدعی شوند مشکلات کلام خدا قرآن را حل کرده و کشف رمز کرده اند؟ https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴 ایجاد عرفان‌های کاذب برای مقابله با گرایش غربی‌ها به اسلام 🔘 بر اساس نسخه ضددینی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی غرب، از دهه 1960 میلادی به بعد تعداد زیادی گروه های مذهبی غیر سنتی جدید، تاسیس و ظهور یافت و فی الحال نیز ادامه دارد که این گروه ها با نام معنویت و دین و رستگاری تشکیل می شدند ولی در باطن به کارهای مبتذل و غیر اخلاقی می پرداختند. 🔘 اگر چه موضوع چندان جدید نبوده و ادامه اباحی گری و مبارزات ضددینی گذشته است اما در قالب و شکل نو به نام گروه های معنویت و رستگاری ظهور یافته و سعی در از بین بردن بن مایه های دینی و اخلاقی دارد. 🔘 پس از گرایش مردم غرب به دین اسلام و برای جلوگیری و کند کردن این روی آوری طی 25 سال گذشته قریب به 2500 گروه این چنینی تشکیل شد. پایگاه و مرکزیت این گروه ها عمدتا در امریکا و انگلیس بوده و در کشورهای دیگر نیز به شکل های زیر زمینی و مرموز فعالیت دارند. 🔘 یکی از دلایل فراوانی این گروه ها، نداشتن یک معیار مشخص و ویژگی های التقاطی آنان است. به همین دلیل از درون خود تجزیه شده و شاخه شاخه می شوند و خواهش ها و خواسته های فردی تنها ملاک توجه و انتخاب آنها قرار می گیرد. 🔘 عمدتا این گروه ها با مرگ موسس گروه متلاشی شده و اعضای آن به گروه های دیگر می پیوندند و یا خود گروه های دیگری تشکیل می دهند. https://eitaa.com/antihalghe
بازداشت زن شیادی که ادعای ارتباط با ائمه را داشت/ دامادم بعد از ظهور امام زمان،فرمانده سپاه ایشان خواهد بود! زنی که با راه اندازی یک تشکیلات سازمان یافته و برگزاری جلسات صدها نفری خانگی در مشهد، اعتقادات مذهبی مردم را دستاویزی برای کلاهبرداری های میلیاردی شبکه ای قرار داده بود با صدور دستورات ویژه قضایی به چنگ عدالت افتاد.  سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی به اخباری دست یافتند که نشان می داد زنی میان سال با همدستی اطرافیانش و راه اندازی یک شبکه سازمان یافته به بهانه برگزاری جلسات خانگی، به سوءاستفاده از عقاید دینی می پردازد به گونه‌ای که افراد زیادی را در سراسر کشور فریب داده است. با به دست آمدن این اطلاعات، بررسی های غیرمحسوس آغاز و مشخص شد که این زن با ترفند ادعای ارتباط با ائمه اطهار(ع) و مکاشفات و رویاها، به سر کیسه کردن مردم می‌پردازد و پول های میلیاردی به دست می‌آورد. نیروهای عملیاتی اداره کل اطلاعات خراسان رضوی ، چهار تن از عوامل اصلی این باند را به دام انداختند و تحویل مراجع قضایی دادند. معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته با تایید دستگیری مروجان افکار انحرافی برای زراندوزی با سوءاستفاده از عقاید مذهبی گفت: سرکرده این متهمان که زنی حدود 50 ساله به نام «زهرا-ق» است با ادعاهای حیله گرانه، بسیاری از افراد را فریب داده و مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده است. قاضی سیدجواد حسینی افزود: ترفندهای فریبکارانه این زن با توجه به اظهارات شاکیان، تا آن جا پیش رفته بود که داماد خود را فرمانده سپاه امام زمان(عج) در زمان ظهور آن حضرت معرفی می کرد او نه تنها ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و اولیاءا... را داشت بلکه حتی مدعی طی الارض بود. این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: او چنان افکار و عقاید خطرناک خود را در میان افراد به اصطلاح مریدش گسترش داده بود که حتی یک زن شهروند، منزل بزرگی را در خیابان ابوذر غفاری منطقه احمدآباد مشهد، وقف سرکرده این باند کرده بود. قاضی حسینی همچنین به بخشی دیگر از تحقیقات صورت گرفته در پرونده اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد در یک مورد نیز مردی مبلغ 300 میلیون تومان برای مصارف امور خیریه به سرکرده باند داده و آن زن نیز این مبلغ را برای خرید منزل فرزندش صرف کرده است. سرپرست مجتمع قضایی دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه2 مشهد خاطرنشان کرد: متهمان تعداد زیادی از شهروندان را سرکیسه کرده اند و مقادیر زیادی طلا و مبالغ نقدی از آنان گرفته اند. معاون دادستان مشهد با بیان این که قاضی شعبه 204 دادسرای عمومی و انقلاب، هم اکنون اتهاماتی از قبیل مشارکت در کلاهبرداری های شبکه ای، توهین به مقدسات، تبانی و اجتماع علیه اعراض و اموال مردم را به چهار عضو دستگیر شده این پرونده تفهیم کرده است، افزود: با توجه به گستردگی فعالیت های متهمان، تحقیقات همچنان ادامه دارد و شهروندانی که فریب ادعاهای این زن (متهمه) را خورده و اموال خود را از دست داده‌اند به شعبه 204 دادسرای عمومی و انقلاب واقع در خیابان کوهسنگی مشهد مراجعه کنند و یقین بدانند که هویت و اسامی آنان به صورت محرمانه در پرونده باقی می ماند./ مفاز https://eitaa.com/antihalghe
📌کرونا جهان آینده را به سوی معنویت گرایی سوق می‌‌دهد 🔻تأثیر کرونا در دین‌گرایی و دین های سنتی قابل توجه است؛ نه تنها در ایران بلکه در اروپا و شرق آسیا و حتی در خود ایالات متحده تغییراتی در حال شکل گیری است و مسأله دیگر توجه بزرگان دین در سراسر جهان به مسأله علم و پیشنهادات دانشمندان و سازگاری با شرایط زمان و مکان بوده است. 👉https://jamannews.ir/139903065548
♦️انس با کتاب‌های مفید؛ راه مقابله با عرفان‌های کاذب https://eitaa.com/antihalghe
📚📚 معرفی کتاب: گرایش به عرفان های کاذب 🔸 کتاب گرایش به عرفان‌های کاذب تألیف معصومه استودان است و به همت دفتر نشر معارف منتشر شده است. این اثر در واقع حاصل پایان نامه نویسنده است که سال 93 در دانشگاه معارف برگزار شده است. 🔸 این اثر در مورد عرفان حقیقی و کاذب است و در مورد اینکه چرا عرفان‌های کاذب پدید می‌آیند، صحبت به میان می‌آورد. مؤلف با بیان این‌که برای شناخت عرفان‌های کاذب ابتدا باید عرفان حقیقی را شناخت با بیان فطری بودن گرایش انسان به عرفان، راه‌های نفوذ عرفان‌های کاذب را نشریات، مجلات فضای مجازی و ... می‌داند. 🔸 کتاب «گرایش به عرفان‌های کاذب» که از شش فصل در ۱۹۲ صفحه تشکیل گردیده می‌کوشد تا در تحقق این مهم، اثرگذار باشد لذا فصل اول را به کلیات بحث اعم از بیان مسئله، اهداف تحقیق، اهمیت موضوع، سوالات اصلی و فرعی، فرضیه‌ها، پیشینه‌ها و تعریف مفاهیم اختصاص داده است. 🔸 فصل دوم و سوم، عرفان و عارفان حقیقی و کاذب و شاخصه‌های آن‌ها را معرفی می‌کند. فصل چهارم، عوامل درونی گرایش به عرفان‌های کاذب را بررسی و فصل پنجم، به تبیین مهمترین عوامل بیرونی گرایش می‌پردازد. فصل ششم، راه‌کارهای پیشگیری از نفوذ چنین تفکرات بی پایه‌ای را بررسی می‌کند. 🔸 مؤلف عواملی که باعث می‌شود فرد به عرفان‌های کاذب گرایش پیدا کند را برشمرده و اهداف عرفان‌های کاذب را ضربه زدن به امنیت ملی و مذهبی فرد می داند و معتقد است با پیشرفت این اهداف فرد دیگر نسبت به سرنوشت خویش و جامعه هیچ اعتنایی نمی‌کند. 🔸 این اثر با اعلام راهکارهایی از جمله آموزش معارف دینی، تقویت ایمان و مهارت‌آموزی فرد در رد این‌گونه عرفان‌ها، از نفوذ و آسیب‌هایی که از طریق این عرفان‌ها متوجه فرد ـ خانواده و جامعه می‌شود سخن گفته کنترل و درمان را راهی برای مقابله می داند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#🎥کلیپ: جمعه های انتظار ﷽❣ سلام_امام_زمانم ❣﷽ آقا سلام ما به رڪوع و سجودتو آقا درود بر تو و ذڪر و عبادتت ای آخرين امام من ألغوث و ألامان عجل علی ظهورک ياصاحب‌الزمان ☘السلام علیک یا ابا صالح المهدی بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد 🤲 باز هم جمعه های بی تو باز هم غروب دلتنگی😭 https://eitaa.com/antihalghe
⚠️«دیپاک چوپرا» سازنده خدای انسانی 👹 ♦️ انسان؛ همان خلیفه خدا روی زمین است که بزرگ‌ترین ظرفیت علمی را دارد. 🔷 اما همین انسان دارای کرامت، شرافت و ارزش کافی است که به مقامات و مراتب قدرت، علمی یا سیاسی برسد و یا برعکس براثر عوامل اجتماعی دچار سرشکستگی و یا مبتلابه اعتیاد گردد. 🔶 انسان دست به اقداماتی می‌زند که تمام بنیان انسانی را یکجا زیر سؤال برده و مقام برتری خلیفه‌اللهی را پست‌تر از حیوان می‌گرداند. [1] 🔷 چرا که گوش دارند ولی حرف حق را نمی‌شنوند، چشم دارند اما حقایق خلقت را نمی‌بینند «لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْينٌ لَا يبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ»[2] 🔶 این روزها بازار «خود خدایی» عده‌ای گل کرده همچون فرعونیان دم از خالقی می‌زنند، عده‌ای ساده و زودباوری که اعصاب و روان خود را در زندگی ماشینی از دست‌رفته می‌پندارند همراه ساخته‌اند. 🔷 از این بازار «مدعیان خود خدایی» تاجران بین‌المللی کیسه‌های خود را برای پول‌های هنگفت به‌دست‌آمده از چاپ و انتشار کتاب‌های همچون «ده راز آرامش»[3]، «نیروی قصد»[4]، «چگونه زندگی خود را متحول کنید»[5] و «شفای کوانتومی»[6] آماده کرده و بهره‌برداری می‌کنند. ♦️ یکی از کسانی که هم‌صدا با اربابان «دین زدایی غربی» خود همراه شده و در تلاش است تا از خود خدایی ساخته برای درمان دردهای انسان امروز «دی پاک چوپرا» است. 🔷 البته همان‌طوری که خود «دی پاک چوپرا» بیان می‌کند؛ دوران کودکی خود را طوری پشت سر می‌گذارد که در اوهام و تخیل خود همواره با نیروی ماورای انسانی هم‌صدا بوده است. 🔶 لذا با این تفکر و اندیشه پا به عرصه‌های بالاتر زندگی می‌گذارد. کتابی که او برای علاقه‌مندان به «تخیل ذهن» می‌نویسد اسمش را «شفای کوانتومی یا همان ارتباط ذهن-بدن» می‌گذارد. [7] 🔷 دی پاک در این کتاب هیچ حرفی از خالق عالم هستی به میان نمی‌آورد بلکه همواره بر اندیشه «انسان‌محوری» یا «خود خدایی» تأکید فراوان دارد. 🔶 او انسان را موجودی «نا میرا» معرفی می‌کند که برای او مرگ معنا و مفهومی ندارد و همیشه از مرگ گریزان است لذا برای رهایی از مرگ درصدد پی‌ریزی نقشه و راهی برای گریز است. 🔷 به عقیده چوپرا؛ «ذهن» می‌تواند اشتباهات و زمینه طرح اصلی زدوده و هر نوع بیماری را نابود نماید –سرطان- بیماری قند-بیماری های قلبی و عروقی که طرح اصلی را به اغتشاش کشانده است[8] ♦️ «ذهن» در اندیشه، چوپرا، همان خداست و همه اجزا بدن انسان سرچشمه و خلق‌شده‌ای از ذهن هستند. 🔷 ازاینجا می‌توان به تهی بودن اندیشه‌های دپیاک چوپرا پی برد که چگونه توانسته ذهن مخاطب خود را به‌سوی باورهای اومانیستی سوق دهد؛ و با زیرکی تمام از روش «روان‌شناختی افراد»، مریضی و درمان آن را نوعی تأثیرپذیری و ایجاد دوباره‌ی بر گفته از ذهن معرفی کند. 🔻 اندیشه‌های تهی مبتنی بر مدیتیشین چوپرا 🔷 دی پاک توصیه‌های عمیقی در این کتاب به مدیتیشن می‌کند و در این کتاب رمان گونه «شفای کوانتومی» بیماران خود را به مراقبه و مدیتیشن راهنمایی می‌کند و اگر درمانی برای بیماران حاصل شود آن را به سود همان «شفای کوانتومی یا نیروی خالقی مجدد ذهن» ارجاع می‌دهد در صورت عدم موفقیت بهبودی بیمار باکمال صراحت بیان می‌کند بیمار قابلیت و توانایی خلق دوباره را نداشته است. 🔶 این نویسنده هندی تبار می‌خواهد نظام فکری خود «نامیرایی» را در ذهن مخاطبانش نهادینه کند، به‌ طور مثال در بخشی از همین کتاب «شفای کوانتومی» گفتگویی بین او یک پزشک ژاپنی صورت گرفته است که؛ خطاب به پزشک ژاپنی می‌گوید: 🔷 «باید شرح زندگی یک پزشک آرودایی را برای این پزشک ژاپنی بفرستم-ویدیا جنگجویی شکست‌ناپذیر است، چون با عنصر مرگ نبرد می‌کند، ویدیو بخشنده است. زندگی می‌بخشد چنین است که طبیعت او را گرامی می‌دارد. [9] 🔶 دپیاک یک طبیعت‌گرای صرف و با رویکرد تناسخی و اومانیستی است چرا که او «در طرح بی‌عیب و کامل طبیعت هرگز چیزی نمی‌میرد، انسان چنان ستاره‌ای جاودانه است و جرقه حقیقت هر دو را روشن می‌سازد»[10]
♦️ رویکرد نحله‌های انحرافی و شبه معنوی با گرایش روان‌شناختی برای القا تفکرات پوچ و باطل به مخاطبان تشنه معنویت ناب بوده و همواره باروح آزاد انسانی برای ارضای امیال شیطانی خود کوشیده‌اند. 🔷 خدای متعال در آیات متعددی این‌گونه افراد را که با «روح خداپرستی» و توحیدی انسان‌ها بازیچه قرار داده‌اند مورد مذمت قرار داده و بیان می‌کنند: 🔶 إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ (الإبراهيم/34) انسان ستمگر و ناسپاس است» و یا اینکه روی برگرداندن از نعمت های خدادادی را تکبر و نشانه بی‌ادبی آن‌ها معرفی می‌کند: «وَيدْعُ الْإِنْسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيرِ وَكَانَ الْإِنْسَانُ عَجُولًا (الإسراء/11) و انسان [همان‌گونه که] خير را فرامی‌خواند [پيشامد] بد را مي‏خواند و انسان همواره شتاب‌زده است». 🔷 زندگی و مرگ را تنها در دستان خدای متعال معرفی می‌کند، در صورتی‌ که جناب «دی پاک چوپرا» آن را زاییده ذهن و بدن می‌داند؛ وَهُوَ الَّذِي أَحْياكُمْ ثُمَّ يمِيتُكُمْ ثُمَّ يحْييكُمْ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَكَفُورٌ (الحج/66) 🔶 و اوست که شمارا زندگي بخشيد سپس شما را مي‏ميراند و باز زندگي [نو] می‌دهد حقا که انسان سخت ناسپاس است 🔻نتیجه‌گیری🔻 🔷 کتاب «شفای کوانتومی» رمان تخیلی است، نگارنده با جمع‌آوری یادداشت‌های خود درصدد بیان تفکرات گروه‌های معنویت‌گرای غربی است. 🔶 در تفکرات دی پاک چوپرا همواره انسان همان خدا تلقی شده همان‌طوری که همسوی با این اندیشه نویسندگانی همچون «وین دایر»[11] و والش بوده است. ♦️ غالب نوشته‌های نویسندگان هندی تبار ساکن غرب بر محور توسعه و القا آرام‌بخش‌های در غالب مدیتیشن هندی –تبتی و تلفیقی از عرفان یهودی کابالایی است به‌ طوری‌ که تفکرات اومانیستی و تناسخ در آثار دی پاک موج می‌زند. 🔻 پی نوشت: [1] قرآن کریم؛ سوره الأعراف آیه 179 [2]همان [3]وین دبلیو دایر [4]همان [5]همان [6] دی پاک چوپرا [7]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی /ترجمه هایده قلعه بیگی/نشر گلبان چاپ ص 10 [8]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 10 [9]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 15 [10]دی پاک چوپرا/کتاب شفای کوانتومی ص 20 [11]وین دایر /کتاب قصد فایل پی دی اف /ص100 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe ✅اینستاگرام: https://instagram.com/fatememirzaeeyan?igshid=wgijap4b8k8b ✅کانال شرح حال آسیب دیدگان فرقه حلقه: https://t.me/joinchat/AAAAAEJ138W080noNUkyCA ✅ من قاسم سلیمانی هستم: https://t.me/joinchat/GAaPzRBZj9JY0oNfeXc4vg