eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
9.5هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
253 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 محمود علیزاده طباطبایی از وکلای مدافع محمدعلی طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه گفت "پرونده موکلم به شعبه ۳۶ تجدید نظر رفته و وقت رسیدگی برای نهم مرداد ماه تعیین شده است که دیروز به ما ابلاغ شد."
⛔️اتهام زنی فرقه حلقه و نشر اکاذیب برای تحریک هواداران فرصت طلایی برای طاهری در اثبات فرادرمانی و درمان اعتیاد و ایدز😄 قبلا مدعی بودند در کمپ اصفهان معتادان را درمان کردند😂
⭕️شاخص‌های سرکردگان فرق 🔷«مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقه‌های انحرافی، در کتاب «فرقه‌ها در میان ما»، هنگام اشاره به ویژگی‌های سرکرده فرقه می‌نویسد: 👈«هر فرقه، آینه‌ای است، منعکس‌کننده درون رهبر فرقه. رهبر هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. او می‌تواند رؤیاها و تمایلاتش را در جهانی که پیرامون خود به وجود می‌آورد، زنده کند. او افراد را به سمتی هدایت می‌کند که خواسته‌هایش را برآورده سازند. او می‌تواند جهان پیرامون خود را به جهان مطلوب خویش مبدل نماید...ذهنیات شخصی رهبر فرقه، بانی نظامی است که او وارد عمل می‌کند. هیچ بازخوردی وجود ندارد و هیچ انتقادی مجاز نیست. 👈 وقتی او پیروانش را وادار به اطاعت می‌کند، می‌تواند قدرت نامحدودی تجربه نماید و آن‌ها را به انجام هر کاری وادارد... 👈در فرقه، رهبر به عنوان تنها فردی شناخته می‌شود که شایسته احترام، پیروی و پرستش است...[در فرقه‌ها افراد می‌آموزند] اگر مطیع رهبر نباشند، به رستگاری، خدا، سلامت روانی یا حقوق سیاسی نخواهندرسید.»(1) 🔶«اعتراف‌گیری از پیروان»، «اعمال تعالیم بر اعضا»، «عملکرد سوءاستفاده‌گرانه»، «استفاده از تکنیک‌های مغزشویی»، «ادعای برخورداری از علوم مقدس(تقدس‌گرایی)»، «خودکامگی و برگزیده بودن»، «القای پست بودن بیرونی‌ها(نظریه ما در برابر دیگران)» نیز از جمله مواردی است که سینگر در خصوص نحوه عملکرد رهبران فرقه‌ها مورد اشاره قرار داده‌است.(2) 📔پی‌نوشت: 1.سینگر، مارگارت تالر، فرقه‌ها در میان ما، مترجم: ابراهیم خدابنده، انتشارات دانشگاه اصفهان، 1387، صص309-308. 2.همان، صص107-105. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
«اعتراف طاهری به آسیب ها ی – تفویض گُتره ای فرادرمانگری و لایه محافظ» 🔴 طاهری در مقاله ی «انسان،بیماری و تحول» برخی فرادرمانگران را دارای «ضعف بینشی» می داند که خود را در حین فرادرمانی دچار بهم ریختگی و آشفتگی می کنند. ⭕️سوالاتی از طاهری: 1⃣ چطور به این افراد، قابلیت درمانگری و لایه ی محافظ را تفویض کرده اید در حالی که واجد شرایط درمانگری نیستند و به خود و بیمار آسیب می زنند؟ 2⃣ ملاک تشخیصِ داشتنِ ضعفِ بینشی و یا نداشتن ضعف بینشی یک فرادرمانگر چیست؟ آیا شما گتره ای و کیلوئی «لایه ی محافظ» و «توان درمانگری»، تفویض می کنید؟اگر گتره ای نیست،ملاک و شاخصتان چیست؟و اگر ملاک دارید،چرا معترف به ضعف بینشی و آسیب هستید؟اگر ملاک دارید،چگونه فردی را که اصلا تا به حال ندیده اید را مورد تفویض لایه ی محافظ و توان درمانگری قرار می دهید؟ و اگر ندیده می دانید چه کسی لیاقت تفویض لایه محافظ و توان درمانگری را دارد،چطور ندیده نمی توانید تشخیص دهید چه کسی ضعف بینشی دارد و چه کسی ندارد؟ 3⃣ چرا شما هر روش درمانی غیر از روش خود را «غیر مُتعارف» می دانید و استفاده از آن را در حین فرادرمانی موجب آسیب می دانید؟آیا این انکار علم پزشکی نیست؟ 4⃣ آیا اینکه شما قدرتِ درمانگری و لایه ی محافظ را تفویض می کنید با اینکه نمی توانید ضعف بینشی فرد را تشخیص دهید ،تناقض نیست؟ 5⃣ شما گفته اید که لایه ی محافظ،فرادرمانگر و فرادرمانگیر را در حین فرادرمانی محافظت می کند.اگر محافظت می کند،این آشفتگی ها چگونه ایجاد می شوند؟ 6⃣ آشفتگی های فرادرمانگر در حین فرادرمانی، ناشی از «تشعشات شعور معیوب سلولی» است و یا «تشعشات منفی» و یا «تداخل موجودات غیر ارگانیک»؟ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔵به نام : . میشنوم زنها آزاد نیستند به آنها  شده  حتی یک  رفتن هم ازشان دریغ میکنند .  را برآنها  کردند تا  ها تحریک نشوند به او زور گفتند کار کردن در خانه را بر او تحمیل کردند .  اما... چقدر یک  را شناختی؟ چقدر به یک زن بها دادی؟ که اینگونه قضاوت میکنی؟ . تو ای همسر گوشی را خاموش کن تخمه را بیاور.دستش را بگیر و باهم  تماشا کنید به نظرت خلوت کنار تورا به شلوغی ورزشگاه ترجیح میدهد؟ . اعتمادش را جلب کن از او تعریف کن. از ظاهرش از غذایش ببین از غذا درست کردن خسته میشود؟ (انتظارت را میکشد تا باهم غذا بخورید) به جای رفتن به مهمانی های  جمع دونفره‌تان را به  تبدیل کن ببین کدام را ترجیح میدهد؟ جمع دونفره یا مهمانی مختلط که همش حواسش به چشمان توست نکند هرز بپرد . برای او یک شال بگیر و همراه  تقدیمش کن به او بگو (زیبایی هایمان فقط برای هم) ببین دلش می‌آید آنرا بر سر چوب بزند؟ . یک زن  میخواد اما نه از جنس  آزادی از جنس  از جنس محکمی که هیچوقت نلغزد . چیزی که مدعیان آزادی و حمایت از حقوق زن آن را هرگز درک نکردند .           🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
☑️ رهبر یک فرقه آخرالزمانی در ژاپن اعدام شد.
👈 رهبر فرقه آخرالزمانی “اوم شینری کیو”، حقیقت عالی اُوُم، و شش عضو دیگر این گروه روز جمعه، ۶ ژوئیه درژاپن عدام شدند. این فرقه که توسط فردی به نام «شوکو آساهارا» در سال ۱۹۸۴ بنیان گذاشته شد، ازهنگام حمله با گاز به متروی توکیو در ۱۹۹۵ ازسوی بسیاری از کشورهای به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود. “شوکوآساهارا” در آن زمان درباره پیشگویی خود از آخرالزمان گفته بود که در زمان به جلوسفر کرده و به سال ۲۰۰۶ میلادی رفته و با مردم درباره جنگ جهانی سوم سخن گفته است. این فرقه در اوج فعالیت خود حدود ۱۰ هزار عضو در ژاپن و کشورهای دیگر داشت. برخی از اعضای آن در منطقه ای واقع در دامنه کوه “فوجی یاما” زندگی می‌کردند. در مدت زمان محاکمه رهبر فرقه و اعضای دخیل در حمله متروی توکیو که سال‌ها به طول انجامید، هیچ یک از آنان انگیزه خود از این حمله شیمیایی را آشکار نکردند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
خدای خطاکار در آثار پائولو کوئلیو در کتاب‌های خود از روح کیهانی صحبت می‌کند که این را بخشی از روح خداوند می‌داند. وی روح کیهانی را دارای دو جنبه‌ی فرشته‌گون و شیطانی می‌داند. نتیجه‌ی به دست آمده آن است که دارای صفات شیطانی، وسوسه‌ها و خطاهاست. از صفات نیکش، فرشتگان پدید می‌آیند و از صفات پلیدش، شیاطین‌. (منبع؛ کیمیاگر، ص223) سرکرده فرقه نیز را مطرح می کند و آن را روح القدس یا می نامد که به دوبخش، شبکه مثبت و تقسیم می شود، شبکه منفی را شیطان و جنیان می داند.یعنی بخشی از روح القدس یا جبرییل ،شیاطین و هستند. با اندکی تأمل می‌توان به این نتیجه رسید که آثار پائولو و طاهری، مرگ تدریجی و خاموش دین و خداپرستی را در ضمیر ناخودآگاه افراد رقم می‌زند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
اتهام زنی فرقه حلقه و نشر اکاذیب برای تحریک هواداران فرقه حلقه همواره برای فریب افکار عمومی دست به اتهام زنی و دروغ پراکنی می کرده و می کند.این بار هم برگی تازه رو کرده است. به گزارش فرقه نیوز: اخیرا و در فراری رو به جلو اعضای فرقه حلقه اقدام به انتشار خبری مبنی بر این که طاهری به بند معتادان و بیمارانH.I.V زندان فشافویه منتقل  شده است. در این باره باید  نکاتی بیان شود. اول این که: یک فرصت طلایی برای طاهری است در اثبات فرادرمانی و درمان اعتیاد و ایدز. اگر چنین ادعایی دارد که دارد، می تواند از این فرصت استفاده کرده و به همگان ثابت کند که می توند بیماران و معتادان را درمان کند. دوم این که: اگر طاهری می تواند درمان کند، چرا طرفداران طاهری از جان مربی خود در هراسند و می ترسند که نکند استادشان در انتقال به این زندان، معتاد یا بیمار شود؟ یا شاید ترس آنها از این است که نتواند درمان کند و تمام رشته های آنها که ادعا می کنند عرفان حلقه می تواند معتادان و بیماران را درمان کند، پنبه شود. سوم این که: این دروغ پراکنی ها در چنین زمانی چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ آیا نمی خواهند با چنین دروغ هایی طرفداران طاهری را تحریک کرده، قائله ای جدید راه بیندازند؟ که قطعا پاسخ این سوال روشن است. آنها هدفی جز این ندارند و همیشه به دنبال بهانه های خودساخته ای بوده اند و هستند تا بلکه بتوانند خود را در صدر رسانه های مجازی نگه دارند و می ترسند از دیده نشدن. ferghenews.com/fa/news/16259/
👆👆👆 ماجرای شنیدنی مسلمان شدن یک آتئیست استرالیایی به برکت قرآن 👈 کسی که شرطش برای پذیرش اسلام ، دریافت نشانه ای از طرف خداوند بود ، و... https://eitaa.com/antihalghe
معظم انقلاب در مورد دروغین احمد اسماعیل همبوشی👇 این احمدالحسن نیست.❌ احمق الحسن است. ✅آیت الله راشد یزدی میگوید: نامه ی که احمد اسماعیل بصری برای رهبر انقلاب داده بود که در آن حکومت ایران را به عنوان امام معصوم درخواست کرده بود توسط یکی از طرفداران او به من رسید که به رهبر انقلاب دادم ایشان فرمودند: این احمد الحسن نیست احمق الحسن است. ❎اتباع احمد بدانند اقای راشد یزدی زنده و در دسترس و در حرم امام رضا علیه السلام پیش نماز هستند به طایفه همبوش بصره نرفتید که از اجداد احمد اسماعیل و جد پنجم او که داوود بن همبوش است نه امام زمان سوال کنید اقلا به مشهد بروید و از نظر حضرت اقا فقط با یک واسطه مطمئن اشنا شوید. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
▫️دیدار رئیس موسسه بهداشت معنوی با آیت الله فاضل لنکرانی
▫️دیدار رئیس موسسه بهداشت معنوی با آیت الله فاضل لنکرانی 🔻حجه الاسلام مظاهری سیف رئیس موسسه بهداشت معنوی روز پنجشنبه چهاردهم تیرماه با حضرت آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی دیدار کردند. 🔹حجه الاسلام مظاهری در این دیدار با اشاره به گسترش یوگا به عنوان یکی از مظاهر عرفان های کاذب گفتند: «متاسفانه در کشور ما به اسم یوگا معرفی شده است. اصولا یوگا ورزش نیست چون تحرکی ندارد حقیقت یوگا وضعیت های ثابت بدنی است که در آن تحرکی نیست. همچنین مجلات علمی خارجی مقالاتی را در مورد عوارض یوگا منتشر کرده اند. عوارضی که ناشی از بی تحرکی قرار گرفتن در همان وضعیت های یوگا است. مربیان یوگا هم به یوگا تمرین نمی گویند و از آن به عنوان وضعیت یاد می کنند.» 🔸وی با اشاره به خطرات فرهنگی یوگا و ترویج سازمان یافته آن در ایران گفت: «متاسفانه یوگا در کشور انجمن ورزشی و فدراسیون دارد ولی تاکید می شود که یوگا در ایران با یوگای هندی فرق می کند در حالیکه مروجان اصلی یوگا در ایران همه در هند آموزش دیده اند و هم اکنون نیز دوره های تکمیلی مربی گری برای مربیان جوان در هند برگزار می شود.» 🔻در پایان رئیس موسسه بهداشت معنوی در مورد ترویج یوگا به عنوان یک مسلک عرفانی گفت: «جالب است که بیش از 50 درصد مطالب مجله دانش یوگا اختصاص به عرفان هندی و اسلامی دارد و عرفان اسلامی را بر شالوده عرفان هندی تفسیر می کنند. در همین مجله تاکید می کنند که یوگا یک راه خودشناسی است نه ورزش و اصولا به تمرین کننده یوگا ورزشکار نمی گویند و آنان را «پرتو جو» می نامند تا ابعاد معنوی آن حفظ شود.» @mazahriseyf 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔸 امام صادق(ع) مرد مبارزه بود 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امام صادق(ع) در اواخر دوران بنی‌امیه، شبکه‌ی تبلیغاتی وسیعی را که کار آن، اشاعه‌ی امامت آل‌علی(ع) و تبیین درست مسأله‌ی امامت بود، رهبری می‌کرد. ۵۸/۳/۲۱
🔴پاسخ امام صادق(علیه السلام) به اللهیاری و فرقه شیرازیها!!!😐👆 حتما ببینید✅ نشر دهید📣 https://eitaa.com/antihalghe
کانال عرفان حلقه در روز شهادت امام جعفر صادق ع 😡
کانال عرفان حلقه در روز شهادت امام جعفر صادق ع 😡
🌷پاداش تبلیغ ....🌷 امام صادق علیه السلام می فرمایند: كسي كه برای ما اهل البیت ♥️جوانمردی و مروت به خرج دهد ♥️ و نگذارد که ناصبی ها برخی شیعیان ضعیف ما را فریب دهند و منحرف کنند ♥️و عیب های آنها را واضح و روشن بیان ♥️ و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و خاندانش را تمجید نموده و بستاید 👈 خداوند به عدد هر حرفی که در برابر دشمنان به کار برد به همان تعداد فرشتگانی را برای او بکار گیرد تا در بهشت برای او قصرهایی مهیّا کنند. 📕الاحتجاج طبرسی/ص 19 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
⛔️انحرافات صریح فرقه حلقه‼️ 👇👇👇
📝 -به-رای-آیات توسط سرکرده عرفان  مقدمه یکی از ترفندهای بنیان گذار عرفان حلقه (محمدعلی ) برای موجّه نشان دادن آموزه های انحرافی خود،استفاده از آیات قرآن است،او با زیرکی برای جذب مخاطب مسلمان خود،آیات قرآن را دست آویز قرار داده و با تفسیرهای غلط،قصد دارد عقاید انحرافی خود را با کلام الهی تایید کند. یکی از آیاتی که توسط طاهری مورد سوء استفاده قرار گرفته و تفسیر به رأی شده،آیه مبارکه (بسم الله الرحمن الرحیم ) است. خداوند قرآن کریم را با این آیه آغاز کرده تا نشان دهنده آغاز نمودن اعمال و گفتار با نام خدا ادب است و عمل را خدایی و نیک فرجام میکند. این معنا در کلام خدا نیز جریان یافته و خدا کلام خود را با نام خود که عزیزترین نام است، آغاز کرده تا آنچه در کلامش است، مارک او را داشته و مرتبط با نام او باشد و نیز ادبی باشد تا بندگانِ خود را به آن ادب، مؤدب کند و بیاموزد که اعمال و افعال و گفتارشان را با نام او آغاز کنند تا به سرانجام برسد. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: هر امری از امور که اهمیتی داشته باشد،اگر با نام خدا آغاز نشود، ناقص و ابتر می ماند و به نتیجه نمی رسد (تفسیر صافی،ج 1،ص 52) در اینجا باید یادآور شد هرچند طاهری سرلوحه عرفان خود را بسم الله الرحمن الرحیم معرفی میکند، اما در عمل این آیه را از گفتار و عمل شاگردان خود حذف میکند و به جای آن عبارت(به نام بی نام او) را با توجیهات بی اساس قرار می دهد. در فایل های صوتی و تصویری که از او در دست است،در آغاز کلام بجای آیه مبارکه (بسم الله الرحمن الرحیم) عبارت (به نام بی نام او)آورده شده و این سنتی است که شاگردان او هم پیروی میکنند. معنای کلمه (اسم) کلمه(اسم) که معادل (نام) در زبان فارسی است، بر آنچه نام گذاری شده (مسمّی) دلالت میکند، این از نظر لفظی؛ اما کاربرد و معنای دیگر (اسم) صفتی است که در ذات کسی وجود دارد. در این مورد کلمه (اسم) دیگر لفظ نیست، بلکه حقیقتی در وجود کسی است، که در بارهاش صحبت میکنیم. مثلا کلمه (عالِم: دانا، که یکی از اسامی خداست) اسمی است که دلالت میکند بر ذاتی که علم دارد یعنی ذات الهی از این نظر که صفتِ عِلمش را در نظر گرفته و توصیف و ستایش کردهایم. این کلمه اسم است برای ذاتی که از خود آن ذات جز از مسیر صفاتش خبری نداریم. پس در این مورد دوم اسم لفظ نیست بلکه ذاتی است، برخوردار از صفتی حقیقی. با این توضیح توجیه پیروان حلقه که میگویند اسامی لفظ است و خدا برابر با لفظ نیست رد میشود. آنها پنداشته اند که اسامی خدا مثل اسامی ما انسان ها قرار دادی و شناسنامه ای است که چیزی بیش از یک لفظ نیست و چه بسا کسی صفاتش کاملاً برخلاف اسمش باشد. لفظ جلاله الله لفظ جلاله (الله) اسم خاص خداوند است، و این نام را حتی عرب جاهلیت میشناختند و آن را اسم خاص خداوند میدانستند و بر چیز دیگری اطلاق نمیکردند. قرآن نیز  این مطلب را تأیید کرده است: وَلَئِن سَأَلتَهُم مِن خَلقِهِم لَیَقولُّنّ الله: و اگر از ایشان بپرسی چه کسی ایشان(عرب جاهلی) را خلق کرده هرآینه خواهند گفت الله(سوره زخرف،آیه 87) فقالوا هذاالله بِزَعمِهِم وَ هذا لشُرَکائنا: پس درباره قربانیان خود گفتند:این مال الله و این مال شریکانی که ما برای خدا داریم(سوره انعام،آیه 136) (الله) نام خاص خداوند است و بر هیچ چیز دیگری دلالت ندارد و از آنجا که وجود خداوند اِله تمامی موجودات است،خودش خلق را به سوی صفاتش هدایت می کند و می فهماند که از اوصاف کمالی برخوردار است و از چه راهی می توان او را شناخت. الله دلالت بر همه صفات کمالی او دارد و جامع ترین نام خداست. نام های دیگر خدا که در قرآن آمده هرکدام یکی از صفات خدا را بیان می کند. تنها نامی که به تمام صفات و کمالات الهی اشاره می کند، یا به تعبیر دیگر جامعِ صفات جلال و جمال است همان (الله) است. مثلا غفور و رحیم به جنبه آمرزش خدا اشاره دارد( فَانَّ الله غَفور رحیم،بقره 226) و یا بصیر علم او را با صفت بینایی و دانایی معرفی میکند( والله بَصیر بِما تعملون،حجرات،18)  حال چگونه است که در عرفان حلقه گفته شده است خدا نام ندارد؟آیا منظور نفی کلمه الله است؟و اینکه این نام را برای خدا نمی پسندند و خدا را الله (ذات دارای جمیع صفات کمالی) نمی دانند؟آیا این کلام طاهری ناشی از عدم شناخت خداوند و اسماءو صفات الهی نیست؟ او که تخصصی در عرفان و علوم قرآن ندارد چگونه به خود اجازه می دهد اینگونه با عقاید دینی مقابله کند و نامی را که خاص خداست و هیچ کس غیر او سزاوار آن نام نیست، نفی کند و خدا را موجودی بدون نام بداند و مدّعی شود همه نام ها و صفات را بندگان به خدا نسبت داده اند؟ آیا او الفاظ قرآن را از جانب خدا نمیداند؟ پس چگونه می تواند این همه آیات قرآن و نام های خدا که در کلام الهی بیان شده را انکار کند؟ و آن را  نسبتی از جانب بندگان به خدا می پندارد؟ این
عقیده از آنجا ناشی میشود که او قرآن را نوشته پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می داند و می گوید کلیاتی به ایشان وحی شد و ایشان آنچه خود فهمید را به نگارش در آورد! یعنی الفاظ قرآن وحی الهی نیست و نوشته بشری است. بر اساس این عقیده میتوان اسماء و صفات الهی را نفی کرد، قرآن را دارای تناقض دانست و حتی به هرگونه که هوی و هوس انسان مایل بود، قرآن را تفسیر کرد (آنچه در عرفان حلقه اتفاق افتاده) صفت رحمان و رحیم سوء فهم ها و برداشت های ناروای طاهری به معنای حقیقی اسم و الله خلاصه نمی شود. او در مورد نام های بزرگ خدا «رحمن» و «رحیم» نیز دچار سوء فهم و تفسیر به رأی هایی شده است. (رحمان) صیغه مبالغه است که بر کثرت و بسیاری رحمت دلالت میکند و کلمه (رحیم) بر وزن فعیل صفت مشبّهه است که ثبات و بقاء و دوام را میرساند، پس معنی مناسب با کلمه (رحمان) این است که بگوییم «رحمت بسیار» که شامل حال عموم موجودات و انسان از مومن و کافر می شود. کلمه (رحیم) بر نعمت دائمی و رحمت ثابت و باقی دلالت میکند و کسانی که مورد قهر خدا قرار می گیرند از این رحمت همیشگی برخوردار نیستند، بنابراین «رحیم» رحمتی است که تنها شامل حال مومنین می شود. نکته دیگری که در رحیم وجود دارد این است که رحمت دائمی و باقی در دنیای فانی و گذرا شامل کسی نمی شود و اصلاً دنیا قابلیت این رحمت را ندارد. پس رحیم در جهانی که فنا ناپذیر است و دوام دارد یعنی عالم آخرت نصیب مومنان می شود. به همین جهت گفته اند: رحمان عام است و شامل مومن و کافر میشود و رحیم خاص مومنین در روز قیامت است. این معنای رحمان و رحیم مورد اتفاق همه مفسران بوده و عارفان و فیلسوفان و متکلمان آن را پذرفته اند و از سایر آیات قرآن هم این معانی و تفاسیر به دست می آید. در روایات معصومین علیهم السلام بیان شده است. در روایتی از امام صادق است که فرمود:والله اله کُل شَیء،الرحمن بجمیع خَلقِهِ،الرحیم بالمومنین خاصه، خداوند معبود همه چیز است،نسبت به تمام مخلوقات رحمان و نسبت به خصوص مومنان رحیم است(تفسیر نمونه،ج 1،ص23) ابوسعید خدری از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل میکند که آن حضرت فرمود:عیسی بن مریم گفت:خدا رحمن در دنیا و رحیم در آخرت است( تفسیر نمونه،ج1،ص 24) رحمن یعنی مهربان به همه مردم، مومن و کافر فرقی ندارد، با این معنا می توانیم مصادیق آن را پیدا کنیم همه آن چیزهایی که مومن و کافر مشترکاً از رحمت خدا دریافت می کنند. این که آنان را آفرید و از نعمت حیات و زندگی بهره مندشان نمود و به آنان روزی می دهد. رحیم یعنی مهربان به خصوص مومنین در آخرت. رحمت رحیمیه به خصوص مومنان به این است که در دنیا به آنها توفیق ایمان و نیکوکاری داد، که باطن آن در آخر دیدار پروردگار و تکریم شدن از سوی خدا و برخورداری از رحمت جاودان در بهشت الهی است. نتیجه طاهری با عدم آشنایی با تفسیر قرآن و روایات اهلبیت علیه السلام، رحمن را مجموعه تسهیلات رحمت عام الهی در جهت رسیدن به خدا  و رحیم را تضمین این حرکت میداند!تسیهلات رحمت عام الهی یعنی چه؟او این تفسیر را بر اساس کدام آیه یا روایتی معتبر میداند؟چگونه است که رحمن را که رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام به شمول رحمت الهی تفسیر کرده اند را به مجموعه حلقه های رحمانیت الهی تفسیر میکندکه در دنیا به کار گرفته میشود؟و تنها این طاهری است که به این حقیقت پی برده و این حلقه های رحمانی را کشف کرده و راه اتصال به آن را دریافته و فقط کسانی که وارد عرفان حلقه شوند می توانند از طریق اتصال به این حلقه ها رحمت الهی را دریافت کنند؟آیا این با عام بودن این رحمت در تضاد نیست؟ و انحصار طلبی طاهری را نمیرساند؟ که معتقد است راه ساخته ی او،‌ راه دست یابی به رحمت عام است؟ این انحصار طلبی طاهری و عرفان حلقه در حالی است که او و طرفدارانش علما و روحانیون را متهم به انحصار طلبی میکنند و دلیل مخالفتشان را با عرفان حلقه این میدانند که نمیخواهند دین از انحصار آنها خارج شود!آیا قبل از طاهری انسانها به دلیل آگاه نبودن از این حلقه ها و عدم اتصال به آن از فیض دریافت آن محروم بوده اند؟آیا برای بهره مند شدن از رحمت الهی، باید طاهری و مسترهایش حلقه آن را به فرد تفویض کنند تا از طریق آنها این فیض به فرد جاری شود و در غیر اینصورت از رحمت الهی بی بهره می مانند؟ این تفاسیر و بدعت ها را طاهری بر چه اساسی بیان کرده؟ منبع الهامات او که برخلاف وحی الهی است چیست؟ آیا کلامی که در برابر قرآن و سخن پیامبر و ائمه طاهرین قرار می گیرد الهامی شیطانی نیست؟ آیا این تفسیر به رأی طاهری هدفی جز تایید افکار انحرافی او را دنبال نمیکند؟ آیا جز شیطان صفتان قرآن را بازیچه هوی و هوس خود قرار می دهند؟ این سوالات و هزاران سوال دیگر درباره تفاسیر انحرافی که از جانب طاهری مطرح شده هنوز از جانب طرفداران حلقه بی پاسخ مانده است و آنها با توجیه اینکه اینها کشف رمز