eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
9.5هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
253 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️فرار از پیامبران! 💢دایر کتابی مستقل در باب «ندای درونی» نگاشته است که پیام اصلی این کتاب «کافی بودن ندای درون برای سعادت انسان» است. روشن است با این ایده، رسولان الهی از میدان ارشاد و هدایت انسان‏ها کنار زده می‏شوند و صرفاً «پیامبری درونی» به صحنه می‌آید که خدا را هم در خدمت اهداف خود به کار می‌گیرد. یادآوری می‏کنیم در احادیث اسلامی از ندای فطرت و حکم عقل به پیامبر درونی تعبیر شده است، نه هر ندایی؛ به‌علاوه این پیامبر درونی به ‌تنهایی برای راهبری و نیل آدمی به معرفت الهی کارایی ندارد. بلکه در کنار آن، راهنمایان الهی، یعنی پیامبران بیرونی، مرجع اصیل معرفی شده‌اند و تشخیص ندای وجدان از خواسته‌های حیوانی به عهدة پیامبران گذاشته شده است. دایر پیامبر انسان‌ها را « فرمان درون» می‌داند و راهنمای سالک را ندای درون معرفی می‌کند؛ اما این که ندای درون چگونه راهبری می‌کند و نداهای واهی کدامند، مسئله را در سکوت و ابهام باقی‌می‌گذارد؛ غافل از این‌ که بعد از ارجاع آدمی به ندای درون، تشخیص ندای اصیل، اولینِ مشکل راه سلوک است؛ به عبارت دیگر ندای درون به مرجع نیاز دارد؛ اگر مرجع آن، ندای درونی دیگری باشد، آن ندای درونی دوم کدام است؟ تفاوت آن با نداهای دسته اوّل چیست؟ ضابطه اصیل بودن و صحیح بودن آن چیست؟ معلوم می‌شود که در این‌ صورت، سلسله‌ای از نداها شکل می‌گیرد. طبعاً برای بطلان این ایده، لزوم تسلسل آن‌ها کافی است. 🛑نباید فراموش کرد برداشت وین ‏دایر از دین، همان فهم رایج غربیان از دین است كه دین را پدیده‌ای شخصی و سلیقه‌ای و صرفاً نوعی سرگرمی می‌دانند، نه راه بیان واقعی برای نیل به سعادت. 🔺دایر کتابی مستقل در باب «ندای درونی» نگاشته است که پیام اصلی این کتاب «کافی بودن ندای درون برای سعادت انسان» است. روشن است با این ایده، رسولان الهی از میدان ارشاد و هدایت انسان‏ها کنار زده می‏شوند و صرفاً «پیامبری درونی» به صحنه می‌آید که خدا را هم در خدمت اهداف خود به کار می‌گیرد. یادآوری می‏کنیم در احادیث اسلامی از ندای فطرت و حکم عقل به پیامبر درونی تعبیر شده است، نه هر ندایی؛ به‌علاوه این پیامبر درونی به‌تنهایی برای راهبری و نیل آدمی به معرفت الهی کارایی ندارد 🔸از این‏روست که وی اساساً ایده رستاخیز را مطرح نمی‌كند و با ارائه تصویری مبهم از حیات روح، زندگی پس از مرگ را در هاله‌ای از ابهام رها کرده، بهشت را امری درونی معرفی می‌کند! (عرفان، ص 59) وی با پذیرش فرضیه «تناسخ» که با معاد در تضاد است، مرتکب سهوی بزرگ شده و معلوم است با وجود این ایده، جایی برای بهشت و جهنم و رستاخیز باقی نمی‌ماند و هدفمندی خلقت که وی مورد تأکید قرار داده است؛ مخدوش و بی‌اساس خواهد بود.
💠 نتیجه گیری: اگرچه کلماتی مانند خدا در نوشته وین دایر آمده است، اما نشان دهنده این نیست که برداشت او از خدا همان برداشتی است که در ادیان الهی از خداوند آمده است. پذیرش صفات خداوند مانند حکمت و عدالت اقتضا می کند که خدا دین و شریعت خود را برای ارشاد بشر نازل کند، نه مانند وین دایر که نام از خدا به میان می آورد اما خدایی که نه دین دارد و نه پیامبرانی که مأموریت الهی و ملکوتی برای بشر اعلام کرده باشند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف بازیگر دیزنی به نقش شیطان پرستان در هالیوود چاینا مک کلین، بازیگری که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های دیزنی نقش آفرینی کرده، از حضور جدی شیطان پرستان و علائم شیطان پرستی در صنعت سرگرمی آمریکا می‌گوید. او همچنین به مخاطبان اخطار می‌دهد که فیلم‌هایی که می بینند بر روی آن‌ها تاثیر دارند، چه متوجه این تاثیر باشند و چه نباشند. https://eitaa.com/antihalghe
🔹کتب موفقیت و جای خالی حوزه علمیه از طرفی کمال مطلق خواه و بی‌نهایت‌طلب بودن جوانان و از طرفی هم تغذیه این میل وافر توسط میلیون ها نسخه کتاب انگیزشی غربی (آثار اشخاصی همچون: ناپلئون هیل، ژوزف مورفی، برایان ترسی، جک کنفیلد، شاکتی گواین، راندا برن و …)، باید حوزه علمیه را به تامل و بررسی وادارد. اکنون گسترش وسیع آثار انگیزشی و موفقیت غربی در جای جای کشور و فضاهای متعدد (مانند پیاده روها، متروها، ترمینال های اتوبوسی و هواپیمایی و …) به وضوح نمایان است. آثاری که تیراژهای میلیونی پیدا کرده اند. این آثار در کنار برخی از نکات سودمند خود دارای رویکردهای آسیب زایی هم هستند (مانند اومانیست، تکثرگرایی، جایگزینی برخی آداب و بِدَع به جای شریعت و …). مطالعه متن کامل 👉 https://eitaa.com/antihalghe @faran_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 معنویت بی‌سامان 🔗 قسمت سوّم: آسیب‌های فرهنگی اجتماعی یوگا 👤 استاد مظاهری سیف https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانان کره ای 🇰🇷 اسم دیگه ای برای کره انتخاب کردن ولی رسانه های فارسی زبان بهش میگن بهشت کره جنوبی 🤔 نوجوانان که اسیر موسیقی های کره ای شدند به گمان خوشبختی آرزوی زندگی در کره را داشته و حتی به دنبال یادگیری زبان کره ای و ازدواج در کره هستند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد امام حسن عسگری علیه السلام می‌فرماید: نحنُ کهفُ مَن اِلتَجَأ اِلینا و نورٌ لِمَن اِستَضاءَ بِنا و عِصمةٌ لِمن إِعتَصَم بِنا. مَن احَبَّنا کان مَعَنَا فِی السَّنامِ الأعلی و مَنِ انْحَرفَ عنّا مالَ إلی النّارما ❇️ پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد؛ و روشنی کسی هستیم که از ما فروغ گیرد؛ و نگهدارنده ی کسی هستیم که در حفاظت ما درآید. هرکه ما را دوست بدارد، در قلّه ی برتر با ما خواهد بود، و هر که از ما منحرف گردد، به آتش دوزخ داخل می گردد. مناقب، ابن شهرآشوب، ج4، ص 43 🏴 شهادت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) تسلیت باد https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
mehrnews.com/x3335t بازتاب دوره رسانه های شرقی در خبرگزاری مهر
4_108134537640280111.mp3
2.14M
💥 مجموعه صوتی اشتراک شوم💥 🔺بررسی مفاهیم مشترک بین عرفان حلقه و کابالا 🔥 قسمت اول https://eitaa.com/antihalghe
4_108134537640280114.mp3
3.45M
💥 مجموعه صوتی اشتراک شوم💥 🔺بررسی مفاهیم مشترک بین عرفان حلقه و کابالا 🔥 قسمت دوم https://eitaa.com/antihalghe
4_108134537640280119.mp3
2.3M
💥 مجموعه صوتی اشتراک شوم💥 🔺بررسی مفاهیم مشترک بین عرفان حلقه و کابالا 🔥 قسمت سوم https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ ؛ انتظار فرج به مقصد کج ✍یکی از بهترین کلیپ‌هایی که می‌تواند انحراف این فرقه‌ی انحرافی را به تصویر بکشد، همین است؛ فرقه‌ای به سرکردگی شیخ که تصویرش بالای سر آن فرد قاب شده! طرفداران انجمن، همواره از قبل انقلاب هیچگاه حاضر به هزینه دادن و ایستادگی بابت فعالیت‌های مبارزاتی و اقامه‌ی حدود الهی نبوده و نیستند و صرفا مدعی کار فرهنگی‌اند؛ آن هم از جنس بی‌خاصیت، تا جایی که حتی مجوز فعالیت فرهنگی آن‌ها را ساواک صادر می‌کرد! بعداز انقلاب و افشاگری‌های تند امام‌خمینی(ره) علیه این فرقه، کمی از فعالیت‌های آشکارشان کاسته شد اما بعدها با چهره‌ای منافق‌صفتانه به گسترش تشکیلات‌شان، مخصوصا در قشر مذهبی‌ پرداختند؛ و امروز مانند موریانه‌ای به جان پایه‌های اعتقادی و ایمانی مردم نسبت به مبانی و آرمان‌های نظام‌اسلامی افتاده‌اند و تردید ایجاد می‌کنند! https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ به بهانه ❌ وحدت اسلامی در کلام آقای 🔹بخشی از سلسله جلسات جریان شناسی و پاسخگویی به شبهات جریان تشیع انگلیسی 🎙 سخنران: 🔶 حجت الاسلام و المسلمین 🔰 موضوع: پاسخ به شبهات وحدت اسلامی- جلسه چهارم 💠 برگزار شده در مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه ⁉️ چرا مقلدین ایشان در این مسأله هیچگونه التزامی به سخن مرجع تقلید خود ندارند؟!! ⁉️ چرا آقای شیرازی و بیت ایشان بر خلاف سخنان خود عمل میکند؟!! https://eitaa.com/antihalghe @yafaresalhejaz313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴نظر مراجع معظم تقلید در خصوص خرافه ای به نام عیدالزهرا و حدیث جعلی رفع القلم https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیع‌الاول https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ ♦️مطلب اول : آیا خلیفه دوم در ۹ ربیع به قتل رسید؟ 👈به شهادت اکثر قریب به اتفاق منابع اصیل، معتبر و قدیمی شیعه و سنّی خلیفه دوم در روز ۲۶ ذیحجه سال ۲۳ هجری قمری به قتل رسید و روز نهم ربیع الاول روز مرگ عمرسعد از قاتلان سیدالشهدا علیه السلام بود. 🔽برای مطالعه این واقعیت که نهم ربیع روز قتل عمرسعد توسط مختار ثقفی بود به دو منبع زیر مراجعه فرمایید: 📚علامه مجلسي، زاد المعاد، ص412 . 📚رسول جعفريان، صفويه در عرصه دين، فرهنگ و سياست، ج1 ،ص476-477 ⚠️اما به جهت تشابه اسمی بعدها برای شیعیان این امر مشتبه شد که نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است. اما اسناد معتبر شیعه و سنی که روز قتل خلیفه دوم را ۲۶ ذیحجه دانسته اند بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:👇 📚مروج الذَهب، علي بن حسين مسعودي(متوفي 346 ،(ج2 ،ص352 📚تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي 284 ،(ج 2 ،ص 159 📚تاريخ مدينه، ابن شَبه نميري(متوفي 262 ،(ج 3 ،ص 895 و943 📚تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي 240 ،(ص 109 📚أخبار الطوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي 282 ،(ص 139 📚تاريخ كبير، بخاري(متوفي 256 ،(ج 6 ،ص 138 📚المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي 235 ،(ج 8 ،ص 41 📚تاريخ طبري، طبري(متوفي 310 ،(ج 3 ،ص 265 📚المعارف، ابن قُتَيبه دينَوري (متوفي 276 ،(ص 183  📚2 فتوح، أحمد بن أعثم كوفي(متوفي 314 ،(ج 2 ،ص ۳۲۹ 📚موطأ، مالك بن انس (متوفي 179 ،(ج 2 ،ص 824 📚الآحاد والمثاني، ضحاك(متوفي 287 ،(ج 1 ،ص 102 📚المصنف، عبدالرزاق صنعاني(متوفي 211 ،(ج 11 ،ص 315 📚مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفي 241 ،(ج 1 ،ص 55 📚طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي 230 ،(ج 3 ،ص 364 📚أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي 279 ،(ج10 ،ص439 📚المحبر، محمد بن حبيب هاشمى بغدادي(متوفي 245 ،(ص14 📚الثقات، ابن حبان(متوفي 354 ،(ج 2 ،ص 238 📚مسند ابن جعد، علي بن جعد بن عبيد(متوفي 230 ،(ص 195 📚التنبيه والإشراف، علي بن حسين مسعودي(متوفي 345 ،(ص 250 📚استيعاب، ابن عبد البِرّ(متوفي 463 ،(ج 3 ،ص 1152 📚المعجمالكبير، طبراني(متوفي 360 ،(ج 1 ،ص 70 📚مستدرك، حاكم نيشاپوري (متوفي 405 ،(ج 3 ،ص 92 📚التعديل والتجريح، سليمان بن خلف باجي(متوفي 474 ،(ج 3 ،ص 1054 📚سنن كبرى، بيهقي(متوفي458 ،(ج 8 ،ص 150 📚البدء و التاريخ، مطهر بن طاهر مقدسى (متوفي 507 ،(ج5 ،ص191 📚تاريخ مدينه ي دمشق، ابن عساكر(متوفي 571 ،(ج 44 ،ص 14 📚صفوه الصفوه، ابن جوزي(متوفي597 ،(ج1 ،ص291 📚الإنباء، ابن عمرانى (متوفي580 ،(ص۴۸ 📚 اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي 630 ،(ج 4 ،ص 77 📚شرح نهج البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي 656 ،(ج 12 ،ص۱۴۸ 🖊مهدوی ارفع https://eitaa.com/antihalghe @mahdavi_arfae
♦️مطلب دوم: ابولولو که بود و به چه انگیزه ای خلیفه دوم را کشت؟ 🔹برخلاف افسانه سرایی های افراد ناموجه و بی اطلاع در طول تاریخ خصوصا از زمان حکومت های آل بویه و صفویه _ که حکومتهای شیعی بودند_ ابولولو نه تنها عاشق و شیفته امیرالمومنین نبود بلکه تمام کتب شرح حال، او را غیرمسلمان می دانند. 🔹درباره ي دين و آئين ابولؤلؤ ميان منابع تاريخي، نقطـه نظـر مشـتركي ديـده ميشود و آن اينكه وي هرگز مسلمان نبوده است و تنها اختلاف آنها بر سـر آن است كه آيا وي مسيحي شده بود يا بر آئين زرتشت باقي بوده است. 🔹بعضي از منــابع كهــن همچــون «مــرُوج الــذهب» مســعودي و يــا «المصــنف» ابن ابي شعبه کوفي از او به عنوان مجوسي ياد كرده اند. ۱ 🔹با این همه عده ای از مورخان همچون طبري و ابن عبد البر وي را مسيحي دانسته اند.۲  اما متأسفانه با وجود اين نصـوص تـاريخي معتبـر كـه همگـي حكايـت از غيرمسلمان بودن ابولؤلؤ دارد، بعضي از عوام شيعه به خـاطر وجـود تعصـبات مذهبي از وي فردي مسلمان و شيعه ساخته و حتي بعضي او را در شمار ياران خاص اميرالمؤمنين، عليه السلام، نيز قرار داده اند كه اين موضوع نه تنهـا انكـار نصوص معتبر تاريخي است بلكه از آن جهت كه حرفي بدون دليل و مـدرك است، موجب وهن و سست نشان دادن آموزه هاي شيعي خواهد بـود كـه ايـن نيز به نوبه ي خود موجب ايجاد كشمكش و تفرقه ميان مسلمين خواهد شـد. 👈با مراجعه به دلايلي كه درباره اسلام و يا حتي تشيع ابولؤلؤ گفته ميشود در خواهيم يافت كه اولين دليلي كه بر اين مطلب اقامه ميشود همان روايـت مربوط به است. زيرا در آن روايت براي قاتل خليفـه طلـب رحمـت شده است؛ (رحمة االله علي قاتله). ✔️لكن از آنجا كه مـا دربـار  بـي اساسـي و سست بودن اين روايت در نکته سوم به قدر کافی بحث مستند خواهیم کرد، لذا اصل ادعا باطل است و بی سند. 🔹🔹🔹🔹 ⏬اما دلايل ديگري كه براي تشيع ابولؤلؤ ذكر ميشود چنين است: 1⃣در كتاب «الهدايةالكبري» سخني از اميرالمؤمنين، عليهالسلام، نقل شده كه به خليفه دوم ميفرمايد: ⚜ «اني اراك في الدنيا بجراحة ابن عبـد ام معمـر تحكـم عليـه جـورا فيقتلك توفيقا يدخل واالله الجنان علي رغم منك»؛ 💠من همانا می بینم كه در دنيا به جراحت ابن عبدام معمر[= ابولؤلؤ] به جهت ظلمـي كـه بر او نموده بودي كشته ميشوي پس او توفيق كشتن تو را پيدا ميكند و به خدا قسم بر خلاف ميل تو داخل بهشت ميشود.» ۳ 2⃣اين روايت را حافظ رجب برسي نيز در «مشارق الأنوار اليقـين» آورده است. ۴ 🔹كسان ديگري كه آن را نقل كرده اند همگي آن را از اين دو كتاب گرفتـه انـد. بدين جهت در اينجا فقط به نقد و بررسي اين دو منبع و روايت مورد نظر در آنها خواهيم پرداخت. 📌اما درباره كتاب «الهدايـةالكبـري» نوشـته حسـين بـن حمـدان خَصـيبي جنْبلاني(م 358 هـ.ق) بايد گفت كه تمامي رجاليون شيعه مؤلف آن را فـردي فاسـدالعقيده و غيـر معتبـر مـيداننـد بگونـه اي كـه بـر روايـات او هرچنـد صحيح السند نيز اعتماد نكرده اند. 👈چنانچه ابن غضائري و علامه حلي درباره وي مي نويسند: «هو كذاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعـونـة، لايلتـف اليـه» فردي بسيار دروغگو و داراي مذهبي فاسد و گفته ها و اعتقادات زشـتي دارد كه به آنها توجهي نميشود».۵   _______________________ 📚پی نوشت ها: 1.علي بن حسين مسعودي، مروج الذهب، ج2 ،ص352؛ ابن أبـي شـيبة كـوفي، المصـنف، ج8، ص576؛ ابن قتيبه دينوري، الامامه و السياسه، ج1 ،ص40؛ أحمد بن أعـثم كـوفي، الفتـوح، ج2، ص323؛ ضحاك، الآحاد والمثاني، ج1 ،ص112و ابن شبه نميري، تاريخ المدينه، ج3 ،ص913. 2 .تاريخ طبري، ج3 ،ص263؛ ابن عبد البر، الاستيعاب، ج3 ،ص1155و ابـن أثيـر، الكامـل فـي التاريخ، ج3 ،ص4 3.حسين بن حمدان الخصيبي، الهداية الكبرى، ص162 . 4.حافظ رجب برسي، مشارق الانواراليقين، ص125 . 5.رجال ابن غضائري، ص54 و علامه حلي، خلاصة الأقوال، ص339 🖊مهدوی ارفع https://eitaa.com/antihalghe @mahdavi_arfae
نشست تخصّصی «قانون جذب و راز کائنات» 👤 استاد: جناب آقای حمیدرضا مظاهری‌سیف (رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی) 🔸زمان: جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ 🔸مکان: دانشگاه فردوسی مشهد ⏳ آخرین مهلت ثبت‌نام: ۱۰ مهر ✅ اعطاء گواهی حضور به واجدین شرایط ✅ امکان شرکت به صورت مجازی نشانی ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/IFzIKTwI https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برونو عبدالحق گایدردونی دانشمند اخترفیزیکدان فرانسوی که مسلمان شد او مدیر تحقیقات در CNRS (مرکز ملی تحقیقات علمی) و عضو مرکز تحقیقات اخترفیزیک لیون (CRAL) است. او از سال 2005 تا 2015 مدیر رصدخانه لیون بود. تحقیقات او در درجه اول به منشا و توسعه کهکشان ها مربوط می شود. او همچنین در زمینه کلام و عرفان اسلامی تألیفات زیادی دارد. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | شیّادان مدعی عرفان! ❌ از غوغای کتاب‌فروشی‌های اطراف دانشگاه‌ها تا سرکرده فاسدِ بی‌سوادِ این حوزه 🎙 پروفسور همایون همتی (پسادکتری فلسفه دانشگاه بیلفلد آلمان، استاد دانشگاه، محقق حوزه ادیان و عرفان) https://eitaa.com/antihalghe