#عرفان_اسلامی
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸آن 6 هزار سال عبادت، کار آن دو دقیقه سجده را نکرد!🔸
▫️چرا میگوییم «جِهادُ المَرأَةِ حُسنُ التَّبَعُّلِ» (جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است)؟ چرا نمیگوییم جهاد مرد هم خوب زنداری کردنش است؟!
▫️ابلیس 6000 سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند بر آدم سجده بکن، نکرد. اگر بر آدم سجده کرده بود، این 6000 سالش هم مقبول واقع میشد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت 6000 ساله» و «عبادت سجده بر آدم».
▫️شما مردها میدانید اطاعتی که خانمها از شما میکنند، از نوع چه عبادتی است؟ و وظایفی که شما نسبت به همسرتان انجام میدهید، از نوع چه عبادتی است؟ شما میگویید ما طبق آیهٔ (الرجال قوامون علی النساء)، #قوّام هستیم و او تحت قیمومیت ما است. اما میدانید اطاعت زن از چه سنخ عبادتی است و کارهای شما از چه نوع عبادتی است؟
▫️انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت 6000 ساله است! چرا؟ چون همراه با #آقایی است، همراه با #عزت است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش #پا_گذاشتن_روی_عزت است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخیاش مثل تیر باران شدن در جهاد است. مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثوابهایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعهقطعه شدن، در جهاد میبرد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمیشود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است؛ اما قوّامیت شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوّامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه میشود که سجده بر آدم را پذیرفتند.
▫️زنها خیال میکنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه میکنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زن ها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد به مردها. از این جهت، مردها یک عبادت از نوع «سجده بر آدم» را #بدهکارند. با نماز و روزه و حج و اینها کارشان نمیشود. باید به میدان جنگ بروند تا معلوم بشود منافق هستند یا مؤمن؟
شما مردها باید بروید جهاد! بروید جهاد و آنجا مخالفت با نفس بکنید تا از نوع سجده بر آدم بشود. سجده بر آدمِ زنها این است که حرف مرد را گوش کنند اما «سجده بر آدم» برای شما مردها این است که تحت فرمان رهبر بروید جلوی گلوله. یعنی تحت مدیریت رهبرتان فحش بخورید، هتک بشوید، اهانت بشوید، ذلت ببینید؛ این ذلت، سجده بر آدم است.
▫️آن وقت ببین! «شش هزار سال عبادت»، کارِ «دو دقیقه سجده» را نکرد! این را دادهاند به زنها و آن را دادهاند به شما! واقعاً خدای تعالی بین مرد و زن، عادلانه برخورد کرده است.
▫️چه جور شده است که خدا چنین کاری با زنها کرده است؟ چون اطمینان داشته که #مؤمنههای آنها #میپذیرند. خداوند میدانسته است که اینها جهت عاطفی دارند. اینها وقتی حساب میکنند که خدا گفته است، اطاعت میکنند.
https://eitaa.com/antihalghe
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴هشداری مجدد: پیش به سوی «فرقههای حرزدرمانی و دعادرمانی»!
✍️ احمدحسین شریفی
این آقایان موجود در کلیپ فوق را نمیشناسم و شخص آنها نیز در این موضوع برای من اهمیتی ندارد، اما این سخنان بیاصل و ریشه را نشانههای خطرناکی برای شروع فرقهسازیهای معنوی و درمانی میدانم.
پیشتر گفته بودم که اصل حرز، به گونهای که «حرزفروشان» و مدعیان درمانهای ماورائی میگویند محل سؤال است و هیچ سند معتبری ندارد، چه رسد به بسیاری از آداب انحرافی نوشتن آن. اما اکنون این آقایان پا را فراتر گذشته و میگویند نویسندهی حرز باید «مأذون» باشد! و الا «به هیچ عنوان اثر نمیگذارد» بلکه ممکن است اثر مخرب هم داشته باشد!
البته فعلاً نمیگویند «از چه کسی» باید اذن داشته باشد، اما شک نکنید که این بازار تحمیق و استحمار از یک طرف و آمادگی عوام برای پذیرش چنین خرافاتی نه تنها به «إذنفروشی» میانجامد که رقابت «دکانداران درمانهای ماورائی» در این مسیر، به زودی به شکلگیری فرقهها و جریانهایی مثل شیخیه و بابیت خواهد انجامید: ادعای «مأذون بودن از امام زمان» و ...
این سرنوشت محتوم چنین انحرافات و بدعتهایی است که نه ریشهای در «متون» دینی دارد نه مورد تأیید «منابع» دین است و نه سازگار با «مبانی» دینی است.
برای مطالعه مطالب مرتبط 👇👇
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2295
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2304
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2308
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2310
#حرز
#تنجیم
https://eitaa.com/antihalghe
جریان شناسی یمانیجریان شناسی یمانی- جلسه دوم.mp3
زمان:
حجم:
14.6M
2️⃣ جلسه دوم جریان شناسی #یمانی
🔻احمد الحسن کیست؟
بخشی از قعالیت ها و اقدامات احمد الحسن
♨️ مخلافت و عناد ورزی نسبت به مرجعیت، علما و حوزه های علمیه
🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه)
#دوره_جریان_شناسی
#دوره_رایگان
https://eitaa.com/antihalghe
جریان شناسی یمانیجریان شناسی یمانی-جلسه سوم.mp3
زمان:
حجم:
18M
3️⃣ جلسه سوم جریان شناسی #یمانی
🔻تبیین ساختار تشکیلاتی این جریان
📣 مروجان اصلی جریان احمدالحسن
📚 مهم ترین منابع و کتب
🎙 استاد: دکتر ابوالفضل روحی (استاد حوزه و دانشگاه)
#دوره_جریان_شناسی
#دوره_رایگان
https://eitaa.com/antihalghe
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌺 سالروز حماسه نه دی ماه 88 پیروزی بصیرت بر دلارهای آمریکایی بر مردم بصیر و ولایت مدار ایران مبارک🌺
▪️بر خواص بی بصیرت و ساکت "فتنه" تسلیت
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ گسترش شبه عرفان و خطر بحران هویتی ایرانیها
▪️ آنچه از خروجی معنویتهای معنویت ستیز به بیرون نشر می کند نشان میدهد که حوزه معنویت سازی قلابی که سالها در غرب و در شرق عالم وجود داشت اکنون از مرزهای داخلی عبور نموده و به داخل کشور کشیده شده است.
🔻 نکته لازم به ذکر اینکه؛ در جنبههای معرفتی و نظری، سران و معرفان عرفانهای کاذب در داخل کشور مستعد نبوده و با تحقیق و علم باید گفت تمام آنان توانایی علمی و معنوی ندارند. در عین حال این سرکرده ها از آزادی بیان در کشور، فضای رهای مجازی، احساسات معنوی مردم و... سوءاستفاده کرده و با توجه به تألیفات جدید، برگزاری کلاسهای متعدد، چهرههایی جدید که خود را به هیچیک از عرفانوارههای غربی و شرقی وابسته نمیدانند و... سیر حرکتی جدیدی را در کشور به راه اندخته اند.
▪️ باید گفت یک تغییر رویکرد در عرفان کاذب برای تخریب هویت ملی و اسلامی کشور در حال رخ دادن است. خاستگاه عرفانهای کاذب را چه شرقی بدانیم و چه از غرب (که البته رواج دهنده هر دو خاستگاه بوغ ها و کارتل های غربی هستند) متاسفانه حال به داخل کشور کشیده شده است.
🔻 عرفانهای بدلی و معنویتهای نچسبیده به معنویت بهنوعی به دنبال ایرانیزه کردن عرفانهای دروغین هستند. در کشوری که عشق و علاقه به معنویت موج می زند بهترین فضا برای افراد بی سواد، ثروت پرست و گاها منحرفی است که هر روز با عناوینی از جمله؛ استاد موفقیت، طبیب، روانشناس معنوی، رهبر معنوی، شکوفایی، عرشیانی شدن و... برای خود دفتر و محبوبیتی فراهم کنند.
▪️ شاید کمی این سخن سنگین باشد اما با این شرایط و با این بی قانونی و بی ضابطه بودن در حوزه معنویت و ادعای عارفان جعلی، چه زود که ایران اسلامی بهعنوان خاستگاه عرفانهای التقاطیِ بیرون آمده از دل اسلام مطرح شود!
باید گفت؛ سرچشمه شاید گرفتن به بیل چو پُر شد نشاید گذشتن به پیل
🔻 باید با وجود ایرانیزه شدن شبهمعنویتها، برنامهریزی بهتر و تصمیمگیری مجدانهای در تمامی حوزههای اجتماعی، فرهنگی و مذهبی پیاده شود. البته روشنگری پیشگیرانه باید در رأس برنامهها قرارگرفته و با توجه به ضعف مبانی فلسفی و عرفانی در عناصر و مبانی مدعیان عرفان کاذب، با آنان بهصورت علمی مناظره شود تا طرفداران آنان پی به فهم اندک سرکرده های خویش ببرند.
🔻 در غیر اینصورت و در صورت عدم استقبال از مناظره و سخن با اهل علم در حوزه معنویت و عرفان، باید برای برای برخورد با آنان و برای از بین نرفتن فرهنگ و هویت کشور و ملت ایران و از سویی ثروتمند شدن چندصد نفر سرکرده جعلی و دروغگو، چاره ای اندیشید.
https://eitaa.com/antihalghe
#عرفان_اسلامی
مرحوم استاد فاطمي نيا (ره):
از ابتداي صبح كه بيدار ميشود ، دنبال اين است كه ببيند فلان كس چه گفت ؟! فلان كس چه كرد؟! فلان روزنامه و سايت چه نوشت؟!
رها كنيد!
اوقات خود را هدر ندهيد!
هرچقدر خود را مشغول امور بي فايده كنيد ، در عبادات حضور قلب نخواهيد داشت!
جوانان عزيز ، روزانه زماني را به كسب معارف ديني اختصاص دهيد ، با نهج البلاغه مولايمان اميرالمومنين عليه السلام انس بگيريد؛ ادعيه ي صحيفه ي سجاديه را با تامل مطالعه بفرماييد !
اينها مملوء از معارف عميق است.
حيف است كه يك شيعه با معارف اهل بيت عليهم السلام مانوس نباشد!
خسران محض است!
https://eitaa.com/antihalghe
استاد گریوانی4_5837148008835187902.mp3
زمان:
حجم:
9.2M
🌀هر جریانی پیش از "عقاید"ش، با "علائم"ش وارد جامعه میشود.
🎤گفتگوی حجتالاسلام دکتر گریوانی با #رادیو_گفتگو (۱)
🌀نظر #عرفانهای_نوظهور درباره خدا
🌀 چرا ما #عرفان_اسلامی را از طبقه هفتم به طبقه همکف زندگی نیاوردیم؟🤔
🌸معرفی کتاب با موضوع "عرفان برای نوجوان، جوان و اهل پژوهش"
☝️حتما گوش کنید☝️
https://eitaa.com/antihalghe
📚معرفی کتاب: عرفان های نوظهور
☑️کتاب عرفانهای نوظهور در زمینه جریان های کاذب و انحرافی تألیف شده است تا بخش مهمی از سؤالات و دغدغههای جامعه امروز را پاسخ گفته و شبهات را از چهره دین بزداید.
🔺کتاب «عرفانهای نوظهور» اثر عبدالله محمدی پارسا در ۲۰۰ صفحه در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
🔺این اثر در زمینه جریانهای کاذب و انحرافی تألیف شده است تا بخش مهمی از سؤالات و دغدغههای جامعه امروز را پاسخ گفته و شبهات را از چهره دین بزداید.
ساختار اثر
🔺این کتاب در هشت فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان تعریف عرفانهای نوظهور به سؤال اول و دوم با عنوان عرفان نوظهور چیست و آیا تعریف دقیقی از عرفانهای نوظهور میتوان ارائه داد؟ و از منظر الهیاتی، چه تعریفی از عرفانهای نوظهور متداول است؟ پاسخ داده است.
🔺فصل دوم با عنوان «ویژگیهای عرفانهای نوظهور» به بررسی سؤال سوم با عنوان عرفانهای نوظهور از نظر مصداقی دارای چه خصایص مشترکی هستند؟ میپردازد.
🔺نویسنده در فصل سوم با عنوان «اقسام فرقههای نوظهور در ایران» سؤال چهارم تا ششم با عنوان از منظر گونه شناسی، عرفانهای نوظهور بر چند قسم تقسیم میشوند؟، از میان جریانهای نوظهور عرفانی کدام گونه در ایران پایگاه اجتماعی داشته و در حال فعالیت است؟ و اعضای فرقههای نوظهور از نظر سن، تحصیلات و جنسیت چه وضعیتی دارند؟ را تشریح کرده است.
🔺«تشخیص عرفانهای اصیل از عرفان کاذب» عنوان چهارمین فصل از کتاب حاضر است که به تبیین پاسخ پرسشهای هفتم و هشتم با عنوان برای تشخیص جریانهای کاذب از جریانهای اصیل چه معیارهایی وجود دارد؟ و به طور کلی چه ویژگیهایی را میتوان برای تشخیص عرفانهای کاذب از نوع اصیل آن برشمرد؟ میپردازد.
🔺فصل پنجم با عنوان «بسترهای پیدایش و گرایش به عرفانهای نوظهور» به بیان پاسخ پرسش نهم با عنوان چه عواملی، زمینه و بسترهای لازم برای گرایش افراد جامعه به عرفانهای کاذب را فراهم میآورد؟ اختصاص دارد.
🔺در فصل ششم با عنوان «مسائل مربوط به عضویت در فرقههای نوظهور» سؤال دهم و یازدهم با عنوان عضویت در فرقههای نوظهور با چه علتهایی ممکن است صورت گیرد؟ و چه عواملی سبب میشود برخی از اعضای فرقه با آنکه به باطل بودن آن پی میبرند، همچنان در آن فرقه باقی میمانند؟ پاسخ داده شده است.
🔺نویسنده در هفتمین فصل از این کتاب با عنوان «شیوههای جذب در فرقههای نوظهور» سؤال دوازدهم با عنوان جریانهای نوظهور عرفانی، برای عضوگیری و جذب مخاطبان خود از چه شیوههایی بهره میبرند؟ را به رشته تحریر درآورده است.
🔺«آسیب شناسی عرفانهای نوظهور» عنوان هشتمین و آخرین فصل از کتاب مذکور است که در آن سؤال سیزدهم با عنوان گسترش عرفانهای نوظهور چه آسیبهایی را ممکن است در پی داشته باشد؟ مورد تأکید قرار گرفته است.
#عرفان_کاذب
#عرفان_نوظهور
https://eitaa.com/antihalghe