eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
12.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
310 فایل
پایگاه تخصصی نقد عرفان های کاذب ادمین؛ پژوهشگر عرفان های کاذب، مدیر موسسه محراب اندیشه مسئول خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدیر اسبق انجمن نجات از حلقه، مدرس حوزه،عضو مجمع مبلغات تهران ارتباط https://harfeto.timefriend.net/17489808963435
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ برخلاف آنچه در این آیین‌های روان‌شناسی ادعا می‌شود، تنگنای معیشتی و به طور کلی بروز آفت، بلا و مصیبت، نه نشانه‌ی منفی نگری و ناتوانی، بلکه علامت قرب الهی و برتری معنوی و روحی است. 🔷 البته چنین مقامی برای مؤمنین و اهل معنا این‌گونه تفسیر شده است. در روایات پرشماری آمده است: بلاها به قدر ولایت و بهره انسان از معنویت رخ می‎نمایند و هر اندازه بهره روحی انسان از تعالی و تقوا بیشتر باشد، مصیبت‌ها و مشکلات نیز همان قدر در زندگانی بیشتر می‌شود. در روایات شیعی از بلا به «خوراک مؤمن» و «تغذیه روح» تعبیر شده است. 🔶 پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: خداوند بنده مؤمن خویش را با گرفتاری تغذیه می‌کند(رشد می‌دهد)؛ همچنان که مادر فرزند خویش را با شیر تغذیه می‌کند.[4] 🔷 مراد از گرفتاری، آزار دادن و عذاب کردن نیست، بلکه مقصود بسترها و فراز و نشیب‌هایی است که باعث می‌شود استعدادهای الهیِ وجود انسان شکوفا گردد و در پی آن، ظرفیت‌های روحی والاتری برای آدمی ایجاد شود. 🔶 برای نمونه، پاره‌ای انسان‌ها در موقعیت گشایش و فراوانی نعمت‌ها شکرگزار و قدردان هستند و کثرت مواهب و امکانات، ایشان را فریفته نمی‌کند؛ در حالی که همین افراد ممکن است در مواقع سختی و به وقتِ مضیقه نتواننند بردباری پیشه کنند و در نتیجه ظرفیت حلم و صبر در آن‌ها شکوفا نشده، به صورت بالقوه باقی بماند. غایت ابتلائات الهی، به فعلیت رساندنِ چنین ظرفیت‌هایی است. ♦️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «خداوند پیامبر خویش را بیش از همه‌ به سختی و گرفتاری مبتلا می‌کند. سپس جانشینان و پیروان ایشان هر اندازه به پیامبران نزدیک‌تر باشند، بلا و گرفتاری ایشان بیشتر است» از این رو نباید تصور کرد که گرفتاری تنها به شداید اطلاق می‌شود، بلکه فراوانی مواهب و ازدیادِ امکانات نیز جزو همین گرفتاری‌هاست. 🔷 این درحالی است که در معنویت‌های جدید زندگی آرمانی به زندگی راحت و آسوده تفسیر شده و وجود ابتلائات و فراز و نشیب‌ها، علاماتِ دوری از معنویت و نشانه خسران روحی معرفی می‌شود. 🔶 اسکاول شین بدون اینکه نقشی برای ابتلای اهل ایمان قائل شود و در ابتلائات سهمی برای رشد روحی و تکامل معنوی انسان در نظر بگیرد، معتقد است انسان فقیر، تصویر فقر را در ذهن نیمه هوشیارش خلق کرده و انسان ثروتمند نیز تصاویر ثروت و سلامت را در ذهن خویش ساخته است. 🔷 برخلاف معنویت‌های روان‌شناسانه که برای اثبات روزی‌رسانی خداوند به صفت قدرت الهی تمسک می‌کنند، در نگرش توحیدی برای اثبات آن به صفت حکمت او استناد می‌شود. حاصل آنکه، حکمت الهی اقتضا می‌کند خداوند مهربان در رحمت خویش را در اختیار ایشان قرار دهد. 🔶 صد البته این تفضل نه بدین جهت است که بندگان غرق در خوشی و رفاه گردند و سرمایه عمر خویش را به بطالت بگذرانند، که به این دلیل است که بعد از ضمانت الهی برای تأمین رزق، با فراغت خاطر به قرب الهی بیندیشند و عمر گران‌مایه را در طلب رضای دوست سپری کنند. ♦️ حکمت «تضمین» نه لنگر انداختن در رفاه و شنا در فراوانی، بلکه به کار‌گیری قوای روحی جهت دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی است.[5] پی‌نوشت: [1] . کاترین پاندر، قدرت دعا، ج 2، تهران: نشر میترا، 1388، ص 28. [2] . چوپرا، آفرینش فراوانی، نشر اوحدی، 1386، ص 9 و 51. [3] . لوئیز هی، شفای زندگی، نشر پیکان، 1395، ص 128 و 200. [4]. علامه مجلسی، بحارالانوار، به نقل از: محمدی ری‌شهری، منتخب میزان الحکمه، ح 891. [5] . حمزه شریفی‌دوست، عرفان‌های کاذب، قم: دفتر نشر معارف، 1392، ص 35. https://eitaa.com/antihalghe
آقای دکتر حمیدرضا اسماعیلیصوت جلسه اول نشست انجمن 2.mp3
زمان: حجم: 23.62M
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه اول 🎙 دکتر حمیدرضا اسماعیلی https://eitaa.com/antihalghe
آقای دکترحمیدرضا اسماعیلیجلسه دوم نشست انجمن 2_1.mp3
زمان: حجم: 22.88M
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه دوم 🎙 دکتر حمیدرضا اسماعیلی https://eitaa.com/antihalghe
حجت الاسلام رضااکبری آهنگرصوت جلسه سوم نشست انجمن 2_1.mp3
زمان: حجم: 28.77M
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه سوم 🎙 حجت‌الاسلام رضا اکبری آهنگر https://eitaa.com/antihalghe
حجت الاسلام رضااکبری آهنگرصوت جلسه چهارم نشست انجمن 2.mp3
زمان: حجم: 29.97M
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه چهارم 🎙 حجت‌الاسلام رضا اکبری آهنگر https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از مقدس نما
19.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 توضیحات و مطالبه حجه الاسلام صابری تولایی پیرامون نمایش و حسینیه آل یاسین 🔅@moghadasnama
هندی‌های گاو پرست، آتش پرست و آلت پرست در صدر تولید محتوای ضداسلام در جهان هستند. اطلاعات کامل زیر عکس و منبع آن نوشته شده. https://eitaa.com/antihalghe
16.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ اینایی که هنوز نمی دونن جمهوری اسلامی چکار کرده حتما حتما این فیلم را ببینید👌 https://eitaa.com/antihalghe
🔹در ایام فاطمیه چگونه تبلیغ کنیم تا منافات با مسأله وحدت نداشته باشد؟ پاسخ علامه مصباح یزدی(ره) اگر ما در بيان حق و اثبات بطلان مذاهبِ باطل، كوتاهي كنيم به خدا، پيغمبر، انسانيت، شهدا، گذشتگان و آيندگان خيانت كرده‌ايم. در اين صورت ما هم عملاً جز شياطيني شده‌ايم كه راه حق را مسدود مي‌كنند.مسأله تحقيق در مسايل اعتقادي و تاريخي در جهت اثبات حقانيت مذهب و بالعرض در جهت ابطال ساير مذاهبِ مخالف يكي از وظايف قطعي شرعي ماست كه هيچ جانشين پذير نيست؛ اما بشرطها و شروطها و آن اين كه با رعايت ادب توأم باشد و آنها را تحريك نكنيم كه باعث شود ميان ما قويتر شود و اختلاف، جاي اتحاد را بگيرد و نگذارد كه مسلمانها بيشتر به هم نزديك شوند و در مقابل دشمنان يكپارچه شوند. منبع: شرح خطبه فدکیه، جلسه اول و دوم https://eitaa.com/antihalghe
🔹افزایش پذیرش‌های اورژانس بیمارستان مربوط به یوگا در هنگام انجام دچار آسیب‌های فراوانی می‌شوند. این آسیب‌ها باید به صورت دقیق در مراجع علمی و آکادمیک ثبت شود و به اطلاع عموم مردم برسد. متأسفانه اکثر مروجان یوگا زا بودن آن را پنهان می‌کنند. مطالعه متن کامل 👉 https://eitaa.com/antihalghe
با سلام، قابل توجه خواهران اهل قلم! واحد خواهران مجمع مفام تصمیم دارد، کانون نویسندگان خواهر در حوزه تخصصی فرق و ادیان را تشکیل داده و از توانمندی خواهران در جهت تولید آثار و کتب در موضوعات فرق و ادیان، بهره برده و با حمایت از آثار نگاشته شده، به نقش آفرینی بیشتر و بهتر بانوان در عرصه فرهنگی و مقابله با جریانات انحرافی، کمک نماید. لذا خواهرانی که توان نویسندگی در این زمینه را دارند یا آثاری به چاپ رسانده و یا نیاز به حمایت برای چاپ و انتشار و... دارند به آیدی @f_Mirzaeeyan اطلاع دهند. هرگونه سوالی در این زمینه را نیز با همین آیدی مطرح نمایید. با تشکر. @mafam1392 https://eitaa.com/antihalghe