🏴سیری در تاریخ عزاداری سالار شهيدان امام حسین علیه السلام در ایران 🏴
♦️ سوگواري و مرثيه سرايي براي سالار شهيدان (ع) در زمان ائمه معصومين(ع) رايج بوده و همچنين بر تداوم آن توصيه شده است.
🔷 بزرگان دين نيز همواره شيعيان را بر ادامه اين امر مقدّس توصيه ميفرمودند.
🔶 آيا عزاداري مرسوم زمان ما از همان ابتدا و از عصر امامان معصوم(ع) بوده يا پس از آن ها رايج شده است، به نظر ميرسد كه بعضي از شيوه هاي عزاداري، به ويژه تعزيه خوانيها، بعد از ائمه(ع) به وجود آمده است.
🔷 برخي، تاريخ شروع عزاداري به اين سبك را به دوره حكومت آلبويه نسبت داده اند، ولي روضه خواني يا قرائت كتاب «روضة الشهداء» و كتاب های مشابه بر روی منبر یا در میان مردم از دوره صفويه شروع شد.
🔻 مراسم عزاداری قبل از صفویه
🔷 نخستین سوگواری و عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش توسط خانواده ی ایشان برگزار شد. امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به نوحه سرایی و عزاداری برای شهدای کربلا پرداختند.
🔶 این اقدام ایشان موجب شد که کوفیان که در شهادت امام و یارانش نقش مستقیم داشتند، از عمل خود پشیمان و شرمنده شوند و در کوی و بازار به عزاداری بپردازند.
♦️ متأسفانه مورخان از بازتاب واقعه کربلا در شهرهای ایران اطلاعی نمی دهند، جز اینکه مؤلف گمنام تاریخ سیستان در این زمینه بیان می دارد چون این خبر به سیستان آمد، مردمان سیستان گفتند نه نیکو طریقتی بر گرفت یزید که با فرزندان رسول (ص) چنین کردند، پاره ایی شورش اندر گرفت.
♦️ شرکت گسترده ی ایرانیان در قیام عربی-ایرانی مختار، گواه این است که سرزمین و مردم ایران بستر مناسبی برای گسترش تشیع و عقاید آن دارند.
🔷 البته نقش داعیان عباسی را در آگاهی دادن به ایرانیان در مورد واقعه ی کربلا نباید نادیده گرفت، آنها برای بر انگیختن احساسات مردم، فهرستی از مظالم بنی امیه را نسبت به خاندان پیامبر(ص) تهیه کرده و به آگاهی آنها می رساندند.
🔶 پس از تشکیل حکومت بنی عباس و ناکام ماندن شیعیان برای تشکیل حکومت علوی آنان از تلاش و تکاپو دست برنداشتند و همواره با برگزاری مجالس عزاداری و وعظ و خطابه سعی نمودند زمینه ی مناسب را برای تشکیل حکومت فراهم آورند.
🔷 ابن قولویه روایت می کند که در زمان امام صادق(ع) اطراف کوفه و دیگر نواحی از زن و مرد برای زیارت قبر امام حسین(ع) و یارانش به کربلا می رفتند و به قرائت قرآن، ذکر مصائب و نوحه گری و مرثیه سرایی می پرداختند.
🔶 حضور امام رضا (ع) در خراسان و اهتمام ایشان در برگزاری مراسم عاشورا از مهمترین عوامل انتقال فرهنگ عاشورا به ایران بوده است و متعاقب آن، سادات که به سبب حضور امام در خراسان به این خطه مهاجرت کردند و با شهادت آن حضرت در اقصی نقاط ایران بویژه صفحات شمالی یعنی طبرستان و مازندران پراکنده شدند.
🔷 پس از آن در سال 352 هجری، به امر معزالدوله بویه مراسم عزاداری در بغداد به صورت رسمی و گسترده برگزار شد و این مراسم مبنای مراسم سوگواری ایرانیان گردید.
🔶 به روایت ابن اثیر معزالدوله در10 محرم سال 352هجری به مردم دستور داد که دکانها و اماکن کسب را تعطیل کنند و سوگواری نمایند و قباهای سیاه مخصوص عزا بپوشند. در شهر بگردند بگریند و بر سر و سینه بزنند و نوحه ی حسین ابن علی (ع)را بخوانند.
🔷 با افول قدرت سلسله ی ایرانی آل بویه و غلبه ی حکومت های غیر شیعی اوضاع بر شیعیان سخت شد. با وجود منع برگزاری رسمی و گسترده ی مراسمات عزاداری، شیعیان نه تنها سنت عزاداری را فراموش نکردند بلکه با گذشت زمان زمینه ایی فراهم آوردند که این گونه مراسمات در بین سنیان معتدل نیز رواج پیدا کند.
🔶 در قرن ششم با توجه به آشکار شدن خط اعتدال در بین اهل سنت مشاهده می شود نزاع بین شیعیان و اهل سنت در بغداد فروکش میکند، در این زمان دو واعظ معروف بغداد که هر دو از اهل سنت بودند برای ابا عبدالله (ع) رضه خوانی میکردند.
🔷 یکی از آنان علی بن حسین غزنوی حنفی بود و دیگری امیر عبادی که ابن جوزی گزارشهایی از منبرهای او ارائه میکند.
🔶 پس از آن در پی حمایت های امر تیمور گورکانی از شیعیان به طوری که وی با شعار انتقام امام حسین (ع) از نسل یزید دمشق را گشود، به این امر رونق داد.
🔷 البته باید توجه داشت که تیمور در دورانی پا در عرصه ی سیاست نهاد که جهان اسلام بویژه بخش شرقی آن غرق در تصوف و گرایشات خانقاهی بود تیمور از روی اعتقاد یا سیاست، خود را سخت مرید مشایخ نشان میداد و سه بار دیدار وی با خواجه علی رهبر طریقت صفویه گواه این مطلب است.
🔶 سلاطین تیموری با فراهم آوردن زمینه های مناسب و دادن آزادی به شیعیان برای برگزاری مراسمات مذهبی، زمینه و بستر مناسب را برای تبلیغ و گسترش مذهب تشیع فراهم آوردند.
🔻 چرا پادشاهان صفوی به ترویج مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) روی آوردند .
🔷 با تأسیس حکومت صفویه و رسمی شدن مذهب تشیع توسط شاه اسماعیل اول مراسم سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) وارد مرحله ی جدیدی شد.
🔶 به طوری که سلاطین و زمام داران صفوی به عنوان مجری و عوامل اصلی برگزاری وگسترش این گونه مراسم در ایران عصر صفوی شدند. چنان که در دهه اول محرم همه ی افراد جامعه اعم از اعلی و ادنی در مراسم شرکت می کردند.
🔷 تبلیغ برای برگزاری مراسم عزاداری توسط شاهان صفوی در واقع ابزاری برای تثبیت و گسترش مذهب تشیع در ایران بود.
♦️ شاه اسماعیل صفوی در مقابل ترکان عثمانی که مذهب تسنن داشتند با رسمی کردن مذهب تشیع یگانه راه وحدت ملی و گردآوری ایرانیان را به دور هم در تجدید شعار های شیعه تشخیص داده بود.
#ما_ملت_امام_حسینیم
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 هشدار به ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص فعالیت در فضای مجازی‼️
📛 مراقب محتواهای فرق ضاله باشید.
👈برخی استیکرهایی که در فضای مجازی به ویژه واتساپ در خصوص ماه محرم منتشر می شود مربوط به فرقه ضاله احمدالحسن بصری ( مدعی یمانی) است.
👈پیروان احمد الحسن بصری او را امام زمان میدانند و سالهاست که با حیله و نیرنگ به دنبال گمراه کردن شیعیان هستند.
👈پرچم این فرقه «البیعة لله» است و ادعا میکنند که پرچم امام زمان نیز همین است در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.
⭕ روایاتی که در مورد «البیعة لله» نوشته روی پرچم حضرت مهدی (عج) است یا سند ندارند و یا این روایات همگی به نقل از منابع اهل تسنن و بزرگان ایشان همانند: نوف البکالی و اسحاق بن عوف بوده و هیچ یک از این روایات به نقل از معصومین علیهم السلام نیست.
-------------------------------------
#شبهات_مجازی
#دجال_بصره
#احمدالحسن_بصری
#احمداسماعیل_همبوشی
#یمانی_دروغین
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 هشدار‼️
مراقب فریب خوردگان فرقه احمدالحسن (احمداسماعیل همبوشی، یمانی دروغین) باشید.
فریب خوردگان این فرقه با راه اندازی گروه ها، کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرام و... مشغول تبلیغ و جذب افراد بی اطلاع هستند.
#هشیار_باشیم
#مدعیان_دروغین
#یمانی_دروغین
#احمدالحسن_بصری
#احمد_اسماعیل_همبوشی
https://eitaa.com/antihalghe
4_5913768348495120225.pdf
3.36M
با خواندن این کتاب از تمام زوایای فرق احمد بن اسماعیل الگاطع (احمدالحسن) آشنا شوید.
📚درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن البصری
🖊علی محمدی هوشیار
https://eitaa.com/antihalghe
🔴انجمنهای ۱۲ قدمی (ان ای٬ Na)
انجمنهای ۱۲ قدمی که مهمترین شاخه آن در ایران انجمن معتادان گمنام (ان.ای) است، جریان گستردهای است که قریب به ۱۰ سال است در کشور در حال فعالیت و گسترش است.
🇺🇸👈زادگاه این انجمن، ایالات متحده آمریکاست که در حال حاضر برای تمامی زیرشاخههای خود برنامههای متعددی را طراحی و اجرا میکند. از جمله این برنامهها تدوین کتاب، چاپ نشریه و جزوات، تولید چیپ و نماد و سیاستگذاری است.
سابقه انجمن به حدود ۶۰ سال پیش برمیگردد، یعنی سال ۱۹۶۳ که اولین کتاب این گروه در آمریکا به چاپ رسید و ۹ سال بعد یعنی سال ۱۹۷۲ دفتر خدمات جهانی این انجمن را برای جهانیسازی این ایده و ایجاد نمایندگی در کشورهای دیگر رسما در آمریکا به ثبت رساند.
👈هماکنون کم نیستند کشورهایی که مانع فعالیت انجمن شدهاند و مجوز فعالیت به آن ندادهاند؛ مثلا حتی رژیم غاصب اسرائیل از جمله کشورهایی است که تاکنون روی خوش به این انجمن نشان نداده است و یا کشور چین که تعداد معتادانش سه برابر کل جمعیت ایران است، هنوز تعداد گروههایش حدود یک درصد انجمن ایران است.
⚠️انجمن ایران هماکنون فعالترین انجمن دنیاست به گونهای که از زادگاهش یعنی آمریکا هم جلو زده است. در ایران ۴ هزار گروه و ۱۸ هزار جلسه هفتگی وجود دارد که قریب به ثلث فعالیت انجمن در کل دنیا را تشکیل میدهد. آنتونی اندمونسون مدیر اجرایی انجمن در آمریکا که چند سال پیش به ایران آمده بود، در مصاحبه با دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد اعضای ان.ای در ایران را ۷۵۰۰۰۰ نفر ذکر کرد و استراتژی دفتر آمریکا را علت رشد بیشتر این انجمن در ایران اعلام کرد. به همین دلیل دفتر منطقهای شرق آسیا هم در ایران مستقر شده و دفتر ایران مأموریت راهاندازی و گسترش این انجمن در افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی را عهدهدار است
👈از نظر منابع آموزشی، دفتر خدمات آمریکا به هیچ گروهی در دنیا اجازه تدوین و یا کم و زیاد کردن کتاب و متن را نمیدهد و دیگر کشورها فقط اجازه دارند متونی را که از دفتر خدمات جهانی بیرون میآید تدریس کرده و آموزش دهند. دفتر آمریکا این حق را «مایملک معنوی» خویش میداند و آن را منحصرا در اختیار خود گرفته است.
👈آنچه که باعث شده انجمن در میان معتادان ایرانی مخالفانی داشته باشد وابستگی انجمن ایران به انجمن آمریکاست. این گروه از معتادان ایرانی میگویند: چرا تعدادی از معتادان آمریکایی در کشورشان نشستهاند و برای ما تعیین تکلیف میکنند و ما را به هیچ گرفته و اصلاً عددی حساب نمیکنند؟ به گونهای که ما اجازه نداریم ۱۲ قدمی را که بیش از نیم قرن پیش یک الکلی آمریکایی (بیل ویلسون) گفته است حتی یک قدم کم یا زیاد کنیم؟ این گروه حضور افرادی به عنوان نماینده در جلسات لس آنجلس را تشریفاتی میدانند و حرف آخر را مربوط به آمریکاییهایی میدانند که اکثریت جلسه را در اختیار گرفتهاند و به نام هیأت امنا بر معتادان ایرانی حکومت میکنند.
⛔️از نظر مالی باید دانست که انجمن با کمک مالی معتادان اداره میشود که به صورت خودیاری (با نام سبد سنت هفت) در جلسات جمع آوری میشود. به گفته یکی از رابطان انجمن به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۰۰ هزار تومان از هر گروه در ایران جمعآوری میشود(۴۰۰۰ گروه). هماکنون گروههای زیادی در مساجد، حسینیهها، مدارس، پارکها و بهزیستی تشکیل جلسه میدهند و از این جهت هزینه مکان از گروهها برداشته شده و تنها هزینه پذیرایی، آن هم در حد چای برای گروهها وجود دارد. آنچه که بیشتر باعث دلخوری برخی پاکیبالاها شده این است که چرا به صورت پیوسته پولهای اضافه در هر گروه، به دفتر ناحیه و از آنجا به دفتر تهران و سپس به دفتر خدمات جهانی در آمریکا منتقل میشود؟
⚠️قابل ذکر است سیستم مالی انجمن طبق قوانین داخلی انجمن، اجازه نظارت به نهادهای رسمی در ایران را نمیدهد و نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات هیچگونه کنترلی بر دخل و خرجهای انجمن در ایران ندارند. از این جهت هیچ گزارشی از تراز مالی انجمن در کشور وجود ندارد.
👈طبق گزارشات رسمی از هر ۱۰۰ نفری که به جلسات انجمن در آمریکا میآیند کمتر از پنج نفر موفق به ترک میشوند (یعنی پنج درصد). در ایران هم میزان موفقیت انجمن در همین حدود است.
👈 روشهای دیگر ترک اعتیاد مانند کنگره ۶۰ برای خود ۲۵ درصد ترک قطعی اعلام کردهاند و همین طور روشهای کارآفرینی معتادان بیش از ۳۰ درصد آمار دادهاند.
♻️ان.ای همچنان که طرفدارانی دارد و همین طور اعضای متعصبی تربیت کرده است، مخالفینی هم در خود آمریکا دارد. به گونهای که یکی از پژوهشگران برجسته آمریکایی گفته است؛ ان.ای هیچ کارآمدی برای ترک اعتیاد ندارد و برای درمان، شانس افرادی که به جلسات نمیآیند، مساوی و حتی بیشتر از ان.ای است.
انجمن بر خلاف ظاهر سادهای که دارد، از نظر تشکیلاتی بسیار پیچیده و
دارای سلسله مراتب زیادی است. به گونهای که بسیاری از اعضای عادی انجمن نمیدانند اطلاعات مربوط به گروهها به صورت مویرگی و از کانال همین سلسله مراتب به رأس هرم منتقل میشود و خواستههای دفتر آمریکا با همین شیوه در کمترین زمان به پایینترین گروهها میرسد و هیچ ناظری هم متوجه این «تبادل اطلاعات» نمیشود. شاید آنچه باعث شده برخی کشورها به انجمن به چشم تردید بنگرند و مانع فعالیتش شوند، همین ساختار هرمی است که به راحتی قادر است از معتادان یک ارتش نامرئی ایجاد کرده و آنها را در خدمت مطامع بیگانگان قرار دهد. به چنین اقدامی «بازیافت نیروی انسانی» گفته میشود؛ به این معنا که یک کشور خارجی از شهروندان یک کشور دیگر یارگیری کرده و بعد از سازماندهی، آنها را در جهت منافع خود به کارگیری کند. به خصوص جایی که گروه بازیافتی، نه تنها محبوبیت اجتماعی خود که مقبولیت خانوادگی خویش را نیز از دست داده و حتی طرد و اخراج شدهاند (مانند معتادان)، در چنین فضایی بهبودیافتهها چون خود را به یک پایگاه خارجی (که در ظاهر به شکل یک جمعیت خیریه فعالیت میکند) مدیون میدانند، با یاریرسانان خارجی خوشبین بوده و حتی به آنها همچون منجی مینگرند.
https://eitaa.com/antihalghe
یوگا و مدیتیشن اصل مشترکِ عرفانهای کاذب 👹🔻
♦️ «یوگا» و «مدیتیشن» یکی از اصول مشترک در بین شبهجنبشهای معنوی است.
🔷 بر پایۀ این اصل با متوقف کردن جریان فکر میتوانیم به قدرت نامحدود خدای درون یا آگاهی برتر دست پیدا کنیم.
🔶 مدیتیشن یکی از مراحل هشتگانۀ یوگاست که به توقف فکر بر یک موضوع مربوط میشود. مدیتیشن معادل انگلیسی دایانا در زبان سانسکریت است و برخی از مترجمان فارسی، واژۀ «مراقبه» را معادل آن قرار دادهاند.
🔷 دایانا تمرین ذهنی برای فکر نکردن و توقف کنشها و واکنشهای ذهنی است. در مرحلۀ دایانا یک یوگی سعی میکند با تمرکز بر یک موضوع (برای نمونه یک عدد، یک تصویر یا یک صدا) اجازه ندهد موضوعات دیگری به ذهنش وارد شود و ذهنش را خالی نگه میدارد.
♦️ پتنجلی پایهگذار یوگا در حدود دو هزار سال پیش نوشته است: «یوگا متوقف کردن هرگونه خودآگاهی و فعل و انفعالات ادراکی است.»[1]
🔷 او معتقد است که اگر تفکر متوقف شود، آگاهی برتری که فوق تفکر و آگاهی ماست، آشکار میشود و هدایت احساسات، رفتار و زندگی ما را به دست میگیرد.
🔶 آنچه توسط شرقشناسان غربی در دو قرن اخیر به نام یوگا در جهان معرفی شده است، راهی است برای توقف فکر و کشف خدای درون.
🔷 اساتید یوگا مدعی هستند که با آموزشهای آنها خدای خفته در درون بیدار میشود و ارتباط با آگاهی برتر و نیروی نامحدود اتفاق میافتد.
🔶 سامادهی مرحلهای از یوگاست که بعد از دایانا فرا میرسد. در سامادهی یوگی باید خودش را هم بهعنوان کسی که در حال مراقبه است، فراموش کند.
🔷 در «سامادهی پیشرفته» میگویند حتی باید آن موضوع هم فراموش شود و ذهن از هر کنش و واکنشی باز ایستد. در این صورت به اتحاد کامل با آگاهی برتر و نیروی اسرارآمیز درون میرسیم.
🔶 مفهوم «چیتا» در یوگا که معمولا ذهن ترجمه میشود و هدف یوگا متوقف کردن آن است، شامل ادراک حسی، تفکر، شهود، احساسات درونی (مثل گرسنگی، تشنگی، عشق و نفرت) و خود آگاهی فرد میشود.
🔷 توقف چیتا یا ذهن به معنای از دست دادن تمام این ادراکات و احساسات انسانی است. میرچا الیاده پس از سالها اقامت در هندوستان و تحقیق دربارۀ یوگا مینویسد:
♦️ «کلیه فنون یوگا متوجه همین نکته است؛ یعنی انجام دادن عکس آنچه آدمی بدان خو گرفته است. در واقع واژگونی کلیۀ ارزشهای انسانی، هدف واقعی یوگاست.»[2]
🔷 در تلقی یوگا از ذهن یا «چیتا»، لایههای نیمه هوشیار و ناهوشیار ذهن که گمان آنها خاطرات زندگیهای گذشته را در بردارد، بخشی از ذهن محسوب میشود. به این ترتیب مفهوم چیتا یا ذهن در یوگا همۀ ظرفیتهای آگاهی و قدرت اندیشۀ بشر را فرا میگیرد.
🔶 وضعیتهای بدنی (آسانا) در یوگا که گاهی ورزش تلقی میشود، برخلاف ورزش به معنای واقعی کلمه، معمولا تحرکی ندارد و ثابت است و به این منظور انجام میشود که با کاهش کنشهای بدنی و ارتباطات حسی با جهان، کنشها و واکنشهای ذهن هم کاهش یابد و متوقف شود.
🔷 برنامههای تنفسی یوگا (پرانایاما) نیز با هدف کاهش تعداد تنفس و توقف موقت، با این هدف نهایی انجام میشود که کاهش تنفس به تدریج ذهن را تحت تأثیر قرار دهد و به توقف فکر و کنشهای ذهنی برسد.
🔶 شنیدن ندای درون، توصیۀ اکید شبهجنبشهای معنوی است. آنها معتقدند که با انجام همۀ مراحل یوگا یا مدیتیشن به تنهایی، ارتباط با خدای درون یا آگاهی برتر برقرار میشود و از طریق ندای درون یا الهامات قلبی ما را هدایت میکند.
🔷 از اینرو بسیاری از شبهجنبشهای معنوی بخش مدیتیشن را از یوگا جدا کردهاند و به شکلهای مختلف آنرا آموزش میدهند و هرکاری که دلتان میگوید انجام دهید.[3]
🔶 شنیدن ندای درون بهعنوان کلید یافتن راه زندگی و راهنمای بزرگ تصمیمگیری و اقدام در زندگی، در همۀ شبهجنبشهای معنوی مورد تأکید است.
🔷 راه دستیابی به این کلید اسرارآمیز زندگی، یوگا و مدیتیشین است و ادعا میشود که با شنیدن ندای درون و تبعیت از آن معنای زندگی را درک میکنید و به نشاط و شعوری فوقالعاده در لحظات زندگی را درک میکنید و به نشاط و شعوری فوقالعاده در لحظات زندگی دست مییابید.
🔻پینوشت:
[1]. یوگا سوتره، پتنجلی، سوامی ساتیاناندا، تهران، انتشارات فراروان، 1380، فصل 1، بند2.
[2]. ادیان و مکتبهای فلسفی هند، تهران، انتشارات امیرکبیر، شایگان، 1389، ج2، ص 630.
[3]. یوگا برای خوددرمانی، دوی، تهران، شباهنگ، 1380، ص 30.
#عرفان_های_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴
🔴 ما هیئت سکولار نداریم.
🆔 @hojjatiye
#دشمن_شناسی
نامه حوزههای علمیه خواهران خراسان بزرگ به رئیس قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی پیرامون شبکه اجتماعی لایکی
وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا(آیه الله217 سوره بقره)
دشمنان دست از مقاتله و مبارزه با ما برنمی دارند مگر اینکه ما دست از دین خـود بـرداریم.
جناب آقای رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه
سلام علیکم
با احترام؛ همانگونه که مستحضر هستید، انتشار ویروس منحوس کرونا سبب اختلال در زندگی روزمره مردم شده و تغییرات متعددی در سبک زندگی و شیوه انجام امور و رفع احتیاجات با خود به همراه داشته است. در این میان فضای مجازی به عنوان بزرگترین فرصت پیش روی جامعه انسانی و به ویژه مردم و مسئولین کشور، در کنار ظرفیتهایی که ایجاد شده با کاستیها و نقصهایی نیز روبروست که ضروری است رفع شود.
در چنین وضعیتی، باز رسانه های معاند با نظام جمهوری اسلامی در یک عملیلات از پیش طراحی شده با راهاندازی شبکه اجتماعی لایکی کودک و نوجوان پاک ایرانی را هدف مطامع استعماری خود قرار داده و با ترویج محتواهای جنسی و ضد اخلاقی، تصاویر ناهنجار و رفتارهای بدور از شخصیت انسانی بنیان های اعتقادی و ارزشی آنها سست کرده و آنها را به افراد لاابالی که زندگی را در جمع کردن فالور و محبوبیت به هر قیمتی می دانند مبدل کرده؛ محبوبیتی که حال و آینده این نوجوانان را به نابودی می کشاند این امر در حالی هست که در کشورهای غربی محدویت هایی شدیدی در استفاده از شبکه هایی مثل لایکی گذاشته است چرا که پیامدهای این نوع رسانه را در فروپاشی نظام خانواده مشاهده کردهاند.
در این راستا حوزه های علمیه خواهران ضمن تقدیر از اقدامات موثر و قاطعانه و برگرداندن امید و احساس امنیت اجتماعی در دل مردم نهایت تشکر را داریم.
ازجنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه تقاضا مندیم در راستای عمل به وظیفهی قانونی خود که همانا حمایت از حقوق عامه است، در اسرع وقت با عوامل ولنگاری فضای مجازی کشور طبق ماده قانونی ۷۴۲ جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی برخورد قاطعِ قضایی صورت دهید؛ آنها را بازداشت و محاکمه کنید.
حمایت خود را از این نامه با زدن روی لینک اعلام کنید .
https://www.farsnews.ir/my/c/35951
و در حد توان منتشر کنید.
اگر به پنجاه هزار حمایت برسیم این مسئله در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.
بخاطر دل مهدی زهرا (سلام الله علیهما) و خون پاک شهدا بی تفاوت نباشیم.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالا بردن پرچم حسینی توسط زن وشوهر اروپایی در بلند ترین نقطه اقیانوس منجمد شمالی
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست
#ما_ملت_امام_حسینیم
#عشق_جهانی
#حسین_فراتر_از_مرزهای_زمان_و_مکان
https://eitaa.com/antihalghe
« سای بابا » پیامبر دروغین 👹🔻
♦️ سای بابا، پیامبر دروغینی بود که با تبلیغات گسترده و فریبنده به آئین خود تبلیغ می کرد.
🔷 او با سوء استفاده از جهل و نادانی و دلبستگی هواداران به خودش، و با استفاده از بمباران محبتی آنها و همچنین ارائۀ تعالیمی ساده، و با انجام کارهای خیرخواهانه مانند :
🔶 ساخت مدرسه و بیمارستان و صدور تردستی و شعبدهبازیهایی و با شعار فریبندۀ حقانیت و برابری تمام ادیان، به دنبال طرح دین و مکتبی نوین بنام «مکتب سای بابا» بود.
🔷 حال شاید پرسشی برای هر بینندهای که افعال خارقالعاده سای بابا را میبینند، رخ دهد؛ که اگر راه سای بابا، راهی نادرست و خرافاتی است، پس چرا و به چه دلیلی رفتارهای خارقالعادهای از وی سر میزد❓
🔶 آیا انجام این کارهای خارقالعاده و صدور این معجزات از وی نشانه درستی راه وی نیست❓
🔷 پاسخ: حقیقت این است که بسیاری از مردم گمان میبرند انجام کارهای خارقالعاده نشانه حقانیت است.
🔶 پیامبران دروغین و سودجویان نیز از همین حالت روحی مردم و سادگی آنان سوءاستفاده کرده و سعی میکنند با انجام کارهایی که ظاهرا از توان عموم مردم خارج است و یا با پیشگویی و پیشبینی درباره حوادث روزمره، چنین جلوه دهند که همه سخنانشان حق است و مهر تأیید الهی را بر پیشانی دارد!
🔷 هرچند برخی از کارهای خارقالعاده در اثر توانمندیها و استعدادهای غیراکتسابی و خدادادی است، اما بسیاری از آنها معلول ریاضتها و تمرینات روحی است.
🔶 توضیح اینکه روح انسانی دارای قدرتی خارقالعاده و شگفتانگیز است. هر انسانی اگر بتواند غرایز حیوانی را سرکوب نماید، میتواند از قدرت خارقالعاده روح خود استفاده کند.
🔷 سنت الهی در این عالم به این صورت است که هرکس به هر میزان و به هر انگیزهای که تلاش کند، از حاصل تلاش خود بهره خواهد برد.
🔶 انسان میتواند با انجام ریاضتها و تمرینات خاص، اجنه و شیاطین را به استخدام خود درآورد و با آنان ارتباط برقرار نماید.
🔷 سحر و جادو و تسخیر جن و احضار روح و امثال آن، از جمله کارهای خارقالعادهای هستند که از این طریق حاصل میشوند.
🔶 اما سخن این است که آیا انجام چنین کارهایی نشانۀ حقانیت است❓
🔷 مسلم است که چنین نیست. چه اینکه بسیاری از عارفان حقیقی و متشرع توجه دادهاند کسانی که از راههای خلاف شرع به کرامات و انجام کارهای خاقالعاده دست مییابند کافر و زندیقاند.[1]
🔶 همچنین به طور جدّی از سالکان خواستهاند که اگر کسی را دارای چنان کراماتی یافتند که مثلا در آسمان میپرد و ... دلباخته او نشوند.[2]
🔻 نقل است که وقتی عدهای از مریدان «بایزید» برخی کرامات وی را نزد خودش ذکر کردند، بایزید جواب حکیمانهای به آنها داد:
🔷 «گفتند: تو بر روی آب راه میروی! گفت: چوب پارهای بر آب برود. گفتند: در هوا میپری! گفت: مرغ (هم) در هوا میپرد. گفتند به شبی به کعبه میروی! گفت: جادویی در شبی از هند به دماوند میرود. گفتند: پس کار مردان چیست؟ گفت: آنکه دل در کس نبندد جز خدای.»[3]
♦️ نتیجه اینکه انجام کارهای خارقالعاده را نمیتوان نشانه حقانیت و درستی کسی یا راهی تلقی کرد.
🔷 مهمتر اینکه آنچه در مورد سای بابا مشهور و معروف است، اکثر تردستیهایی است که کذب و دروغ بودن آنها ثابت شده است.
🔶 بیشتر کارهای او (سای بابا) که لقب معجزه گرفته، تردستی، شعبده بازی و جادوگری است، یکی از شبکههای رسانههای خارجی مچ او را گرفت و موجب رسوایی او شد.
🔷 آنها با دوربینهای پیشرفته ولی مخفی به نزد او رفته و لحظه ظهورِ چند تا از (به اصطلاح) معجزات او را شکار کرده و در حرکت آهسته دوربین مشخص کردند که او با تردستی، بعضی اشیا را از درون آستین یا جیب خود با سرعت شگرف بیرون میآورد و به دروغ مدعی میشود که آنها را فیالبداهه خلق نموده است![4]
♦️ البته این احتمال نیز کم رنگ نمیباشد که وی با کمک اجنه و شیاطین دست به این تردستیها میزند!
🔻پینوشت:
[1]. نفحات الانس، عبدالرحمن جامی، تهران، انتشارات سعدی، 1366 ش، ص 26.
[2]. رسالۀ قشیریه، عبدالکریم قشیری، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، 1385 ش، ص 14.
[3]. تذکرة الاولیاء، عطار نیشابوری، تهران، انتشارات اساطیر، 1383ش، ص 248.
[4]. شیطان عتیق، شیطان مدرن، رحیمی، 1388ش، پرتال فرهنگی اطلاع رسانی نور، بخش مقالات، ص 2.
برای اطلاع بیشتر؛ نگاهی متفاوت به سایبابا، کیانی ، نشر صهبای یقین، ص 46.
#عرفان_های_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
🏴 گردهمایی هیاتهای مذهیی و ملت عزادار تهران به همراه خانواده های شهدا و مدافعان حرم در اعتراض به اهمال و ناکارآمدی شورای شهر و شهرداری تهران در سیاه پوشی شهر که موثر ترین نماد لازم جهت اقامه عزای حسینی در شرایط کرونا محسوب میشود.🏴
زمان: چهارشنبه ۹۹/۶/۵
ساعت: ۱:۳٠
مکان: پارک شهر، خ بهشت، مقابل ساختمان شهرداری تهران
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/antihalghe
خرافه ای به نام قانون جذب، دکتر آرین اکبری
https://www.instagram.com/tv/CETv5XqA8_O/?igshid=lmvnarjiu4nc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در ایران چه کسانی هستند و چه در سر دارند؟
#نشر_حداکثری
#دین_ستیزی
https://eitaa.com/antihalghe
✅✅دنیا از منظر عرفانهای نوظهور
⭕️در عرفانهای کاذب و نوظهور عموماً نگاه به دنیا به زن، ثروت، درس خواندن و .... نگاه منفی است.
⭕️مثلاً عرفای ما با عقل مخالفت کردند و کریشنا نیز با عقل مخالف است. عرفای ما دم از ریاضت می زنند و آنها نیز دم از ریاضت ولی این عارف ما که با عقل مخالفت می کند با عقل مخالف نیست می خواهد بگوید عقل یک مظهر است و کنار گذاشتن عقل نیز یک مظهر است و می خواهد بگوید به افراد و طبیعت و به جامعه یک سویه نگاه نکنید.
⭕️اما عرفانهای نوظهور به جوانان می گوید درس نخوانید، مدرک نگیرید و... کارهای عاقلانه انجام ندهید و می آیند از عرفای اسلامی مواردی پیدا می کنند و می گویند اینها نیز همین را گفته اند.
⭕️در عرفان اسلامی اینها بعنوان یک مظهر شناخته می شود و این یک مظهر نکوهشش همان انحصارش است انحصار را نکوهش می کند یعنی می گوید شما اگر بگوئید تنها راه رسیدن به خدا کنار گذاشتن درس است این کار اشتباهی است امکان دارد یکی از راه درس بخدا برسد و یکی بدون درس خواندن به خدا برسد
⭕️ عرفای اسلامی این را می خواهند مطرح کنند و در عرفان اسلامی نگاه به دنیا بد نیست ولی مسیحیت نگاهش به دنیا منفی است، عرفان یهودی نگاهش منفی است، دالای لاما نگاهش به دنیا منفی است اما ما نگاه منفی به دنیا نداریم
⭕️ این آیه شریفه قرآن که می فرماید "وَأَثَارُوا الأَرْضَ وَعَمَرُوهَا أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوهَا " در مقام این است که آبادانی زمین خوب است و نه بد. این عرفان اسلامی است. عرفان اسلامی این نیست که به خیابان و ساختمان کار نداشته باشیم. و این مسائل باید به جوان، که هم دوست دارند دنیایشان آباد شود و هم معنویت داشته باشند گفته شود. و نقطه قوت در عرفان اسلامی بسیار زیاد است.
برگرفته از سخنان استاد عابدی
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجید انصاری، فعال فتنه 88 رو به عنوان کارشناس دعوت کردن صداوسیما..
چی شده فتنه گرا دعوت میشن، اسم منافقین روی خیابون ها گذاشته میشه؟ ...
واژه اسلامی و نام شهید از میدان و خیابان ها حذف میشه؟!!!
بنر شهید محمدحسین حدادیان (شهید فتنه دراویش) از خیابان پاسدارن توسط شهرداری پایین کشیده میشه؟!!!..
عزاداری حسینی به بهانه کرونا محدود میشه؟ اما بازار و پاساژ و کنار دریا و.. آزاد است!!!!!
میگن سیاهپوش کردن شهر وظیفه ما نیست....
جریان نفوذ به شدت فعال است....
#نفوذ
#منافقین
#ستون_پنجم_دشمن
#هشیار_باشیم
https://eitaa.com/antihalghe
جایگاه خدا و انسان در قانون جذب 🧲
♦️ در قانون جذب، اساساً انسانها به تجدید نظر در باورها و تصحیحِ اعتقادات دعوت نمیشوند؛ زیرا مهم نیست آدمی چه عقیده و باوری دارد و به کدام دین و مذهب پایبند است؛ مهم این است که با تمام توان خواسته خود را از کائنات طلب کند.
🔷 در قانون جذب تنها باوری که لازم شمرده میشود، باور به حقانیت قانون جذب است و بس. یکی از چهرههای رسوای فیلم راز حتی اعتقاد به خدا را هم لازم نمیداند و با وقاحت در کتابش میگوید: «به هیچ وجه لازم نیست به خدا اعتقاد داشته باشید. شما آزاد هستید.»[1]
🔶 دعا در قانون جذب اینگونه تفسیر شده که آدمی یاد بگیرد چگونه به آرزوهای خود احساس مثبت دهد و با رؤیاهای خود سرگرم باشد.
🔷 اگر در قانون جذب، باور به خدا مطرح است، آن خدای متعالی که در اسلام گفته شده مراد نیست، بلکه خدایی مدنظر است که نهتنها از بندگانش عبادت و بندگی نخواسته، بلکه کمر به خدمت آدمیان بسته و ابزاری برای سرمستی بیشتر انسانها شده است.
🔶 این خدا چنانکه دونالد والش پرچمدار جذب در فیلم راز به صراحت گفته، برای انسانها هیچ مأموریت الهی تعریف نکرده و هدف را تنها در کسب لذت و خوشی خلاصه نموده و آنها را در حیوانیت خویش آزاد گذاشته است.
♦️ مایکل لوسیر در کتاب قانون جذب بدون اینکه به غایت الهی تن دهد، گفته است: «هدف از زندگی شناخت و تجربهی کامل لذت است. نقاش از نقاشی لذت میبرد، خواننده از خواندن لذت میبرد، رقاص از رقصیدن لذت میبرد. در این موارد نقاشی، خوانندگی و رقصیدن راهبردهایی است برای لذت بردن.»[2]
🔷 باور به توحید در قانون جذب معنایش این است: بپذیریم خدایی در جهان وجود دارد که خود را وقف امیال و هوسهای آدمی نموده و هرچه را انسان بپسندد خدا هم به آن راضی میشود.
🔶 از اینرو در قانون جذب، نامی از خدای «احدِ واحد» دیده نمیشود، بلکه سخن از خدایی است شخصی که هرکس در درون خود دارد. این خدای شخصی که در حد یک ندای درون فرصتِ عرضاندام دارد، به «انسان خدایی» شبیهتر است تا حقیقت واحدی که در ادیان الهی معرفی شده است.
⭕️ با این تفسیر به تعدادِ هر فرد، یک خدا وجود دارد و به عبارت دقیقتر هرکس به یک خدا مجهز است و قبل از اینکه انسان از او اطاعت، او خود را به استخدام آدمی درآورده است.
♦️ جالب اینکه برای رسیدن به این خدای درونی هیچگونه پرهیزگاری، تقوا و ایمانی لازم شمرده نمیشود.
🔷 در ادیان غیرتوحیدی، خدا در عالم خارج متکثر بوده و تجسدهای متعدد داشته و خود را به شکل آواتارهای(بتها) مختلفی بروز داده است؛ در قانون جذب هم این خدا، به همان شکل برخوردار از تکثر است، البته تکثر در درون و ضمیر انسانها .
🔶 چنین تکثری با وحدت وجود که در متون که در متون عرفان اسلامی آمده است هیچ مشابهتی ندارد؛ چون در قانون جذب اساساً وحدتی تصویر نمیشود.
🔷 اگر هم گاهی نام وحدت به گوش میرسد وحدتی است که در فیزیک جدید تبیین یافته و آن هم اشتراک موجودات در حقیقتی به نام انرژی است؛ نه جلوه و اطوار و شئون الهی بودن.
🔶 توضیحِ وحدت در قانون جذب این است که اصلِ همه اشیاء انرژی است و قوهی ذهن هم نوعی انرژی است. انرژی ذهنی میتواند به انرژی مادی تبدیل شود. در قانون جذب، تفسیر وحدت همان تبدیل ماده به انرژی و هماهنگی در فرکانس پدیدههاست.
🔷 راندا برن خدا را همان انرژی میداند. او در کتاب راز پس از مقایسهی نگرشِ علم الهیات دربارهی خداوند با نظریه فیزیک دربارهی انرژی، تأکید میکند که «توصیف در هر دو مشابه ولی با واژههای متفاوت است.»[3]
🔶 اگر نام پیامبران الهی در منابع جذب آمده، از این جهت است که این افراد در تصویرپردازیِ ذهنی بسیار توانمند بودند نه اینکه زندگی خویش را در جهت بندگی خدا به کار گرفته و با اعمال صالح خویش، ایمانی والا نسبت به خالق هستی پیدا کردند.
🔷 پیامبران الهی از آنجا که در جذب، به دور از رسالت الهی تصویر شدهاند، هیچ ارتباطی با زندگی انسانها پیدا نمیکنند؛ چرا که اساساً از جانب خدا مأمور هدایت و ارشادِ دیگران نبوده و سکان نجات انسانها به ایشان سپرده نشده است.
♦️دعاهای رسیده از معصومین پُر است از اعلامخطر نسبت به آینده آدمی و انذار نسبت به جهان اخروی و حیات ابدی.
🔷 آیا رهبران جذب حاضرند عینک خوشبینی افراطی خویش را برداشته و آنچه را در ادعیه نقاط آسیبپذیر معرفی شده خطرساز معرفی کنند و از تهدید رذایل اخلاقی سخن به میان آورند❓
🔶 در قانون جذب از آن رو که تنها مثبتاندیشی ذهنی به رسمیت شناخته میشود، هیچگونه اعلام خطری وجود ندارد. تنها خطری که هواداران جذب آن را میشناسند، فکر کردن به امور منفی و مراد از امور منفی هم ناکامیهای این جهانی است.
🔷 جالب توجه اینکه در قانون جذب، آدمی قبل از آنکه به فکر یافتن نقاطِ ضربهپذیر معنوی باشد، یاد میگیرد اساساً به هیچ امر منفی فکر نکند.
🔶 با این توضیح چگونه در قانون جذب کسی حاضر میشود دربارهی خویش فکر منفی پیدا کند و وجودِ آلودگی معنوی را در مورد خود بپذیرد و احتمال سقوط روحی دهد❓
♦️ از اینرو در قانون جذب، افراد فقط به عیش و خوشی فکر میکنند و هیچگاه در کتابها و محافل جذب، کسی را به جهاد با نفس ترغیب نمیکنند و هرگز تابلوی تجسم، با موضوع «جهاد اکبر» آراسته نمیشود.[4]
🔻 پینوشت:
[1] . دونالد والش، وقتی همه چیز تغییر میکند، تهران: نشر ارس، ۱۳۸۹، ص ۱۲۰.
[2] . مایکل لوسیر، قانون جذب، تهران: نشر درسا، ۱۳۸۲، ص ۵۷.
[3] . راندا برن، راز، تهران: نشر فراروان، ۱۳۸۷، ص ۱۸۶.
[4] . حمزه شریفیدوست، قانون جذب و اسلام، قم: دفتر نشر معارف، ۱۳۹۳، ص ۳۷.
#قانون_جذب
#عرفان_های_نوظهور
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤تاسوعای ارباب داره میاد....
یادمون باشه.....
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 دانلود فیلم داستانی افسون حلقه از سایت عمار یار👌
افسون حلقه
کارگردان:کرامت پورشهسواری
' 99 دقیقه
ادعای درمانگری به همراه دعوت موجودات ناشناخته به زندگی انسانها و بحث جن و جنگیری موضوع این فیلم است که در حوزه عرفان حلقه تعریف شده و زندگی افراد را نشانه گرفته است. نسرین (مادر یکی از خانوادههای داستان) ازجمله افرادی است که گرفتار عرفان حلقه شده است. او سعی دارد تا با استفاده از علم فرا درمانی سردردهای مضمنش را درمان کند، به همین منظور او متوسل به شخصی به نام امیری شده است. امیری با عنوان «تدریس عرفان» از طریق دانشگاهها کلاسهایش را دایر میکند و با جذب افراد به جهت شیوههای فرا درمانی و کسب کمال و آموزش عرفان نیز آنها را به دام عرفان حلقه میکشاند. با حضور در این کلاسها نسرین فکر میکند در منزلش ارواح سرگردان و جنها نفوذ و زندگی میکنند. پسر بزرگ نسرین انسانی معتقد و باایمان است و این شیوه معالجه مادر را نمیپذیرد و تلاش میکند تا این استاد کلاهبردار را رسوا کند.
تهیه کننده :
سعید مرادی, کرامت پورشهسواری
تهیه شده :
سازمان عقیدتی سیاسی ناجا
دیدن این فیلم را به شما توصیه میکنیم...
👇👇👇